XXL Nutrition

Miron's Log

Lekker bezig jongen!

goeie training gek ondanks dat r wat ''vast zit'' in je onderrug

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.903
Doe mn best
goeie training gek ondanks dat r wat ''vast zit'' in je onderrug
Ja nouja, niet in de buurt komen van PR's is niet leuk :P Al was die 100 eigenlijk wel een PR want hij ging echt veel dieper dan de vorige keer. Kwestie van heel langzaam zakken was het dit keer. Vanaf nu wat meer volume pakken hierop.

Ja de rug voelt niet best nu ??? Even afwachten, anders ga ik weer langs bij mijn maatje de fysio.

langzaam zakken moet idd wel, tenminste anders fail ik sowieso als ik te snel zak. vraag me af hoe ze dat ook bij een full snatch doen :o
wat voel je in je onderrug dan? blijft een enge plek altijd die onderrug :o ...zou best s van die goodmorning kunnen komen trouwens!

• #1.905
langzaam zakken moet idd wel, tenminste anders fail ik sowieso als ik te snel zak. vraag me af hoe ze dat ook bij een full snatch doen :o
wat voel je in je onderrug dan? blijft een enge plek altijd die onderrug :o ...zou best s van die goodmorning kunnen komen trouwens!

Extreme stijheid en pijn in het hele gebied als ik zittend voorover buig.

Zou kunnen maar ben niet dieper gegaan dan dat mn arch toeliet dus ik denk eerder clean pulls. Maar het is ook niet zo dat het er in schoot ofzo, werd er mee wakker gistermorgen. Wel raar want ik heb in 3.5 jaar liften nog nooit last gehad van mn onderrug.

Extreme stijheid en pijn in het hele gebied als ik zittend voorover buig.

Zou kunnen maar ben niet dieper gegaan dan dat mn arch toeliet dus ik denk eerder clean pulls. Maar het is ook niet zo dat het er in schoot ofzo, werd er mee wakker gistermorgen. Wel raar want ik heb in 3.5 jaar liften nog nooit last gehad van mn onderrug.

niet om je bang te maken maar ik had vóór het begin van 2010 ook nog nooit last van me rug gehad, totdat t er een keer in schiet.

maar zal vast wel goed komen, zeker omdat het geen trauma is geweest!

• #1.907
niet om je bang te maken maar ik had vóór het begin van 2010 ook nog nooit last van me rug gehad, totdat t er een keer in schiet.

maar zal vast wel goed komen, zeker omdat het geen trauma is geweest!

Heb vandaag veel lopen k*tten met mijn foamroller (wijnfles met handdoek er omheen :roflol:) en het voelt nu wel een stukkie beter, morgen even kijken wat er mogelijk is.

Heb vandaag veel lopen k*tten met mijn foamroller (wijnfles met handdoek er omheen :roflol:) en het voelt nu wel een stukkie beter, morgen even kijken wat er mogelijk is.

Hahaha een wijnfles, weer een mooi voorbeeld van jouw homemade equipment;)

Foamroller is chill man. Doe het ook wel is.

Weet niet of dat goed werkt maar mocht je een echte foamroller willen zou ik aanraden er eentje op ebay te kopen. Heb ik ook gedaan. Kostte mij 15 euro totaal.

Nice al die OH Squats. Hoe gaat het met je gewone squat? Trouwens heb je nooit 5x5 gevolgd?

Haha een wijnfles totdat hij breekt. :P

Ik zak ook langzaam bij de zwaardere gewichten op oh sq.

holy christ gast...

bestel er gewoon 1 voor dat je met scherven in je rug zit, zo'n ding is maar 16,95 op fysiosupplies.nl

holy christ gast...

bestel er gewoon 1 voor dat je met scherven in je rug zit, zo'n ding is maar 16,95 op fysiosupplies.nl

Dit.

Heb er zelf ook een gekocht, een jaar geleden, en gebruik em sindsdien tijdens mn warming-up voor nagenoeg al mn trainingen. Heb minder knie en rugklachten daardoor. Prima ding:D

Oye, ga je volgen.

holy christ gast...

Dan hebben we natuurlijk altijd nog de GlassChilla om dat probleem te verhelpen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

PVC buis is ook nog een mogelijkheid.

• #1.914
Hahaha een wijnfles, weer een mooi voorbeeld van jouw homemade equipment;)

Foamroller is chill man. Doe het ook wel is.

Weet niet of dat goed werkt maar mocht je een echte foamroller willen zou ik aanraden er eentje op ebay te kopen. Heb ik ook gedaan. Kostte mij 15 euro totaal.

Nice al die OH Squats. Hoe gaat het met je gewone squat? Trouwens heb je nooit 5x5 gevolgd?
Moet er miss wel ééntje bestellen ja, lees er veel over.

Gewone squat ging de laatste maanden weer wat omhoog na een half jaar van liesklachten. Heb er nu alleen wat knieklachten voor terug gekregen, wat alleen de kop opsteekt daags na zware setjes squat en dan vooral fronts. OH squats stellen verhoudingsgewijs qua kniebelasting weinig voor dus dat gaat wel gelukkig.

5x5 nooit gevolgd nee, sowieso nooit een standaard template gebruikt.

Haha een wijnfles totdat hij breekt. :P

Ik zak ook langzaam bij de zwaardere gewichten op oh sq.

holy christ gast...

Zo snel breekt een fles echt niet..

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:45 ----------

PVC buis is ook nog een mogelijkheid.

Idd :idee:

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:46 ----------

Dan hebben we natuurlijk altijd nog de GlassChilla om dat probleem te verhelpen

[Link niet meer beschikbaar]

Das een eekhoorn man :o

Interessant log met al die olympic lifts erbij!

Ik ga nu ook paar weken focussen op frontsquat, cleans, cleanpulls en OH squats. Nog tips of leuke sites?

• #1.916
Beste wensen nog Miron! Dat er maar brute PR's gemaakt mogen worden!

das geen eekhoorn miron :D dat is een glasschilla

• #1.920
Beste wensen nog Miron! Dat er maar brute PR's gemaakt mogen worden!
Thanks man, zelfde!
das geen eekhoorn miron :D dat is een glasschilla

Volgens mij heb ik wat gemist met die chinchillashizzle :P
Powerclean
3 x 60
3 x 70
3 x 80
3 x 90
3 x 100
3 x 100

Nice! Rug voelt fine

Squat high bar
5 x 80
3 x 100
3 x 110
3 x 120
toch iets teveel pijn aan de knie, dus...

OH squat
5 x 20
5 x 40
5 x 60
5 x 70
5 x 70
5 x 70
5 x 70

Smal banken nee doe ik niet vaak
3 x 80
3 x 90
3 x 100
3 x 110
1 x 120
1 x 120

Alternating DB row vanuit pushup houding top core oefening
6 x 28
6 x 28

Chinups gvd riempje kwijt
15 x

Hamstring raise (concentric only)
5 x
4 x
4 x
4 x

Trainde met een rookie die ik vanalles moest leren, lange training dus.
15 x

Terug
Naar boven