XXL Nutrition

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

• Topic Starter Topic Starter
Godver, de verkoudheid is wel erg heftig geworden. Sta hier flink te rillen van de koorts.. Rip, moet verdomme maandag naar de tandarts, nog een bloedtest en dinsdag naar de kaakchirurg.

Mooi kut allemaal man, sterkte ermee.

Vanmorgen gewogen op 82.4kg(-1.2) en 77.5cm waist(-0.5). Zou lager moeten kunnen, gezien ik gisteren op onderhoud at en een goede portie zout met een kaasplankje om de dag af te sluiten. Net fb gedaan, 'lager intensiteit' was nog pittig zwaar.

Squats
1x12x60
3x10x100

Deadlifts
1x8x60
1x6x100
Kreeg een steek in m'n onderrug, zat weinig kracht in ten kosten van m'n form. Maar niet verder voor 140 gegaan.

Db benchpress
1x12x20
2x10x34
1x8x34

Plate-loaded pulldowns
1x10x110
2x12x100

1-legged calf raises (leg press)
2x12x110(+2reps, on track)
2x12x100

Shape update:
image.jpg

Screenshot_20181001-223206.jpg

Ook een health check gehad, maar dat was toch wel een beetje zielig. Gewichtmeting/bf met een elektronische weegschaal, glucose en cholesterol met een vingerprikje. Goede bloeddruk wel, normaal is juist m'n onderdruk laag :o. Denk binnenkort maar eens een goede complete bloedtest doen.
IMG_20181001_233425.jpg

Laatst bewerkt:
Goed idee wel, verstandskiezen laten trekken tijdens de cut. Lekker leven op 1500-1750 kcal want kauwen is klote

Goei ub tren, even geen fb gedaan. Mezelf kennende zet ik altijd veel druk op m'n kaak als ik een beetje legs doe. Het wondje wil ik z.s.m. genezen hebben. Ben gisteren al stikkend wakker geworden in een ondergebloed bed :(

Seated shoulder press
1x12x20
3x10x40

Pullups
1x10xbw dikkere ROM
2x8xbw

Benchpress
1x12x20
1x12x60
1x3x90
1x8x80

1 arm cable rows
1x12x25
2x8x30

Klikocals vandaag +-2250 met een potje Ben & Jerry's light van 650 kcal . Had even goei cravings en gezien ik weinig durf te eten maar voor een pint gegaan.

Gisteren gewogen op 82.4kg en 77cm (-0.5) waist. Blijft de goede kant op gaan! Deze maand volhouden op 2250,en dan eventueel nog door op 2250 of 2000, afhankelijk van m'n shape. Geen idee tot hoe laag ik ga, ben al blij als ik eens de 10% haal, en met nog lager al helemaal tevreden. Mis het bulken wel.

Shape update, goei bicepvein al. Morgen 1500 kcal ter compensatie van ayce sushi bij de meet zaterdag :D. Wordt een 1/10 tren zaterdag, die dag zelf wordt het ook echt alleen een shake voor het trainen als ontbijt en een bak kwark voor het slapen:roflol:
Screenshot_20181004-215137.jpg

Binnenkort eens een echt onderzoek doen, kut health check :o. Krijg tot 200 euro vergoed voor sportmedische onderzoeken dus doe ik binnenkort het volgende:
  • lichamelijk onderzoek (inclusief bloeddrukmeting)
  • bepalen van lengte, gewicht en vetpercentage
  • ogentest
  • longfunctietest
  • urine-onderzoek
  • rust-ECG (= hartfilmpje in rust)
  • bloedonderzoek naar cholesterol en hemoglobine
Klinkt een stuk beter dan zo'n natuurmedisch ding.

Beste tren van de cut, en dat op 250g kipfilet en een banaan op de hele dag :roflol:
. Lekkere meet wel, veel grote jongetjes en Fox is gewoon een heerlijke gym.

Squats
1x12x60
1x10x100
2x5x130(+10kg,-3reps) :fire::fire:
1x4x130
1x6x115

Deadlifts
1x8x60
1x6x100
1x5x140(+1rep:fire:)
1x1x160 fuaaaaaaark:fire::fire::fire::fire:

Benchpress
1x15x20
1x12x60
1x8x80
1x7x80
1x8x70

Lat pulldowns
2x12x61
1x12x52

Concentration curls
1x8x12
2x8x10

Db oh extension
2x10x10
1x10x12

Daarna ayce sushiiii. Even al m'n cutgains wegeten. Goeie dikke tren, goeie dikke meal en nu snel weer on track door op 2250!

Goeie timing, zo'n AYCE in een cut :D Was gezellig gisteren!
En die sportmedische keuring is een goed idee. Helemaal als je dat vergoed krijgt, heb een aantal jaar terug zelf die 200 euri betaald.

Goeie timing, zo'n AYCE in een cut :D Was gezellig gisteren!
En die sportmedische keuring is een goed idee. Helemaal als je dat vergoed krijgt, heb een aantal jaar terug zelf die 200 euri betaald.
Klinkt goed :)! Hoe uitgebreid is die keuring? Als in, vp meting met tang of weegschaal, en bloedonderzoek met vingerprik of bloedprik etc.? Had eerst een gezondheidscheck en die was te triest voor woorden :o

VP test met tang, maar ik weet niet of de uitvoerder dat zo nauwkeurig deed.... bloedprik, urine kan de huisarts ook gratis. Maar meest waardevol vond ik hartfimpje op verborgen hartproblemen, een inspanningstest op de fiets waarbij aeroob vermogen wordt bepaald en een relatieve schaling ten opzichte van jouw leeftijdsgroep. Een longtest en gewrichten (schouders, heupen, knieen, ruggegraat) zijn bekeken.

VP test met tang, maar ik weet niet of de uitvoerder dat zo nauwkeurig deed.... bloedprik, urine kan de huisarts ook gratis. Maar meest waardevol vond ik hartfimpje op verborgen hartproblemen, een inspanningstest op de fiets waarbij aeroob vermogen wordt bepaald en een relatieve schaling ten opzichte van jouw leeftijdsgroep. Een longtest en gewrichten (schouders, heupen, knieen, ruggegraat) zijn bekeken.
VO2max?

Binnenkort eens een echt onderzoek doen, kut health check :o. Krijg tot 200 euro vergoed voor sportmedische onderzoeken dus doe ik binnenkort het volgende:
  • lichamelijk onderzoek (inclusief bloeddrukmeting)
  • bepalen van lengte, gewicht en vetpercentage
  • ogentest
  • longfunctietest
  • urine-onderzoek
  • rust-ECG (= hartfilmpje in rust)
  • bloedonderzoek naar cholesterol en hemoglobine
Klinkt een stuk beter dan zo'n natuurmedisch ding.

Wat hoop je te vinden in een urine-onderzoek dan? En wat hoop je aan 1 losse bloeddrukmeting te hebben, zeker nu je natty bent? Waarom zou je Hb willen prikken, heb je reden om aan te nemen dat het te laag is? Wat hoop je op een rust-ECG te vinden?

Maar meest waardevol vond ik hartfimpje op verborgen hartproblemen

Ik vraag me altijd af waarom mensen daar zoveel waarde aan hechten .. zeker natty's. Niet direct op jou persoonlijk bedoeld maar zie hier echt een algehele trend van 'overcontroleren' van allerlei shit, om maar bevestigd te krijgen dat het goed is, terwijl er geen reden is om aan te nemen dat dit niet is. Een ECG is uitermate nuttig om ischemie en infarcering waar te nemen en te lokaliseren, maar klepproblemen zijn pas zichtbaar op een ECG als je er al bijna dood aan bent, en zelfs dan niet altijd, en dilatatie danwel hypertrofie van atria of ventrikels is ook amper vast te stellen op een ECG. Als je informatie wil over het functioneren van een hart moet je een echo laten maken. Dát is imo het enige nuttige onderzoek.

Wat hoop je te vinden in een urine-onderzoek dan? En wat hoop je aan 1 losse bloeddrukmeting te hebben, zeker nu je natty bent? Waarom zou je Hb willen prikken, heb je reden om aan te nemen dat het te laag is? Wat hoop je op een rust-ECG te vinden?

Ik vraag me altijd af waarom mensen daar zoveel waarde aan hechten .. zeker natty's. Niet direct op jou persoonlijk bedoeld maar zie hier echt een algehele trend van 'overcontroleren' van allerlei shit, om maar bevestigd te krijgen dat het goed is, terwijl er geen reden is om aan te nemen dat dit niet is. Een ECG is uitermate nuttig om ischemie en infarcering waar te nemen en te lokaliseren, maar klepproblemen zijn pas zichtbaar op een ECG als je er al bijna dood aan bent, en zelfs dan niet altijd, en dilatatie danwel hypertrofie van atria of ventrikels is ook amper vast te stellen op een ECG. Als je informatie wil over het functioneren van een hart moet je een echo laten maken. Dát is imo het enige nuttige onderzoek.
Voor mij was de belangrijkste vraag: is het voor iemand op leeftijd een goed idee om vrij intensieve KT te doen. In mijn familie zijn er 2 gevallen van plotselinge hartdood bij inspanning geweest. Maar de vraag is natuurlijk of het geen vals gevoel van veiligheid geeft als je sporttest OK is, daar heb je een punt.

Voor mij was de belangrijkste vraag: is het voor iemand op leeftijd een goed idee om vrij intensieve KT te doen. In mijn familie zijn er 2 gevallen van plotselinge hartdood bij inspanning geweest. Maar de vraag is natuurlijk of het geen vals gevoel van veiligheid geeft als je sporttest OK is, daar heb je een punt.

Dat is wel een valide argument om onderzoek te laten doen. Dan heb je wel meer aan een fietsergometrie of echo van het hart dan aan een ECG in rust.

Ik dacht dat een ecg anders wel aardig wat laat zien. Ik ben dan wel recent nog een jaar on geweest + daarvoor nog een cycle gepakt. Verder zijn er nog wel eens wat hartkwalen geweest bij mijn vaders kant van de familie.

Ook heb ik soms vreemde pijntjes waarvan ik geen flauw idee heb wat het is. Zulke dingen worden daar ook bij besproken.

Ik dacht dat een ecg anders wel aardig wat laat zien. Ik ben dan wel recent nog een jaar on geweest + daarvoor nog een cycle gepakt. Verder zijn er nog wel eens wat hartkwalen geweest bij mijn vaders kant van de familie.

Nou dat valt dus tegen. Ischemie en infarcering zie je, maar dan had je ook klachten. Dilatatie en hypertrofie van atria en ventrikels kun je zien, maar lang niet altijd en vaak pas in ernstig stadium. Klepstenose ofzo zie je verder niet op een ECG. Echo is veel uitgebreider.

Nou dat valt dus tegen. Ischemie en infarcering zie je, maar dan had je ook klachten. Dilatatie en hypertrofie van atria en ventrikels kun je zien, maar lang niet altijd en vaak pas in ernstig stadium. Klepstenose ofzo zie je verder niet op een ECG. Echo is veel uitgebreider.
Ik heb een groot hard volgens de echo maar wist ik al ben namelijk poeslief

Terug
Naar boven