Fitness Seller

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.261
Rare vent die Diederik.

Al die studies zijn leuk maar de praktijk wijst toch vaak anders uit. Anyway succes met je kuur ben benieuwd!
Thanks! Ja ik vertrouw hem er gewoon op, hij heeft iig ervaring vanuit de Haarlem studie. Misschien dat ik wel m'n nakuur een week later begin, zodat die nog net iets doorgaat na de hCG. De nakuur en hCG zouden beide weinig uitmaken qua herstel volgens hem, maar dan heb ik nog wel iets van een nakuur als de hCG stopt.

Dan wordt het:
1-12 600mg test
1-16 250iu hCG eod
15-17 25mg clomid ed

Thanks! Ja ik vertrouw hem er gewoon op, hij heeft iig ervaring vanuit de Haarlem studie. Misschien dat ik wel m'n nakuur een week later begin, zodat die nog net iets doorgaat na de hCG. De nakuur en hCG zouden beide weinig uitmaken qua herstel volgens hem, maar dan heb ik nog wel iets van een nakuur als de hCG stopt.

Dan wordt het:
1-12 600mg test
1-16 250iu hCG eod
15-17 25mg clomid ed
Nakuur gewoon rust/tijd en eventueel cruise dosis waars. Het clomid/nolva werkt allemaal niet. Doe na je kuur een bloedwaarde test zodat je de schade op papier hebt en na 10/15 weken nogmaals kijken of je de goede kant op gaat.

• #2.263
Nakuur gewoon rust/tijd en eventueel cruise dosis waars. Het clomid/nolva werkt allemaal niet. Doe na je kuur een bloedwaarde test zodat je de schade op papier hebt en na 10/15 weken nogmaals kijken of je de goede kant op gaat.
Binnen de HARNAS trial krijg ik sowieso 3 maanden na de kuur een laatste onderzoek met bloedwaarden, echo van de lever en slaaponderzoek. T1 was gisteren, T2 wordt over 9 weken tijdens de kuur en T3 is 3 maanden na de kuur.

• Like
Waarderingen: AK
Succes Noot!
Binnen de HARNAS trial krijg ik sowieso 3 maanden na de kuur een laatste onderzoek met bloedwaarden, echo van de lever en slaaponderzoek. T1 was gisteren, T2 wordt over 9 weken tijdens de kuur en T3 is 3 maanden na de kuur.
En T4 nog een gesprek 1 jaar na start van het onderzoek. Moet je eigenlijk off gaan voor de HARNAS trial, of kan je ook cruisen na je kuur, is daar nog iets over gezegd? Waarom kies jij er nu voor om hierna weer off te gaan ipv te cruisen?

• #2.265
Succes Noot!

En T4 nog een gesprek 1 jaar na start van het onderzoek. Moet je eigenlijk off gaan voor de HARNAS trial, of kan je ook cruisen na je kuur, is daar nog iets over gezegd? Waarom kies jij er nu voor om hierna weer off te gaan ipv te cruisen?
Thanks! Volgens mij moet je off gaan inderdaad. Niet specifiek naar gevraagd, maar dat nam ik al wel aan gezien ze juist kijken naar herstel.

Maar sowieso wil ik in het begin nog cyclen. Zo heel veel massa heb ik ook nog niet, dus de komende 2 jaar kan ik het makkelijk redden met een paar cycles zonder te veel te verliezen. De verwachting is ook over 2 jaar een poging te wagen met kinderen. Dus als ik on blijf, is dat pas tegen de tijd dat ik 2 kinderen heb en gesteriliseerd ben.

• #2.266
Echt ruk geslapen overigens vandaag. Lag toch niet zo comfortabel met een apparaat verbonden voor het slaaponderzoek. :p Voelde overal op m'n lichaam druk, ook m'n oren met de oordopjes die nog niet op maat zijn in. Maar lag 8,5 uur in bed, dus wel lang genoeg geslapen om nog voldoende rust te krijgen.

Voel me een beetje grieperig en warm, best een goede PIP ook. De pip was tijdens het trainen vervelender dan het grieperige, ondanks het gebruik van slin pins. Had het in m'n delt gedaan, ik ga rouleren met delts en quads. Misschien de olie nog meer verwarmen de volgende keer, duurde wel een goed minuutje of 2 om 0.9mL er in te krijgen.

