Fitness Seller

Miron's Log

Ik gebruik altijd een springtouw.. aan een belt.. tot 40 kilo geladen.. maar dit is zeker een betere oplossing als men naar BW+BW lifts wil gaan!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.943
Ik gebruik altijd een springtouw.. aan een belt.. tot 40 kilo geladen.. maar dit is zeker een betere oplossing als men naar BW+BW lifts wil gaan!

Vandaag een broekriem gebruikt, ging ook wel.

Om verschillende redenen net alleen UB gepakt, morgenvroeg LB:

Bankdrukken
10 x 20
5 x 50
5 x 70
5 x 90
5 x 110
5 x 110
5 x 105

Inverted rows tegen bands, speed
6 x
6 x
6 x
6 x
6 x

Military press
5 x 50
5 x 60
5 x 70
5 x 70
5 x 70

Chinups
4 x BW + 33
3 x BW + 38
2 x BW + 43
16 x BW

Abwheel rollouts staand tegen 'schans' op
15 x op knieen als WU
8 x
8x filmpje
8x

heeeyyy een filmpje! eindelijk weer :D

ziet er vet uit op dat blok hout zo

Maar E-man: is het niet gewoon verstandiger om je rug in een neutrale positie te houden ipv te ''rounden''. dus je core aanspannen, en dat doe je overigens niet door je rug bol te maken, en dan een natuurlijk lordose hanteren

Lekker zo. Moet ook eens kijken of ik dat thuis of in de gym ergens kan doen.

De meeste ab oefeningen doe je toch niet meer een gearchte rug?
Het is als het goed is de bedoeling dat je de heupbuigers pakt, dus vrij logisch dat de spieren aan de andere kant dan niet verkort worden.

• #1.953
Maar E-man: is het niet gewoon verstandiger om je rug in een neutrale positie te houden ipv te ''rounden''. dus je core aanspannen, en dat doe je overigens niet door je rug bol te maken, en dan een natuurlijk lordose hanteren

Het is in ieder geval een rare spanning die er op je rug staat, één die niet te vergelijken is met het squatten van dikke gewichten ofzo. De kracht werkt nu namelijk de andere richting uit en heeft de neiging je rug te 'overbuigen' lijkt het.

De meeste ab oefeningen doe je toch niet meer een gearchte rug?
Het is als het goed is de bedoeling dat je de heupbuigers pakt, dus vrij logisch dat de spieren aan de andere kant dan niet verkort worden.

nee dat snap ik maar je spant je core niet aan door het maken van een flexie van je wvk. dat vind ik een beetje twijfelachtig in dat filmpje.

---------- Toegevoegd om 23:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:02 ----------

Het is in ieder geval een rare spanning die er op je rug staat, één die niet te vergelijken is met het squatten van dikke gewichten ofzo. De kracht werkt nu namelijk de andere richting uit en heeft de neiging je rug te 'overbuigen' lijkt het.

ja en dat laatste moet je nou precies voor komen. probeer voortaan eens wat rustiger en gecontroleerder te zakken

nee dat snap ik maar je spant je core niet aan door het maken van een flexie van je wvk.

Wel.

Overigens is het gewoon de natuurlijke lordose in zn rug dus zolang het geen pijn doet is het geen probleem.

En het is niet de bedoeling om je heupbuigers te trainen.

Abs zijn toch heupbuigers of ben ik nou gek?

• #1.957
Wel.

Overigens is het gewoon de natuurlijke lordose in zn rug dus zolang het geen pijn doet is het geen probleem.

En het is niet de bedoeling om je heupbuigers te trainen.

Mijn natuurlijke lordose is wel fors dus misschien is dat het 'probleem'.

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:20 ----------

Abs zijn toch heupbuigers of ben ik nou gek?

Nee die zitten vast aan je heup en niet aan je bovenbeen dus ze kunnen je heupen niet buigen. Wel je torso dus.l.

Lol eigenlijk heel logisch, dacht dat het zo was maar eigenlijk slaat het nergens op.

heb jij trouwens iets van anatomie gestudeerd? je weet er best veel van zie ik.

heb zelf EFAA fitness trainer A gedaan

Terug
Naar boven