Fitness Seller

Pretending to be a hybrid athlete

Ik heb vandaag geprobeerd per oefening elke werkset op dezelfde RPE te doen. Dat is me aardig gelukt. Tevens heb ik mijn bench press gefilmd. Volgens mij nog nooit eerder gedaan, omdat ik nooit echt problemen heb gehad met de uitvoering. De volledige reeks was 8,8,7,7 x 57½. De eerste en de laatste werkset heb ik vastgelegd:

Eerste werkset:

Vierde de laatste werkset:

Wie is die gast in de achtergrond met die p*ssy 4kg rear delt flyes dan

Ik heb vandaag geprobeerd per oefening elke werkset op dezelfde RPE te doen. Dat is me aardig gelukt. Tevens heb ik mijn bench press gefilmd. Volgens mij nog nooit eerder gedaan, omdat ik nooit echt problemen heb gehad met de uitvoering. De volledige reeks was 8,8,7,7 x 57½. De eerste en de laatste werkset heb ik vastgelegd:

Eerste werkset:

Vind deze setjes er lang niet slecht uit zien man :) Had er heel misschien nog 1 repje meer uit kunnen vrotten, maar dat had net zo goed het repje kunnen zijn die terug naar beneden zou komen. Verder nu inderdaad proberen die 8-8-8-8 te halen, of 9-9-8-7, of wat dan ook. Progressive overload in ieder geval :) En daarna mooi door naar die 1 plate bench.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.843
Had er heel misschien nog 1 repje meer uit kunnen vrotten, maar dat had net zo goed het repje kunnen zijn die terug naar beneden zou komen.
Dat was ook één van de redenen om dit te posten; er ontstond een beetje een beeld hier dat ik als een p*ssy met twee vingers in de neus op een veel te lage RPE aan het trainen ben.

Dat was ook één van de redenen om dit te posten; er ontstond een beetje een beeld hier dat ik als een p*ssy met twee vingers in de neus op een veel te lage RPE aan het trainen ben.
Een kleine nuance, dat ging over 4 sets van 10 of meer herhalingen zonder enig verval.

Eerste werkset:

De effort op deze sets valt inderdaad niet tegen

• #1.846
Dumbbell walking lunges verhoogd van 14 naar 16 kg dumbbells en het begint nu een beetje uitdagend te worden wat betreft evenwicht. Je core stability wordt hiermee volgens mij ook goed getraind.

Bredere stance gebruiken i.p.v. voeten dicht bij elkaar houden. Knieën naar buiten drukken en niet naar binnen laten vallen.

• #1.848
Bredere stance gebruiken i.p.v. voeten dicht bij elkaar houden. Knieën naar buiten drukken en niet naar binnen laten vallen.
Gaat denk ik automatisch als het zwaar wordt en je op zoek gaat naar meer stabiliteit. Laatste keer had ik kettlebells gepakt in plaats van dumbbells. Voordeel daarvan is dat die de grond raken als je uit balans raakt, zodat je makkelijker kunt corrigeren.

Gaat denk ik automatisch als het zwaar wordt en je op zoek gaat naar meer stabiliteit. Laatste keer had ik kettlebells gepakt in plaats van dumbbells. Voordeel daarvan is dat die de grond raken als je uit balans raakt, zodat je makkelijker kunt corrigeren.
Heb je ze al eens met een barbell geprobeerd?

• #1.854
Heb je ze al eens met een barbell geprobeerd?
Jazeker. Jaren geleden ook wel met barbell gedaan. Met dumbbells ben je wel wat flexibeler. Met barbell heb je een rack nodig om uit te tillen. Met dumbbells kun je eerst ergens heenlopen waar je genoeg ruimte hebt. Met barbell kun je ook niet veilig tot failure gaan in een gym, lijkt me...

• #1.855
Barbell row, 4e en laatste werkset. 9x62½. Voor mijn gevoel zijn de laatste twee reps niet zo netjes meer. Kom iets teveel omhoog.

Laatst bewerkt:
Als ik zoveel uit mijn onderrug gaat gaat het mis, denk ik.
Maar belangrijker is het voor jou goed voelt. Je kunt iets rechterop staan, minder belastend voor de onderrug. Volgens mij is dat de yates row.

• #1.859
En de beweging van het bovenlichaam. Ik moet mijn onderrug echt vastzetten.
Dat is een beetje mijn dilemma met deze oefening. Als ik het super strikt wil uitvoeren, moet ik het gewicht nog verder verlagen of minder herhalingen doen. Ik zat dit een tijdje geleden op 70 kg te doen, maar vond de uitvoering toen te slecht worden. Bijvoorbeeld een bench press is wat dat betreft veel simpeler, omdat de vorm vrijwel gelijk blijft als je richting failure gaat.

Laatst bewerkt:
Dat is een beetje mijn dilemma met deze oefening. Als ik het super strikt wil uitvoeren, moet ik het gewicht nog verder verlagen of minder herhalingen doen. Ik zat dit een tijdje geleden op 70 kg te doen, maar vond de uitvoering toen te slecht worden.
Kan je die niet vervangen door een cable row of (chest suppported) machine row oid, of wil perse een BB row in je schema houden?

Terug
Naar boven