XXL Nutrition

Moving forward - basic power log

• Topic Starter Topic Starter
Thanks jongen!
Bedankt robin!
Hook grip lijkt me moeilijk voor farmer's walk. Misschien als duimen heel goed geconditioneerd zijn.
Heb het zelf nooit gedaan. :)

Wat die grip 'indraaien' betreft: check deze video van Laurence Shahlaei (vanaf 9min37sec):

http://www.youtube.com/watch?v=8B9pvZEcEGo&t=9m37s
Goed filmpje man! heb ik zeker wat aan, bedankt!

29-4-2013:
MP:
10 x 20kg
5 x 40kg
5 x 50kg
5 x 60kg
5 x 65kg
5 x 65kg

Optrekken
10x
10x
8x, probeer ze nu wat stricter te doen, lukt nog niet alle reps volledig..

Swiss press:
10 x 65kg
10 x 85kg
10 x 100kg --> Rep pr
2 x 115kg
Die 100kg ging prima, die hoge reps zijn iets pittiger om je spanning vast te blijven houden, 115 daarna was wellicht een te grote stap maar wel goed om dat gewicht weer even te voelen, 3e had er eigelijk in moeten zitten!

DB Row
3 x 10 x 70kg

face pulls
3 sets 15 reps

2-5-2013:
Loglift
10 x 35kg
5 x 55kg
5 x 75kg
5 x 80kg
3 x 90kg
2 x 95kg, pr
Fails x 100kg, kracht zit en zit op het randje met uitdrukken..

Squat diep
5 x 60kg
5 x 100kg
5 x 120kg
5 x 140kg
Laatste set ook gewoon hard en lekker diwp, met krakende knieeen, prima

Stones
1 x 110kg @ 1.70
3 x 120kg @ 1.60 --> rep pr
1 x 130kg @ 1.30 --> pr, pick up nog nooit kunnen doen erg tevreden
3 x 120kg @ 1.60 --> volume pr

Jammer van de 100 log maar zeer tevreden met de prs. Prima training..

Nou Tom 3 PR's en veel vertrouwen op die log hoor! Die 90kg én 95kg vlogen de lucht in. Ik ben er van overtuigd dat de 100kg log er volgende week in zit!

Volgende week gaat die log lukken! Ik voel t Tom!!!!
En die stones, ja, gaat verdomme lekker oude reus! Pick up is sterk

Jaa Tom echt hoor het gaat knetterhard met jou!! ****ing vet jou progressie te volgen en er elke keer bij te zijn!! Tot de volgende, ik zeg 100 log

Lekkere training maat! Die stones zijn ook geen probleem meer he dat vliegt de lucht in! 100 log zit er heel snel aan te komen het zit tussen je oren ;)

Hier ook weer een nette training.

Die 100kg log blijft nog even *hard to get* spelen. Maakt het extra goed wanneer het binnenkort wel lukt.

Nou Tom 3 PR's en veel vertrouwen op die log hoor! Die 90kg én 95kg vlogen de lucht in. Ik ben er van overtuigd dat de 100kg log er volgende week in zit!
Bedankt jay, ja die sets gingen goed hard!
Volgende week gaat die log lukken! Ik voel t Tom!!!!
En die stones, ja, gaat verdomme lekker oude reus! Pick up is sterk
Ja stones ben ik zeker tevreden mee, niet lang geleden zat ik telkens te klooien met 110kg.
Jaa Tom echt hoor het gaat knetterhard met jou!! ****ing vet jou progressie te volgen en er elke keer bij te zijn!! Tot de volgende, ik zeg 100 log
Thanks man, progressie is altijd mooi, daar gaan we voor!
100 log komt eraan!
Lekkere training maat! Die stones zijn ook geen probleem meer he dat vliegt de lucht in! 100 log zit er heel snel aan te komen het zit tussen je oren ;)
Pick up was het grote probleem, maar dit wordt wel beter, voor die log moet ik nog tempo maken met jou op mijn hielen ;).
Hier ook weer een nette training.

Die 100kg log blijft nog even *hard to get* spelen. Maakt het extra goed wanneer het binnenkort wel lukt.
Hahah prachtig gezegd jongen!, als ik hem heb ga ik een vreugdendansje doen!;)

6-5-2013:
Power clean:
5x70kg
5x80kg
4x90kg
5x100kg --> rep pr, lang gekeden dat we dit gedaan hebben zeg..

Mp:
10x20kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
2x75kg, rep pr
2x75kg
Failx80kg
Matige pr, had op een aantal meer gehoopt maar zat er vandaag niet in..

Swiss press
8x65kg
8x85kg
5x105kg
3x115kg, rep pr, voelde pittig, nu opwerken naar 5 reps hiermee

Dippen
8x
8x +8kg
6x +8kg
6x +8kg

Chins
8x
7x
5x, helemaal leeg..
Jammer had op dikkere prs gehoopt, nu ff wat extra aandacht naar de triceps om de mp wat te verhogen.

Pr's zijn pr's tommieboy! One step at a time ;)

Tom lees aub die trainingspost nog eens 3 pr's he.... Wat wil je;) 2x2x75kg is ook prima die power cleans mooi om te zien dat zelfs na lange tijd geen pc gedaan te hebben je zelfs meteen een PR zet! Daar zit nog wel wat extra's in;)

Toch goed getraind, Tommie! ;) MP gaat heel moeilijk omhoog (bij de meesten toch :p ), dus zo'n rep en volume PRs mag je gerust serieus nemen.
En focus op de triceps lijkt me in veel gevallen een goed idee om je OH te verbeteren. Wat ga je hiervoor precies veranderen?

Pr's zijn pr's tommieboy! One step at a time ;)

Tom lees aub die trainingspost nog eens 3 pr's he.... Wat wil je;) 2x2x75kg is ook prima die power cleans mooi om te zien dat zelfs na lange tijd geen pc gedaan te hebben je zelfs meteen een PR zet! Daar zit nog wel wat extra's in;)

Toch goed getraind, Tommie! ;) MP gaat heel moeilijk omhoog (bij de meesten toch :p ), dus zo'n rep en volume PRs mag je gerust serieus nemen.
En focus op de triceps lijkt me in veel gevallen een goed idee om je OH te verbeteren. Wat ga je hiervoor precies veranderen?

Thanks mannen.
@ Youri, ik wil maandag op het eind van de training een triceps oefening erin zetten, waarschijnlijk (verzwaard) dippen. Moet ik even kijken of het nog zin heeft om dit donderdag ook nog te doen, dit is de dag na een pittige woensdag training waar we ook al de log pakken..

Het blijft nog even de vraag of het probleem bij de triceps licht want ik krijg vaak spierfalen, net voor (of op) het moment dat de triceps de oefening over gaan nemen, met de stang op de hoogte van mijn voorhoofd.
Ik hoop met extra triceps kracht hier gewoon doorheen te drukken..

@ Youri, ik wil maandag op het eind van de training een triceps oefening erin zetten, waarschijnlijk (verzwaard) dippen. Moet ik even kijken of het nog zin heeft om dit donderdag ook nog te doen, dit is de dag na een pittige woensdag training waar we ook al de log pakken..

Het blijft nog even de vraag of het probleem bij de triceps licht want ik krijg vaak spierfalen, net voor (of op) het moment dat de triceps de oefening over gaan nemen, met de stang op de hoogte van mijn voorhoofd.
Ik hoop met extra triceps kracht hier gewoon doorheen te drukken..
Je hoort wel vaker van top strongmen dat triceps altijd onderschat wordt voor overhead. Ik heb onlangs een Q&A van Poundstone aangehaald (naar aanleiding van een post in Chaos&Pain), waarin hij zijn OH succes toeschrijft aan focus op triceps-training; Jarno heeft dit principe toen ook met nadruk bevestigd. En de vorm van Radzikowski's armen liegt er ook niet om. :D

3 PR's en dan nog meer willen, winnaarsmentaliteit :)

maar goed bezig bro :D

---------- Post toegevoegd 7 May 2013 om 21:18 ----------

Je hoort wel vaker van top strongmen dat triceps altijd onderschat wordt voor overhead. Ik heb onlangs een Q&A van Poundstone aangehaald (naar aanleiding van een post in Chaos&Pain), waarin hij zijn OH succes toeschrijft aan focus op triceps-training; Jarno heeft dit principe toen ook met nadruk bevestigd. En de vorm van Radzikowski's armen liegt er ook niet om. :D

Heb je wellicht een informatief artikel oid ?

8-5-2013:
Log
10x35kg
5x55kg
5x70kg
5x80kg
3x90kg
1x95kg
Failx100kg
2x90kg
Grrr dat duivelse ding, mss eerst maar eens reppen op 95

Squat diep en paused
5x60kg
5x100kg
5x125kg
5x145kg

Stones
3x110kg @ 1.60
6x120kg @ 1.60 ==》pr (doel voor eind 2013)
3x130kg @ 1.40 ==》pr
3x130kg @ 1.40 ==》 volume pr

Stones gingen lekker, hars precies goed en voor het eerst met nieuwe sleeves, merk ik direct in de grip!
Ademhaling moet ik wel ff opletten maak mezelf helemaal dol..

Jongens kom maar op met de grappen..

8-5-2013:
Log
10x35kg
5x55kg
5x70kg
5x80kg
3x90kg
1x95kg
Failx100kg
2x90kg
Grrr dat duivelse ding, mss eerst maar eens reppen op 95

Squat diep en paused
5x60kg
5x100kg
5x125kg
5x145kg

Stones
3x110kg @ 1.60
6x120kg @ 1.60 ==》pr (doel voor eind 2013)
3x130kg @ 1.40 ==》pr
3x130kg @ 1.40 ==》 volume pr

Stones gingen lekker, hars precies goed en voor het eerst met nieuwe sleeves, merk ik direct in de grip!
Ademhaling moet ik wel ff opletten maak mezelf helemaal dol..

Jongens kom maar op met de grappen..

Cowboy Tom werd helemaal gek in zijn saloon;) je kon merken dat je lekker in je vel zat met die sleeves!! Top getraind!!

Ohjaa neem volgende keer anders countrylaarsen mee?;)

Hahahaha Toms saloon :roflol:
Die stones gingen echt hard!! Die log idd hh gaan maken met 95. En wat Niels zei, als je die 5 kunt dan naar 97,5. Eerst vertrouwen kweken

Thank god im a country boy!! Stones als een malle! Erg knap Tom die gaan als een speer.

Ja die stones gingen echt goed man, lekkere PR's! En ja die 100 log, het zit er gewoon in Tom! Lekker reppen idd op 95kg en dan nog een poging!

Terug
Naar boven