Fitness Seller

Gesloten Prima

Logs

Peiling Peiling Thuggie gaat een marathon lopen.

• Totaal stemmers
    46
  • Peiling gesloten .
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik heb zwemdiploma A
png-clipart-baby-wearing-white-and-green-raglan-shirt-internet-meme-success-kid-t-shirt-baby-c...png

Maar je hebt gelijk en ik ga daar ook werk van maken. Zwembad is naast basic fit. Dus ik zit eraan te denken om in mijn weekenden 1x te gaan zwemmen icm een beetje fiets en loopwerk vooraf bij basic. Maar ik wil niet gelijk teveel doen dus ff kijken
Is inderdaad we veel. Zeker als je ook kracht wilt doen. Zwemmen is supertechnisch. Ik heb een jaar of tien gezwommen en ik kan het nog niet echt goed (borstcrawl). Ik heb ook niet echt talent, maar alsnog, ik zou op een triathlon het slechtst presteren met zwemmen.

Dit!

Tip:
1. Informeer of er een zwemdiploma-eis is bij wedstrijden, mogelijk heb je buiten ook een wetsuit nodig. Sommige Tri's, mn Sprint, doen het zwemmen in het bad.
2. Kijk of er een borstcrawlcursus of zwemmen voor volwassenen met instructie is. Met een goede borstcrawl kan je je benen enorm sparen, die zijn dan vooral voor stabiliteit, de armen doen de voortstuwing.

Mijn suggestie is om redelijk snel in je voorbereiding een goede efficiënte borstcrawl leren en deze actief te houden door regelmatig te zwemmen.

Hoe je het ook doet: succes!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.323
Dit!

Tip:
1. Informeer of er een zwemdiploma-eis is bij wedstrijden, mogelijk heb je buiten ook een wetsuit nodig. Sommige Tri's, mn Sprint, doen het zwemmen in het bad.
2. Kijk of er een borstcrawlcursus of zwemmen voor volwassenen met instructie is. Met een goede borstcrawl kan je je benen enorm sparen, die zijn dan vooral voor stabiliteit, de armen doen de voortstuwing.

Mijn suggestie is om redelijk snel in je voorbereiding een goede efficiënte borstcrawl leren en deze actief te houden door regelmatig te zwemmen.

Hoe je het ook doet: succes!
Punt 2 zat ik ook aan te denken.

Morgen 12 uur gereserveerd. Puur voor de fun kijken wat mijn tijd gaat zijn op de 750m.🐷

Alles scheren voor ultieme stroomlijn 🤣🤣

Laatst bewerkt:
Punt 2 zat ik ook aan te denken.

Morgen 12 uur gereserveerd. Puur voor de fun kijken wat mijn tijd gaat zijn op de 750m.🐷

Alles scheren voor ultieme stroomlijn 🤣🤣
Is wel echt aan te raden. Mijn zwemtechniek is matig en daarmee verspil ik enorm veel energie. Met vinnen aan zwem ik rustig 3km in een uur.

Jij hebt vast meer talent dan ik. Maar een goede borstcrawl gaat je enorm helpen minder moe uit het water te komen zodat je met fietsen en lopen ook nog wat over hebt.

• #1.329
Is wel echt aan te raden. Mijn zwemtechniek is matig en daarmee verspil ik enorm veel energie. Met vinnen aan zwem ik rustig 3km in een uur.

Jij hebt vast meer talent dan ik. Maar een goede borstcrawl gaat je enorm helpen minder moe uit het water te komen zodat je met fietsen en lopen ook nog wat over hebt.
Ik ga gewoon aan de epo ook 🤡

Maar bedankt voor de info ik ga er zeker mee aan de slag

schoolslag :trollface:

Ik ga gewoon aan de epo ook 🤡

Maar bedankt voor de info ik ga er zeker mee aan de slag

schoolslag :trollface:
Als je een crawl niet goed onder de knie hebt is schoolslag wel echt de beste keuze. Dan heb je na het zwemmen het fietsen en lopen om nog wat goede zwemmers in te halen.

Beter idd met schoolslag uitzwemmen als met een crawl/spartel halverwege al uitgeput zijn.

• #1.332
Geduldig dat ik ben na mijn middagdienst gelijk maar ff de training voor morgen gedaan.

