- Waardering
- 2.522
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Herkenbaar probleem, tijdens de opleiding met werk en studie gecombineerd ook veel last van gehad.Stress is een b*ch. Ik ben bijvoorbeeld de eerste dagen van verlof altijd ziek als de stress eraf valt.
Stress fuckt je op veel manieren.
Ook niet anders dan verwacht. Maar ook een 5.5kg spiermassa. Denk dat er echt nog wel en kilo of 2 bij op had gekund ipv 4kg vetmassa, maar het is niet anders. Ik heb royaal genoten van het eten. Ben al 2 weken stabiel op gewicht, mooi blijven onderhouden nu. Had er niet de energie en zin voor om mezelf vol te stouwen met groentes en vezels in deze drukke periode. Interessant zo die data. Waar heb je dit laten doen?Redelijk vet geworden.Ook niet anders dan verwacht. Maar ook een 5.5kg spiermassa. Denk dat er echt nog wel en kilo of 2 bij op had gekund ipv 4kg vetmassa, maar het is niet anders. Ik heb royaal genoten van het eten. Ben al 2 weken stabiel op gewicht, mooi blijven onderhouden nu. Had er niet de energie en zin voor om mezelf vol te stouwen met groentes en vezels in deze drukke periode.
De rest zag er verder goed uit. Bloeddruk perfect, lever wel iets vetter en meer littekenweefsel, maar nog binnen de norm. Vanavond het slaaponderzoek en dan nog de bloedresultaten afwachten.
![]()
Gisteren nog ub gedaan, zo lb doen hier in Tilburg. Beetje willekeurige oefeningen gedaan gisteren, was retedruk met de vakantie nu.
Bezig met de HARNAS studie: https://www.google.com/url?sa=t&sou...IQFnoECBMQAQ&usg=AOvVaw04781jcC20R5qtJVyzwbdBInteressant zo die data. Waar heb je dit laten doen?
Ik kan 't bestand niet openen, maar was 't een dexa scan of iets? Heb altijd al eens zoiets willen laten doen.
Is de folder van HARNAS studieIk kan 't bestand niet openen, maar was 't een dexa scan of iets? Heb altijd al eens zoiets willen laten doen.
Geen dexa helaas, gewoon zo'n weegschaal/BIA meting. Maar dan met een wat duurder toestel dan de meeste die je ziet. Dus blijft gokwerk, maar m' n fysiek ziende klinkt 5.5kg spier en 4kg vet wel reëel.Ik kan 't bestand niet openen, maar was 't een dexa scan of iets? Heb altijd al eens zoiets willen laten doen.
Hm oké. Wel grappig dat je botten zogenaamd ook zwaarder zijn geworden. Toch altijd lastig wat je er mee moet, ik zie volgens mij ook geen vocht staan. Niet dat ik denk dat dat te meten is maar t zal toch een substantieel getal zijn op een bulk met test, veel afwisseling in voedsel en stress aan je kop.Geen dexa helaas, gewoon zo'n weegschaal/BIA meting. Maar dan met een wat duurder toestel dan de meeste die je ziet. Dus blijft gokwerk, maar m' n fysiek ziende klinkt 5.5kg spier en 4kg vet wel reëel.
Vocht zit bij FFM, fat-free mass.Hm oké. Wel grappig dat je botten zogenaamd ook zwaarder zijn geworden. Toch altijd lastig wat je er mee moet, ik zie volgens mij ook geen vocht staan. Niet dat ik denk dat dat te meten is maar t zal toch een substantieel getal zijn op een bulk met test, veel afwisseling in voedsel en stress aan je kop.
5.5kg pure spiermassa in 12 weken gainen 🫡Geen dexa helaas, gewoon zo'n weegschaal/BIA meting. Maar dan met een wat duurder toestel dan de meeste die je ziet. Dus blijft gokwerk, maar m' n fysiek ziende klinkt 5.5kg spier en 4kg vet wel reëel.
Water in spieren is ook spiermassa.
Zal vast afnemen in de 3 maanden post cycle meting, dus dat zien we dan wel weer.Zo werkt het niet. Die 5.5kg kip is in een veel kleinere "ruimte"/omtrek. Als je de diameter van een cirkel vergroot dan wordt naarmate de omtrek groter is, de oppervlakte (en dus massa) veel groter in verhouding. Omdat een klein randje dan zo veel rond gaat dat het een toename van veel oppervlakte is.5,5kg spier geloof je hopelijk zelf toch niet he.
Leg eens 5,5kg kip op tafel en kijk nog eens naar je lichaam of dit aan spier er aan zit![]()

Jezelf met een cirkel vergelijken is inderdaad ook een manier om te zeggen dat je dik bent geworden.Water in spieren is ook spiermassa.Zal vast afnemen in de 3 maanden post cycle meting, dus dat zien we dan wel weer.
*kleine correctie: 10 weken. Blijf ook hierbij. Heb de metingen gehad, dus nu kan ik off. Geen zin om nog langer on te blijven.
Zo werkt het niet. Die 5.5kg kip is in een veel kleinere "ruimte"/omtrek. Als je de diameter van een cirkel vergroot dan wordt naarmate de omtrek groter is, de oppervlakte (en dus massa) veel groter in verhouding. Omdat een klein randje dan zo veel rond gaat dat het een toename van veel oppervlakte is.
Geen idee of ik het zo goed uitleg, ik ben biologie docent en geen wiskunde. Maar ik weet wel dat die vergelijking niet opgaat.![]()
't idee van de uitleg is duidelijk idd. Echter snijdt de rest van z'n reactie uiteraard wel hout want no way dat je 5.5 kg spier bent aangekomen. Zou wel tof zijn uiteraard maar we weten allemaal dat je, zeker nu je helemaal off gaat, in je handjes mag knijpen als er 1 a 1.5 kg echt spier van is straks.Water in spieren is ook spiermassa.Zal vast afnemen in de 3 maanden post cycle meting, dus dat zien we dan wel weer.
*kleine correctie: 10 weken. Blijf ook hierbij. Heb de metingen gehad, dus nu kan ik off. Geen zin om nog langer on te blijven.
Zo werkt het niet. Die 5.5kg kip is in een veel kleinere "ruimte"/omtrek. Als je de diameter van een cirkel vergroot dan wordt naarmate de omtrek groter is, de oppervlakte (en dus massa) veel groter in verhouding. Omdat een klein randje dan zo veel rond gaat dat het een toename van veel oppervlakte is.
Geen idee of ik het zo goed uitleg, ik ben biologie docent en geen wiskunde. Maar ik weet wel dat die vergelijking niet opgaat.![]()
Nou heb ik verder ook nergens gezegd dat ik die 5.5kg ook ga houden. Over 3 maanden is de volgende meting, dan zien we wat er overblijft. Gezien vocht in spieren ook als spieren tellen en AAS dat zeker doen verhogen.'t idee van de uitleg is duidelijk idd. Echter snijdt de rest van z'n reactie uiteraard wel hout want no way dat je 5.5 kg spier bent aangekomen. Zou wel tof zijn uiteraard maar we weten allemaal dat je, zeker nu je helemaal off gaat, in je handjes mag knijpen als er 1 a 1.5 kg echt spier van is straks.
5,5 kg kip is ongeveer 5,5 liter aan volume, en dat is simpelweg wel wat je aankomt in spiermassa. Je vergelijkt nu de toename van oppervlak van een cirkel met de diameter, je vergelijkt dan appels met peren (mijn hersenen weten niet hoe ze dat moeten vergelijken met het volume van kip op tafel). Je kunt de oppervlakte van je 5,5 kg kip ook enorm vergroten door het in enorm veel losse blokjes te snijden terwijl het volume hetzelfde blijft.Water in spieren is ook spiermassa.Zal vast afnemen in de 3 maanden post cycle meting, dus dat zien we dan wel weer.
Jezelf met een cirkel vergelijken is inderdaad ook een manier om te zeggen dat je dik bent geworden.
Dat is inderdaad een iets betere vergelijking.5,5 kg kip is ongeveer 5,5 liter aan volume, en dat is simpelweg wel wat je aankomt in spiermassa. Je vergelijkt nu de toename van oppervlak van een cirkel met de diameter, je vergelijkt dan appels met peren. Je kunt de oppervlakte van je 5,5 kg kip ook enorm vergroten door het in enorm veel losse blokjes te snijden terwijl het volume hetzelfde blijft.