AndroidHealthClinic

Gesloten Prima

Logs

Peiling Peiling Thuggie gaat een marathon lopen.

• Totaal stemmers
    46
  • Peiling gesloten .
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
@Schwarzeneggertje deze?
20210825_094610.jpg
Ja, die kan je loshalen door die twee bouten links wat te lossen. (Ook het kapje waarmee het stuur ingeklemd zit er even afhalen, evenals het kapje bovenop waarmee je de speling op het balhoofdlager afstelt.) Dan kan je de voorbouw omdraaien, als je tenminste dieper wil zitten om minder luchtweerstand te ondervinden. Je moet wel in staat zijn het balhoofd spelingvrij. maar niet te strak af te stellen. Er staan filmpjes hierover op youtube.

Heb alletwee maar dit doe ik op mijn racefiets
20210824_170747.jpg

Heb ook het gevoel dat ie net iets te groot is 😧
Gezien de aanzienlijke lengte van het gebruikte gedeelte van de zadelpen valt het eigenlijk wel mee. Je hebt waarschijnlijk lange benen voor je lengte, heb zelf relatief korte. Mijn fietsvrienden van de club die ook tegen de 1m90 zijn gebruiken bijna allemaal grote frames (XL). Zelf vind ik M of L prettiger omdat, vooral met een mountainbike, het kleinere frame vlotter van richting verandert en minder in de weg zit (van je ballen). Op mijn strandracemountainbike gebruik ik juist een iets groter frame (L), voor betere stabiliteit op de hogere snelheden die je daar met de wind mee haalt. Met een tijdritfiets is stabiliteit daarom ook het belangrijkste.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.364
Gezien de aanzienlijke lengte van het gebruikte gedeelte van de zadelpen valt het eigenlijk wel mee. Je hebt waarschijnlijk lange benen voor je lengte, heb zelf relatief korte. Mijn fietsvrienden van de club die ook tegen de 1m90 zijn gebruiken bijna allemaal grote frames (XL). Zelf vind ik M of L prettiger omdat, vooral met een mountainbike, het kleinere frame vlotter van richting verandert en minder in de weg zit (van je ballen). Op mijn strandracemountainbike gebruik ik juist een iets groter frame (L), voor betere stabiliteit op de hogere snelheden die je daar met de wind mee haalt. Met een tijdritfiets is stabiliteit daarom ook het belangrijkste.
Bij mijn volgende fiets ga ik eem bike fitting doen mocht ik over een paar jaar nog fietsen. Dit is mijn eerste racefiets 😁. En zoveel 2e hands waren er ook niet. Sterker nog dit was een van de 3 die ik kon vinden. Dat met het stuur ga ik sowieso even naar kijken. Ook het zadel moet iets naar beneden en voren lees/zie ik vaak als je zo'n aero bar gebruikt.
Zadel naar beneden bedoel ik in graden natuurlijk
Bedankt ouwe

Bij mijn volgende fiets ga ik eem bike fitting doen mocht ik over een paar jaar nog fietsen. Dit is mijn eerste racefiets 😁. En zoveel 2e hands waren er ook niet. Sterker nog dit was een van de 3 die ik kon vinden. Dat met het stuur ga ik sowieso even naar kijken. Ook het zadel moet iets naar beneden en voren lees/zie ik vaak als je zo'n aero bar gebruikt.
Zadel naar beneden bedoel ik in graden natuurlijk
Bedankt ouwe
Graag gedaan, jonge man. Het zadel kan je inderdaad beter wat naar voren zetten met dat opzetstuk op je stuur. Staat nu zelfs iets naar achter. Laat ook de voorkant iets naar beneden zakken, dan zit je stabieler en heb je ook minder last van die punt in je kruis.

Als je het nog niet aandurft om die voorbouw om te draaien (toen ze net bestonden werden ze "flip/flop" genoemd), kan een fietsenmaker (die racefietsen verkoopt en onderhoudt) dat in minder dan een kwartier voor je oplossen.

Nog eentje: je zadelhoogte stel je af door recht op het zadel te gaan zitten en je bv. tegen een muur af te steunen met je ene hand. Met de crank loodrecht naar beneden en de hak van je fietsschoen op het pedaal, moet je been dan volledig gestrekt zijn (maar niet overstrekt).

• #1.369
Trainen met 2 maten. Het was gezellig maar mag geen naam hebben 🤣

• #1.372
Ja sowieso want PR. Begin of eind vorig jaar wou ik onder de 50mim lopen nu bijna in de 43min. Op het einde kwam er een bus aan en moest ik stoppen anders had ik hem desalniettemin ben ik zeer tevreden. 20min 5k alleen nog en dan ist helemaal mooi

• #1.376
Is gewoon voor de meeste hardlopers een uitstekende tijd. Ga je onder de veertig dan ben je helemaal snel. Dan kun je een marathon ook onder de 3 uur lopen.
Ja dat zit er niet in. Heb ook niet echt de bouw van een "snelle" loper. Ben hier wel blij mee en is gewoon een goed tempo 86kg vanochtend 😄

• #1.378
Laatste keer dat ik om 0700 ga t*fus druk in het zwembad plus alle oudjes zwemmen beter dan ik🤡. Bestel ook maar een snorkel zodat ik iig baantjes kan trekken in borstcrawl en die techniek onder de knie krijgen

Wel 800 meter gezwommen in mijn mooie strakke korte zwembroek 🤣

• #1.379
Brick #3
Screenshot_20210830-163141_Connect.jpg

Screenshot_20210830-162253_Gmail.jpg

🤡

Laatste keer dat ik om 0700 ga t*fus druk in het zwembad plus alle oudjes zwemmen beter dan ik🤡. Bestel ook maar een snorkel zodat ik iig baantjes kan trekken in borstcrawl en die techniek onder de knie krijgen

Wel 800 meter gezwommen in mijn mooie strakke korte zwembroek 🤣
Het ademen is juist deel van die techniek, het enige wat mij wel aardig lukte, aan twee kanten zelfs. De meeste mensen ademen heel dominant aan één kant, maar in de chaos van een massastart kan het makkelijk zijn ook aan de andere kant te kunnen ademen.
Je kan ook een beetje als een waterpoloër beginnen.

Banentrekken in de ochtend is vaak goedbezocht.

Je had toch niet je onderbroek eronder aangehouden?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven