XXL Nutrition

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen

Bezoekers in dit topic

Goeie shape hoor neet61 ! Hou het voorlopig maar bij denken aan zitten, want het is zeker niet nodig atm!
 
Dumbells boven je hoofd en squatten ongeveer als bij ass-to-grass goblet squat
Ah, ik zie dat de meeste DB OHS met 1 dumbell worden gedaan, maar ik doe het met 2, zoals met een barbell, zoiets
Dat zou ik "gewoon" een OHS noemen, met 2 DBs vind ik zelf veel moeilijker dan met een BB, heb het nooit echt getest, maar liever 1x40kg dan 2x5kg.

Voor de ultieme kick is de suggestie om onderin nog ff een press te doen (Sots-press)
 
Dat zou ik "gewoon" een OHS noemen, met 2 DBs vind ik zelf veel moeilijker dan met een BB, heb het nooit echt getest, maar liever 1x40kg dan 2x5kg.

Voor de ultieme kick is de suggestie om onderin nog ff een press te doen (Sots-press)
Met een vaste stang kan je je schouders natuurlijk tegenelkaar fixeren, dumbells 'zwabbert' idd veel meer. Ik zal het ook eens proberen :)
Sots press zal ik eens opzoeknen.
 
Split Week 4 Dag 4 ma 21:15
triceps + buik + quads

dumbbell triceps kickback
15 kg: (11x L + 11x R) x 2 sets

smal opdrukken (diamond push ups)
BW: 36x

dumbbell kickback
15 kg: (11x L + 11x R) x 2 sets

bicycle crunches superset met: dumbbell dubbelhandige triceps extension (staand)
(bicycles 25x ss. triceps ext 25 kg: 10x) x 4 sets
=> bicycles 4 x 1 rep erbij
35' 284 kCal

FROG crunches superset met: rack triceps dips
(crunches 10 kg: 10x ss. triceps dips BW: 11x) x 4 sets
=> crunches 5 kg erbij, 4 x 5 reps minder

Leg extensions
35 kg: 15x @ 1s x 4 sets
bij de laatste 2 setjes aardig strakke, verzuurde quads :fire:

Leg curls
20 kg: 15x x 3 sets
=> 1 x 5 reps erbij

FitBit: 69' - 121 avg 150 max hr - 581 kCal
 
Bankje met leg extension stuk voor mouss

Ook nog maar even m'n achterkant erop gezet... sfeervol in avondlicht :p

bankje.jpg
corona-backshape.jpg
 
Die 80kg kun je goed hebben Neet!
 
Valt dat wat makkelijk op en af te nemen?
Lijkt me anders hinderlijk bij benchen bvb.

Dat is voor mij nog steeds het hatelijkste aan homegym. Voor alles juiste setup vinden, DBs laden, accessory oef die anders snel op een machine kunnen... Zoveel tijd dat ik ermee verlies
 
Die 80kg kun je goed hebben Neet!
Ha ha, thanks. Die rolletjes aan de zijkant kunnen we er van het voorjaar wel weer af krijgen :)
Valt dat wat makkelijk op en af te nemen?
Lijkt me anders hinderlijk bij benchen bvb.

Dat is voor mij nog steeds het hatelijkste aan homegym. Voor alles juiste setup vinden, DBs laden, accessory oef die anders snel op een machine kunnen... Zoveel tijd dat ik ermee verlies
Nee, dat zit er op geschroefd, maar het zit me niet eens zo in de weg. Het is meer een nadeel dat hij eigenlijk 5 cm te hoog is voor mijn korte beentjes, daarom gebruik ik de oude eenvoudige bench nog altijd voor vlak benchen. Die moet wel op de gang staan, en iedere keer in en uit het fitness kamertje getild worden :( Het is behelpen met de ruimte.
Aan de andere kant, je hebt ook even rust tijd nodig tussen 2 oefeningen, dus zo erg is het ook niet...
 
De kiespijn was gisteren weer flink teruggekomen, slecht geslapen. Gelukkig kon ik vanmiddag terecht, ze heeft het weer opengeboord en de wortelpunten nogmaals ontsmet. En dat helpt al behoorlijk. Dinsdag weer terug voor de grote behandeling :(
Ik sla de training vandaag nog maar een keertje over :o
 
Goed spul gekregen bij de apotheek :) Voel niets meer.
Zelf sushi gerold met avocado, komkommer, zalm of garnaal. Niet ontevreden over. Morgen nog 2 rollen.
Weer zin om te trainen nu.
 
Split Week 5 Dag 1 vr 21:15

benen + schouders

deep overhead squats
2x8 kg: 10-10-10x

dumbbell lunges
2x20 kg: 2 x 13x R+L

standing rear lat raise
2x8 kg: 10-10-10-10x

sumo deadlift
78kg: 9x
98kg: 8-8-8x met straps
37' 286 kC

DB OHP
2x21 kg: 8-8-8-8x

standing one leg calf raise
BW+30 kg: 20-20x L+R (2 sec up, 2 sec dn)

dumbbell lat raise @ 1s hold
2x10 kg: 10-10-10-10x
=> met extra hold bovenin

RKC planks
70 + 70 sec
ss.
schouder retractie: band uiteen trekken
(geel): 3 x 11x

Opm:
geen oefening kunnen/willen verzwaren, zwaar zat :)
het statisch vasthouden van de DBs bij lunge ook goeie belasting voor de onderarmen
de band pulls een beetje tussen de Waalwijkse planken in gesuperset, scheelt weer tijd

FitBit: 87' - 121 avg 156 max hr - 687 kCal
 
Waarop doe je die standing calve raise?
 
Back
Naar boven