AndroidHealthClinic

Powerbuilding op een testoflesje en meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Interessant.. Werkt BioForce HRV goed? Probeer er iets meer over te vinden maar blijft een vaag verhaal.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.322
Geen idee of het wat is en of het in de vorm van een applicatie op mijn telefoon werkt, maar het originele apparaat wordt daadwerkelijk gebruikt bij professionele sport

• #2.323
Nadat ik wat webinars van WSB gekocht en gekeken had was het voor mij niet echt meer duidelijk met welke percentages een RAW lifter moet trainen, dus heb ik ze gemaild en kreeg dit antwoord terug:

Jay,
For bench it is 50% across the board. This can vary a bit depending on how fast or strong a person is. For instance, those who are fast and can accelerate through require a bit more bar weight. Those who are slower, need less bar weight to ensure the bar speed.
Squatting is 50,55,60% weeks 1, 2, 3. With an additional 25% accommodating resistance atop that.
ALWAYS use a box. This ensures depth, helps tweak and improve form, and separates the eccentric and concentric phase. Also, an over looked benefit for raw lifters, is that in separating these two phases, the time under tension is dramatically decreased on the lower body, allowing for faster recovery.
Train Optimal,
-Lou

Ik had zelf het idee dat je met raw squaten de box net zo goed kan weglaten, maar deze ga ik dus weer gebruiken.

Bij benchpressen noemt hij het niet, maar is het ook de bedoeling om naast je 50% barbell gewicht nog 25% accommodating resistance bij lockout te hebben.
Ik ga zelf voor de 45% barbell gewicht aangezien ik vet traag ben.

Louie Simmons, de man die een box squat altijd aanraadt voor raw lifters maar zelf geen enkele raw lifter traint :roflol:

• #2.325
Louie Simmons, de man die een box squat altijd aanraadt voor raw lifters maar zelf geen enkele raw lifter traint :roflol:

Klopt niet. Las laatst nog dat ie raw lifters traint.
Weleens waar heeft ie veel meer ervaring met geared lifters, maar het maakt niet uit welke sport je beoefent. Als je naar hem toe gaat wordt je beter in je sport.

edit:
Ik lees zojuist in een artikel over hem:

Over the years Louie has branched out from powerlifting, working with NFL teams, two Olympic gold sprinters, rugby teams, and recently, MMA fighter Matt Brown, winner of five straight fights in the UFC.

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/westside_wisdom

Laatst bewerkt:
Hij heeft zeker best veel kennis, maar het is niet voor niks dat die door vrijwel iedereen buiten zijn bond wordt uitgekotst vanwege z'n attitude, leugens en maffioos gedrag. Scheidsrechters bedreigen voor als ze zijn lifters rode lampen zouden geven, eer op strijken van lifters die zogenaamd door hem zijn getraind (Burley Hawk bijvoorbeeld, die 2 weken bij hem trainde en toen op een meet een super raw totaal zette) en iedereen die het niet met hem eens is is dom.

Box squat is een leuke assistance oefening, maar kijk maar naar alle beste raw squatters en hun trainingsvideo's. Bijna allemaal doen ze nooit box squats, denk zelfs dat in Malanichev z'n gym niet eens een box staat.

• #2.327
Ik zie in een oud log van me dat ik toch wel erg hard vooruit op de squat ging toen ik nog voornamelijk box squats deed.
Maar wie weet heb je gelijk. Ik ga het wel weer even doen komende tijd, kijken wat me beter bevalt.

Zulke slechte dingen over Louie heb ik nog nooit gehoord man.
Ik kan dit ook niet terug vinden als ik op google vindt. Kan me ook echt niet voorstellen dat hij zo is eigenlijk, want ik ken hem vooral als een behulpzaam persoon. Heb hem echt heel vaak gemaild en krijg altijd een goede uitleg terug.

Is algemeen bekend in de VS op de fora etc. Daarom doen z'n lifters alleen op "thuiswedstrijden" mee van de SPF en nooit op grote internationale meets. Sowieso doen die lifters ook echt extreem rare dingen, zoals de spotters opzij beuken onderweg naar de bar en de alom bekende "kneewrapboardpress" van Dave Hoff.