Fietsen
30min 16,29km
Gemiddelde 32,5kmph 174watt
Screenshot_20210819-232404_Connect.jpg

10min hardlopen
Beetje misgegaan met de info maar met
12kmph gestart na 6min elke min 1kmph omhoog.

Screenshot_20210819-232850_Connect.jpg

Al met al niet echt ontevreden. Ben ook niet maximaal gegaan tbh

Ja het was binnen dat is makkelijker dan buiten I know maar na 10 weken ga ik hem weer doen en kijken wat het verschil is.🤞

Mooie uitgangspositie toch? fietsen en lopen gaat al prima
zwemmen kan je 10min afslijpen door de borst crawl techniek te leren.
wat zou dan je totale potentiele tijd zijn? En waar plaatst dat jou als kanshebber in historisch klassement?

• #1.335
750m zwem geen idee maar nu dus 23min
20km fiets 40min (30kmph gemiddeld)
5km lopen 25 min hoop ik.

88min dus kom ik nu op uit.

Zwemmen kan ik idd nog veel winst boeken.
Gelijk zwem abonnement afgesloten dus flink trainen nu

• #1.336
Hier in de buurt is verder niets om mij aan te melden. Nu kwam ik deze tegen en voor 35€ voor een jaar is keen keld.

Maar is het wat?

@zwemmersopdbb

Zwem Abonnement heb ik een sponsor voor gevonden 😋

• #1.337
Ff test route gedaan iets meer dan 20km maar so be it. In november moet 33kmph gemiddelde er wel inzitten. Ben naast het zwembad begonnen.
Screenshot_20210821-134912_Strava.jpg

• #1.338
Borstcrawl is toch nog knap lastig. Ik ga morgen even contact opnemen met de zwemverenig en vragen of ze ook les geven. Vanochtend wel 35min in het water gelegen en oefenen gelijk om 0700 dacht dan is het wel rustig😆. Nou mooi niet dus maar goed.

Nog een halve dag in de tuin gewerkt zaagwerk enzo van de tegels. Tuin is Bijna klaar grind moet nog komen en beetje zand onder het kunstgras.
20210823_154654.jpg

70min krachttraining gedaan borst biceps/tricep beetje rug. Lijkt mij wel verstandig dat ik vanaf nu soort van full body workouts ga doen 3xpw ivm alle cardio wat erbij komt.

Daarna gelijk brick workout #2 gedaan buiten deze keer. 30min fiets 15min loop.
Ga vanaf nu het lopen in zone 2 proberen te houden max begin zone 3. En natuurlijk af en toe ff testen wat er in de tank zit. Denk dat ik die sprint triathlon nu ook wel al zou kunnen doen.😅

Screenshot_20210823-213359_Connect.jpg

Ga vanaf nu het lopen in zone 2 proberen te houden max begin zone 3. En natuurlijk af en toe ff testen wat er in de tank zit.
Je zou eens kunnen kijken naar polarized trainen, dan sla je eigenlijk zone 3 een beetje over. Je doet dan trainingen met versnellingen in zone 4 en 5.

Als je (een periode) alleen of veel zone 2 traint kan je overwegen om tijdens een duurloop wat steigerungen te doen, versnellingen die zo kort zijn dat ze amper trainingseffect hebben, maar heel belangrijk kunnen zijn voor de techniek, gewenning en gevoel van het snellere lopen.

Laatst bewerkt:
  • #1.340
Je zou eens kunnen kijken naar polarized trainen, dan sla je eigenlijk zone 3 een beetje over. Je doet dan trainingen met versnellingen in zone 4 en 5.

Als je (een periode) alleen of veel one 2 traint kan je overwegen om tijdens een duurloop wat steigerungen te doen, versnellingen die zo kort zijn dat ze amper trainingseffect hebben, maar heel belangrijk kunnen zijn voor de techniek, gewenning en gevoel van het snellere lopen.
Was er even vergeten bij te zeggen dat het voor deze periode is (10 weken) en dan die sprint ga doen. Daarna ga ik wel even kijken hoe ik het wil aanpakken voor de grotere afstanden. Maar zal dit wel even onthouden tnxs 👊

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven