- Waardering
- 270
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 20%
Ja, dát kan je zeker.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
As many people have heard me say, if your temperature is over 99.2/99.3, you need to back off on your DNP dosage or even discontinue use. I didn't just come up with this number myself though. This comes from the most extensive human study on DNP to date. In 1937 Simkins studied the effects of DNP on 159 subjects who were kept on DNP for many months to over a year. It's worth noting that he looked at a number of different markers of health, reporting no hepatotoxicity, no renal toxicity, no cardiovascular effects (except for a marked drop in blood pressure in hypertensive patients), no cardiotoxicity, no consistent effect on blood sugar, an improvement in carbohydrate tolerance, negligible effects on the gastro-intestinal tract, and no effect on blood cholesterol.
With respect to body temperature, he explained, "The temperature, pulse rate, and respiration were carefully watched. It was found that the temperature is an excellent guide of impending toxicity. The rule was followed invariably that, when the temperature rose as high as 99.2 F., the drug was either discontinued or the dosage sharply reduced. In this way, many impending reactions were avoided. The temperature usually remained well within the normal limits."
I think that temperature is an excellent yardstick. While a degree may not seem that much, when your temperature starts to rise above the normal range, it means that the heat being produced from uncoupling has started to outstrip your ability to radiate heat. When this happens, your temperature can quickly get out of control, especially as you increase the dosage or even as the same dosage accumulates. Keeping your temperature in the normal range (under 99.2) demonstrates proper thermoreguation. It shows that you're able to safely radiate the increase in heat production.
To answer srch4info, high doses of DNP do NOT always raise your temp near 99.3. There's a great deal of variation in individual response to DNP. While some people can produce a fever with as little as 300mg/day, others can take 600mg/day and still be under 99 degrees. There are a number of different factors involved: people metabolize DNP at different rates, some people are larger than others so that a given dosage is lower relative to their bodyweight, and some people seem better able to radiate heat. All of these factors and more make dosage prescriptions extremely individual with DNP. For this reason, sweeping generalizations for dosing are completely inadequate. Users need to start with a low dosage and slowly increase it until they find the dosage that's right for them, be it 200mg/day or 600mg/day. As a rough, general guideline, though, I'd say 200mg/day is a low dosage, 400mg/day is a moderate dosage, and 600mg/day is a high (read: unsafe) dosage.
To answer litterbox, there's no point of diminishing returns in terms of DNP's ability to increase metabolic rate. It'll keep uncoupling more and more until so much heat is produced that you get hyperthermia and ultimately die. Of course, when organs start to get damaged and proteins start to denature, I think we can agree that your returns are diminishing. We could call death the ultimate diminution in return. Barring toxicity, though, an increase in heat, per se, doesn't appear to diminish DNP's effect at increasing metabolic rate and oxidation of fat.
@plenary: heb je die studie ook toevallig ik doe liever mn eigen interpretaties .
hebben we het hier over gemiddelde temperaturen of piek temperaturen bv vlak na een flinke maaltijd
mossad is echt zo'n fail.
Als je een beetje je huiswerk doet, had je kunnen weten dat dnp vaak in een nakuur wordt gegooid.
Waar en over wie jij je allemaal niet om bekommert.... Het is zijn keus, basta!
Zo dan is het nu mijn beurt om als zeikerd te boek te komen te staan.
Ja Animal, weet je wel helemaal zeker dat waar je mee bezig bent correct is? 1200 mg? Ik weet dat er verschil is tussen poeder of kristallen en weet niet wat je precies neemt, maar 1200mg is een nummer wat je niet snel leest. 37.7 graden is zoiezo al te hoog...
Ik heb in het verleden redelijk wat gelezen over DNP maar wat ik hier lees, daar schrik ik toch wel van.... Nogmaals, ik weet niet ofdat je poeder of kristallen neemt dus ik kan niet helemaal beoordelen, maar die temperatuur is te hoog. Ik zal voor de volledigheid dat stuk onder mijn reactie plakken wat gaat over de temperatuur.
xtralarge krijgt er wel van langs om kritiek te uiten, maar dat is onterecht. En dat het jouw eigen keuze is, dat kan wel zijn, maar het lijkt er toch echt op dat dit de overantwoorde kant op lijkt te gaan....
