AndroidHealthClinic

RaceRookies road to succes :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.744
gooi je eiwit en vet is iets omhoog,koolhydraten omlaag. 200 eiwit, 90/100 vet kijken hoe dat uitpakt.

voeding ziet er verder prima uit, slik je een multivitamine of iets dergelijks?
Koolhydraten zitten al vrij laag, ik moet voldoende energie hebben om te trainen en te fietsen. Kan het wel even proberen maar de vorige keer dat ik dat deed gingen mijn trainingen redelijk onderuit.

Ik gebruik vitamine D3, extra calcium, zink en magnesium + een multivitamine.

Koolhydraten zitten al vrij laag, ik moet voldoende energie hebben om te trainen en te fietsen. Kan het wel even proberen maar de vorige keer dat ik dat deed gingen mijn trainingen redelijk onderuit.

Ik gebruik vitamine D3, extra calcium, zink en magnesium + een multivitamine.

officieel geeft vet meer atp als koolhydraten, ik dacht 7,3 per kcal tegenover 6 maar dit weet ik niet meer zeker. je kan altijd even proberen en kijken wat beter bevalt, supplementatie is iniedergeval goed.

• #4.746
officieel geeft vet meer atp als koolhydraten, ik dacht 7,3 per kcal tegenover 6 maar dit weet ik niet meer zeker. je kan altijd even proberen en kijken wat beter bevalt, supplementatie is iniedergeval goed.
Ik probeer het gewoon eens een weekje of twee, kijken wat er gebeurd. :thumb:

• #4.748
Training 09-02-2018 schouders, rug, benen

Seated OHP
10x30kg
10x40kg
7x50kg
10x45kg
9x45kg
Dropset 7x40kg
Dropset 10x30kg

Chin Up Wide
12xBW
9xBW
8xBW

Side Lateral Raises
15x7,5kg
10x10kg
10x10kg
10x10kg
Dropset 8x7,5kg
Dropset 8x5kg

Face Pull
10x35kg
10x35kg
10x35kg

Inverted Row
12xBW
11xBW
10xBW

Hamstring Curl
13x60kg
12x60kg
10x60kg

Quads
17xBW+20kg SissySquats
15x75kg Leg Extensions
16xBW+20kg SissySquats

Tijd: 52 minuten. Junior heeft daarna getrained.

Elke keer valt mijn mond weer open met die OHP.

• #4.751
Het beste, meest comfortabele of meest ego strelende..?

Jij bencht weer meer... zo hebben we allemaal onze sterke en zwakke punten.

Allemaal al gezien. Ik stel mezelf altijd de vraag “welke press is voor mij de beste”.

Je moet kijken welke voor jou het fijnste aanvoelt en waarbij jij denkt ook op te kunnen groeien. Ik heb bijvoorbeeld erg moeite met een standing OHP terwijl ik een shoulder press met dumbells 34-38kg pak seated. Voor mij is de seated military Overhead Press de fijnste Press oefening voor de schouders, het voelt het fijnste aan en is een relatief veilige oefening wanneer je deze goed uitvoert. Daarbij zet ik het bankje op ongeveer 75 graden zodat ik niet voorover leun met me schouders tijdens me oefening, voor de rest is het gewoon gewicht eraan gooien opbouwen en beuken!!:D:D

Je moet kijken welke voor jou het fijnste aanvoelt en waarbij jij denkt ook op te kunnen groeien. Ik heb bijvoorbeeld erg moeite met een standing OHP terwijl ik een shoulder press met dumbells 34-38kg pak seated. Voor mij is de seated military Overhead Press de fijnste Press oefening voor de schouders, het voelt het fijnste aan en is een relatief veilige oefening wanneer je deze goed uitvoert. Daarbij zet ik het bankje op ongeveer 75 graden zodat ik niet voorover leun met me schouders tijdens me oefening, voor de rest is het gewoon gewicht eraan gooien opbouwen en beuken!!:D:D
Is ook normaal, standing OHP is altijd moeilijker omdat je ook core-stabilisatie nodig hebt.

Seated barbel press echt mijn favoriet,mooie gewichten weer

Een military press is nooit zittend en altijd overhead...;)
Klinkt altijd wel leuker door er zelf een eigen draai aan te geven haha. Een seated barbell overhead press zou de oefening beter omschrijven, maar military presses kunnen zeker ook zittend uitgevoerd worden anders spreek je over een 'standaard' OHP , maar goed zit niet helemaal diep in de materie betreft de benamingen. :p

Nee, een militairy press heet niet voor niets zo. Staand met voeten naast elkaar.

2EBB8E8E-D0D4-45D1-9A4F-BB14652A4FF7.gif

Laatst bewerkt:
  • #4.759
Het beste, meest comfortabele of meest ego strelende..?
Deze voel ik het beste en ik heb de neiging om legdrive te gebruiken bij de staande. Ego strelende? Ik train alleen op mijn zolder dus dat boeit me niet zoveel.
Standing OHP kan ik juist zwaarder.
Is ook normaal, standing OHP is altijd moeilijker omdat je ook core-stabilisatie nodig hebt.
Niet altijd dus. Als je core stevig genoeg is dan lukt het prima.
Seated barbel press echt mijn favoriet,mooie gewichten weer
Thanks. Heftige oefening is het altijd maar je voelt hem wel goed. Als ik klaar ben met de OHP heb ik het gevoel alsof ik echte boulder shoulders heb, dan loop ik langs de spiegel en zie dat dat dan wel weer tegenvalt. :D

Deze voel ik het beste en ik heb de neiging om legdrive te gebruiken bij de staande. Ego strelende? Ik train alleen op mijn zolder dus dat boeit me niet zoveel.

Standing OHP kan ik juist zwaarder.

Niet altijd dus. Als je core stevig genoeg is dan lukt het prima.

Thanks. Heftige oefening is het altijd maar je voelt hem wel goed. Als ik klaar ben met de OHP heb ik het gevoel alsof ik echte boulder shoulders heb, dan loop ik langs de spiegel en zie dat dat dan wel weer tegenvalt. :D
Dat klopt niet :roflol:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven