XXL Nutrition

Miron's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.961
heb jij trouwens iets van anatomie gestudeerd? je weet er best veel van zie ik.

heb zelf EFAA fitness trainer A gedaan

Nou nee, tis vooral interesse.

Bovendien zit ik met de gedachte te spelen om ooit nog eens aan de slag te gaan als fysiek trainer ofzo, wie weet wat voor cursussen ik daar allemaal voor nodig heb.

Is die cursus van jou nog van een beetje kwaliteit?

Nou nee, tis vooral interesse.

Bovendien zit ik met de gedachte te spelen om ooit nog eens aan de slag te gaan als fysiek trainer ofzo, wie weet wat voor cursussen ik daar allemaal voor nodig heb.

Is die cursus van jou nog van een beetje kwaliteit?
het is wel goed om de basis te leren. dus alle grote spiergroepen en de benamingen van alle bewegingen en de fucties van alle gewrichten etc....en verder leer je ook nog dingen over trainingsleer enzo

Wel.

Overigens is het gewoon de natuurlijke lordose in zn rug dus zolang het geen pijn doet is het geen probleem.

En het is niet de bedoeling om je heupbuigers te trainen.

nee je core span je op door je navel iets in te trekken en je bekkenbodemspieren aan te spannen (je lul omhoog duwen/pis op houden).

wanneer je je abs gaat opspannen dan heb je idd snel de neiging om een flexie in je wvk te maken, maar dat zijn meer de mobilisatiespieren. die abb rollout is met name bedoeld voor je innercore, en dat houdt dus in je wvk in een zo natuurlijke houding te plaatsen tijdens de oefening.
plus het feit dat wanneer je je rug bolt, je multifidus al geen spanning meer kunt maken, want die werkt juist in ''iets'' holle rug.

• #1.964
nee je core span je op door je navel iets in te trekken en je bekkenbodemspieren aan te spannen (je lul omhoog duwen/pis op houden).

wanneer je je abs gaat opspannen dan heb je idd snel de neiging om een flexie in je wvk te maken, maar dat zijn meer de mobilisatiespieren. die abb rollout is met name bedoeld voor je innercore, en dat houdt dus in je wvk in een zo natuurlijke houding te plaatsen tijdens de oefening.
plus het feit dat wanneer je je rug bolt, je multifidus al geen spanning meer kunt maken, want die werkt juist in ''iets'' holle rug.

Wat versta je precies onder de inner core?

Wat versta je precies onder de inner core?

de spieren die direct in verbinding staan met je wervelkolom en dus direct stabilisatie moeten bieden. transversus abdominus, multifidus, diafragma en je bekkenbodemspieren zijn de belangrijkste

• #1.966
de spieren die direct in verbinding staan met je wervelkolom en dus direct stabilisatie moeten bieden. transversus abdominus, multifidus, diafragma en je bekkenbodemspieren zijn de belangrijkste
Ab wheel rollouts zijn toch vooral een core strength oefening? Dus gericht op rectus abdominis etc?
Jij doet fysiotherapie als ik het goed begrijp trouwens? :P

Ab wheel rollouts zijn toch vooral een core strength oefening? Dus gericht op rectus abdominis etc?
Jij doet fysiotherapie als ik het goed begrijp trouwens? :P

ho ho ho, je haalt dingen door elkaar nu :D

je rectus abdominus is een mobilisatiespier. hij staat niet direct in verbinding met je wvk, dus heeft ook de mogelijkheid niet om direct stabilisatie te bieden. hij zorgt voor de grotere bewegingen (m.n. flexie!) in je wvk.
en met core bedoel ik overigens juist de innerunits; die spieren die op meerdere plaatsen aanhechten aan je wvk.
die ab wheel is juist in eerste instantie niet bedoeld voor je rectus, maar meer om je stabilisatiespieren, die spieren die ik net noemde, leren correct aan te spreken en te gebruiken.

• #1.968
ho ho ho, je haalt dingen door elkaar nu :D

je rectus abdominus is een mobilisatiespier. hij staat niet direct in verbinding met je wvk, dus heeft ook de mogelijkheid niet om direct stabilisatie te bieden. hij zorgt voor de grotere bewegingen (m.n. flexie!) in je wvk.
en met core bedoel ik overigens juist de innerunits; die spieren die op meerdere plaatsen aanhechten aan je wvk.
die ab wheel is juist in eerste instantie niet bedoeld voor je rectus, maar meer om je stabilisatiespieren, die spieren die ik net noemde, leren correct aan te spreken en te gebruiken.
Nee ik haal niks door elkaar, ik dacht juist dat ik wel een redelijke flexie van mn torso realiseerde :P Ik heb nu ook eigenlijk alleen spierpijn in mijn rectus terwijl ik na de standaard core stability oefeningen duidelijk alleen spierpijn heb in de transversus.
Bedankt voor de uitleg though :thumbs:

• #1.969
Vandaaag dus LB

Powersnatch
5 x 20
3 x 40
3 x 50
3 x 60 filmpje
3 x 65
3 x 60

Box squat (onder par, wide stance/low bar) SS Box jump
5 x 80 kg --> 3 x 80 cm
2 x 110 --> 2 x 80 cm
2 x 120 --> F x 110 cm
2 x 140 --> F x 110 cm
1 x 140 --> F x 110 cm
1 x 140 --> F x 110 cm
1 x 140 --> F x 110 cm
1 x 140 --> F x 110 cm

GVD ik wil die 110 cm
Dus nog even een paar keer los geprobeerd maar kwam niet verder dan de teentjes op de rand.

ik ben benieuwd naar je power snatch filmpje. ik kom namelijk maar niet aan die 60.....

je dipt er goed onder. dat is iets waar ik wel iets meer aan moet werken. je moet denk ik wel een keer goed naar je 1e pull kijken. volgens mij veranderd de stand van je rug te snel;)

• #1.974
Snatch is okay.. Barbell tijdens (na) 2nd Pull wat dichter langs lichaam houden.. Wrs meer spanning in je Traps en Lats hebben voor je begint...

Maar E-man: is het niet gewoon verstandiger om je rug in een neutrale positie te houden ipv te ''rounden''. dus je core aanspannen, en dat doe je overigens niet door je rug bol te maken, en dan een natuurlijk lordose hanteren

het hele verhaal wat na deze post volgt, snap ik niet helemaal. het enige wat ik weet is dat als ik hem uitvoer zoals op het filmpje staat dat men abs volledig wegburnen en ook inwendig. als ik ga lacken met men houding voel ik meer men onderrug. eigenlijk maak je een crunch en trek je jezelf daar door weer recht

Dus 1e gedeelte meer vanuit de benen?[/QUOTE]
jep;) dan kan je nog meer power zetten in het 2e gedeelte dus ook meer gewicht

het hele verhaal wat na deze post volgt, snap ik niet helemaal. het enige wat ik weet is dat als ik hem uitvoer zoals op het filmpje staat dat men abs volledig wegburnen en ook inwendig. als ik ga lacken met men houding voel ik meer men onderrug. eigenlijk maak je een crunch en trek je jezelf daar door weer recht

ik zeg ook niet dat je het niet moet doen, ik vind t alleen een beetje vage uitvoering.

miron: ik vind m er best netjes uitzien die powersnatch! zo doe ik m nog niet iig.

Terug
Naar boven