XXL Nutrition

Powerbuilding op een testoflesje en meer

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is wel echt klote man
 
Yup.. Ik moet echt dribbelen en dan voel ik het al maar als ik sneller ga rennen doet het echt pijn. Heb tijden gehad dat ik na 100 meter lopen (wandelen zegmaar) al niet meer vooruit kwam en mensen moest bellen om me te komen halen haha

Dit heb ik serieus ook :') Als ik 500 meter loop op iets sneller tempo om de trein te halen bijv moet ik de laatste 100 meter echt moeite doen en doet het ****ing pijn in m'n schenen/kuiten.
 
Dit heb ik serieus ook :') Als ik 500 meter loop op iets sneller tempo om de trein te halen bijv moet ik de laatste 100 meter echt moeite doen en doet het ****ing pijn in m'n schenen/kuiten.

haha en nog even ''enn! ben je in je kont gedoet?!!'' roepen voordat ze je een lift geven he :roflol: klootzakken
 
Ik begin binnenkort ook met tren. ik word al agressief van test dus ik hoop dat ik er goed doorheen ga komen die 6 weken :o breng mezelf snel in de verkeerde situaties met die onzin terwijl ik dat als ik off ben totaal niet heb haha :p

Zonde van die shin splints man.. Kun je vergeten gaat nietmeer weg ik heb alles geprobeerd het is onmogelijk om het weg te krijgen :rolleyes:

als je al agressief word van test dan zou ik zeker met tren de Ace pakken :) snel er in, en snel er uit indien nodig..
 
Ik heb ook voor de ace gekozen even kort maar krachtig
 
Sheikh stelde mij via PM de vraag hoe hij zijn explosiviteit kan verhogen aangezien hij merkte langzamer te worden.
Aangezien het een heel verhaal is geworden post ik hem ook hier:

Explosiviteit trainen

Je kan explosiviteit op verschillende manieren trainen.
Bijvoorbeeld squat/bench/deadlift met een gewicht 50-60% 1rm + chains of bands.
Sommigen kunnen hogere percentages aan en ik zelf neig naar 45-55% 1rm om de juiste snelheid te behouden.
(Volgens Louie Simmons zou dit 0,8m/sec^2 moeten zijn)

Het belangrijke bij een barbell oefeningen is dat je gebruik maakt van toegevoegde weerstand in de vorm van kettingen en/of elastische banden, want doe je dit niet heeft de oefening veel minder nut. Zonder toegevoegde weerstand zal je het gewicht namelijk afremmen omdat je anders de barbell weg gooit. Wanneer je een ketting of band toevoegt zal het gewicht dus verzwaren naarmate je het uitdrukt en kan je blijven versnellen (moet je zelfs doen want anders druk je hem traag uit). Wanneer je explosiever de barbell vanaf het startpunt verplaats vergroot de kans dat je het uitlockt.

Ze zeggen weleens dat bands en chains voor powerlifters die geen gear gebruiken onzin is, maar gezien mijn eerdere uitleg snap je nu dat dat helemaal niet het geval is. Wanneer een raw lifter zegt dat dit onzin is weet je ook meteen dat zijn sticky point in een lift in de bodem van de beweging is (bij bench van de borst, bij squat uit de hole, bij deadlift van de grond), terwijl het helemaal niet zo is dat iedere raw lifter dezelfde sticky point heeft. Ik ben zelf met alle lifts het zwakste op de helft en zo heb je ook raw lifters die moeite hebben met de lockout.

Bands hebben trouwens nog een voordeel. Een normaal gewicht valt met 9,8 m/sec^2 en een ketting zal ook met dit tempo vallen (onder jouw begeleiding). Een band daarentegen trekt het gewicht naar beneden en maakt het dus mogelijk een gewicht veel sneller te laten zakken dan die 9,8 m/sec^2 en sla je dus meer kinetische energie in je lichaam op waardoor je het gewicht harder kan uitdrukken.
Bands zijn dus superieur aan kettingen, maar wees wel bedachtzaam met het gebruik van bands want ze hun voordeel is meteen hun nadeel: Ze hebben een grote impact op je pezen en aanhechtingen.
(De één kan ze vaker/langer gebruiken dan de ander).

Je kan je explosiviteit ook trainen door simpelweg op een box te springen.
Dit heb ik zelf nog niet gedaan omdat ik hier niet echt de middelen voor heb, maar wil ik in de toekomst wel implementeren in mijn routine. Hier hoef je geen gewichten bij de gebruiken aangezien je volledig mag versnellen en dus enkel een steeds hogere box nodig hebt.
Dit zelfde geld voor het gooien van een iets wat zware bal (sommige gyms hebben ze). Hier heb ik mij nog totaal niet in verdiept, maar heb wel filmpjes gezien van jongens die dan vrij dichtbij een muur staan en de bal zo hard mogelijk ertegenaan gooien en opvangen. Je zou ook kunnen overgooien.
 
