- Waardering
- 10.233
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 84kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
. Denk binnenkort maar eens een goede complete bloedtest doen.
. Wordt een 1/10 tren zaterdag, die dag zelf wordt het ook echt alleen een shake voor het trainen als ontbijt en een bak kwark voor het slapen
. Krijg tot 200 euro vergoed voor sportmedische onderzoeken dus doe ik binnenkort het volgende:

)

Klinkt goedGoeie timing, zo'n AYCE in een cutWas gezellig gisteren!
En die sportmedische keuring is een goed idee. Helemaal als je dat vergoed krijgt, heb een aantal jaar terug zelf die 200 euri betaald.
! Hoe uitgebreid is die keuring? Als in, vp meting met tang of weegschaal, en bloedonderzoek met vingerprik of bloedprik etc.? Had eerst een gezondheidscheck en die was te triest voor woorden 
VO2max?VP test met tang, maar ik weet niet of de uitvoerder dat zo nauwkeurig deed.... bloedprik, urine kan de huisarts ook gratis. Maar meest waardevol vond ik hartfimpje op verborgen hartproblemen, een inspanningstest op de fiets waarbij aeroob vermogen wordt bepaald en een relatieve schaling ten opzichte van jouw leeftijdsgroep. Een longtest en gewrichten (schouders, heupen, knieen, ruggegraat) zijn bekeken.
Binnenkort eens een echt onderzoek doen, kut health check. Krijg tot 200 euro vergoed voor sportmedische onderzoeken dus doe ik binnenkort het volgende:
Klinkt een stuk beter dan zo'n natuurmedisch ding.
- lichamelijk onderzoek (inclusief bloeddrukmeting)
- bepalen van lengte, gewicht en vetpercentage
- ogentest
- longfunctietest
- urine-onderzoek
- rust-ECG (= hartfilmpje in rust)
- bloedonderzoek naar cholesterol en hemoglobine
Maar meest waardevol vond ik hartfimpje op verborgen hartproblemen
Ja, die.
Voor mij was de belangrijkste vraag: is het voor iemand op leeftijd een goed idee om vrij intensieve KT te doen. In mijn familie zijn er 2 gevallen van plotselinge hartdood bij inspanning geweest. Maar de vraag is natuurlijk of het geen vals gevoel van veiligheid geeft als je sporttest OK is, daar heb je een punt.Wat hoop je te vinden in een urine-onderzoek dan? En wat hoop je aan 1 losse bloeddrukmeting te hebben, zeker nu je natty bent? Waarom zou je Hb willen prikken, heb je reden om aan te nemen dat het te laag is? Wat hoop je op een rust-ECG te vinden?
Ik vraag me altijd af waarom mensen daar zoveel waarde aan hechten .. zeker natty's. Niet direct op jou persoonlijk bedoeld maar zie hier echt een algehele trend van 'overcontroleren' van allerlei shit, om maar bevestigd te krijgen dat het goed is, terwijl er geen reden is om aan te nemen dat dit niet is. Een ECG is uitermate nuttig om ischemie en infarcering waar te nemen en te lokaliseren, maar klepproblemen zijn pas zichtbaar op een ECG als je er al bijna dood aan bent, en zelfs dan niet altijd, en dilatatie danwel hypertrofie van atria of ventrikels is ook amper vast te stellen op een ECG. Als je informatie wil over het functioneren van een hart moet je een echo laten maken. Dát is imo het enige nuttige onderzoek.
Voor mij was de belangrijkste vraag: is het voor iemand op leeftijd een goed idee om vrij intensieve KT te doen. In mijn familie zijn er 2 gevallen van plotselinge hartdood bij inspanning geweest. Maar de vraag is natuurlijk of het geen vals gevoel van veiligheid geeft als je sporttest OK is, daar heb je een punt.
Ik dacht dat een ecg anders wel aardig wat laat zien. Ik ben dan wel recent nog een jaar on geweest + daarvoor nog een cycle gepakt. Verder zijn er nog wel eens wat hartkwalen geweest bij mijn vaders kant van de familie.Wat hoop je te vinden in een urine-onderzoek dan? En wat hoop je aan 1 losse bloeddrukmeting te hebben, zeker nu je natty bent? Waarom zou je Hb willen prikken, heb je reden om aan te nemen dat het te laag is? Wat hoop je op een rust-ECG te vinden?
Ik vraag me altijd af waarom mensen daar zoveel waarde aan hechten .. zeker natty's. Niet direct op jou persoonlijk bedoeld maar zie hier echt een algehele trend van 'overcontroleren' van allerlei shit, om maar bevestigd te krijgen dat het goed is, terwijl er geen reden is om aan te nemen dat dit niet is. Een ECG is uitermate nuttig om ischemie en infarcering waar te nemen en te lokaliseren, maar klepproblemen zijn pas zichtbaar op een ECG als je er al bijna dood aan bent, en zelfs dan niet altijd, en dilatatie danwel hypertrofie van atria of ventrikels is ook amper vast te stellen op een ECG. Als je informatie wil over het functioneren van een hart moet je een echo laten maken. Dát is imo het enige nuttige onderzoek.
Ik dacht dat een ecg anders wel aardig wat laat zien. Ik ben dan wel recent nog een jaar on geweest + daarvoor nog een cycle gepakt. Verder zijn er nog wel eens wat hartkwalen geweest bij mijn vaders kant van de familie.
Ik heb een groot hard volgens de echo maar wist ik al ben namelijk poesliefNou dat valt dus tegen. Ischemie en infarcering zie je, maar dan had je ook klachten. Dilatatie en hypertrofie van atria en ventrikels kun je zien, maar lang niet altijd en vaak pas in ernstig stadium. Klepstenose ofzo zie je verder niet op een ECG. Echo is veel uitgebreider.
Hoe hard?Ik heb een groot hard volgens de echo maar wist ik al ben namelijk poeslief
Ik ben een steroïden gebruikende bodybuildert dus ik mag fouten maken.