• #2.329
Is algemeen bekend in de VS op de fora etc. Daarom doen z'n lifters alleen op "thuiswedstrijden" mee van de SPF en nooit op grote internationale meets. Sowieso doen die lifters ook echt extreem rare dingen, zoals de spotters opzij beuken onderweg naar de bar en de alom bekende "kneewrapboardpress" van Dave Hoff.

Oke vaag. Kan hier alleen niks over vinden man.
Ben wel benieuwd nu eigenlijk.

Die verhalen zijn wel redelijk bekend hoor. Lou is en blijft een redneck :P

Google is je vriend.

Ik ga dit log ook eens volgen :)

Persoonlijk ben ik ook fan om box squats te doen. Niet als vervanging van mijn squat maar als assistance.

Als je de box squat gebruikt voor overload op je hamstrings en heupen dan kun je de classic WSB techniek gebruiken.

Als je hem meer doet als paused squat of om je diepte goed te krijgen dan moet de box squat zo dicht mogelijk bij je normale squat zitten qua techniek.

Lol simmons en zn wsb gang worden al jarenlang uitgekotst in Amerika.
Hij heeft best wat betekend voor de sport maar is nu net zo hard bezig de sport helemaal kapot te maken in Amerika.

• #2.334
Ach ja als de training maar werkt. Of Louie wel of niet aardig is weet ik niet maar maakt ook niet uit. Elk huisje zn kruisje.
Sowieso is er in sport echt veel haat naar elkaar wat ik niet snap.

Ach ja als de training maar werkt. Of Louie wel of niet aardig is weet ik niet maar maakt ook niet uit. Elk huisje zn kruisje.
Sowieso is er in sport echt veel haat naar elkaar wat ik niet snap.

de haat zal er altijd zijn, net zoals in BB. overigens denk ik dat t bij strongman/PL een stuk minder is haha. bb is wat dat betreft gewoon een schijt 'sport'.

• #2.336
30° incline benchpress:
1x130
1x140
1x145
1x150 PR
14x100

Barbell skull crusher + 16 kilo chains total:
15x40
10x50
10x50
10x50
10x55
10x55

Barbell row:
10x100
10x100
8x100
8x100

Weer lekkere en korte training 45 a 50 minuten.
Heb de max effort weer lekker relaxt gedaan ipv opfokken en voel me goed in mijn vel.

Vond skull crusher met chains wel lekker, want je hebt altijd dat als je hem uitlockt dat ie heel licht wordt en dan is nu dus niet het geval.

---------- Toegevoegd om 14:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:37 ----------

de haat zal er altijd zijn, net zoals in BB. overigens denk ik dat t bij strongman/PL een stuk minder is haha. bb is wat dat betreft gewoon een schijt 'sport'.

Bij bodybuilding is het inderdaad echt belachelijk erg. Iedereen houdt de schijn op dat ze allemaal vrienden zijn maar achter hun rug geen enkel goed woord

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------

Nu ik weer allemaal oefeningen doe die ik normaal nooit doe en een ME dag niet als een wedstrijd zie heb ik mijn motivatie weer helemaal terug. Vooral de switch naar andere oefeningen helpt.
Ik heb de afgelopen maanden vooral veel van hetzelfde gedaan.

• #2.337
40cm box speed squat + 48 kilo chains:
10x 2x132,5

Speed pull + medium band overdwars:
6x 1x180

Knee raises:
20x
15x
15x
12x

---------- Toegevoegd om 22:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:43 ----------

Ik gooi de anavar er weer uit ivm hypo's en gebrek aan eetlust. Hou het wel bij de 1500 test EW en 5iu hgh ED

Laatst bewerkt:
40cm box speed squat + 48 kilo chains:
10x 2x132,5

Speed pull + medium band overdwars:
6x 1x180

Knee raises:
20x
15x
15x
12x

---------- Toegevoegd om 22:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:43 ----------

Ik gooi de anavar er weer uit ivm hypo's en gebrek aan eetlust. Hou het wel bij de 1500 test EW en 5iu hgh ED

Had je hier de vorige keer ook last van met die anavar? Tren doet niks voor je kracht?

• #2.339
Welke GH gebruik je nu kerel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven