XXL Nutrition

Pretending to be a hybrid athlete

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.401
Straalt het uit naar je been ?
kijk eens naar piriformis ‘syndroom’
p.s Ik heb vroeger wel gegoogeld op het piriformis syndroom toen ik wel eens last had van een pijnpunt in m'n bil. Altijd op precies dezelfde plaats in m'n linker bil ongeveer 5-10 cm linksonder m'n stuitje. Dit was nog in de tijd dat ik aan wielrennen deed. Voelde als een stekende pijn waar ik vooral 's ochtends na het opstaan last van had. Maar ook toen geen uitstraling naar het been. En wat ik nu nog steeds heb is dat de kniestrekkers van mijn linker been iets zwakker zijn dan rechts. Dit merk ik duidelijk bij een unilaterale leg press, die ik nu regelmatig doe. Ik krijg dat krachtverschil ook niet weg...

Toen ik 2 jaar geleden door m'n rug ging was dat ook op links.

Ik vind dat step ups aardig ondergewaardeerd worden, misschien kun je daar eens naar kijken.
Heb je een belt squat machine in je gym?

• #2.403
Ik vind dat step ups aardig ondergewaardeerd worden, misschien kun je daar eens naar kijken.
Heb je een belt squat machine in je gym?
Nee, we hebben geen belt squat machine. Maar ik kom er wel uit. Er zijn genoeg alternatieven. En misschien moet ik ook m'n core wat geïsoleerd gaan trainen nu ik vrij veel met machines doe.

Je hoeft ook geen uitstraling te hebben, dat kan.
Zou gewoon licht kniebuigen evt zonder halter

• #2.405
  • #2.407
Ik ben 50+ en heb een huidplooimeting laten doen. De som van de vier plooien is 13 mm. Hoe moet ik nu mijn vet% bepalen uit onderstaande tabel? Moet ik die rechter kolom gaan extrapoleren?

1686211716433.png

Ik ben 50+ en heb een huidplooimeting laten doen. De som van de vier plooien is 13 mm. Hoe moet ik nu mijn vet% bepalen uit onderstaande tabel? Moet ik die rechter kolom gaan extrapoleren?

1686211716433.png
Ik zou zeggen dat je iets moet eten... :D

Klein grapje, niet bedoeld om oude discussies op te stoken: ik vind een VP vergelijkbaar met die linkerkolom wel heel erg laag.

Is er geen calculator te vinden op het internet?

Hoe kan je op basis van alleen een som van huidplooien je vet% bepalen. Je hebt dan toch op zijn minst ook je gewicht en het liefst ook je lengte nodig?

Als ik de lengte van mijn vloerkleed weet kan ik de dekkingsgraad van mijn woonkamer toch ook niet bepalen?

Hoe kan je op basis van alleen een som van huidplooien je vet% bepalen. Je hebt dan toch op zijn minst ook je gewicht en het liefst ook je lengte nodig? Nee

Als ik de lengte van mijn vloerkleed weet kan ik de dekkingsgraad van mijn woonkamer toch ook niet bepalen?

• #2.413
Hier nog steeds 4x pw LB/UB. Wel heb ik na elke UB training de volgende dag wat pijn rond m'n rechter schouder. De UB trainingen zelf zijn pijnloos mits goed opgewarmd. De oefeningen die ik nu doe (alle oefeningen in principe 4 werksets):

LB + abs:
Barbell Romanian deadlift
Unilateral Leg press (vanwege een krachtverschil tussen beide benen)
Lying leg curl
Leg extension
Abduction macine
Adduction machine
Calf raise machine (straight legs)
Ab crunch machine

UB:
Barbell paused bench press
Machine pulldown
Machine shoulder press
Machine row
Cable face pull
Dumbbell pullover
Machine seated lateral raise
Machine chest fly (straight arms)

• Like
Waarderingen: BB_
Dat gewicht met bankdrukken + spotter...

• #2.416
Woensdag 6-7-2023, upper body

Oefeningkgreps
machine shoulder press1018,18,18,17
machine pulldown4514,14,14,14
machine bench press, seated2010,9,8,8
cable row, seated5211,11,11,11
cable face pull2718,18,17,16
dumbbell pullover2812,12,12,12
machine side raise3211,11,10,10
machine chest fly, seated5216,15,15,14
machine reverse fly, seated2511,11,11,11

Rechter schouder blijft een aandachtspunt. Ben daarom met shoulder press naar low weight, high reps gegaan.

Ik warm/strek mijn schouders op met een schijf van 2kg. Side raise helemaal omhoog en vol uitstrekken, en front netzo. Andere arm gestrekt langs je lijf houden.

Woensdag 6-7-2023, upper body

Oefeningkgreps
machine shoulder press1018,18,18,17
machine pulldown4514,14,14,14
machine bench press, seated2010,9,8,8
cable row, seated5211,11,11,11
cable face pull2718,18,17,16
dumbbell pullover2812,12,12,12
machine side raise3211,11,10,10
machine chest fly, seated5216,15,15,14
machine reverse fly, seated2511,11,11,11

Rechter schouder blijft een aandachtspunt. Ben daarom met shoulder press naar low weight, high reps gegaan.
Het valt me op dat je veel schouder-oefeningen met een machine doet en ik vrraag me af waarom je dat doet? Is de pijn meer of minder is als je meer vrije gewichten gebruikt?

• #2.419
Het valt me op dat je veel schouder-oefeningen met een machine doet en ik vrraag me af waarom je dat doet? Is de pijn meer of minder is als je meer vrije gewichten gebruikt?
Na warming up zijn de oefeningen niet pijnlijk. Ik heb dus ook niets aangepast qua oefening keuze. De dagen na de training is het heffen van de rechterarm wel gevoeliger in de schouder.

• #2.420
Ik warm/strek mijn schouders op met een schijf van 2kg. Side raise helemaal omhoog en vol uitstrekken, en front netzo. Andere arm gestrekt langs je lijf houden.
Vandaag was het weer UB-dag en ik heb bovenstaande gedaan als warming-up voor de schouders, met een 2 kg dumbbell. Bij front raise tot volledig met gestrekte arm naar boven uitstrekken voel ik bovenin een 'knak' in de rechter schouder. Side raise tot gestrekt omhoog voelt bovenin ongemakkelijk (pijn zou ik het nog niet willen noemen). De warming-up doet het onprettige gevoel wel afnemen.

Daarna machine shoulder press, plate loaded (gewicht per arm)
10 x 0 (1e opwarmset)
10 x 5 (2e opwarmset)
20 x 10
17 x 11¼
14 x 12½
12 x 13¾

Het ongemak in die rechterschouder is stabiel; het wordt nog niet beter, maar ook niet slechter.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven