AndroidHealthClinic

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.441
Maandag: ub/high carb, woensdag: lb/high carb. Verder pak ik dan of vrijdag ub/high carb of donderdag ub/low carb en zaterdag vanity day/high carb.

Maandag: ub/high carb, woensdag: lb/high carb. Verder pak ik dan of vrijdag ub/high carb of donderdag ub/low carb en zaterdag vanity day/high carb.
Dan begreep ik het toch goed..3 of 4 high carb dagen en 3 of 4 low carb dagen afhankelijk van de staat van je cut. Zelf zou ik mijn trainingsdagen als het kan nog even net boven onderhoud proberen te houden, maar dat gebeurt waarschijnlijk wel door hier en daar wat kruiden/saus. Verder ziet de planning er goed uit. Mocht je nog ergens willen gaan schrappen tegen het einde zou ik het als dat kan in de zuivelhoek zoeken (melk, kwark etc..) En die dan vervangen voor eventueel casseine/whey (isolaat) of gewoon kip, beef, vis..

• #7.443
Exact. En 2300 kan echt niet ver onder mn onderhoud zijn. Sauzen zal ik nagenoeg niet nemen op wat low cal hete dingen e.d. goede tip van die zuivel, heb er ff wat over gelezen. Wist niet dat er relatief veel simpele carbs/suikers in zuivel zitten. Bij mn ontbijt is dat prima maar mn kwark ga ik er waarschijnlijk uit halen na 3-4 weken.

Exact. En 2300 kan echt niet ver onder mn onderhoud zijn. Sauzen zal ik nagenoeg niet nemen op wat low cal hete dingen e.d. goede tip van die zuivel, heb er ff wat over gelezen. Wist niet dat er relatief veel simpele carbs/suikers in zuivel zitten. Bij mn ontbijt is dat prima maar mn kwark ga ik er waarschijnlijk uit halen na 3-4 weken.
Lactose is echt rommel. Denk dat een groot deel van de bevolking een lichte mate lactose intollerant is. Sinds ik mijn zuivel eruit heb gehaald is mijn huid significant dunner geworden overal *bro-science*

Persoonlijk zou ik daarom juist melk eruit halen. Kwark bevat nog relatief veel eiwitten.
Echter zal dat wel wennen zijn met de havermout, maar ikzelf weet al niet eens beter meer dan dat ik mijn brinta met (gekookt/kokend) water neem.

Hoe gaat 'ie hier metroman :D ?

Ik zie dat je wat gaat doen met high-/ low-carb dagen maar ik heb dat boek van Lyle onderhand uit, nog een keer gelezen en samengevat en ik vind niet echt dat je indeling erg logisch is.. Als ik dat mag zeggen. Ik weet niet of je het boek verder nog hebt open geslagen, maar als je echt zo'n opzet wilt volgen van carb-cyclen kan ik je echt dat boek aanraden. Ik zit nu zelf in de eerste experimentele week en het bevalt me goed.

Echter moet ik er wel bij vermelden dat ik hem voor 'muscle gain' volg en dus niet richting ketosis etcetera ga.

Ik zou je eventueel nog wel wat documentjes kunnen sturen van mijn voedingsplan voor de dagen. Het ziet er grofweg zo uit:
Ma: low-carb / lichte cut -10% onderhoud / Borst, schouders, triceps (depletion)
Di: low-carb / lichte cut 10% onderhoud / Benen, rug, biceps (depletion)
Wo: low-carb / eten op onderhoud / rust of cardio
Do: low-carb tot de training / avond training Full-body Tension work-out / gevolgd door start carb-loaden
Vr: carb-loaden (echt heel veel carbs eten)
Za: Onderhoud eten + 10% / Power-workout
Zo: Onderhoud eten + 10%

Verdere details kan ik je zeker nog wel geven. Ik vind het wel fijn om een structuur te hebben die onderbouwd is. Tuurlijk vond ik in zijn boeken onderwerpen die niet meer van deze tijd zijn, maar ik ben heel benieuwd naar deze aanpak. Zeker de 'muscle gain' variant is goed vol te houden, ik denk dat het 'echte' dieet heel zwaar is..

• #7.447
Hoe gaat 'ie hier metroman :D ?

Ik zie dat je wat gaat doen met high-/ low-carb dagen maar ik heb dat boek van Lyle onderhand uit, nog een keer gelezen en samengevat en ik vind niet echt dat je indeling erg logisch is.. Als ik dat mag zeggen. Ik weet niet of je het boek verder nog hebt open geslagen, maar als je echt zo'n opzet wilt volgen van carb-cyclen kan ik je echt dat boek aanraden. Ik zit nu zelf in de eerste experimentele week en het bevalt me goed.

Echter moet ik er wel bij vermelden dat ik hem voor 'muscle gain' volg en dus niet richting ketosis etcetera ga.

