XXL Nutrition

Gesloten Prima

Logs

Peiling Peiling Thuggie gaat een marathon lopen.

• Totaal stemmers
    46
  • Peiling gesloten .
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.044
Loop over water :p
Ging echt super chill alleen liep Strava/gps weer vast.
Screenshot_20201012-175155_Strava.jpg
Screenshot_20201012-151150_Strava.jpg

Toch weer een kwartiertje lekker gesport.

• #1.048
Monday funday! Eerste "training" van de week zit er weer op.

de ohp op film staan maar die fucking 10 seconden claimen ze gelijk op youtube lmao. Nou dan de video maar editen zonder muziek render je die rommel en dan zie je alleen mijn benen maar dus laat dat filmpje maar zitten doe ik ook niet weer gedoe om niets. staat wel op mijn insta story voor de mensen die mij willen zien klooien

Screenshot_20201019-095305_Strong.jpg
Screenshot_20201019-095423_Strong.jpg

• #1.050
Niet veel gedaan maar wel super chill getraind.
Pr op mijn bench gehaald niet dat het zo moeilijk was want ik bench bijna nooit. 80kg denk als ik een spotter heb en wat leg drive erin gooi 85 of miss wel 90 kan halen 🥳🥳.

Pulldown waren 2 verschillende maar die kon ik wederom Niet vinden in de app. Ook nog wat losse oefeningen gedaan.

Screenshot_20201020-092825_Strong.jpg
Screenshot_20201020-092851_Strong.jpg

Stijve tepels
20201020_091421.jpg

Tune

Laatst bewerkt:
  • #1.053
Drop ik ze hier ook maar even ter motivatie
Laatste is de meest recente. 😑

Bijlagen

• 20201020_170035.jpg
    20201020_170035.jpg
    175 KB · Weergaven: 27
  • 20201020_170219.jpg
    20201020_170219.jpg
    188,5 KB · Weergaven: 34
  • 20201011_132522.jpg
    20201011_132522.jpg
    520,6 KB · Weergaven: 34
Oke poging 555345353453554 om toch maar via een schema te gaan trainen en efficiënter te gaan trainen en beter mijn rust te pakken om zo nog meer gains te pakken. Ik hoor jullie denken nog meer gains is dat überhaupt mogelijk?
Jazeker dat kan.

Maar omdat ik nogal moeite heb mij aan een schema te houden leek het mij verstandig om de focus echt te leggen op de main lifts en daarbij maximaal 3 andere oefeningen bij te doen.
Dus ik heb even wat wat op papier gezet en dat ziet er als volgt uit. Zie je een oefening waarvan je zegt nee nee DeeJay dat is niet slim om te doen maar pak deze oefening dan ben ik de beroerdste niet en verander ik dat.
Ik wil het dus heel simpel en makkelijk houden een beetje als
zegikniet kan het nou nooit serieus bij mij? Nee.

Day1
Squat + Leg curl + Calves + Leg extension

Day2
Bench + Pec deck + DB press + In/decline variant

Day3
OHP + Reverse pec deck + Lat pulldown + Bent over row

Day4
Deadlift + Leg press + Bi-Triceps + DB shoulder press

Dit was ik dus van plan.

Bekijk bijlage 509720
Even over het sets en reps verhaal, hetwelk er nu niet meer staat.

Je kan prima eerst een aantal setjes met lage reps doen en daarna een aantal sets hoge reps met minder gewicht. Denk aan 531 BBB of BBS.

Geen oefening voor de side delt, of hoe dat ook precies wel heet.

Relatief veel push, weinig pull.

Op welke dagen in de week ga je trainen en doe je ook nog cardio?

- Veels te veel chest werk. Gaat niks doen. Één press + 1 flye variant is meer dan voldoende. Wil je toch een 2e press doen, doe dan dips (als je schouders dan aankunnen), maar zeker geen 3 "chest presses" EN een flye beweging, al helemaal niet op dit schema.
- Geen abs? Beter abs doen ipv leg extentions.
- 3 pressdagen is veels te veel.

Kort gezegd, bagger schema...

- Veels te veel chest werk. Gaat niks doen. Één press + 1 flye variant is meer dan voldoende. Wil je toch een 2e press doen, doe dan dips (als je schouders dan aankunnen), maar zeker geen 3 "chest presses" EN een flye beweging, al helemaal niet op dit schema.
- Geen abs? Beter abs doen ipv leg extentions.
- 3 pressdagen is veels te veel.

Kort gezegd, bagger schema...
Kan je dat beter beargumenteren? 2 Oefeningen lijkt mij juist vrij weinig, ookal is het flye/press.
En waarom geen 3 pressdagen? Waarom is het dan dat je bench beter zal kunnen als je het meer doet? (bv 3x per week)

Mocht het zijn dat je het al vergeten was.
Een eenvoudige 531 of GZCL zijn schema's met weinig oefeningen die je naar wens kan aanpassen, maar dan heb je een kapstok om het aan op te hangen.

