AndroidHealthClinic

Reactive Training Systems

Nou, het voelt wel telkens net wat minder pijnlijk en als ik mij 100% kan focussen op mijn set-up ben ik al tevreden. Ik las ergens dat het ongeveer 3 maanden duurt voordat je er echt aan gewend bent en met mijn 1x per week deadliften zal het nog wel langer duren.
Dan moet ik zelf misschien ook nog wat geduld hebben.
Gaat bij Sheiko erom dat je leert upright te squaten en niet voorover te vallen. Voor de rest is het niet om de load te verminderen, aangezien die ook als aller eerste squatsessie geprogrammeerd staan. Hij heeft die bewust erin gedaan omdat zoveel mensen hiervan last hebben met squaten.
Ach zo. Ja, als ze er vanaf het begin in staan kan dat de reden wel zijn ja.
Het wordt ook vaak gebruikt om de load van het squatten wat te regelen.
Je leert er idd wat meer rechtop door te squatten, alhoewel dat niet voor iedereen ideaal is.
Als je last heb van een echte goodmorning squat kan het helpen. Maar dan krijg je best ook coaching bij je front squat. Want dan ga je die in veel gevallen ook uitvoeren zoals een back-squat met de barbell vooraan op je schouders. (zoals de meesten een front-squat uitvoeren ... en dat is eigenlijk niet de bedoeling)

• Topic Starter Topic Starter
Dan moet ik zelf misschien ook nog wat geduld hebben.

Ach zo. Ja, als ze er vanaf het begin in staan kan dat de reden wel zijn ja.
Het wordt ook vaak gebruikt om de load van het squatten wat te regelen.
Je leert er idd wat meer rechtop door te squatten, alhoewel dat niet voor iedereen ideaal is.
Als je last heb van een echte goodmorning squat kan het helpen. Maar dan krijg je best ook coaching bij je front squat. Want dan ga je die in veel gevallen ook uitvoeren zoals een back-squat met de barbell vooraan op je schouders. (zoals de meesten een front-squat uitvoeren ... en dat is eigenlijk niet de bedoeling)
Als je een front squat met forward lean uitvoert is het vol op je bek gaan:roflol: Je moet hem wel juist uitvoeren wil je een kans maken met 100kg+.

Om Sheiko te quoten:"
It consists of 20 weeks broken into four blocks: adaptation, accumulation, transmutation, and realization. When he created this new program he added front squats to the first month as a corrective exercise for a very common problem he's seeing lately: leaning forward in the squat. Similarly, the rest of the program fits the typical lifter's profile so modifications may be needed in your case. See more info here."

Je zou er van versteld staan hoe ver sommigen voorover leunen/hun kont naar achteren steken bij een front squat.
Ik zie eigenlijk nooit iemand front squaten:o

Gewicht 85,5

Sheiko intermediate medium load W4D3

Squats
12x20kg
5x60kg

5x100kg
4x120kg
3x140kg
3x160kg
4x2x170kg RPE 11

Gisteren te laat gaan slapen en daar kreeg ik vandaag de rekening van gepresenteerd. Geen focus en moe en alles ging kut, scheef en snel vergeten dit.

Bench press
12x20kg
4x60kg
4x70kg
4x3x80kg

Gingen ook moeizamer dan normaal en de focus was er echt niet. Moest hierna nog wat assistance maar besloten dat morgen te doen. 1/10 tren.

Je mag hopen dat je nooit met een slaapstoornis te maken krijgt als dit het resultaat is van 1 te korte/slechte nacht.

Je mag hopen dat je nooit met een slaapstoornis te maken krijgt als dit het resultaat is van 1 te korte/slechte nacht.
Twee nachten minder geslapen zelfs haha en op een Sheiko schema moet bij mij ook alles perfect zijn anders is het rip.

12 uur geslapen?:eek:
Hoe doe je dat????
Of heb je gewoon 12 uur in bed gelegen?

