MuscleMeat

Part deux, the story continues

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
6-4-2011
Borst triceps

Lekkere BP

Flat BP
50kg 8x
70kg 5x
80kg 5x
90kg 5x lekker!!
100kg 3x SUPERDUPERPR (3e héél klein beetje vingers) daarna 2 met veel hulp

Flat dumbbell pres (1e keer ooit)
26kg 8x
30kg 5x
36kg 3x faal

CGBP
40kg 15x
55kg 12x
55kg 12x
55kg 10x

Toen kapot, moest ff snel trainen want ik moest nog naar school. Ik denk dat ik volgende keer toch weer bij Flys blijf ipv dumbbell press. Oja geen decline gedaan omdat men rug nog niet 100pct is :)

Lekkere SUPERDUPERPR jonge :)

thnx :D:D

n.a.v. je foto topic, even een kijkje genomen naar je trainingen en dergelijke.
gezien je log niet in de p-lift sectie staat ga ik er vanuit dat je doelen bb gerelateerd zijn? zo ja, waarom focus je je zoveel op kracht, vrijwel elke training probeer je PR's te maken. Ook zie ik dat je vaak gelijk met je zwaarste set begint doe je dit bewust?

Ik raad je aan om naar je zwaardere sets toe te werken 10-8-6 bijv. want je blijft ook vaak op het zelfde gewicht hangen, wat niet slecht is maar ik zie het vaak bij dezelfde oefeningen.

Erg sterk iig voor je trainingstijd

KEUN, dankje voor je comment! Wat bedoel je eigenlijk dat ik begin met de zwaarste set? Ik bouw op 5x5, en bewaar dus de zwaarste set tot achterin.

Ik merk ook voor mijzelf dat ik erg hard vooruit ga op de manier waarop ik werk. Korte sets met hoog gewicht, ook de massa komt er goed bij, uiteindelijke doel is BB gerelateerd. Wil geen powerlifter worden, ook al lijkt men schema daar wel op ;)

• Like
Waarderingen: KEUN
KEUN, dankje voor je comment! Wat bedoel je eigenlijk dat ik begin met de zwaarste set? Ik bouw op 5x5, en bewaar dus de zwaarste set tot achterin.

Ik merk ook voor mijzelf dat ik erg hard vooruit ga op de manier waarop ik werk. Korte sets met hoog gewicht, ook de massa komt er goed bij, uiteindelijke doel is BB gerelateerd. Wil geen powerlifter worden, ook al lijkt men schema daar wel op ;)
Ik zag bij een aantal trainingsdagen dat je bijv. met je 2e oefening gelijk met je zwaarste set begon a 5 reps. Kan me toevallig je flyes herinneren.
5x5 en varianten zijn prima, doe ik zelf ook regelmatig op compounds. Maar ik zie vaker bij oefeningen als de BP/DL/SQ dat je hierbij vaak nog lager in reps gaat, 2-3 alsof je elke keer je zwaar mogenlijk wilt gaan. Wat ik ook niet slecht vind om afentoe zo laag in reps te gaan maar ik zou het dan 1 of 2 maal in de maand doen.

Maar zolang je hierop goed voorruit kracht/fysiek gezien dan ga ik niet zeggen dat je je trainingsmanier moet gaan veranderen, ''never change a winning team''.

Ja oke, ik begin de compounds licht en dan zwaar, en de isolatie begin ik zwaar en dan licht inderdaad! Ik merk wel dat dat maxxen zijn tol eist want heb nu best last van mijn rug al een paar dagen.

Zal dus wat minder gaan maxxen en minimaal 5 reps maken. En dan inderdaad 1 of 2x per maand maxxen.

Dankje voor je comment :)

Je kan ook variaties nemen zoals 3x5, 5x3, 3x3, 3x8 - en of je het zelfde gewicht aanhoud moet je zelf beslissen ik varieer daar iig mee.
Heb zelf ook een periode gehad vorig jaar waarop ik bewust met mijn zwaarste sets begon, ik weet de opbouw niet meer precies maar het was wel fijn voor een maandje of 2. Deed dit zelf ook om me even wat meer op kracht te focussen. Is niet niks gelijk je zwaarste set.

Geen probleem

11-4-2011
Borst biceps

Eindelijk weer deftig getraind

Flat BP
20kg 20x
60kg 5x
70kg 5x
80kg 5x
90kg 5x laatste met heel klein beetje hulp
80kg 5x

Decline BP
60kg 10x
80kg 5x
100kg 4x best wel heel zwaar
80kg 8x

Flys
26kg 9x fail
22kg 10x lekker
22kg 10x goed

Dumbbell curl alternated
16kg 10x lekker
14kg 10x
14kg 10x

Concentration curl
10kg 10x

Ja iets zwakker dan vorige week maar ik heb ook bijna een week niet aan men dieet gehouden en met een kei pijnlijke rug rondgelopen, dus voor men eerste training ging het wel goed! Belangrijste is dat ik niks van men rug voelde zelfs niet bij decline bp :D:D

Ga zo door brah , keihard knalle jwt

Ziet al beter uit die opbouw zo:thumb:

Lekker dat je zo door kan met je decline na je flat..

Ziet er hier weer lekker uit :lifter:

Stap van 10 kilo:P lekker bezig., borst is ook mijn sterkste kant, moet wel werken aan bovenkant van me borst, ga denk ik 2 incline doen ofso per borst dag:eek::)

Goed getraind

13-4-2011
Benen schouders

Squat
20kg 20x
60kg 8x
100kg 5x
130kg 5x
140kg 5x lekker!

Leg extensions
100kg 12x
115kg 12x
115kg 12x lekker!

Leg curls
50kg 12x
59kg 12x
63kg 12x PR

Standing MP
20kg 10x
40kg 5x
50kg 5x
60kg 3x PR
50kg 9x rep PR

Ging goed ook met mijn rugpijn! Hoop vrijdag weer voorzichtig te kunnen deadliften :D

heb jij ook nog steeds last van je rug ? Ik ook nog steeds bij bepaalde bewegingen , nja ik zit al weken te hopen dat ik weer kan deadliften maar ik wil niks forceren .. ik denk deze week nog niet :(

verder lekkere training, mooie PR op de MP ;) keep going that way

Fijn om te horen dat ik niet de eenige ben ;) Maar ik doe nu men belt bij elke training om puur om men rug te beschermen.. Maar het is niet zozeer bij bepaalde bewegingen maar meer heel de dag door.

Vooral niet deadliften als het nog niet 100pct is dan foceer je het echt heel erg!

Ff jou log bekijken!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven