Fitness Seller

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon lekker genieten van de sbd cup. 9/9 en een lekkere wedstrijd draaien.
Precies, meer zit er toch niet in. Een top 25 op een goede dag waarschijnlijk.
Kans maken waarop? Zou een podiumplaats nu niet als doel stellen, nivo in -83 en de -93 is vrij hoog en met deze cijfers zou ik komende jaren gewoon lekker liften dan komt de rest vanzelf.
Podium is ook zeker geen doelstelling, maar wilde mij stiekem wel voor het NK kwalificeren. Dan maar volgend jaar.

Ik had ook nog wat oude stats opgezocht en heb dit eind 2014 gehaald: [Link niet meer beschikbaar],5 / 180 = 427,5 @83 dan is het best zuur dat ik geen goede powerlift gym had, Anders had ik nu toch wel 530 gelift. Achja dat is makkelijk om achteraf te zeggen.

Precies, meer zit er toch niet in. Een top 25 op een goede dag waarschijnlijk.

Podium is ook zeker geen doelstelling, maar wilde mij stiekem wel voor het NK kwalificeren. Dan maar volgend jaar.

Ik had ook nog wat oude stats opgezocht en heb dit eind 2014 gehaald: [Link niet meer beschikbaar],5 / 180 = 427,5 @83 dan is het best zuur dat ik geen goede powerlift gym had, Anders had ik nu toch wel 530 gelift. Achja dat is makkelijk om achteraf te zeggen.
Wat voor een gym train je nu?

Ik mis ook een goede pl gym. Ik train nu 1.5 jaar bij 4f4.. wat een baggerzooi voor een pl-er:p

Aankomend weekend ga ik eindelijk bij een andere (nieuwe) gym kijken met degelijk spul.

Wat mis je dan? Een barbell, een rack en bank hebben ze toch wel?

Wat voor een gym train je nu?

Ik mis ook een goede pl gym. Ik train nu 1.5 jaar bij 4f4.. wat een baggerzooi voor een pl-er:p

Aankomend weekend ga ik eindelijk bij een andere (nieuwe) gym kijken met degelijk spul.
Nu train ik in een gym met powerliftgedeelte met wedstrijd rack en alles. Heerlijke gym waar echt alles staat en goed naar de leden wordt geluisterd. Ik trainde eerst ook bij een F4F achtig iets en dat was een hel.
Wat mis je dan? Een barbell, een rack en bank hebben ze toch wel?
Bij mijn vorige gym paste de gewichten niet op de stang, zat een flinke ruimte tussen de schijven waardoor deadliften praktisch onmogelijk werd, plus het gezeur van de eigenaresse over het geluid en de vloer die zo scheef was als wat. Ik heb toen ook een jaar mijn benen op onderhoud getraind, omdat ik een schouderblessure had na een moshpit. De gym weer daarvoor heb ik dat totaal gehaald, maar op een gegeven moment moest het squatrack naar boven en moest je 20 kilo schijven omhoog gaan tillen waardoor de workout al praktisch klaar was. Was ook een fase met weinig motivatie.

Bij mijn vorige gym paste de gewichten niet op de stang, zat een flinke ruimte tussen de schijven waardoor deadliften praktisch onmogelijk werd, plus het gezeur van de eigenaresse over het geluid en de vloer die zo scheef was als wat. Ik heb toen ook een jaar mijn benen op onderhoud getraind, omdat ik een schouderblessure had na een moshpit. De gym weer daarvoor heb ik dat totaal gehaald, maar op een gegeven moment moest het squatrack naar boven en moest je 20 kilo schijven omhoog gaan tillen waardoor de workout al praktisch klaar was. Was ook een fase met weinig motivatie.

t*ring! Nooit gedacht dat het trainen je zo moeilijk gemaakt kan worden!

Moshpit bij wat? :)

t*ring! Nooit gedacht dat het trainen je zo moeilijk gemaakt kan worden!

Moshpit bij wat? :)
Haha het was inderdaad ellendig. De bodybuild gym is uiteindelijk ook failliet gegaan, omdat alles naar de klote was. Er groeide (al een aantal jaar) een paar takken door de deur bij de kleedkamer en andere onzin.

Ironisch genoeg een moshpit bij feest dj ruud tijdens koningsdag. Het herstel heeft wel even geduurd kan ik je vertellen.

Zijn mss wel iets te zware openers maar ik doe ze makkelijk 3 reps. Vooral de Squat is mss slim met alle spanning, etc. Om wat lager te openen.

Ik heb wel een 'coach', maar die heeft geen ervaring met beurt keuzes. Wat adviseer jij?

En idd de -83kg, heb wel even. Getwijfeld om -93 te doen, maar toch besloten (nog) niet te doen.

Zou je openers laag houden op je eerste wedstrijd. Ik snap met name je 90 bench niet als opener met een 100 max. Bench valt vaak zwaar op wedstrijden.

Zou je openers laag houden op je eerste wedstrijd. Ik snap met name je 90 bench niet als opener met een 100 max. Bench valt vaak zwaar op wedstrijden.
Hmm ja we zullen volgende week kijken. Denk dat ik bench open met 85%. Ik heb wel 90kg met 3 sec pauze al wedstrijd stijl gebencht. En bench ook elke rep met een stop op de borst.

Gewicht: 84,9kg gisteren teveel carbs gegeten.

Candito cycle 2 week 4 training 3

Squat
12x20kg
10x60kg
5x90kg
3x120kg

Belt
3x147,5kg

2x152,5kg

Belt zat eindelijk goed en was een RPE 8. Squat gaat weer als een beest.