Je kunt ook 531 sets doen voor alleen je hoofd oefening, en daarna freestylen op een paar spiergroepen. En zelfs op de hoofdoefeningen kun je doen waar je zin in hebt (noem het autoregulatie) met bijv. joker sets.

Ik kan het prima beargumenteren. Ik hoop dat jij/jullie ook oprecht interesse hebben naar mijn mening, anders ben ik echt mijn tijd aan het verdoen.
Als je een schema maakt, kijk je:

1. welke vorm doe ik? Grofweg kan je kiezen tussen split/upperbody + lowerbody/push + pull + lowerbody/ full body. Als je op deze manier naar je schema kijkt, dan is het eigenlijk "niks", maar nog het meeste een split. Dan is je opbouw:
* dag 1) legs
* dag 2) chest
* dag 3) shoulders + upperback
* dag 4) back + legs + arms + shoulders
Ik vind hier de logica nogal in kwijt. Als je per sé een split variant wil doen, zou ik een wendler 5/3/1 achtige opbouw doen voor de main lifts en dit dan aanvullen met de betreffende spiergroepen (dus dag 1: bench + chest + triceps, 2: squat + legs (+ abs), dag 3: overhead press + shoulders, 4: deadlift + rug + biceps). Er zijn nog veel andere varianten mogelijk, maar 4 dagen trainen en dan vervolgens een hele dag toewijzen aan een relatief kleine spiergroep als chest, lijkt me echt overbodig.

2. waar focus ik op? Er zijn 3 dingen die je schema vorm geven:
* volume: hoeveel sets/reps/oefeningen doe ik per spiergroep?
* frequentie: hoevaak train ik een spiergroep per week?
* intensiteit: hoe hard train ik per spiergroep (bodybuilders bedoelen hierbij hoe ver (voorbij) faillure, powerlifters meer een percentage van je max)?
Hier zie je direct al waar jou schema knelt; je hebt je (voorkant) schouders EN vaak (want 3 "pressdagen") EN relatief hoog volume (meerdere presses op een dag, zeker op je chest dag). Dit beantwoord ook de vraag van Robin. Je bench kan inderdaad beter gaan als je hem meer frequent doet (want je wordt "beter" in de beweging), maar dan moet je intensiteit en vooral je volume om laag. Iedereen die (succesvol) 2 a 3x per week benched, doet verder relatief weinig qua presses. Zeker geen volledige "chest dag" EN nog 2 andere dagen in de week presses.

3. hoe is de balans in mijn schema? Balans kan je weer zien op 2 manieren:
* het grote plaatje: doe ik wat aan mijn gezondheid, mobiliteit, kracht EN spiermassa? Zo nee, dan is het "on the long run" geen ideaal schema, tenzij je echt heel eenzijdige doelen hebt (bijv. een bodybuild wedstrijd, maar zelfs dan is het verstandig om een minimum aan bijv. cardio en mobiliteit bij te houden).
* je spiergroepen: hier het aloude "beeldhouwwerk" van de bodybuilder. Hier beantwoord ik deel 2 van de vraag van jou (en Robin). Je kan prima 3 a 4 presses doen in je schema (zat bodybuilders zullen dit doen) als je totaal volume op andere oefeningen ook hoog is. Als jij ervoor kiest om alles relatief beknopt te houden qua aantal oefeningen (wat ik je absoluut aanraad), DAN is het te veel. Je doet bijvoorbeeld 4 oefeningen voor chest en 4 voor rug (als ik rear delts daarbij tel). Je rug bestaat uit de trapezius, latismus dorsi, deltoidus posterior, rhomboidus, trapezius en erector spinae (en nog veel kleinere spiertjes). Je chest bestaat eigenlijk voor 90% uit de pectoralis major (je hebt ook nog de minor, maar dat is meer een gedeelte van de spier dan een spier apart) en dat is nog een vrij kleine spier ook. Om nog maar te zwijgen over je push/pull/lowerbody ratio. (7-4-6).

Al met al zou ik gewoon niet zelf een schema maken als je nog (relatief) onervaren bent man. Zat goede beginner tot intermediate schema's zoals Wendler's 5/3/1 of Bill Starr's Madcow. Als je al "zelf invloed" wil hebben, zou ik niet zozeer van de grond af een eigen schema bouwen maar een bestaand schema pakken en hieraan tweaken. Ik train veel langer dan jij (is niet te zien, I know) en zelfs ik pak de basis nog van wendler en tweak vervolgens details.

Als je je echt niet kan vinden in een basisschema, huur dan een trainer in OF vraag iemand hier op DBB om er met je naar te kijken. Bij voorkeur iemand met kennis natuurlijk.
Groetjes, Snow

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven