Vandaag FB op het programma! Ik had even onderschat hoe intensief zwemmen is..

Woensdag en donderdag twee dagen achter elkaar met leerlingen gezwommen, na jaren niet te hebben gezwommen. Woensdag echt rete intensief met de zwemsportdag. Ik dacht donderdag is toch recreatief en maar van 10 tot 4, kan daarna vast wel sporten. Maar dat was ook nog pittig intensief wanneer je regelmatig heen en weer zwemt en al je leerlingen in het water dumpt. Na het zwemmen de rest van de dag zonder energie gezeten.
Het zwemmen was wel een intense ego en motivatie boost...

Kreeg behoorlijk veel commentaar op hoe droog ik stond, hoe lang ik al sport etc. Heb zelf eigenlijk niet eens het idee echt heel droog te staan. Een collega wilde ook nog graag m'n blokjes voelen #nohomo.
Sporten voelt iets minder consistent deze week met maar 2x, maar eigenlijk telt 2x zwemmen ook mee. Vooral die woensdag waar ik 5k kcal verbruikt had. Voeding is dan wel weer erg consistent, lichaamsbeweging hoog. Veel in beweging gebleven, kcals goed rond 2500-2750 gehouden. Gewicht schommelt deze week rond 76,5kg ipv 77,5. Gemiddelde verbruik tot zover deze week is 3880 kcal/dag, vorige week 3550.
En de tren! Heb het volume verhoogd om te compenseren voor het mindere trainen, waardoor ik het volume van 3 trainingen in twee heb gedaan deze week...

Uiteindelijk draait het om de totale volume in een week.
RDL
1x12x30
1x12x50
3x12x70
Db lunges
1x12x6
4x10x16
Weighted pullups
1x12xbw
4x12x10kg
Benchpress
1x20x20
1x15x40
1x12x60
1x8x82,5(+2,5kg,-4reps)
2x8x80
Dacht meer te kunnen hebben, maar was toch wel pittig zwaar. Voel het zwemmen nog wel in m'n schouders.
Single-arm low-cable crossovers
-Andere cablestation
Hanging knee raises
4x12x4kg
Single-leg calf raises (smiths)
3x12x55
Nog een weekje en dan op vakantie! En dan is het eigenlijk al weer tijd om on te gaan en zit ik op mijn nieuwe werkplek. Die laatste paar maanden zijn echt voorbij gevlogen. Ben heel benieuwd wat de cycle mij gaat brengen en naar de resultaten van de HARNAS trial. Voordat ik ging cutten ging het al hard qua spiermassa opbouwen met de muscle memory. Hoe hard zou het met een cycle wel niet gaan na een flinke cut. Toch wel een goede 8kg verloren in de laatste 4 maanden.