XXL Nutrition

Pretending to be a hybrid athlete

@imnewhere hier zie je hoeveel reps je nog kunt halen als je “even” pauzeert. Nou zou ik niet elke set tot failure gaan en vooral niet met je top gewicht werksets aangezien je houding het eerder opgeeft, maar een back off set tot failure gaan overleef je wel.

Ps; dit zijn die sets waarvan je idd van moet schijten.

@imnewhere hier zie je hoeveel reps je nog kunt halen als je “even” pauzeert. Nou zou ik niet elke set tot failure gaan en vooral niet met je top gewicht werksets aangezien je houding het eerder opgeeft, maar een back off set tot failure gaan overleef je wel.

Doe maar weer stoer met je 25x100kg :roflol:

Beeld materiaal > eeuwig gezeik 💁‍♂️
Jij hebt zelf mijn beeld materiaal gezien.
istockphoto-877332938-612x612.jpg

Laat ik voorop stellen dat ik in geen van beide uitblink. @imnewhere als jij in je wielerperiode goed mee bergop kon, dan weet je wat afzien en doorbijten is. Alleen met duursport zit je dan langere tijd tegen je max aan, of net daar overheen. Met krachtsport kan je kortstondig veel verder over die grens en na een paar seconden rust in dezelfde set nog een keer

En iedereen die bitcht dat je niet intensief genoeg traint zou eens met een fiets het hooggebergte in moeten gaan.

Laat ik voorop stellen dat ik in geen van beide uitblink. @imnewhere als jij in je wielerperiode goed mee bergop kon, dan weet je wat afzien en doorbijten is. Alleen met duursport zit je dan langere tijd tegen je max aan, of net daar overheen. Met krachtsport kan je kortstondig veel verder over die grens en na een paar seconden rust in dezelfde set nog een keer

En iedereen die bitcht dat je niet intensief genoeg traint zou eens met een fiets het hooggebergte in moeten gaan.
Dan mag ik blijven b**chen.
Een half uur tegen, op en kort over je omslagpunt bij klimmen op de fiets, is totaal anders dan 2 werksetjes.
Ook de krachttraining die fietsers doen, is niet bedoeld om zwaarder te worden.
Het mag langzamer, minder setjes en dus zwaarder. Ik ben van mening dat de spanning niet van de spier af mag tijdens kracht oefeningen. Bij het ontspannen loopt het bloed de spier weer uit, geen pomp.
Bij fietsen, duwen op en trekken aan de pedalen, dan heb je zo'n 80x een hele korte ontspanning van de spieren per minuut.

Dit zijn gewoon meerdere sets zonder tussendoor te re-racken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.895
Ziet er een opwarmingset uit, waar nog niet gesproken wordt over RPE.
Kan zeker nog 40kg bij voor het een werkset is
Dank voor je feedback. Kun je ook concreet aangeven waaraan je kunt zien dat dit nog geen werkset genoemd mag worden? Nogmaals, mijn gevoel na de laatste rep was dat er waarschijnlijk niet nog een rep in had gezeten. Als je kijkt naar de snelheid waarmee ik opduw in de laatste set, kun je zien dat die met name halverwege al erg langzaam is geworden, terwijl ik voor mijn gevoel alles geef. Voor het gemak hier nogmaals die set:

Dank voor je feedback. Kun je ook concreet aangeven waaraan je kunt zien dat dit nog geen werkset genoemd mag worden? Nogmaals, mijn gevoel na de laatste rep was dat er waarschijnlijk niet nog een rep in had gezeten. Als je kijkt naar de snelheid waarmee ik opduw in de laatste set, kun je zien dat die met name halverwege al erg langzaam is geworden, terwijl ik voor mijn gevoel alles geef. Voor het gemak hier nogmaals die set:

Ziet er gewoon goed uit niet zo druk maken. Als je zo doorgaat en elke set maximaal pusht dan word je vanzelf sterker. Zodra je weer 3 sets 12 reps knalt is een indicatie dat je slapper traint aangezien set 1 vs set 3 bijna nooit even krachtig kan zijn, uitzonderingen daar gelaten.

Je zou keer kunnen proberen om een paar seconden “pauze” bovenin te houden om net paar extra reps te halen wellicht.

• Like
Waarderingen: Onit

Niks mis mee! Als laatste set ga ik zelf vaak nog wel wat "dieper". Welke RPE geef jij deze set?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.899
Ik twijfel nog steeds of @Robin bitcht, of dat zijn kritiek oprecht gemeend is. Vandaar dat ik doorvroeg na zijn opmerking over mijn legpress filmpje. Maar dan blijft het stil...

Wat is rpe nu weer?

Terug
Naar boven