Fitness Seller

Pretending to be a hybrid athlete

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.064
Gewoon simpelweg progressief verzwaren
Was het maar zo simpel. Ik ben geen newbie meer he...

Maar als hij al tegen zijn Max gewicht aanzit voor 10-12 reps, en niet snel in kracht vooruit gaat, is dat verzwaren niet realistisch.
Precies.

Ik denk nogsteeds dat het een verkeerde inschatting is dat dat zijn max is.
Op basis waarvan denk je dat?

• #2.068
Op 9 oktober ga ik de 4 mijl lopen. (https://www.4mijl.nl/)
Wat is dan het verstandigst qua lower body krachttraining? Moet ik gas terugnemen met krachttraining voor de benen, of misschien zelf helemaal geen benen meer trainen in de sportschool t/m 9 oktober vanwege het 'interference effect'? Mijn gevoel zegt wat gas terugnemen om de spiermassa in ieder geval vast te houden.

Lol

Zou zelf echt niks aanpassen voor dat stukje. Het is geen marathon hè.

Dit.

De dagen ervoor je benen ontzien en afhankelijk van je herstel na een paar dagen weer beginnen.
Ja precies, misschien beter om niet met een berg spierpijn te gaan lopen. Maar vanaf nu stoppen met benen trainen tot oktober lijkt me erg overdreven voor dat half uurtje rennen.

4 mile is wel erg ver ik zal voor de zekerheid benen f niet meer trainen idd en nu alvast je rust gaan pakken

• #2.074
Zou zelf echt niks aanpassen voor dat stukje. Het is geen marathon hè.
Klopt. Maar ik heb al bijna 25 jaar niet meer hardgelopen, dus ik zal dat weer langzaam moeten opbouwen om niet geblesseerd te raken, zeker op mijn leeftijd (53). En ik twijfelde of om de drie dagen een leg day in de sportschool de hardlooptraining dan misschien in de weg zou zitten en ook of de totale belasting dan misschien teveel zou worden als ik er nog een paar keer per week naast ga hardlopen.

Klopt. Maar ik heb al bijna 25 jaar niet meer hardgelopen, dus ik zal dat weer langzaam moeten opbouwen om niet geblesseerd te raken, zeker op mijn leeftijd (53). En ik twijfelde of om de drie dagen een leg day in de sportschool de hardlooptraining dan misschien in de weg zou zitten en ook of de totale belasting dan misschien teveel zou worden als ik er nog een paar keer per week naast ga hardlopen.
Ik zou zeggen ga eerst een keer lopen en kijk dan hoe dat gaat.

Je moet absoluut doen wat je leuk vindt, maar als je daar veel energie in gaat stoppen weet je zelf wel wat de consequenties zijn voor je andere doelen.

• #2.077
Je moet absoluut doen wat je leuk vindt, maar als je daar veel energie in gaat stoppen weet je zelf wel wat de consequenties zijn voor je andere doelen.
Dat besef ik me. Maar ik dacht, waarom die uitdaging niet eens aangaan? Vier mijl is tenslotte een te overziene afstand.

Dat besef ik me. Maar ik dacht, waarom die uitdaging niet eens aangaan? Vier mijl is tenslotte een te overziene afstand.
Ik bedoelde het ook voornamelijk positief, zit met dezelfde en vergelijkbare dilemma´s. Het kan ook zomaar zo zijn dat je er nieuwe energie/drive uit put.

Het hardlopen rustig opbouwen in Z2, dan heeft het amper invloed, als je richting oktober wat snelheidswerk zou gaan doen dan moet je even kijken waar dat het best past.

Ik benieuwd hoe je de KT met hardlopen gaat combineren.

• #2.080
Ben gestopt met barbell rows op advies van dit forum en doe nu deze als alternatief. Bevalt me erg goed.

Terug
Naar boven