Laatst bewerkt:
kijk voor dit soort dingen lees ik dus altijd mee, waar haal je die chains? gewoon bij een bouwmarkt of? haha
 
kijk voor dit soort dingen lees ik dus altijd mee, waar haal je die chains? gewoon bij een bouwmarkt of? haha

Ik heb 6 kettingen van 8 kilo gekocht bij http://www.fitness-seller.nl/power-chains/ (worden per paar verkocht) en bij een bouwmarkt een kettingen gemaakt van kleinere schakels zodat ik de kettingen correct kan positioneren.
Ik snap niet dat ze zulke kettingen niet erbij verkopen want zonder een kleinere ketting heb je er niks aan.
Je moet zorgen dat de kettingen bij lockout bijna helemaal van de grond komen en zo goed als helemaal op de grond liggen als je in de bodem van de oefening zit.
 
LB ME:
33cm box Safetybar Squat:
1x170
1x180
1x190 PR

Reverse hyper:
20x light band
20x light band
20x light band
20x light band

Vandaag erg korte sessie. Even geen energie.
 
LB ME:
33cm box Safetybar Squat:
1x170
1x180
1x190 PR

Reverse hyper:
20x light band
20x light band
20x light band
20x light band

Vandaag erg korte sessie. Even geen energie.

Een pr breken en dan zegen dat je geen energie hebt mooie kerel ben jij :p
 
hee testo kort vraagje nog, hoe heb je de oxy ervaren op je haarlijn? ben niet echt prone voor MPD lijkt het wel ( winstrol/trenbolone hebben geen effect) maar lees niets anders dan logs met hairloss.. schrikt me ietwat af aangezien ik niet moedwillig men haarlijn wil verpesten.
 
Een pr breken en dan zegen dat je geen energie hebt mooie kerel ben jij :p

LOL ja daarna was het wel op ook :P

hee testo kort vraagje nog, hoe heb je de oxy ervaren op je haarlijn? ben niet echt prone voor MPD lijkt het wel ( winstrol/trenbolone hebben geen effect) maar lees niets anders dan logs met hairloss.. schrikt me ietwat af aangezien ik niet moedwillig men haarlijn wil verpesten.

Ik kan het niet zeggen man. Ik heb geen aanleg om haar te verliezen, alleen erbij te krijgen op vervelende plekken
 
Ik heb 6 kettingen van 8 kilo gekocht bij http://www.fitness-seller.nl/power-chains/ (worden per paar verkocht) en bij een bouwmarkt een kettingen gemaakt van kleinere schakels zodat ik de kettingen correct kan positioneren.
Ik snap niet dat ze zulke kettingen niet erbij verkopen want zonder een kleinere ketting heb je er niks aan.
Je moet zorgen dat de kettingen bij lockout bijna helemaal van de grond komen en zo goed als helemaal op de grond liggen als je in de bodem van de oefening zit.


een link naar filmpje ofzo hoe dit werkt en gebruikt ?
 
Bij een gemiddelde boten zaak kun je ook kettingen kopen :p

T oude anker van onze boot ligt nog in de garage, mocht alleen de ketting niet slopen en in 1 geheel weegt t tegen de 100 kilo aan schat ik :o : heb wel overwogen zo'n ketting te gaan halen maar opt liever voor bands ivm ruimte
 
een link naar filmpje ofzo hoe dit werkt en gebruikt ?

Moet je beetje op youtube zoeken naar westside barbell / dave tate chains

---------- Toegevoegd om 12:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:44 ----------

Bij een gemiddelde boten zaak kun je ook kettingen kopen :p

T oude anker van onze boot ligt nog in de garage, mocht alleen de ketting niet slopen en in 1 geheel weegt t tegen de 100 kilo aan schat ik :o : heb wel overwogen zo'n ketting te gaan halen maar opt liever voor bands ivm ruimte

Kettingen nemen niet veel ruimte in hoor
 
Ik kan het niet zeggen man. Ik heb geen aanleg om haar te verliezen, alleen erbij te krijgen op vervelende plekken

i know that feel bro,
ben getransformeerd in een gorilla ondertussen. (geen fatoes)
 
Goede tekst over die kettingen en banden. Mijn sportschool is verbouwd 3 mnd terug en nu liggen ze naast het grote squattoestel. Ik train er nu een maand of 2 mee en er komen steeds mensen naar me toe met vragen. Ik heb nog wel veel moeite met de banden, vooral omdat die banden om een vast punt zitten en daarmee je bewegingsbaan bepalen. Je moet nogal loodrecht op en neer squaten want elke horizontale afstand tussen het vaste punt beneden is gelijk zwaar en geeft onbalans. Met kettingen voel ik me veel vrijer in mijn beweging(baan).
 
Thanks voor karma.

Ik heb zelf niet echt het probleem dat je in een rechte baan moet squaten eigenlijk, maar misschien omdat ik er al heel lang aan gewend ben.
 
LOL ja daarna was het wel op ook :P



Ik kan het niet zeggen man. Ik heb geen aanleg om haar te verliezen, alleen erbij te krijgen op vervelende plekken

ja ik ook niet maar ben toch aardig bang ervoor aangezien de broers van me moeder kaal zijn.. winstrol/test/tren hebben geen invloed maar oxy schijnt iets aggresiever te zijn?
 
Niet naar mijn weten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven