MuscleMeat

Pretending to be a hybrid athlete

1676311241961.png

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.383
Zo raar vind ik het niet om ChatGPT er bij te halen. De antwoorden die het geeft, op allerlei vlakken, vind ik tot nu toe verbluffend goed. Ik gebruikt het inmiddels ook professioneel, als software developer.

Here, Scooby puts ChatGPT to the test with some tricky fitness/BB related questions... :D

• #2.384
De laatste 2 UB trainingen is er een wat onprettig gevoel in met name mijn rechter schoudergewricht geslopen. Ik heb zelf het gevoel dat de unilaterale machine pulldowns een iets te zware belasting zijn geweest, want dit was precies de oefening die niet fijn meer aanvoelde. Laatste UB training toen ik na de training naar huis fietste, voelde een beetje trekken aan m'n stuur al niet fijn. Daarom voor de zekerheid maar een reset naar lager gewicht gedaan op alle compound UB oefeningen.

De laatste 2 UB trainingen is er een wat onprettig gevoel in met name mijn rechter schoudergewricht geslopen. Ik heb zelf het gevoel dat de unilaterale machine pulldowns een iets te zware belasting zijn geweest, want dit was precies de oefening die niet fijn meer aanvoelde. Laatste UB training toen ik na de training naar huis fietste, voelde een beetje trekken aan m'n stuur al niet fijn. Daarom voor de zekerheid maar een reset naar lager gewicht gedaan op alle compound UB oefeningen.
Probeer eens exorotaties met een klein gewichtje, bv. 1,25kg; of aan de verstelbare pulley (dan kan je bij de horizontale exorotaties blijven staan).

• #2.388
Zaterdag 4 maart 2023, lower body

Barbell back squat4 x 10 x 52½
Barbell Romanian deadlift4 x 10 x 67½
Leg press, paused @ bottom4 x 15 x 45
Lying leg curl4 x 15 x 32
Adduction machine, paused4 x 25 x 45¼
Abduction machine. paused4 x 25 x 38½
Standing calf raise, unilateral, paused @ top & bottom4 x 14 x 32½
Seated calf raise, paused @ top & bottom15,14,13,12 x 50

• #2.389
Zondag 5 maart 2023, upper body

Machine lat pulldwon, unilateral10 x 11 x 46¼
Machine shoulder press, unilateral10 x 12 x 20
Barbell bench press, paused10,10,9,10 x 50
Machine row, unilateral12,11,11,11 x 35
Machine chest press11,12,11,11 x 20

• #2.390
Dinsdag 7 maart 2023, lower body

Barbell back squat10 x 50, 10,12,12 x 52½
Barbell Romanian deadlift4 x 10 x 67½
Horizontal leg press, unilateral4 x 10 x 41
Lying leg curl4 x 15 x 32
Adduction machine, paused4 x 25 x 47½
Abduction machine. paused4 x 20 x 41
Standing calf raise, unilateral, paused @ top & bottom15,15,14,14 x 32½
Seated calf raise, paused @ top & bottom15,14,14,13 x 50

Misschien kan dit je helpen of met bands trainen

• #2.393
Vorige week röntgenfoto's laten maken van bekken en onderrug om het een en ander uit te sluiten. Ben immers na de eerste lange sluiting van de sportscholen door m'n onderrug gegaan toen ik daar weer opnieuw begon met squatten. Heb daar nog heel lang last van gehad en sta nu 's ochtends steeds op met een stijve onderrug, of meer rond de overgang van onderrug naar bekken.

Radiologieverslag
Geringe dekplaatinzakking L1, Genant graad 1. Verder normale hoogte van de lumbale wervels en tussenwervelruimten. Geen bijzonderheden aan de SI-gewrichten.

• #2.394
Komt er op neer dat alles er prima uitziet. Die geringe inzakking die in het verslag wordt genoemd, is niet raar op mijn leeftijd. Het is dus nog onduidelijk waar die ochtendstijfheid vandaan komt. Misschien word ik gewoon oud...

• #2.395
Wat vinden jullie van deze squat qua uitvoering?

• #2.397
Zondag 7-5-23, upper body

Barbell bench press, paused12,12,11,11 x 50
Pull-up (bodyweight)11,10,9,9 x 70
Machine chest press12,12,12,12 x 20
Machine shoulder press, unilateral11,11,11,11 x 21¼
Machine row, unilateral12,12,12,12 x 42½
Cable face pull17,17,17,17 x 20½
Dumbbell pullover13,13,13,13 x 22
Cable side raise16,15,14,13 x 4½

• #2.398
Met pijn in het hart heb ik maar weer afscheid genomen van de squat.:( Even de geschiedenis: na de eerste lange lockdown begon ik weer te squatten in de sportschool maar in de 2e of 3e training ging het mis en schoot het onderin mijn rug toen ik onderin een squat zat. Het heeft heel lang geduurd voordat ik weer pijnvrij was. Eind januari weer begonnen met squatten maar nog steeds met het gevoel dat het een zwakke plek was. Paar dagen geleden (ik zat op sets van 12x55 kg) voelde ik bij het begin van de 3e set bij het inzakken een heel raar gevoel in mijn rug en ben direct weer omhoog gegaan. Vertrouwen was volledig weg en ben direct gestopt met verder squatten. Ben nu nog een beetje zoekende hoe ik dit gat moet opvullen in de training.

5 mei hier nog m'n squat gefilmd. Aan de uitvoering ligt het niet.

Straalt het uit naar je been ?
kijk eens naar piriformis ‘syndroom’

Terug
Naar boven