XXL Nutrition

Pretending to be a hybrid athlete

Vandaag was het weer UB-dag en ik heb bovenstaande gedaan als warming-up voor de schouders, met een 2 kg dumbbell. Bij front raise tot volledig met gestrekte arm naar boven uitstrekken voel ik bovenin een 'knak' in de rechter schouder. Side raise tot gestrekt omhoog voelt bovenin ongemakkelijk (pijn zou ik het nog niet willen noemen). De warming-up doet het onprettige gevoel wel afnemen.

Daarna machine shoulder press, plate loaded (gewicht per arm)
10 x 0 (1e opwarmset)
10 x 5 (2e opwarmset)
20 x 10
17 x 11¼
14 x 12½
12 x 13¾

Het ongemak in die rechterschouder is stabiel; het wordt nog niet beter, maar ook niet slechter.
Met (side) raises kan je beter niet de hele rom van het gewricht doen, gestrekte armen idem.

Ik denk niet dat @Bullshark een beweging van 180graden bedoelt. Althans, hoop ik.

"helemaal omhoog" zijn zijn letterlijke woorden.
Ja, je kan dat op meerde manieren lezen. Ik doe ze zelf iets boven 90graden. In de spiegel is dat ongeveer tot mijn voorhoofd.

Goed, ik heb altijd moeite gehad met schouders, dus best kans dat ik het verkeerd doe.

Omdat het afkomstig is van een gewichtheffer en die hebben waarschijnlijk geen dumbbells in hun trainingsruimte.
Al zijn geld was opgegaan aan lelijke tatoeages. Als gewichtheffer moet je hypermobiel zijn, dan is overdreven ROM bij side raises mogelijk funtioneel.

Omdat het afkomstig is van een gewichtheffer en die hebben waarschijnlijk geen dumbbells in hun trainingsruimte.
De reden dat het afkomstig is van één van de beste en meest legendarische gewichtheffers allertijden is een goede reden dat niet iedereen dit klakkeloos moet overnemen. Gewichtheffers hebben meestal geen problemen of beperkingen met de schouder(mobiliteit).

Hetzelfde geldt voor BTN-presses en meer in het algemeen voor het doen van oefeningen waar je op dat moment niet de mobiliteit en stabiliteit kan leveren.

Het kunnen doen van die oefeningen kan een mooi (sub)doel zijn.

Al zijn geld was opgegaan aan lelijke tatoeages. Als gewichtheffer moet je hypermobiel zijn, dan is overdreven ROM bij side raises mogelijk funtioneel.
Ga je mond eens spoelen!

Lu heeft volgens mij geen of in ieder geval amper tatoeages.

Je hebt wel een punt Lu doet Squat Jerks met een relatief smalle grip.

Ga je mond eens spoelen!

Lu heeft volgens mij geen of in ieder geval amper tatoeages.

Je hebt wel een punt Lu doet Squat Jerks met een relatief smalle grip.
Als je die man uit het filmpje bedoelt, is een verwijzing naar de oogarts voor jou te laat.

Lu is niet de man in het filmpje, als je dat bedoelt is een verwijzing naar de oogarts voor jou te laat.

Je reageerde op de uitleg waarom Lu raises met schijven gedaan worden.
Hoe kan ik nou zien dat die vent Lu niet is? O tempora o mores! Ik verwijs door naar een andere discipline.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.439
@Bullshark maar heb ik het nu goed gedaan door de arm tot verticaal omhoog te bewegen? Qua mobiliteit lukt me dat wel (met 1 arm tegelijk).

Er zijn 738363836374 manieren om side raises te doen.

Staand of zittend. Lichtjes voorovergebogen of rechtopstaand. Dumbbells iets voor je lichaam optillen of strikt opzij. Armen lichtjes gebogen of helemaal gestrekt. ROM tot over je hoofd of kleine baby reps.

Er is geen goed of fout. Kwestie van voorkeur, doel, gevoel etc.

Terug
Naar boven