Ik zou je eventueel nog wel wat documentjes kunnen sturen van mijn voedingsplan voor de dagen. Het ziet er grofweg zo uit:
Ma: low-carb / lichte cut -10% onderhoud / Borst, schouders, triceps (depletion)
Di: low-carb / lichte cut 10% onderhoud / Benen, rug, biceps (depletion)
Wo: low-carb / eten op onderhoud / rust of cardio
Do: low-carb tot de training / avond training Full-body Tension work-out / gevolgd door start carb-loaden
Vr: carb-loaden (echt heel veel carbs eten)
Za: Onderhoud eten + 10% / Power-workout
Zo: Onderhoud eten + 10%

Verdere details kan ik je zeker nog wel geven. Ik vind het wel fijn om een structuur te hebben die onderbouwd is. Tuurlijk vond ik in zijn boeken onderwerpen die niet meer van deze tijd zijn, maar ik ben heel benieuwd naar deze aanpak. Zeker de 'muscle gain' variant is goed vol te houden, ik denk dat het 'echte' dieet heel zwaar is..

Hey bro, how's life? Alles wel prima hier, bb is een beetje behelpen in de vakantie. Lekker erbij rennen nu en vanaf volgende week maximaal de cut in vliegen :)

Klopt. Carb cyclen en heel veel cardio zijn twee dingen die zich hebben bewezen voor mij in de cut. Wat is precies je probleem met mijn indeling? 3 high carb dagen op trainingsdagen, geen twee high carb dagen achter elkaar, sounds good on paper to me. Stamt vooral af van de principes van BFFM (Tom Venuto). En to be honest: ik heb nu gewoon een fijn KT schema (WSB4SB) en voel er niet veel voor om dat om te gooien. Win er momenteel kracht op zonder boven onderhoud te eten. Heb overigens eens gekeken naar een boek van Lyle, zal eens kijken welke ik heb liggen.

Begrijp me niet verkeerd btw, ik waardeer je feedback :) Heb je mn voeding bekeken?

Hey bro, how's life? Alles wel prima hier, bb is een beetje behelpen in de vakantie. Lekker erbij rennen nu en vanaf volgende week maximaal de cut in vliegen :)

Klopt. Carb cyclen en heel veel cardio zijn twee dingen die zich hebben bewezen voor mij in de cut. Wat is precies je probleem met mijn indeling? 3 high carb dagen op trainingsdagen, geen twee high carb dagen achter elkaar, sounds good on paper to me. Stamt vooral af van de principes van BFFM (Tom Venuto). En to be honest: ik heb nu gewoon een fijn KT schema (WSB4SB) en voel er niet veel voor om dat om te gooien. Win er momenteel kracht op zonder boven onderhoud te eten. Heb overigens eens gekeken naar een boek van Lyle, zal eens kijken welke ik heb liggen.

Begrijp me niet verkeerd btw, ik waardeer je feedback :) Heb je mn voeding bekeken?

Ja gaat goed :) Wilde misschien nog een shoot doen in de gym dit jaar. Maar dat komt in de loop van het jaar wel. Ben aardig progressie aan het maken en kabbel op mijn experimentele tempo richting de 90 kg :)

Oke, je argumenten van BFFM en WSB4SB vind ik prima klinken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik BFFM nog niet heb gelezen. Verder ben ik echt een newbie in carb-cyclen en dacht ik je Lyle zijn kant van het verhaal bij te brengen. Maar dat is uiteraard niet de enige bedacht ik mij later ;)

De reden dat ik er over begon is dat hij de low-carb dagen achter elkaar doet met een reden om steeds verder te komen in de staat van vetverbranding. Maar goed als ik nu zo nadenk kan ik nog lang niet met allerlei verschillende factoren rekening houden.

Ik zou zeggen, herziene mening: Keep on pumping and keep on posting. Ik las hier een daar dat je wat shit over je heen hebt gekregen de afgelopen tijd, probeer dat om te zetten in positieve gym energie!

• #7.449
Aight, klinkt goed. 90kg moet er goed uit zien bij jou lengte als je je vetpercentage niet te ver op laat lopen!

En ik zal me eens meer verdiepen in t werk van Lyle, zijn mensen erg positief over. Ik laat je iig in mn log weten hoe het gaat :)

Thanks gast.

Geen probleem!

Ik vind zijn indeling ook logisch, en dan vind ik het moeilijk om te zien dat andere aanpakken misschien net zo goed werken.

Hij past zijn trainingen en voeding zo aan dat je zo veel mogelijk uit de katabole als anabole fase haalt uit zijn dieet. En dat allemaal voor de 'genetically average' zoals hij de lezers noemt. Daar voel ik mij wel tot aangesproken.

Hij zegt ook: Als je bij de 'Genetic Elite' zou behoren, heb je geen reden om dit boek te kopen, want je komt er toch wel, vrijwel ongeacht hoe je traint en eet.

• #7.451
Gheghe, klinkt alsof die mindset over de genetically average Joe aardig overeen komt met die van Tom Venuto :)

Wat zou ik me graag bij de groep 'genetic elite' voegen!:rolleyes:

Hij slaat daar aardig de spijker op zijn kop door te zeggen dat die er toch wel komen..

Die verd*mde meso's hoeven enkel naar barbels en dumbels te kijken:eek:

• #7.453
Wat zou ik me graag bij de groep 'genetic elite' voegen!:rolleyes:

Hij slaat daar aardig de spijker op zijn kop door te zeggen dat die er toch wel komen..

Die verd*mde meso's hoeven enkel naar barbels en dumbels te kijken:eek:

DEM BITCHES!!

Wou een rustige fullbody training pakken met SQ/DL/BE/MP/Chins en Dips. Wou met DL beginnen, maar ik was vergeten dat mn fiets ergens anders stond dus eerst een stukje hardlopen richting mn fiets, en eenmaal bij de gym had ik niet zo veel tijd meer. Die DL zit wel oké dus besloten te beginnen met squats. Alleen was daar iemand bezig, same voor de bench. Uiteindelijk lekker UB gepakt :D Had na mn workout meer energie dan ervoor :)

5xPullup
10xdips
5xChins
10xdips
5xpullups

Pff, moeizaam alles, voelde me conditioneel een wrak, ook tijdens dat stukje hardlopen trouwens.

Squat Highbar
5x20kg
5x40kg
5x60kg
5x80kg
2x90kg
1x100kg
1x110kg
Fx120kg

90kg ging lekker, uberhaupt ging t technisch fijner dan in weken. De 110 was echter mn leipste rep sinds jaren; raakte onderin redelijk hard de spotters dus kwam ff vast te zitten *wtf-momentje van de dag*. Heb de rep puur op mn lowerback afgemaakt :o Bij de 120kg had ik gewoon een typische fail in the hole. Nougoed, als 1 rep niet lukt gaan we er wel cardio mee doen :p

Deadlift
10x120kg

Bij t opruimen nog 10x60kg geshrugged, gym ging al dicht :mad:

Weer squatten was echt nice, misschien moet ik daar wat meer op focussen ipv dat eeuwige gedeadlift van mij. Mn lowerbody workout vind ik sowieso niet zo nice dus misschien ga ik gewoon 5/3/1 highbar backsquatten, daarna deadliften en frontsquatten. Mag vast wel van Joe DeFranco :trollface:

Lekker bezigbgeweest voortaan gwn wat eerder je nest uit

Ik wilde net typen, te veel gelul hier en te weinig trainingen....

Maar je bent weer ff lekker bezig geweest dude.

• #7.456
Lekker bezigbgeweest voortaan gwn wat eerder je nest uit

Hee, mag ik ook ff bijslapen van vakantie :mad:

Ik wilde net typen, te veel gelul hier en te weinig trainingen....

Maar je bent weer ff lekker bezig geweest dude.

Kan niet alles hebben op vakantie hè, alleen cardio ;)

Game on bitches

foooood.jpg

pre-cut aug 2013.jpg

Lekker eten man!

En wat betreft die foto bedoel ik het goed: Liever een foto met een mooie pose onder goede belichting! Doet je fysiek ook goed.

• #7.458
Lekker eten man!

En wat betreft die foto bedoel ik het goed: Liever een foto met een mooie pose onder goede belichting! Doet je fysiek ook goed.

Ja, maaltijden zijn ook goed te doen. Rijst met tonijn, beetje peper er over, dikke prima!

En je hebt wel een punt, maar ik vergelijk 'm zelf graag met deze foto van vorig jaar; http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/op-naar-sterren-daar-voorbij-229813/index342.html#post6901368 Naar mijn idee iets hoger VP, maar ook iets meer chest. Weeg evenveel dus dat zou kunnen betekenen dat ik wat LB mass kwijt ben of gewoon zwaar was na veel carbs (consumptiebonnen opmaken).

Kijk aan! Zo hoort bodybuilding voedsel eruit te zien!:thumbs:

Ben benieuwd wat de cut met je fysiek gaat doen! Verbaas ons Mc!:D

• #7.460
Kijk aan! Zo hoort bodybuilding voedsel eruit te zien!:thumbs:

Ben benieuwd wat de cut met je fysiek gaat doen! Verbaas ons Mc!:D

Ben mezelf met mn meals al aan het verbazen iig! Rijst met tonijn en een beetje peper is zo goed, net als kwark met banaan en walnoten!

Terug
Naar boven