Deadlifts
3x120kg

Mixed grip Beltless
3x190kg
1x197,5kg
Laatste set moest 1 of 2 reps, eerste rep voelde zwaar dus die gedaan met 5 sec hold die te easy voelde.

Ab machine
3x12x40kg

Kuiten zaten nog vol (lees stonden op verkrampen) dus alleen abz gedaan. 8/10 ging lekker vandaag.

Laatst bewerkt:
Hmm ja we zullen volgende week kijken. Denk dat ik bench open met 85%. Ik heb wel 90kg met 3 sec pauze al wedstrijd stijl gebencht. En bench ook elke rep met een stop op de borst.

Gewicht: 84,9kg gisteren teveel carbs gegeten.

Vergeet niet dat je nog zo'n 2kg moet afvallen, kans is groot dat je dat gaat merken bij sq/bench.

Vergeet niet dat je nog zo'n 2kg moet afvallen, kans is groot dat je dat gaat merken bij sq/bench.
Jup, heb het al gemerkt aan het begin van de cycle. Komende week is het meetmoment en hoop die op 83,5 kg te doen zodat ik een redelijke indicatie heb. Die 90 paused bench heb ik trouwens op 77/78kg gedaan, dus dat moet echt wel lukken op de wedstrijd, maar als opener is het denk ik wel te hoog. Mss 85 > 95 > 100 doen even afhankelijk van hoe deze week gaat.

Jup, heb het al gemerkt aan het begin van de cycle. Komende week is het meetmoment en hoop die op 83,5 kg te doen zodat ik een redelijke indicatie heb. Die 90 paused bench heb ik trouwens op 77/78kg gedaan, dus dat moet echt wel lukken op de wedstrijd, maar als opener is het denk ik wel te hoog. Mss 85 > 95 > 100 doen even afhankelijk van hoe deze week gaat.

85 lijkt me perfect

Coach hoody:hoody:
DJ Ruud... ik zou bijna zeggen dat het verdiend was... ;)
Haha ik hou van een moshpit al wat voor muziek het is.
Zou zoals anderen ook zeggen conservatief beginnen met openen. Als dat goed gaat krijg je vertrouwen.

Ziet er strak uit.
Opzich heb ik dat vertrouwen al, klinkt mss raar. Maar ik ga iig op 85% openen.

Gewicht: 84,8 godver, dat wordt diep gaan de komende dagen.

Candito cycle 2 week 4 training 4

Bench press
12x20kg
10x40kg
6x65kg

3x82,5kg
4x87,5kg
3x92,5kg

Tweede set was 2-4 reps en de laatste 2, maar ik voelde mij zo goed dat ik best makkelijk een derde eruit perste.

Bent over rows
10x60kg
10x72,5kg
8x82,5kg
6x92,5kg

Ben stiekem best sterk op deze oefening.

Military press
12x20kg
12x30kg
10x40kg
8x50kg

Gingen makkelijk, laatste set een 5 sec hold.

Lat pulldown
12x49kg
12x63kg
10x73kg
7x87kg

Maat van mij maakte een kut grap dus de laatste rep gemist.

Dumbell incline bench press
3x12x18kg met 1 min rust

Goede training weer, wel even op mijn gewicht gaan letten. Kan nog een watercut doen als het moet. 9/10 tren door lekkere bench.

Bench press
3x92,5kg

Bent over rows

6x92,5kg

Ben stiekem best sterk op deze oefening.
Zeker. Nu hoef je je nog geen 'zorgen' te maken, maar een goed uitgevoerde 1-3RM van rows liggen in de regel ongeveer tussen de 80-90% van 1-3RM van BP. Valt me overigens wel vaker op dat onder de 100kg dit dichter bij elkaar ligt.

Zeker. Nu hoef je je nog geen 'zorgen' te maken, maar een goed uitgevoerde 1-3RM van rows liggen in de regel ongeveer tussen de 80-90% van 1-3RM van BP. Valt me overigens wel vaker op dat onder de 100kg dit dichter bij elkaar ligt.
Die regel ken ik idd, kijk ook wel eens op symmetric strength en strength standards en daar zie ik dat mijn bent over boven gemiddeld is en mijn bench mijn zwakste lift, maar die gaat nog wel komen.

Niet iets voor nu maar wat bij mij vaak heeft gewerkt is meer volume (naast techniek afgemeten op jouw biomechanica). Niet op dezelfde dag maar van 1x naar bijvoorbeeld 2-3x benchen per week. En dan varianten die zoveel mogelijk de bewegingsbaan nabootsen van jouw reguliere benchpress.

Niet iets voor nu maar wat bij mij vaak heeft gewerkt is meer volume. Niet op dezelfde dag maar van 1x naar bijvoorbeeld 2-3x benchen per week. En dan varianten die zoveel mogelijk de bewegingsbaan nabootsen van jouw reguliere benchpress.
Ja dit heb ik ook met smolov jr gemerkt. Ik heb veel volume voor mijn bench nodig en daarom doe ik bij candito ook upper chest assistance. Merk dat die namelijk nog zwakker is.

Ik denk dat veel volume voor bench (en overhead presses) idd voor de meesten geldt. Zou mooie poll kunnen zijn.
Naast rows/ shrugs/pullups doe ik qua 'finisher work' altijd een mix van rear laterals, lying l-flyes en facepulls voor de achterkant.

Ik denk dat veel volume voor bench (en overhead presses) idd voor de meesten geldt. Zou mooie poll kunnen zijn.
Naast rows/ shrugs/pullups doe ik qua 'finisher work' altijd een mix van rear laterals, lying l-flyes en facepulls voor de achterkant.

Mee eens, alleen denk ik niet dat overhead press echt super veel doet voor bench.

Terug
Naar boven