MuscleMeat

RaceRookies road to succes :)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik hoor/lees wel eens dat als je dit echt zwaar kunt doen, zeg BW en hoger dat het dan zittend toch lastiger is.
Zittend kan misschien lastiger zijn indien je geen leuning gebruikt , maar zelfs dan in de meeste gevallen niet.
 
Ok, ik zou hem nooit met een leuning uitvoeren.

Het schijnt dat je onderug/bekken in staande positie sterker is dan zittend.
 
Ik hoor/lees wel eens dat als je dit echt zwaar kunt doen, zeg BW en hoger dat het dan zittend toch lastiger is.

Waarschijnlijk omdat je bij een staande uitvoering ‘leg drive’ gebruikt en/of achterover buigt waardoor je borstspieren gaan assisteren.
 
Waarschijnlijk omdat je bij een staande uitvoering ‘leg drive’ gebruikt en/of achterover buigt waardoor je borstspieren gaan assisteren.
Nee ik heb het over strict press, geen push press. Als je meer strict presst dan je seated presst dan doe je iets verkeerd.
 
Dat klopt niet :roflol:
Ik ga te ver naar achteren hangen bij het begin van de rom en ik kan de neiging om legdrive te gebruiken niet goed onderdrukken. Met de juiste vorm kan het misschien niet zwaarder maar daarom zeg ik ook dat ik het doe zoals het voor mij het beste is.
 
Ik ga te ver naar achteren hangen bij het begin van de rom en ik kan de neiging om legdrive te gebruiken niet goed onderdrukken. Met de juiste vorm kan het misschien niet zwaarder maar daarom zeg ik ook dat ik het doe zoals het voor mij het beste is.
:thumb:
 
Ok, ik zou hem nooit met een leuning uitvoeren.

Het schijnt dat je onderug/bekken in staande positie sterker is dan zittend.
Dat gevoel heb ik ook. Heb de neiging (of de angst iig) om achterover te klappen zittend en zonder leuning. Denk dat je quads flink mee stabiliseren bij staand.
Misschien als je zittend je voeten onder een stang of zo kan klemmen gaat het beter.
 
Training 10-02-2018 diversen

Squats
Leg Raises
Crunches
Planking
BOR

Cardio 11-02-2018
Hardlopen 8km ~12km p/u

Lekkere wind af en toe, koelt lekker af.
 
Zekers, ik heb ze niet helemaal afgezworen. Blijft natuurlijk een goede oefening. Het feit dat ik er moeite mee heb wil natuurlijk niet zeggen dat ik ze niet doe als ik verder pijnvrij ben. Ego modus off en squaten.
 
Training 12-02-2018 borst, biceps, triceps, benen

BP (minder volume)
10x55kg
10x65kg
6x80kg
8x75kg
6x75kg
7x70kg
dropset 7x60kg

Chin Up Weighted
8xBW+10kg
6xBW+10kg
7xBW+10kg
dropset 9xBW

Skull Over
10x40kg
9x40kg
8x40kg

Barbell Curl
10x40kg
10x40kg
10x40kg
10x28kg

Triceps Dips Weighted
12xBW+10kg
12xBW+10kg
12xBW+10kg
dropset 12xBW

Hamstring Curl
13x60kg
10x60kg
9x60kg

Quads
17x75kg Leg Extension
17xBW+20kg SissySquat
14x75kg Leg Extension

Tijd 52 min. Junior was daarna aan de beurt. :)
 
Je zit weer aardig in de regelmaat. Leuk ook dat junior de weg naar het ijzer weer heeft gevonden. Zou nog beter stimuleren als vrienden van hem het ook gingen oppakken.
 
Altijd Neet. Ik sla geen training over.
Junior heeft zijn zinnen gezet op sterker worden dus die volgt nu StrongLifts.
 
Altijd Neet. Ik sla geen training over.
Junior heeft zijn zinnen gezet op sterker worden dus die volgt nu StrongLifts.
Jong geleerd is oud gedaan..ben benieuwd hoe lang hij het volhoudt!:woot:

Goede training weer trouwens..keep on grinding!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven