MuscleMeat

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.221
Ochtendgewicht 77,2kg(-0,8kg), waist 75cm (-1cm). Aardig wat vocht verloren, nog ff een kilo er af en nog een cm van m'n waist en m'n pre-vakantie fysiek is weer terug.

Vandaag de beentjes gedaan:

RDL
1x12x30
1x12x50
2x12x60

Bulgarian split quats (dumbbells)
1x15x6
3x8x12(-4kg) evenwicht blijft ruk hier, maar had ook vaker lunges gedaan dan BSS.

Cable crunches
1x20x20,3
3x20x22,5(-25kg)
Volgens mij zijn de gewichten hier gehalveerd gemarkeerd.. :o Het gaat in stappen van 5lbs ipv 10lbs, terwijl het exact dezelfde machine is als bij m'n oude basic in Arnhem.

High-to-low woodchoppers
3x15x6,8(zelfde verhaal)

Single-leg calf raises (smiths)
5x12x50(-5kg)

Heb de leg curls en extensions even laten liggen, had een lichte steek in m'n knie en de zijkant van m'n linkerbeen. Denk dat ik maar eens een degelijk strekschema moet opstellen en aan vast houden. Merk dat m'n flexibiliteit niet al te sterk is bij zoiets als BSS.

Morgen een rustdag zoals God dat bedoeld had en dan vanaf maandag weer rustig in m'n ritme. Gisteren en vandaag alle kanten op gegaan, opgeruimd, gesorteerd en geïnstalleerd. Nog een paar kleine taken die maandag in alle rust gedaan kunnen worden en dan weer vredig verder met UB/LB/push/pull.

Netjes hoor, en meteen weer in het train ritme gedoken :thumb:

• #2.223
Kreeg bij de verjaardag eergisteren behoorlijk wat commentaar op hoe droog ik stond, en dat met m'n shirt aan. :o Veel oude vrienden die ik al jaren niet gezien heb.

En een push tren! Niet zo veel bijzonders verder, zeer matig zelfs. Had er al geen zin in, de hele dag ben ik behoorlijk moe vanaf de seconde dat ik wakker werd. Slaap al ff een paar dagen ruk sinds ik m'n nieuwe kamer in ben. Ik woon nu op een paar meter van de kerkklokken af die elk uur en half uur luidt. Ben er nog niet aan gewend, dus elke nacht word ik meerdere keren wakker om te tellen hoe laat het is. Schrik me vaak ook de pl**ris vlak voordat ik in slaap val.

Benchpress
1x20x20
1x15x40
1x12x60
2x10x70(-10kg,-2reps) 60kg voelde al een stuk zwaarder dan normaal, ben maar gelijk -10 gegaan. :( slecht begin van de training.

Incline db benchpress (30°)
3x12x22

Single-arm high-cable crossovers
3x20x6,8
Alle cables weer met andere gewichtaanduiding.

Cable lateral raises
3x12x2,3
Probeer het nu eens met kabels ipv dumbbells, komt schema technisch ook beter uit. Kan nu 4 oefeningen op dezelfde kabel achter elkaar doen. Voelt wel beter dan met dumbbells, continu onder druk.

Pallof press
3x20x11,3

Single-arm overhead extensions (#11)
1x20x4,5
2x12x6,8

CGBP
3x12x40(-20kg)

Heb vooral zin in flink vooruit gaan qua kracht. Ging de eerste maanden echt lekker, maar met de cut al ff niet meer. Is toch al een paar maanden dat ik niet hard omhoog meer ga qua kracht, wat het trainen wat saaier maakt.

je kan toch oordoppen gebruiken, wel de echte op maat gemaakt
ik verzeker je dat je de klok niet meer hoort luiden. Ja echt!! :zzz:

• #2.225
je kan toch oordoppen gebruiken, wel de echte op maat gemaakt
ik verzeker je dat je de klok niet meer hoort luiden. Ja echt!! :zzz:
En dan hoor ik m'n wekker ook nog amper.. :D Heb wel eens oordoppen geprobeerd tegen buren, niet op maat dan, maar ligt niet echt lekker op m'n zij. Kan er ook beter maar gewoon van nature aan wennen, anders kan ik niet zonder doppen in slapen. Kon ook nooit tegen licht toen ik m'n volledig verduisterde kamer uit ging, nu is een beetje licht ook niet meer erg.

En dan hoor ik m'n wekker ook nog amper.. :D Heb wel eens oordoppen geprobeerd tegen buren, niet op maat dan, maar ligt niet echt lekker op m'n zij. Kan er ook beter maar gewoon van nature aan wennen, anders kan ik niet zonder doppen in slapen. Kon ook nooit tegen licht toen ik m'n volledig verduisterde kamer uit ging, nu is een beetje licht ook niet meer erg.
wat dan ook....slaap is echt heel belangrijk (voor je gezondheid) Succes! :)

Slaap al ff een paar dagen ruk sinds ik m'n nieuwe kamer in ben. Ik woon nu op een paar meter van de kerkklokken af die elk uur en half uur luidt. Ben er nog niet aan gewend, dus elke nacht word ik meerdere keren wakker om te tellen hoe laat het is. Schrik me vaak ook de pl**ris vlak voordat ik in slaap val.
Went wel. Ik had een kamer ooit waar het spoor bijna onder mijn balkon liep. Ik werd een keer wakker zondag om 6.00 ....... er is iets raars ....... staking :D

• #2.228
Went wel. Ik had een kamer ooit waar het spoor bijna onder mijn balkon liep. Ik werd een keer wakker zondag om 6.00 ....... er is iets raars ....... staking :D
Daarom, de huidige inwoners merken er nog maar weinig van. Alleen in het begin even klote, maar das doorbijten! :D Scheelt dat ik nog een week vakantie heb en een beetje in kan halen door uit te slapen.

• #2.229
En een pull tren! Ging niet zo heel lekker, m'n onderrug voelde niet goed. Heb er al de hele dag last van, maar met de eerste warmup set voelde het nog minder goed. Geen pijn oid, maar wel zeurend. Heb het bij 40kg gelaten, 60kg had ik geen vertrouwen in.

Barbell rows
1x20x20
3x20x40(+5reps) om er toch iets van een werkset van te maken wel meer reps gedaan.

Barbell shrugs
3x15x60(-2,5kg)

Machine front pulldowns (gewicht per kant)
3x12x40
Lat pulldowns waren steeds bezet, als alternatief de machine gepakt.

Rear delt rows
3x15x20(+2kg) progress!!!

Barbell curls (EZ)
3x12x20lbs(+5lbs,-8reps)

Hammer curls
3x12x12(-2kg)

Hanging knee raises
4x14x6kg(+2kg,+2reps) :fire:

Nu 2 rustdagen en dan weer ub/lb, heb het gevoel een extra rustdag wel te kunnen gebruiken. Vandaag ook weer slecht geslapen en niet uitgerust wakker geworden.

• #2.230
Gewogen op 76,3kg en waist weer in begin 74cm, m'n pre-vakantie fysiek is weer terug. Denk dat het wel tijd is om massa te bouwen. Maandag intake en dan is het zo ver. :D Zometeen UB doen, morgen LB en dan zondag de vakantie afsluiten met een dagje Efteling. Dan beginnen met bulken terug naar 85kg met meer VVM. Ik zal m'n kcal overschot minimaal houden, het idee is om met m'n BF hetzelfde al dan niet lager te eindigen. Maar een procent op 76kg is natuurlijk in absolute hoeveelheden minder dan een procent op 85kg, dus dat moet te doen zijn. Zie het niet zo zitten om weer zo extreem te schommelen en gelijk 10kg er bij te hebben met een berg vocht en vet wat er weer van af moet. Liever een kg minder VVM dan 3kg meer vet wat geshred moet worden.

Gewogen op 76,3kg en waist weer in begin 74cm, m'n pre-vakantie fysiek is weer terug. Denk dat het wel tijd is om massa te bouwen. Maandag intake en dan is het zo ver. :D Zometeen UB doen, morgen LB en dan zondag de vakantie afsluiten met een dagje Efteling. Dan beginnen met bulken terug naar 85kg met meer VVM. Ik zal m'n kcal overschot minimaal houden, het idee is om met m'n BF hetzelfde al dan niet lager te eindigen. Maar een procent op 76kg is natuurlijk in absolute hoeveelheden minder dan een procent op 85kg, dus dat moet te doen zijn. Zie het niet zo zitten om weer zo extreem te schommelen en gelijk 10kg er bij te hebben met een berg vocht en vet wat er weer van af moet. Liever een kg minder VVM dan 3kg meer vet wat geshred moet worden.
Je denkt toch niet serieus dat je er 9 kg spier bij krijgt? Ik denk dat je beter op een lager gewicht dan 85 kg kan mikken.

• #2.232
En een ub tren! Een deload training van gemaakt, m'n lichaam voelt niet lekker hersteld, ondanks de extra rustdag. Merkte het vooral erg in m'n armen, en dan m'n biceps en elleboog. Heb de gewichten niet in m'n notities gelogd, deze telt niet. Zal morgen ook met benen hetzelfde doen.

