AndroidHealthClinic

Reactive Training Systems

Deadlift ging écht hard omhoog inderdaad. Lijkt alsof je kut hersteld was, ik heb dan zelf altijd dat ik zo begin te trillen en controle verlies waar het bij jou ook op lijkt.
Zoals je zegt moet dat vast goed gaan komen op de fox cup met een deload achter de rug en een aanmoedigend publiek :)

Wel een beetje useless om de 235 nog te pakken vind ik. Zelf zou ik de 225 nogmaals geprobeerd hebben. Op een wedstrijd had je ook niet voor de 235 gekozen denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom zo'n grote sprong van 202,5kg naar 225kg?

Had dan die 212,5kg gedaan die technisch afgekeurd werd. Dan had je die tenminste getrokken.
Je telt die 225kg nu bij je totaal, terwijl het een fail was. Je moet jezelf niets wijsmaken. Je totaal is geen 517,5kg.
Dit kan volgens mij enkel tot een vette teleurstelling leiden tijdens je wedstrijd.
Je wil wel erg snel gaan. Waarom? Je hebt nog meer dan 20 jaar te gaan. Meer dan 20 jaar!!!! Tijd genoeg.
Nou, heel simpel eigenlijk die 212,5kg werd technisch afgekeurd op een knie die niet locked was, maar ik moest door de kramp/pijn in mijn linkerhand mijn mixed grip omswitchen. Hierdoor had ik dus niet door dat die knie niet gelockt was, maar hij ging echt ez omhoog.

Omdat Sheiko aangeeft een sprong te maken van je 90% naar je 100%/105%? Ik heb na de wedstrijd bewust mijn deadlift niet gemaxt, maar op 225kg ingesteld. 202,5kg heb ik al maanden geleden een tripple mee gedaan en op de SBD had ik die 220kg ook wel getrokken. En natuurlijk wil ik snel gaan, omdat het ook gewoon kan? Het is zoals pizza zegt o.a. de vermoeidheid van weken sheiko draaien die ervoor zorgde dat ik gisteren niet mijn dag had, die 225kg ging alsnog hard omhoog en ik had hem nog wel omhoog kunnen musclen moest dat nodig zijn. Wacht maar tot de Fox gym cup, dan zie je dat ik gelijk heb. ;)
Deadlift ging écht hard omhoog inderdaad. Lijkt alsof je kut hersteld was, ik heb dan zelf altijd dat ik zo begin te trillen en controle verlies waar het bij jou ook op lijkt.
Zoals je zegt moet dat vast goed gaan komen op de fox cup met een deload achter de rug en een aanmoedigend publiek :)

Wel een beetje useless om de 235 nog te pakken vind ik. Zelf zou ik de 225 nogmaals geprobeerd hebben. Op een wedstrijd had je ook niet voor de 235 gekozen denk ik.
Was ook technisch dat ik mijn rug liet krommen, waardoor ik mijzelf in een veel te moeilijke positie plaatste, plus ik was ook echt fysiek en mentaal helemaal op en die 2500kcals hebben niet echt meegeholpen.

Idd, op een wedstrijd krijg ik superkrachten en ga ik iig meer dan die 225kg liften, of het 240kg is zullen we dan wel zien.

Idd, was ook een ego momentje en ik was flink pissig dat die 225kg niet ging zoals ik wilde. Op de wedstrijd was ik voor nogmaals een 225kg gegaan. Komt goed, zin in die deload. :D

Nou, heel simpel eigenlijk die 212,5kg werd technisch afgekeurd op een knie die niet locked was, maar ik moest door de kramp/pijn in mijn linkerhand mijn mixed grip omswitchen. Hierdoor had ik dus niet door dat die knie niet gelockt was, maar hij ging echt ez omhoog.

Omdat Sheiko aangeeft een sprong te maken van je 90% naar je 100%/105%? Ik heb na de wedstrijd bewust mijn deadlift niet gemaxt, maar op 225kg ingesteld. 202,5kg heb ik al maanden geleden een tripple mee gedaan en op de SBD had ik die 220kg ook wel getrokken. En natuurlijk wil ik snel gaan, omdat het ook gewoon kan? Het is zoals pizza zegt o.a. de vermoeidheid van weken sheiko draaien die ervoor zorgde dat ik gisteren niet mijn dag had, die 225kg ging alsnog hard omhoog en ik had hem nog wel omhoog kunnen musclen moest dat nodig zijn. Wacht maar tot de Fox gym cup, dan zie je dat ik gelijk heb. ;)
Ik hoop dat je gelijk hebt.

Dus die 202,5 was je 90% en niet de 100% rep die je ingegeven had? Ja, dan snap ik hoe je aan die stap komt van 202,5kg naar 225kg.

Ik vind alleen dat je nogal regelmatig op aannames afgaat. Ik had 'm niet maar het zou me wel gelukt zijn ... Ja, dat denk jij. Maar daar heb je geen zekerheid over.
Mijn ervaring met mensen die razendsnel progressie maken "omdat het kan", is dat ze vaak ook snel weer verdwijnen.
Er zijn daar veel redenen voor te bedenken. Maar ik denk dat het hoofdzakelijk aan een gebrek aan basis ligt. Een lichaam dat niet klaar is om na die snelle progressie nog verder te groeien. Je moet eens je op die hoogte zit namelijk ook op dat niveau trainen om nog beter te worden. Zonder basis is je lichaam daar vaak niet blij mee.
Daarom ben ik fan van de "wat trager dan full speed" aanpak.

Ik hoop dat je gelijk hebt.

Dus die 202,5 was je 90% en niet de 100% rep die je ingegeven had? Ja, dan snap ik hoe je aan die stap komt van 202,5kg naar 225kg.

Ik vind alleen dat je nogal regelmatig op aannames afgaat. Ik had 'm niet maar het zou me wel gelukt zijn ... Ja, dat denk jij. Maar daar heb je geen zekerheid over.
Mijn ervaring met mensen die razendsnel progressie maken "omdat het kan", is dat ze vaak ook snel weer verdwijnen.
Er zijn daar veel redenen voor te bedenken. Maar ik denk dat het hoofdzakelijk aan een gebrek aan basis ligt. Een lichaam dat niet klaar is om na die snelle progressie nog verder te groeien. Je moet eens je op die hoogte zit namelijk ook op dat niveau trainen om nog beter te worden. Zonder basis is je lichaam daar vaak niet blij mee.
Daarom ben ik fan van de "wat trager dan full speed" aanpak.
Ik had als max 225kg opgegeven, omdat ik geen zin had om mijn deadlift na 5 weken sheiko te maxen. Ik wilde meteen volledige schema doordraaien, dus heb ik bewust gekozen de deadlift niet te maxen, aangezien je herstel dan flink toeneemt, waar je met een squat en bench max hier nog wat redelijker mee weg komt. Dus die 225kg was een pure aanname.

Daarom draai ik ook een Sheiko waarop je normaal gezien rustiger, maar langer progressie maakt dan op een candito of wat anders. Volume is hoog, maar de grootste blessure veroorzaker (intensiteit) is laag. Daarbij heb ik al 7 jaar een sportschool abbo, waarvan ik toch zeker 3 á 4 jaar serieus heb getraind. Eind 2014 heb ik al een squat van 150kg en deadlift van 180kg gedaan. Ik durf dus te stellen dat deze 'snelle' gains ook vooral uitbuiting is van de basis die er ligt. Daarbij draai ik Sheiko die er echt bekend om staat juist net niet voor de snelle progressie te gaan, maar op de lange termijn gains met wat flinke techniek gains erbij.

Maar enfin, benen pic @84,5kg geupload om te laten zien dat er een basis is.
IMG_20180114_093616.jpg

OK, met wat meer achtergrond krijg ik idd een wat beter beeld.
Dan maak je na al die tijd toch nog verrassend goeie gains. :)

OK, met wat meer achtergrond krijg ik idd een wat beter beeld.
Dan maak je na al die tijd toch nog verrassend goeie gains. :)
Er zit veel meer in, qua genetics moet ik nog wat gekke dingen kunnen doen. Nu is mijn levensstijl ook drastisch verandert van yolo zuipen naar full autism nooit meer drinken, elke tren gaan en voeding tracken.