De tent vandaag afgebroken met een pull tren! Ik moet nog even goed bedenken hoe ik progressief ga laden verder. Doe ik het om de training, om de week. Iig niet elke training.

Barbell rows
1x20x30(+10kg)
1x15x50(+10kg)
2x12x60
Warmup +10kg gedaan

Barbell shrugs
3x15x62,5(terug naar 62,5)

Lat pulldowns
3x12x52

Rear delt rows
3x15x22(+2kg)

Barbell curls (EZ)
2x12x10kg
Gebruik nu een losse stang, deed eerder zo'n vaste van 20lbs 20x.

Hammer curls
2x10x14(-2reps) na die ez bar curls was er weinig over va'n m'n armen.

Hanging knee raises
4x15x4kg(+3reps)

Verder begin ik met stretchen. Vóór elke UB tren Joe Defranco's simple six UB warmup en met legs zijn Limber 11. Ook zal ik elke dag een groepje statische stretches doen voor m'n benen en core, een advies van de fysio dat in de loop der tijd was verwaterd.

Ik ga voor het slapen en op werk wel ibuprofen nemen tegen de griepklachten. Eerste werkweek, dus daar moet ik scherp blijven. Maar ik gok dat dat goed zal komen, ondanks de lading aan informatie en redelijk hoge druk bevalt de school mij enorm. Leuke collega's, leuke mentorklas, toffe sectie, gekoelde ruimtes (de daken zitten vol met buitenunits). Dat geeft ondanks de hoge drukte met het starten wel enorm veel motivatie. Nu nog leuke gains en een huis! Volgende week een eerste bezichtiging met deerne. :D Met de laatste documenten (werkgeversverklaringen) die we ingeleverd hebben bij de hypotheekadviseur staat ons potentiële hypotheek op 380-390k, daar hoeven we ons dus geen zorgen om te maken.

Krijg je via HARNAS trial eigenlijk ook HCG en Clomid voorschreven of moet je dit zelf voorzien?

• #2.268
Krijg je via HARNAS trial eigenlijk ook HCG en Clomid voorschreven of moet je dit zelf voorzien?
Alles moet je zelf voorzien. Ze zijn sowieso geen fan van zowel hCG of een nakuur, als het aan hun lag kun je beter gewoon kuren zonder beide.

Thanks! Volgens mij moet je off gaan inderdaad. Niet specifiek naar gevraagd, maar dat nam ik al wel aan gezien ze juist kijken naar herstel.

Maar sowieso wil ik in het begin nog cyclen. Zo heel veel massa heb ik ook nog niet, dus de komende 2 jaar kan ik het makkelijk redden met een paar cycles zonder te veel te verliezen. De verwachting is ook over 2 jaar een poging te wagen met kinderen. Dus als ik on blijf, is dat pas tegen de tijd dat ik 2 kinderen heb en gesteriliseerd ben.
Zoals ik het lees gaat het meer om harm reduction dan om herstel, ik zie het overigens ook niet expliciet terug in de informatiebrochure, maar misschien wordt het wel verwacht.
1661282586948.png

Nee, alle gear moet je zelf regelen. Zou wel mooi zijn als dat allemaal gefixt werd.

Alles moet je zelf voorzien. Ze zijn sowieso geen fan van zowel hCG of een nakuur, als het aan hun lag kun je beter gewoon kuren zonder beide.
Hebben ze gezegd waarom zij geen fan zijn van hCG tijdens de kuur? Die nakuur kan ik wel begrijpen gezien de resultaten uit de HAARLEM-studie.

• #2.271
Hebben ze gezegd waarom zij geen fan zijn van hCG tijdens de kuur? Die nakuur kan ik wel begrijpen gezien de resultaten uit de HAARLEM-studie.
Volgens hem heeft het geen meerwaarde tot herstel. De bottleneck zou hem in de hypofyse liggen, niet in de teelballen. De teelballen kwamen ook erg snel weer terug op formaat wanneer men hCG nam, vermoedelijk gebeurt dat dus ook snel wanneer je lichaam weer LH en FSH aanmaakt. Daardoor zit hem probleem dus in het opstarten van je eigen aanmaak in LH en FSH, en niet in de teelballen zelf waar hCG effect op heeft.

