- Waardering
- 18.783
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat zeker, maar of dat verstandig is. Ik heb zelf iig sinds ik niet meer elke training progressief laad geen last meer van pijntjes. Nu doe ik het wel vaak op ten minste 1 oefening, maar niet meer de halve training zoals eerst. Een enkeling heeft het idee dat alles een zwaar maximalistisch aanpak vereist, terwijl je soms met 80% van de moeite 95% van de gains kunt krijgen. Maar het lijkt er op alsof sommige mensen denken dat je met 90% moeite maar 20% van de gains krijgt.Constant RPE 10 is ook nergens voor nodig, alhoewel ik dit zelf wel doe hehe
Imo kan je prima progressief laden elke training
1 rep is al progressie he
Van de afgelopen 20 geplande trainingen heb je er wat, 6 gemist en zijn er 8 ruk gegaan? De rest was op laag volume. Succes met daadwerkelijk buff worden op laag volume, verminderde intensiteit en noem 't maar op. Vooral baseren op RPE idd. 95% van de mensen heeft geen flauw benul wat een daadwerkelijke RPE 10 is en zit al gauw 2 reps van echt falen. Gebeurt ook mij. Stop er nog eens 2 voor en je traint zo intensief als een meisje van 9 ( no offense naar meisjes van 9 natuurlijk). Blessurevrij zul je wel blijven, dat geloof ik dan wel weer.Dat probeer ik duidelijk te maken, maar volgens @TallAndSmal sport ik niet intensief. Continu sporten op 10 RPE en letterlijk elke training progressief laden is niet de ideale manier om blessurevrij te sporten. Sindsdien zit ik grotendeels rond een RPE van 8, met af en toe her en der een RPE van 10. Isolatie wel vaker, maar compounds minder. Dst is nog steeds intensief genoeg, met minder risico.
wel een interessante over zo min mogelijk doen voor het meest haalbare resultaatDat zeker, maar of dat verstandig is. Ik heb zelf iig sinds ik niet meer elke training progressief laad geen last meer van pijntjes. Nu doe ik het wel vaak op ten minste 1 oefening, maar niet meer de halve training zoals eerst. Een enkeling heeft het idee dat alles een zwaar maximalistisch aanpak vereist, terwijl je soms met 80% van de moeite 95% van de gains kunt krijgen. Maar het lijkt er op alsof sommige mensen denken dat je met 90% moeite maar 20% van de gains krijgt.
Zeer goed punt jaVan de afgelopen 20 geplande trainingen heb je er wat, 6 gemist en zijn er 8 ruk gegaan? De rest was op laag volume. Succes met daadwerkelijk buff worden op laag volume, verminderde intensiteit en noem 't maar op. Vooral baseren op RPE idd. 95% van de mensen heeft geen flauw benul wat een daadwerkelijke RPE 10 is en zit al gauw 2 reps van echt falen. Gebeurt ook mij. Stop er nog eens 2 voor en je traint zo intensief als een meisje van 9 ( no offense naar meisjes van 9 natuurlijk). Blessurevrij zul je wel blijven, dat geloof ik dan wel weer.
Maar daarentegen ben ik wel van 't you do you, dus zolang jij tevreden bent is 't helemaal goed toch.

Gebeurt mij ook hoor haha. Soms al bij 't racken dat ik denk f**k, dat was echt geen max effort. Andersom gebeurt t ook, zit ik onderin een squat met 't idee er nog 2 te kunnen en dat is 't dan 😂Zeer goed punt ja
Film wel eens mn eigen RPE10 sets en dan ziet het er helemaal niet uit als RPE10![]()
Echt? Ik dacht dat 't powerlift termen waren en rpe 10 max effort was en rpe 9 bijv 1 rep in de tank.Lachen. RPE is een rating en 10 is erg laag, waar RPE20 maximale inspanning is.
60% werk voor 80% gains. Met laag volume is het nog steeds hoog volume, iig zit ik ruim op de 9 sets per spiergroep per week (het getal dat in onderzoeken uitkwam op max hypertrofie). M.u.v. benen en isolatiewerk armen, maar de benen boeien mij niet zo. Groot zat. En armen worden ook weer met compounds gepakt. Alleen was mijn plan om nóg hoger volume te draaien.Van de afgelopen 20 geplande trainingen heb je er wat, 6 gemist en zijn er 8 ruk gegaan? De rest was op laag volume. Succes met daadwerkelijk buff worden op laag volume, verminderde intensiteit en noem 't maar op. Vooral baseren op RPE idd. 95% van de mensen heeft geen flauw benul wat een daadwerkelijke RPE 10 is en zit al gauw 2 reps van echt falen. Gebeurt ook mij. Stop er nog eens 2 voor en je traint zo intensief als een meisje van 9 ( no offense naar meisjes van 9 natuurlijk). Blessurevrij zul je wel blijven, dat geloof ik dan wel weer.
Maar daarentegen ben ik wel van 't you do you, dus zolang jij tevreden bent is 't helemaal goed toch.
Ik zat nou eenmaal vast aan de studie. Toen ik was aangemeld wist ik daarna wel dat ik een nieuwe baan had die in dezelfde week van start ging. Maar toen had ik niet verwacht dat we na 1 week oriënteren en bezichtigen ook daadwerkelijk een huis zouden kopen voor de vraagprijs. Ons buffer was niet gigantisch om flink over te bieden, dus het idee was een beetje oriënteren en sparen, tot we een poging kunnen wagen goed te bieden.Beetje zonde dat je doorgezet hebt imo. Toen ik vroeger blaste zorgde ik er voor dat alles wat gesmeerd loopt. Een nieuwe job, een nieuw huis en binnenkort trouwen, zou me eigenlijk ook bagger voelen moest ik daar boven nog eens starten met kuren, zeker als het doel massa aankomen is.

Nu nog een jaar baby-vrij blijven, anders gaat het schema van volgend jaar ook naar de t*ringIk zat nou eenmaal vast aan de studie. Toen ik was aangemeld wist ik daarna wel dat ik een nieuwe baan had die in dezelfde week van start ging. Maar toen had ik niet verwacht dat we na 1 week oriënteren en bezichtigen ook daadwerkelijk een huis zouden kopen voor de vraagprijs. Ons buffer was niet gigantisch om flink over te bieden, dus het idee was een beetje oriënteren en sparen, tot we een poging kunnen wagen goed te bieden.
Het trouwen had van mij mogen wachten, maar daar heb ik niet alleen wat in te zeggen. Deerne uit de biblebelt hè.![]()

Maak daar maar 2 jaar van, al ons geld is wel op na de bruiloft en het inrichten van het huis.Nu nog een jaar baby-vrij blijven, anders gaat het schema van volgend jaar ook naar de t*ring![]()

Merkte wel hoe veel het mij had aangetast toen vandaag de realisatie kwam dat de vakantie bijna was begonnen. De druk kwam van de ketel en barstte bijna open.Goede massage doet wonderen. Stress etc zit je nu mee![]()