XXL Nutrition

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

• Topic Starter Topic Starter
de reden dat ik je aanspreek op die lage eiwitten is omdat als je eraan toegeeft om minder te pakken je dat mis ook eerder met trainingen doet,
Het is een soort van cognitieve gedragstraining als de gedachte komt van ''ik kan wel een paar dagen minder eiwitten pakken'' dat je daar dan niet aan toegeeft.
Ik hoef geen pro meer te worden, dus daar zal ik niet dood aan gaan. Had gewoon geen zin om steeds iemand mee te sleuren om maar een beetje eiwitten te winnen.

Net voor de basic gestaan en terug gelopen. Ben momenteel heel erg aan het stressen, alles gaat momenteel fout en ik moet alles zelf zien te fixen. Niet alleen om die kut gootsteen uiteraard, maar het gehele huis + huisbaas zelf en hoe ik hier weg kan komen. Onder andere door al dit gedoe en een beetje gestress een black out gehad op een belangrijke tentamen, en nu het 10x erger is kan ik zo echt niet het nieuwe schooljaar ingaan, waardoor ik nog erger stress.

Nog steeds sterk op 91,8kg, waist naar 85,5cm en arms 39,5. Op de een of andere manier is mijn fysiek eerder beter dan slechter geworden. Gedoe gehad op werk waardoor ik vandaag niet hoef te werken, voor het eerst dat iets verkeerd gaat en mij goed uitvalt. Kan nu even rustig 2 dagen alles uitpuzzelen en regelen, vandaag dus ook wel de tijd om te sporten.

Nog steeds sterk op 91,8kg, waist naar 85,5cm en arms 39,5. Op de een of andere manier is mijn fysiek eerder beter dan slechter geworden. Gedoe gehad op werk waardoor ik vandaag niet hoef te werken, voor het eerst dat iets verkeerd gaat en mij goed uitvalt. Kan nu even rustig 2 dagen alles uitpuzzelen en regelen, vandaag dus ook wel de tijd om te sporten.

Mijn fysiek is wel verminderd in PCT (5.5 weken bezig, 7.5 weken sinds laatste test e injectie) maar de zin om te trainen en het plezier dat ik heb in het trainen is weer een stuk beter :)

Mijn fysiek is wel verminderd in PCT (5.5 weken bezig, 7.5 weken sinds laatste test e injectie) maar de zin om te trainen en het plezier dat ik heb in het trainen is weer een stuk beter :)
Jij bent dan waarschijnlijk ook wel een heeel stuk meer massa vast aan het houden:p. Scheelt bij mij dat ik nog niet een enorme hoeveelheid heb. Wel goed om te horen! Gaat bij jou dus ook zeker aardig. Hoe zit het met je kracht?

Laatst bewerkt:
Jij bent dan waarschijnlijk ook wel een heeel stuk meer massa vast aan het houden:p. Scheelt bij mij dat ik nog niet een enorme hoeveelheid hebt. Wel goed om te horen! Gaat bij jou dus ook zeker aardig. Hoe zit het met je kracht?

Kracht blijft op de meeste lifts ongeveer gelijk (lichte daling). Ik merk wel dat een lange training 'moeilijker' vol te houden is en ik dan sommige oefeningen minder zwaar kan op het eind van training.

Bench is veel verminderd maar dat is mijn eigen fout... nu ja: het verlof viel slecht en ik heb dus in PCT twee weken niet getraind. Vroeger was mijn max. setje 5-6*130kg, nu is dat een setje 110kg.

Veel massa vasthouden valt mee hoor, mijn topstats waren 1m74, +-91kg op legit 10% vet. Nu is mijn VP toch paar % hoger en gewicht licht gedaald. Nu ja, ik ben nog steeds tevreden over hoe het gaat. Het leven als naturel bevalt me voorlopig wel :P

Kracht blijft op de meeste lifts ongeveer gelijk (lichte daling). Ik merk wel dat een lange training 'moeilijker' vol te houden is en ik dan sommige oefeningen minder zwaar kan op het eind van training.