Het enige waar het meerwaarde voor had was spermatogenese. Zonder hCG duurt het beduidend langer om terug op baseline te komen. En dan zou je eerder moeten denken aan 500 iu om de dag, vooral gezien hCG vaak ook onderdosed kan zijn. Maar iets is beter dan niets, dus 250iu eod zou het alsnog meer in stand houden dan geen.

• #2.272
Goede resultaten verder, had ook niet anders verwacht.
1661318346250.png

1661318372293.png

En de bloedresultaten. Trombocyten liggen bij mij altijd net onder de referentie, verklaart misschien wel waarom m'n bloedneuzen niet altijd snel ophouden. :p Test ligt aardig onderaan de range, maar was wel niet nuchter 's middags geprikt om 3 uur. Cholesterol redelijk hoog, maar m'n HDL was dan ook hoog. Ben hier wel nieuwsgierig naar hoe dat uit gaat pakken.
1661318408816.png

De leverwaarden, voor zover je er wijsheid uit kunt halen. Iig goede waarden. :p
- Mate van verlittekening van de lever: 3.6 kPa = F0-F1
- Mate van vervetting van de lever: 164 dB/m = S0

• #2.273
Vandaag gewogen op 77.1, had verwacht omhoog te gaan ipv omlaag. Best een zoute diner in elkaar gezet gisteren en veel carbs door de dag heen gehad.

Ik kijk er tegenop om in m'n quads te pinnen morgen. Was altijd feest voorheen, het idee was dat ik met slin pins minder mank zal worden. Maar met de pip in m'n schouders betwijfel ik het. Voor de zekerheid na het werken pinnen. Scheelt dat ik benen 1x pw doe, de quad pip zal dan geen probleem zijn. :o

Vandaag de beentjes gedaan en een uur gefietst. Veel suiker gevreten, heb het e.e.a. voor m'n leerlingen gebakken. Met m'n examenklassen laat ik elke week 1 leerling iets vers bakken om te trakteren, ik begin dan. Had nog best wat over en een hoop gesnoept... :D Heb zo ook nog mini monchou taartjes als toetje na het diner met m'n vriendin.. Gelukkig veel bewogen vandaag!

De beentrain:

RDL
1x12x30
1x12x50
2x12x62,5(+2,5kg)

Bulgarian split quats (dumbbells)
1x15x6
3x12x10(+4reps) :fire: vuur in m'n quads

Leg curls
1x15x18
2x15x20,3

Leg extensions stop ik helemaal mee. Voelt nooit 100% lekker in m'n knieën. Heb het idee dat alleen de BSS al wel genoeg is voor de quads.

Cable crunches
3x20x22,5+2,3 microload (+2,3kg):fire:
Ik noteer die microload gewichten gewoon apart, gezien de plates per 5lbs gemarkeerd zijn maar per 10 horen te gaan. :o Anders wordt het onhandig noteren als ik hierna naar de volgende plate ga en dus op 24,8 zit.. :roflol:

High-to-low woodchoppers
3x15x6,8

Single-leg calf raises (smiths)
4x12x57,5(+2,5kg)

Aardig pittige hartslag tijdens het sporten. Normaal komt m'n hartslag nauwelijks in de vetverbranding zone. Geen idee of het komt door de testo, al het suiker vandaag of gewoon de hoge intensiteit komt. :p Denk een combi.
Screenshot_20220825-175714_Fitbit.png

Verder een mentale update, misschien ook wel leuk af en toe gezien ik nu on ben. Heb er echt veel zin in. Motivatie is over de top, ondanks de enorme drukte met een nieuwe werkplek ben ik tot zover heel positief en gedreven met alles. Ik zorg er wel voor dat alles past en verspil geen tijd aan bijzaken zoals social media, gamen etc. Ben elke dag deze week van 6.45 tot 20.00 productief bezig geweest. Werken, voorbereiden voor werk, sporten, de tijd die ik vrij had uitgebreid wezen koken. Trainen en werk gaan voor alle andere zaken. De cut dip is ook voorbij, het sporten is weer een leuke bezigheid in plaats van dat ik mezelf moet pushen omdat het moet.

Goede checkups, dat is dan wel weer mooi van die studie. Succes met alles :thumb:

• #2.275
Goede checkups, dat is dan wel weer mooi van die studie. Succes met alles :thumb:
Thanks! Zeker inderdaad een handig extra'tje. Kan ze ook altijd mailen voor vragen en hulp, krijg ook snel reactie. Toch wel een luxe om begeleiding te hebben met een internist-endocrinoloog.

• #2.276
Had steeds het gevoel dat m'n bloeddruk hoog is, maar zit nog mooi tussen de 100-110/60-70. Voel me nog steeds een beetje mild grieperig, denk dat het daaraan ligt. M'n gemiddelde hartslag is ook redelijk gestegen. Ipv 48-60 zit die nu meer op 55-75. Afgelopen nacht een gemiddelde hartslag van 55 slagen, wat normaal op 43-46 zit. Als ik ziek ben heb ik altijd zo'n 10-20 slagen meer.

Quad prik ging soepel, weinig last van. Met delts had ik al na een uur of twee aardige PIP, so far so good met de quads.

Net UB gedaan, had er weinig energie voor. Voel me nog minder fit dan normaal, nadat m'n werk voorbij was. Beetje een combinatie van het grieperige gevoel de hele week en het ontladen na m'n eerste werkweek, waar ik tientallen nieuwe collega's en 193 nieuwe leerlingen heb leren kennen bovenop alle opgedane indrukken. Vanaf de seconde dat m'n weekend aanbrak en ik de rust kreeg ben ik eigenlijk ingezakt. :p

De tren!

Weighted pullups
1x12xbw
3x12x10kg
Was m'n belt vergeten, ging iets moeizamer met een 10kg schijf tussen m'n benen geklemd.

Db benchpress
1x15x12
1x12x22
2x10x32
Vanaf hier heb ik alles een werkset minder gedaan. Ik merkte dat m'n lichaam er geen zin meer in had, als ik een 3e set had gedaan had ik miss 6 reps gered. Db rows waren ook zwaar geworden met de 2e set, daar had ik ook geen 3e gered.

Db rows
2x12x32

Db standing oh press
2x10x16

Single-arm low-cable crossovers
1x14x6,8
1x12x6,8

Face pulls
2x15x13,5

Lying db tricep extensions
2x15x8(+2kg)

Alternating standing db curls
1x12x12
1x8x12

Maandag weer verder met de tweede week. Nu goed rusten dit weekend. Een bbq op zaterdag en feest op zondag, komt goed uit.

• #2.277
Whoesh, gewogen op 79,4kg. En toen was je 1.5kg zwaarder, gisteren ook niet gek gegeten. Wel veel kcal gegeten deze hele week, de 3000 wat de bedoeling was had ik niet gered. M'n eetlust is flink geworden de laatste dagen, dus had nu maar even meer naar gevoel gegeten. Flink actief geweest ook, gisteren volgens de fitbit ook 4200 verbruikt. De meeste dagen zaten rond de 4k.
Hartslag blijft ook verder stijgen.
Screenshot_20220827-081730_Fitbit.png

• #2.280
Ging zondag beter, maar nu weer grieperig na de test + hCG vanmorgen. Ik heb het idee dat het sinds vrijdag in vlagen komt na het prikken. Kwam langzaamaan opzetten en werd al snel wat beter de dag erna, zondag nergens meer last van gehad. Heb ook het idee een verband te zien in de mate van ontsteking en de klachten die ik er bij krijg. Behoorlijke PIP in m'n delt van vanmorgen. Voelde me weer helemaal fit sinds zondag, maar sinds het pinnen werd ik steeds grieperiger. Vandaag erger dan vorige week, ook wat last van zwakke spieren. Ik had voor de zekerheid niet weer in m'n quad geprikt, dat doe ik vrijdag. Woensdag heb ik een concert en donderdag een schooluitje in Amsterdam tot de laatste trein terug. Was best bang voor de PIP en mank lopen.. :o Uiteindelijk een goede keuze geweest, als ik dezelfde PIP in m'n schouders in m'n quad had, dan was het flink kut geweest.

Heb morgen een tussenuur van 11 tot half 2, dan ga ik volledig voor een UB training in m'n piekuren i.p.v. nu een halfgebakken push training en morgen pull. Ik gok dat ik me dan weer wat beter zal voelen, hoef ook woensdag pas weer te pinnen. Hoop dat het met uiterlijk 2 weken wel voorbij is, kan me niet herinneren dat ik überhaupt last kreeg van 'test flu' voorheen.

Terug
Naar boven