12 uur geslapen?:eek:
Hoe doe je dat????
Of heb je gewoon 12 uur in bed gelegen?
Wel 3x wakker geworden maar zo moe was ik, heb ik wel vaker op vrijdag:o

Gewicht 85,5 en 4punts meting gaf 11% aan? Ik denk eerder 14% maar ach.

Sheiko intermediate medium load W4D3 deel 2

Bench press 12x20kg
Dumbbell flyes 4x8x16kg lekker pompen.
Dumbbell side raises 2x10kg en 2x12kg lekker die vains op de schouders knallen.
Standing good mornings 4x5x60kg

Lekkere bodybuild training en speciaal in mijn hempje van shredz gedaan om een ekte bb'er te zijn. 8/10 tren.

Nou lief dagboek, dit weekend wat speciaal bier gedronken wat resulteerde in kotsen en tot half 9 s avonds op zondag niks eten. Vanmorgen had ik iets van abs als de schrale ecto die ik ben. Nu aan het proberen alles erin te duwen zodat ik woensdag niet ga verneuken. Gewicht was dan ook maar 84,5... do I even lift?

Nu heb ik jullie hulp nodig, Ik merk dat een schouder of kant helemaal scheef is door het lang mixed grip deadliften. Iemand een goede schouder stretch omdat ik met het unracken de bar al scheef leg en in de spiegel ook duidelijk zie dat een schouder lager is?

Tip 1: Stop met alcohol zuipen. Is er nergens goed voor. Zeker niet als je sport.
Tip 2: Je zou waarschijnlijk de enige zijn waarvan de schouder scheef gaat zitten door mixed grip DLen. De meeste mensen zitten een beetje scheef in elkaar. De ene al wat meer dan de andere. Ik voel ook telkens dat ik de barbell scheef unrack omdat ik redelijk asymmetrisch in elkaar zit.

Weet je zeker dat je schouder zo is tgv mixed grip liften? Had je die assymetrie niet al (in mindere mate) voorfat je mixed grip ging doen?

Tip 1: Stop met alcohol zuipen. Is er nergens goed voor. Zeker niet als je sport.
Tip 2: Je zou waarschijnlijk de enige zijn waarvan de schouder scheef gaat zitten door mixed grip DLen. De meeste mensen zitten een beetje scheef in elkaar. De ene al wat meer dan de andere. Ik voel ook telkens dat ik de barbell scheef unrack omdat ik redelijk asymmetrisch in elkaar zit.
ALCOHOL IS LEVEN!!!!!! haha, ik drink al bijna nooit meer en als ik drink in ieder geval niet meer de volumes van vroeger.

Dan ben ik de enige, alleen heb ik geconstateerd dat ik na een jaar geen Dl doen en mijn scheve squat fixen ik nu sinds ik mixed grip dl weer een onbalans constateer die ook in de spiegel zichtbaar is. Daarbij is het onvermijdelijk om met mixed grip geen assymetrie te ontwikkelen, vandaar ook dat ik hookgrip lift. Je kunt wel van mixed grip switchen maar dan heb je een groter risico op biceptear, wat ik totaal niet wil. Daarbij hebben meerdere mensen in mijn gym die mixed liften een ongelijke trap, lat, bicep. De personen die hookgrip liften hebben dit vrij wel niet. Toeval i think not?

Weet je zeker dat je schouder zo is tgv mixed grip liften? Had je die assymetrie niet al (in mindere mate) voorfat je mixed grip ging doen?
Ik had die assymtrie na jaren mixed trekken, maar in mijn bb tijden heb ik een schouderblessure gehad en een jaar lang niet gedeadlift. Toen heb ik die onbalans aangepakt en squaten ik telkens gewoon recht. Je ziet ook dat ik een schouder hoger heb dan de andere en dat is exact zoals die in mixed grip positie zit. Het zal wel minder worden, maar dat heeft even tijd nodig. Twijfel om vantevoren de schouder te stretchen, aangezien het toch een positie is waar die eigenlijk niet in wil. Ik ben sws huiverig te stretchen omdat ik het eerder een risico vind dan toegevoegde waarde. Vandaar dat ik ook altijd met de stang mij warming ups doe ipv een hele stretch routine.

Terug
Naar boven