DNP is niet zonder gevaar.... Buiten het feit dat het dodelijk is kan je er ook blind/slechtziend van worden, maar met dat gegeven zal je wel bekend zijn als je over DNP hebt gelezen. (Onnodig om te vermelden, dat ik om deze reden alleen het gebruik van DNP al onverantwoord vind)
In het volgende fragment komt 99.2 F voor, dat komt overeen met 37.33 graden celcius, daar zit jij dus al ruim boven... Zoals het stuk aangeeft kan je temperatuur buiten controle raken en in die zone wil je niet komen.
1200mg is te gek! hoeveel caps heb je totaal dan stuk of 150 hehe

we hebben eindelijk iets wat zelfs dareal te gek vindt !!!

Zo dan is het nu mijn beurt om als zeikerd te boek te komen te staan.
Ja Animal, weet je wel helemaal zeker dat waar je mee bezig bent correct is? 1200 mg? Ik weet dat er verschil is tussen poeder of kristallen en weet niet wat je precies neemt, maar 1200mg is een nummer wat je niet snel leest. 37.7 graden is zoiezo al te hoog...
Ik heb in het verleden redelijk wat gelezen over DNP maar wat ik hier lees, daar schrik ik toch wel van.... Nogmaals, ik weet niet ofdat je poeder of kristallen neemt dus ik kan niet helemaal beoordelen, maar die temperatuur is te hoog. Ik zal voor de volledigheid dat stuk onder mijn reactie plakken wat gaat over de temperatuur.
xtralarge krijgt er wel van langs om kritiek te uiten, maar dat is onterecht. En dat het jouw eigen keuze is, dat kan wel zijn, maar het lijkt er toch echt op dat dit de overantwoorde kant op lijkt te gaan....
DNP is niet zonder gevaar.... Buiten het feit dat het dodelijk is kan je er ook blind/slechtziend van worden, maar met dat gegeven zal je wel bekend zijn als je over DNP hebt gelezen. (Onnodig om te vermelden, dat ik om deze reden alleen het gebruik van DNP al onverantwoord vind)
In het volgende fragment komt 99.2 F voor, dat komt overeen met 37.33 graden celcius, daar zit jij dus al ruim boven... Zoals het stuk aangeeft kan je temperatuur buiten controle raken en in die zone wil je niet komen.
Omdat iemand een keus maakt kan je geen feedback geven? Ik hoop dat je in ieder geval in real life iets kritischer tegenover dit soort beslissingen staat en niet altijd zijn keuzes respecteert.
genomen en flinke hap allbran carbs genomen, samen met wat kwark en pindakaas. Temp zal zo wel weer gaan stijgen. Heb gister ook nog contact met Klaas gehad en hij zei dat als je sperma geel is, het werkt. Het werkt.1200mg is te gek! hoeveel caps heb je totaal dan stuk of 150 hehe
we hebben eindelijk iets wat zelfs dareal te gek vindt !!!![]()

Hoe verlopen de trainingen tot nu toe? Slechte prestaties in de gym neergezet?
En hoe voelt het in het algemeen over de dag? Slecht, warm of normaal?
Ik heb eens gezocht en heb dat ding alleen in de vakbladen tegen gekomen (alleen te downloaded tegen betaling): (Mogelijk wanneer je verder zoekt kun je het gratis vinden, weet het niet.)
http://jama.ama-assn.org/cgi/content/summary/108/25/2110
Het gaat overigens wel over obese mensen, waar animal niet tot behoord... En aangezien vet isoleert, is het wel de vraag in hoeverre het dus overeenkomt met niet obese mensen. Al zullen spieren ook wel isolerend werken, en aangezien Animal de nodige kilotjes spier heeft aangezet....
De persoon die deze verwijzing heeft gedaan op het andere board (Professionalmuscle o.a.) is Concillator en is in mijn ogen zeer goed op de hoogte van alle wetenschappelijke studies aangaande DNP. Ik heb zelf geen behoefte om al de studies zelf op te zoeken (Niet altijd mogelijk omdat je voor sommige studies moet betalen...) Bovendien zie ik zelf geen enkele reden om het spul uberhaubt te pakken, behalve wanneer je super obese bent en dan is het nog gevaarlijk, vooral voor de ogen.
In mijn ogen zijn de interpretaties die hij schijft heel goed onderbouwd, vanuit wetenschappelijke literatuur en zijn statements zijn redelijk.
Ik ben een leek op het vlak, echter volgens mij schommeld de temperatuur van onze lichamen niet zo veel, ook niet na maaltijden en zoals Concillator aangeeft is het niet altijd de lichaamstemperatuur die stijgt, ook niet bij hoge dnp inname. Sommige mensen schijnen er gevoeliger voor te zijn dan anderen. Koorts is echter wel een belangrijke indicator....
Ik weet niet ofdat er iets aan de hand is, ik heb zelf ook wat vraagtekens rondom de hele situatie, maar ik ben niemand op het web tegengekomen die er meer vanaf lijkt teweten dan Concillator....
Weet je waarom jij kritiek krijgt van iedereen: omdat je een betweter bent. Je komt ineens bezorgt over, maar andere keren zit je Animal te flamen of voor lul te zetten. Of je komt meelullen over trainingstechnieken. Waar dat ineens vandaan komt?
Bipolar? Zie mijn reply op Plenary over de DNP en Animal's keus.
Ik ben zeker kritisch en ja, ik hoef niet al zijn keuzes niet altijd te respecteren, maar dat is tussen hem en mij. Zijn keus om aan de DNP te gaan steun ik volledig. True, 't is geen kattepis, maar Animal weet waarhij mee bezig is en daar laat ik het bij.
1. In welke context is dit artikel? In de vorm van eigenkracht.nl of ergogenics? Dan weet ik namelijk genoeg
2. Niemand die er meer vanaf weet? Heeft hij het zelf gebruikt of heeft hij het alleen 'onderzocht' je kan namelijk niets lezen op die pagina zonder aan te melden.
Er zijn er duizenden op het internet die iets hebben 'onderzocht' maar eigen ervaring hebben er weinig. Dáár ga ik van uit. Heel simpel. Met onderzoeken heb je basis kennis, maar zonder ervaringen ben je nergens.
Plenary: Animal en ik hebben zoveel als mogelijk info vergaard voor dat hij hieraan begon. Plus gebruikerservaringen uit de omg.We zijn goed op de hoogte van wat 't precies doet, wat je ermee kan bereiken en wat er ook (goed) mis kan gaan! Alle controverse rond DNP is zeker niet ongegrond.
Mensen krijgen een bepaalde indruk uit dit log, maar geloof me maar als ik zeg dat hij zich goed van bewust is waar hij mee bezig is en ik ook!
Wanneer jullie zoveel mogelijk info hebben verzameld over DNP is het onmogelijk om de posts van Concillator niet tegen gekomen te zijn....
Of hij zich goed bewust is waarhij mee bezig is, dat kan zijn, ofdat hij volledig beseft wat de gevolgen zijn of kunnen zijn van zijn acties, dat betwijfel ik ten zeerste, aangezien dat ook samenhangt met (de eerdergenoemde) ervaring.
Dit alles gezegd hebbende, er zijn tegenwoordig heel wat mensen die DNP gebruiken in de Bodybuilding sport. Een tendens die ik toch al zeer opmerkelijk vind. Dus de kritiek die ik hier het geuit komt niet alleen Animal te deel maar ook de andere gebruikers van DNP.
Maar er zijn ook mensen die beweren dat DNP wel redelijk ongevaarlijk is. Ikzelf blijf echter achterdochtig voor het spul.
Waarom mensen testosteron e.d. gebruiken, daar kan ik wel inkomen, synthol en DNP gaan voor mij vele bruggen te ver.
Ken een gerespecteerd lid van DBB die geen zin heeft om te loggen en het publiekelijk te vertellen dat hij DNP gebruikt.........daar is binnen zeer korte tijd al wat af.Hoop dat jij het ook zo kan ervaren.