Weighted pullups
1x12xbw
1x12x10kg
1x9x10kg(-3reps) biceps hielden t niet meer

Db benchpress
1x15x12 dit voelde al semi pittig, vooral op m'n elleboog. Heb dus zeker geen 32kg werksets gedaan.
2x12x24

Db rows
2x12x24

Db standing oh press
2x12x10

Single-arm low-cable crossovers
2x15x6,8

Face pulls (#13)
2x15x11,3

Je denkt toch niet serieus dat je er 9 kg spier bij krijgt? Ik denk dat je beter op een lager gewicht dan 85 kg kan mikken.
Uiteraard. Ik kom over het algemeen al 2-3kg aan bij de transitie van cut naar bulk. Meer glycogeen, vocht, maaginhoud etc. Dus dan blijft er nog een kilo of 6 over. Met een kuur van 16 weken en m'n huidige niveau aan VVM is dat niet heel onrealistisch gok ik. Met een kilo vet er bij zit ik ook nog steeds op ongeveer dezelfde percentage vet.

Uiteraard. Ik kom over het algemeen al 2-3kg aan bij de transitie van cut naar bulk. Meer glycogeen, vocht, maaginhoud etc. Dus dan blijft er nog een kilo of 6 over. Met een kuur van 16 weken en m'n huidige niveau aan VVM is dat niet heel onrealistisch gok ik. Met een kilo vet er bij zit ik ook nog steeds op ongeveer dezelfde percentage vet.
6kg spiermassa in 16 weken.

Gaat tegenvallen indien je na je bulk weer een cut gaat doen. Plak 6kg kipfilet op je lichaam dat is 6kg spiermassa.

• Like
Waarderingen: vntl
  • #2.234
6kg spiermassa in 16 weken.

Gaat tegenvallen indien je na je bulk weer een cut gaat doen. Plak 6kg kipfilet op je lichaam dat is 6kg spiermassa.
Het hele idee is ook om niet nog een cut te moeten doen. :p Ga het dit keer minder enthousiast aanpakken qua kcal, m'n huidige VP bevalt me enorm. Ik vind mezelf er nu leuker uitzien dan toen ik een vocht- en vetballon was en de "100"kg aantikte. Om dat gelijk te verneuken en elke bulk te moeten cutten heb ik geen zin in. Het liefst doe ik bulk-maintainen-bulk-cruise-cut-maintainen en repeat.

En dan hopelijk genoeg hebben aan 8-10 a 12 weken cutten ipv 4 maanden.

• Like
Waarderingen: AK
Heb je al een idee hoeveel/wat je gaat pakken als kuur?

• #2.237
Heb je al een idee hoeveel/wat je gaat pakken als kuur?
1-15 550mg test e (in 2x pw prikken)
1-16 250iu hCG eod

In principe gewoon m'n 3 flesjes test en hCG opmaken.. :p M'n vials zijn behoorlijk vol, lijkt eerder op 11-12mL dan 10.

Nakuur twijfel ik nog over gezien de Haarlem studie. Dacht aan 4 weken clomid op 25mg ed, maar misschien 3 weekjes doen. Helemaal geen pct vind ik nog een beetje spannend. De vorige keer ben ik wel zonder problemen na ruim een jaar on te zijn hersteld met 4 weken clomid op 25mg ed. Heb alleen een paar weken geen libido gehad, verder niets gemerkt.

Heb verder ook aromasin bij de hand, kreeg toen ook gyno. Heb wel ff lang aan de nolva gezeten om het weg te krijgen. Maar toen had ik veel meer vet, dus ik verwacht het nu niet nodig te hebben.

Waarom gelijk 550? Met jouw massa/bodyweight zou ik het lekker op 250-300 houden.

• Like
Waarderingen: vntl
  • #2.239
Waarom gelijk 550? Met jouw massa/bodyweight zou ik het lekker op 250-300 houden.
Beetje zonde om nog lager te doseren dan de dosering die bij oudere onderzoeken redelijk goed verdragen werden met relatief weinig sides. Naast dat het zonde is voor de voordelen die dus best flink zijn met weinig nadelen, is het ook zonde om zo'n berg aan onderzoeken vooraf, tijdens en achteraf via de HARNAS trial te verspillen aan een hele lichte kuur.

De informatie die ik win met een wat gemiddeldere kuur heb ik meer aan. Als die op 550 test en een beetje hCG al negatief uitvalt, ga ik het niet weer doen. Met 250-300mg zegt dat niet veel, gezien je daarna al snel naar 500-600mg gaat. De kans is een stuk groter dat zo'n lage dosis weinig negatiefs laat zien, terwijl dat niet representatief is voor het gebruik in alle opvolgende jaren.

OK 3 kg water+glycogeen. Maar dan de rest 1 kg vet en 5 kg spier erbij? Zou wel heel mooi zijn. Ik help het je hopen :p
Ik weet natuurlijk niet wat zo'n kuur gaat doen.

Terug
Naar boven