AndroidHealthClinic

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

En als je die 5,5 kg kip op tafel legt, ligt dat allemaal op een hoop. Je bent hopelijk niet die volledige 5,5 kg aangekomen op één plek. Als je diezelfde 5,5 kg uitsmeert over je hele keuken lijkt het al een stuk minder imposant.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.562
En als je die 5,5 kg kip op tafel legt, ligt dat allemaal op een hoop. Je bent hopelijk niet die volledige 5,5 kg aangekomen op één plek. Als je diezelfde 5,5 kg uitsmeert over je hele keuken lijkt het al een stuk minder imposant.
Dat is wat ik inderdaad bedoelde, maar dan met appels.

• #2.564
Vandaag weer zo'n emotieloze dag. Ook de enige dag in de week dat ik niets had gepland in de vakantie. Dacht ff lekker een dag voor mezelf. Sporten, lezen, gitaar spelen. Uiteindelijk alleen gesport met weinig zin, verder nergens aan toe gekomen. Laatste inject testo zit er ook op. Vier weekjes door op hCG en dan is het voorbij met de pret. Wel blij dat het er op zit. Volgende cycle wordt na ons huwelijksreis in mei, net voor en in de zomervakantie. Lekker met alle rust en focus on gaan, met een leuke ring om en samen in een ingericht huisje. Hopelijk ook een vast contract en een bekende werkplek voor het nieuwe schooljaar.

Net ook de rest van de metingen binnen:
1666896809138.png

Vooral HDL heeft op z'n donder gekregen, LDL is niet eens zoveel gestegen en VLDL zelfs met 33% gedaald. Oestradiol toch nog wat aan de hogere kant, 2x6,25mg is dus niet genoeg op 500 test met hCG. Geen idee of het ook daadwerkelijk 500 test is, volgens mij is dat wel op de een of andere manier terug te rekenen met halfwaardetijden etc. Maar ziet er goed uit.

En de lever. Nog steeds binnen de norm, maar wel aardig achteruit gegaan als je het in procenten bekijkt.
1666896954054.png

En het slapen:
1666897062382.png

Aantal apneus ruim verdubbeld, met een pAHI van 5.3/uur zit ik dus net binnen de range voor milde slaapapneusyndroom.

Cholesterol verandert op alleen Test E, heb ik nooit gehad.

• #2.567
@Galen kun jij hier een antwoord op geven ?

Hadden zij ook een verklaring voor de achteruitgang van de lever? Ik dacht dat dat voornamelijk een probleem was bij orals.

Testosteron kan inderdaad het HDL-cholesterol wat verlagen (zeg; meestal tot niet meer dan zo'n 30%). Bij middelen van de zwarte markt is het zeer de vraag wat er nou precies in zit. Kan exemestaan op het potje staan, maar kan gerust iets anders inzitten (of vervuild zijn met iets anders, bijv. een androgeen).

Dat van de apneus zien ze bij álle deelnemers van de HARNAS-trial tot dusverre. Best frappant.

@Nootmuskaatje bedankt voor je deelneming aan de trial!

Laatst bewerkt:
  • #2.572
Hadden zij ook een verklaring voor de achteruitgang van de lever? Ik dacht dat dat voornamelijk een probleem was bij orals.
Niet helemaal. Mogelijk de stijging in vetpercentage, aangepast dieet (hoog kcal) etc.
Testosteron kan inderdaad het HDL-cholesterol wat verlagen (zeg; meestal tot niet meer dan zo'n 30%). Bij middelen van de zwarte markt is het zeer de vraag wat er nou precies in zit. Kan exemestaan op het potje staan, maar kan gerust iets anders inzitten (of vervuild zijn met iets anders, bijv. een androgeen).

Dat van de apneus zien ze bij álle deelnemers van de HARNAS-trial tot dusverre. Best frappant.

@Nootmuskaatje bedankt voor je deelneming aan de trial!
Wel fijn om degelijk onderzoek te hebben! Tot zover geen reden om niet af en toe een simpele 10-12 weken kuur te doen van <1g. Nu nog afwachten wat de post-cycle metingen zeggen.

Heb je nog iets aan supps genomen om bepaalde bloedwaarden te ondersteunen?

• #2.574
Heb je nog iets aan supps genomen om bepaalde bloedwaarden te ondersteunen?
Nope, neem standaard vit D, zink, magnesium en visolie. Had verwacht dat HDL niet zo hard zou zakken en de impact op lipiden bespaard bleef met een beetje test. Maar met de aromasin er bij en gezien het UG spul is, is het op zich wel logisch. Maar de schade is nog niet zo erg en bijna binnen de referentiewaardes, dus een paar weken een iets slechtere cholesterol is zo'n ramp nog niet.

Nope, neem standaard vit D, zink, magnesium en visolie. Had verwacht dat HDL niet zo hard zou zakken en de impact op lipiden bespaard bleef met een beetje test. Maar met de aromasin er bij en gezien het UG spul is, is het op zich wel logisch. Maar de schade is nog niet zo erg en bijna binnen de referentiewaardes, dus een paar weken een iets slechtere cholesterol is zo'n ramp nog niet.
Zou komende blasts toch iets meer spenderen aan supps die preventief je organen beschermen iig…

• #2.576
Zou komende blasts toch iets meer spenderen aan supps die preventief je organen beschermen iig…
Zoals? Visolie heb ik iig al, die is toch wel aardig voor het hart o.a. Maar met milde doseringen en middelen: geen tren, geen deca, geen orals etc, lijkt het mij niet een groot probleem. De metingen laten weinig echte problemen zien. Lever zit nog binnen de referentiewaarden, cholesterol zit er echt nét buiten, de rest is goed. Bloeddruk blijft ook perfect (zolang ik geen pizza eet). Hartslag is wel flink gestegen met gemiddeld 10-13 slagen, maar dat is nog steeds aan de relatief lage kant rond de 60 in rust.

Zoals? Visolie heb ik iig al, die is toch wel aardig voor het hart o.a. Maar met milde doseringen en middelen: geen tren, geen deca, geen orals etc, lijkt het mij niet een groot probleem. De metingen laten weinig echte problemen zien. Lever zit nog binnen de referentiewaarden, cholesterol zit er echt nét buiten, de rest is goed. Bloeddruk blijft ook perfect (zolang ik geen pizza eet). Hartslag is wel flink gestegen met gemiddeld 10-13 slagen, maar dat is nog steeds aan de relatief lage kant rond de 60 in rust.
Lever: tudca / nac / mariadistel
Hart: citrus bergmot / coq10

Omega 3 wat hoger
Ashwaganda voor je stress
Melatonine voor je slaap
Multi vit pil indien je voeding minder is

• #2.578
Lever: tudca / nac / mariadistel
Hart: citrus bergmot / coq10

Omega 3 wat hoger
Ashwaganda voor je stress
Melatonine voor je slaap
Multi vit pil indien je voeding minder is
Toevallig heb ik gisteren ashwaganda van xxl binnen voor de stress idd. Las er afgelopen week over en nu een poging wagen. Ik vraag me af of de lever en hart sups nuttig zijn. M'n cholesterol is geen ramp, bloeddruk is nog steeds laag-normaal. Omega-3 zit op 1100mg EPA+DHA per dag + 2x zalm per week en een hoop ALA uit lijnzaad, chiazaad, wat walnoten etc. Zie geen reden om het nog verder op te hogen. Voor de lever ziet ALAT er prima uit en vermoeden ze dat daar geen (grote) problemen mee zijn, ondanks de stijging van verlittekening en vervetting (binnen de normwaarde). Misschien komt dat ook door de UGL raloxifene/aromasin (niet met ze besproken, klein gokje van mezelf). Scheelt dat als ik kinderen heb de schaar gelijk door de zaadleiders heen gaat, dus dan hoef ik geen hCG meer te nemen. Paar jaren terug op 450/200 test+deca met meer vet geen gyno gekregen, terwijl 500 test + hCG instant gyno was in week 2 al. Dus dan zal ik vermoedelijk al geen SERM en/of AI meer nodig hebben.

Melatonine heb ik, maar dat werkte niet voor m'n slaapprobleem als ik laat in de avond heb gesport. Het enige wat werkt is een minimale hoeveelheid THC + veel CBD voor het slapen. Dus heb regelmatig zo'n 20mg wiet + een stuk meer extra CBD wiet in de vape gedaan om te slapen. Merk dat ik met zo'n kleine hoeveelheid geen problemen heb met slaap of lam wakker worden, maar wel heerlijk inslaap en doorslaap. Probeerde het wel te beperken tot max 2x per week, paar keer 3 geworden.

Multivitaminen maak ik me geen zorgen over. Ik eet 0,5-1kg groente per dag + 4-6 stuks fruit. Veel bessen ook. Verder is m'n dieet enorm gevarieerd. Als ik ergens gek van wordt is het elke keer hetzelfde eten.

Lees ook vaak dat aro de lipiden redelijk zou moeten sparen. Maar toch kennelijk redelijk een tik gekregen. Apart maar misschien is 't ook gewoon iets waar je wat gevoeliger voor bent. Verder valt 't reuze mee idd, zeker als bloeddruk ook goed is gebleven!

Je rhr is wel mooi laag met 60. Mijne zit hoog in de 70 :')

• #2.580
Lees ook vaak dat aro de lipiden redelijk zou moeten sparen. Maar toch kennelijk redelijk een tik gekregen. Apart maar misschien is 't ook gewoon iets waar je wat gevoeliger voor bent. Verder valt 't reuze mee idd, zeker als bloeddruk ook goed is gebleven!

Je rhr is wel mooi laag met 60. Mijne zit hoog in de 70 :')
Nou is het wel UGL aromasin en testosteron. Ook nog UGL raloxifene er bij. Dus het zou zomaar kunnen dat één of meer van de dingen toch iets anders qua inhoud kan hebben. Als de aromasin maar geen arimidex is en ik met een rebound kom te zitten. :p

M'n RHR zat op 48 voor de cycle, dus voor mij is dit aan de hoge kant... :o

Terug
Naar boven