Waar vooral nog veel te halen is, is die deadlift techniek die nu wel echt om te huilen wordt. Mijn grootste angst is dat ik straks die 235-240kg trek, maar met shite vorm en die dus afgekeurd wordt. Mixed is niet meer mijn grote vriend, wat het ooit wel was, ik gooi er de komende weken nog wat techniekdagen tegenaan om de vorm toch nog te verbeteren.
Yoda <3

Ik ken zo'n lockout al te goed. Heel irritant als dat je weak point is. Ws klapt je rug halverwege je schenen net genoeg om je leverage helemaal te verneuken thv je knieën.
Kan ook al jaren veel meer van de grond trekken dan dat ik gelocked krijg. Decifit deadlifts hebben mij hier mee geholpen om langer door te leren trekken met een rechte rug.

Er zit veel meer in, qua genetics moet ik nog wat gekke dingen kunnen doen. Nu is mijn levensstijl ook drastisch verandert van yolo zuipen naar full autism nooit meer drinken, elke tren gaan en voeding tracken.

Waar vooral nog veel te halen is, is die deadlift techniek die nu wel echt om te huilen wordt. Mijn grootste angst is dat ik straks die 235-240kg trek, maar met shite vorm en die dus afgekeurd wordt. Mixed is niet meer mijn grote vriend, wat het ooit wel was, ik gooi er de komende weken nog wat techniekdagen tegenaan om de vorm toch nog te verbeteren.
Je vorm doet er op zich niet toe bij een wedstrijd.
Als je lock-out maar compleet is. Uiteraard lukt dat het beste met een goeie techniek.

Sheiko is al geen novice schema maar en er wordt dus inderdaad verwacht dat je al een solide basis hebt voordat je aan zijn schema's begint.
Daarbij adviseert Sheiko ook om zelf aanpassingen te maken waar dat nodig is; mede omdat je die basistechniek en -kennis al in huis hebt.
Dat je gewicht x niet gepult hebt hoeft dan ook niet te betekenen dat je hem echt niet in "mag" vullen als max :p
Vind de verhogingen van @EigenWereld dus niet heel vreemd als hij het goed kan verantwoorden voor zichzelf.
Doe zelf ook genoeg aanpassingen op Sheiko's schema's.

Ik ken zo'n lockout al te goed. Heel irritant als dat je weak point is. Ws klapt je rug halverwege je schenen net genoeg om je leverage helemaal te verneuken thv je knieën.
Kan ook al jaren veel meer van de grond trekken dan dat ik gelocked krijg. Decifit deadlifts hebben mij hier mee geholpen om langer door te leren trekken met een rechte rug.
Nou de lockout is iets nieuws voor mij en het was gevoelsmatig puur technisch. Maar deficit gaan echt hard en makkelijk, dus dat komt wel goed.
Je vorm doet er op zich niet toe bij een wedstrijd.
Als je lock-out maar compleet is. Uiteraard lukt dat het beste met een goeie techniek.
Nouja vorm bepaalt wel of je het kan locken zoals ik heb laten zien:o
Sheiko is al geen novice schema maar en er wordt dus inderdaad verwacht dat je al een solide basis hebt voordat je aan zijn schema's begint.
Daarbij adviseert Sheiko ook om zelf aanpassingen te maken waar dat nodig is; mede omdat je die basistechniek en -kennis al in huis hebt.
Dat je gewicht x niet gepult hebt hoeft dan ook niet te betekenen dat je hem echt niet in "mag" vullen als max :p
Vind de verhogingen van @EigenWereld dus niet heel vreemd als hij het goed kan verantwoorden voor zichzelf.
Doe zelf ook genoeg aanpassingen op Sheiko's schema's.
Dit idd, al had ik mijn deadlift mss op 220kg moeten zetten, achja.

Gewicht: 85 kg, gisteren 84,5kg:o

Sheiko 32v2 week 2 training 1: knees like glass

Squat
12x20kg
5x60kg

3x90kg
3x107,5kg
3x125kg belt
4x2x145kg

Ging niet makkelijk, maar geen kans op falen.

Bench press
12x20kg

3x52,5kg
3x62,5kg
3x75kg
5x2x85kg
Easy reps, voele me vandaag sterker op de bench dan vorige week woensdag:roflol:

Squat
3x100kg
3x117,5kg
3x2x135kg

Gingen makkelijk maar mijn knieën zijn het volume even zat, nu lekker rusten tot woensdag.

Dumbell flyes
4x8x14kg

Bewust niet 16kg gepakt, heeft mss woensdag mijn herstel in de weg gezeten.

Good morning
4x4x70kg PR

Ik merk dat ik wel toe ben aan de deload, deze week even goed mijn rust pakken en 4 feb gekke dingen gaan doen 6/10 tren.

Vergeten te wegen de afgelopen dagen dus hoop dat ik tegen de 84,3kg zit.

Sheiko 32v2 week 2 training 2: kruipend naar de deload

Deadlifts tot de knie
5x60kg

3x112,5kg
3x135kg
3x1x157,5kg

Alle reps met belt en mixed gedaan. Doe sws alles nu competitie stijl.

Bench press
12x20kg

3x52,5kg
3x62,5kg
2x75kg moest er 3
2x2x85kg
3x1x90kg met commands.

Deadlift

3x112,5kg
3x135kg
3x1x157,5kg
5x3x180kg

Ging rip op die 180kg, was zwaarder dan gedacht Jezus.

Moest abz, maar armen gedaan:o

Hammer curls
2x12x14kg

Zware tren, nog vrijdag overleven en lekker deloaden.:D

Gewicht 55kg vanmorgen godver:roflol: 55,8kg na tren

Sheiko 32v2 week 2 training 3: revenge of the shit

Squats
12x20kg
5x60kg

3x90kg
2x3x107,5kg
2x3x125kg
6x3x145kg
2x1x157,5kg
2x2x145kg

Mijn vader had gekookt maar kookt vrij vet... Halverwege de 145kg set moest ik even eentje terugduwen en naar het toilet. Daarna nog even 145kg aan een kant niet geracked waardoor ik 5 sec lang stond te balanceren. Wat eindigde in een bijna157,5kg broekpoep PR, maar het bleef mij gelukkig nog bespaard. Na deze setjes even God bedankt voor de anusspieren die ik bezit, want het scheelde een haartje...

Bench press
12x20kg

3x52,5kg
3x62,5kg
3x75kg
4x2x85kg
Goede easy reps, bench is Weer redelijk fit?

Dumbell flyes
2x6x14kg

Moest nog een derde maar beter iets minder volume. Heb de 4x6 hyperextensions bewust overgeslagen aangezien mijn rug wel wat deload kan gebruiken. Dit was dus mijn laatste zware training van de cycle, nu rustig aan deloaden tot de fox gym cup.:D

Gewicht 84,9kg bruh tijd voor full dieet modus.

Sheiko 32v2 week 3 training 1: kruipend naar de fox

Squats
12x20kg
5x60kg

3x90kg
3x107,5kg
3x125kg
4x2x145kg

Lightweight baby, lekker met de belt wat reps maken zodat we wedstrijd ready zijn.

Bench press
12x20kg

3x52,5kg
3x62,5kg
3x75kg
2x2x85kg
2x1x90kg

Reps zagen er wel Gucci uit.

Dumbell flyes
3x6x14kg

Goede stretch onderin.

Dumbell hammer curls
12x14kg
8x16kg
6x16kg

Soms moet je pompen, dit was een van die momenten.

Hanging leg raises
3x8xbw

Gooi ze bijna door het dak heen, lekkere onderab pomp. 7/10 tren omdat makkelijk.

Lekker gewerkt pik

Vanmorgen 83,9kg.:o

Sheiko 32v2 week 3 training 2: deadlifts and naps
Bench press
12x20kg

3x52,5kg
3x62,5kg
3x75kg
4x2x85kg

Gingen zo easy dat ik bijna sliep. Voelde me ondanks het gewichtverlies wel sterk.

Deadlift
5x60g

3x117,5kg
2x3x135kg
2x3x157,5kg
5x2x167,5kg

Reps voelde wel goed, alles mixed en met belt gedaan.

Good morning (light weight)
4x4x40kg

NIet zo een interessante tren maar voel me steeds fitter en sterk, deload was wel echt nodig.:o

Terug
Naar boven