Bench is veel verminderd maar dat is mijn eigen fout... nu ja: het verlof viel slecht en ik heb dus in PCT twee weken niet getraind. Vroeger was mijn max. setje 5-6*130kg, nu is dat een setje 110kg.

Veel massa vasthouden valt mee hoor, mijn topstats waren 1m74, +-91kg op legit 10% vet. Nu is mijn VP toch paar % hoger en gewicht licht gedaald. Nu ja, ik ben nog steeds tevreden over hoe het gaat. Het leven als naturel bevalt me voorlopig wel :P
Wat was je reden om off te gaan als ik vragen mag?

Wat was je reden om off te gaan als ik vragen mag?

Het plotse besef dat ik niet eeuwig ON wou blijven. Ik ben 14 maanden ON geweest en het leek me 'now or never' om nog relatief vlot te herstellen.

In de toekomst doe ik zeker nog een jaarlijks kuurtje, maar steeds kort :)

Het plotse besef dat ik niet eeuwig ON wou blijven. Ik ben 14 maanden ON geweest en het leek me 'now or never' om nog relatief vlot te herstellen.

In de toekomst doe ik zeker nog een jaarlijks kuurtje, maar steeds kort :)
Wijs besluit. Zouden velen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Definieer kort, 6 weken?

Dat merk je idd het meeste, dat je snel steeds minder kunt naar mate je training duurt. Zelf merk ik ook dat als ik eod een spiergroep train dat die nog niet hersteld is en het moeilijker gaat.

Dus het is toch allemaal makkelijker wanneer je kuurt...

:windup:

Ik bijt nog steeds even hard op mijn tanden om een laatste rep er uit te persen maar als naturel word je daar minder voor beloond. Als je on bent dan kan je gewoon sneller meer gewicht en meer reps, inspanning blijft gelijk (voor mij toch) :)

Ik bijt nog steeds even hard op mijn tanden om een laatste rep er uit te persen maar als naturel word je daar minder voor beloond. Als je on bent dan kan je gewoon sneller meer gewicht en meer reps, inspanning blijft gelijk (voor mij toch) :)
Het loont inderdaad meer de moeite..

Vandaag weer benen helemaal gaar getraind...0.0 gains:roflol:

images?q=tbn:ANd9GcT88Is8eTEzvk8tOJF6EcJpn6xonhJgfjs5_NECswxG0BPDIwPZyw.jpg

Net UB gedaan, wel lekker getraind maar kracht was bagger. Loggen ook niet waard:o

Zit te denken om gewoon lichtjes te gaan cutten, alhoewel het 2 maanden na pct wel best kort is. Met een beetje vertrouwen in mijn lichaam. M'n hele routine gaat wel op de kop. Ik wil meer focussen op mobiliteit, stabiliteit en kracht (vooral met bw oefeningen, zoals pullups & pushups). Ik ben sterk vergeleken met een gemiddeld persoon, maar kan mezelf nauwelijks in de lucht houden op mijn handen bijvoorbeeld.

Ik zit al een paar maanden te denken om weer op dans te gaan, en heb sinds kort besloten het ook te doen. Hiervoor moet ik flink wat kracht bouwen, conditie, en m'n stabiliteit/mobiliteit verbeteren. Veel BW oefeningen, cardio, ass to grass squats, deadlifts. Oefeningen als lunges voor m'n stabiliteit, hier val ik altijd bijna bij om. Moet verder nog een beetje kijken wat voor mijn doel het meest effectief is. Ik zal geen pro kunnen worden, maar ik ben wel nog jong genoeg om er zeker goed in te worden.

Ook is het een doel en droom waar geen hulpmiddelen voor nodig zijn, mijn eerste sport waar ik ooit aan was begonnen. Wel wordt het erg lastig te combineren met werk, school en gymlife. Ik wil het 2 x per week doen, dus moet even kijken hoe ik dat ga combineren. Waarschijnlijk worden mijn trainingen dan 2 a 3 x pw fullbody. Vanaf september gaan alle scholen en dansscholen weer open, heb 4 proeflessen klaar staan.

Van hardcore bodybuilder dromen naar danser, als dit is wat je wilt zeker doen :)

Terug
Naar boven