- Waardering
- 3.030
Dan moet ik zelf misschien ook nog wat geduld hebben.Nou, het voelt wel telkens net wat minder pijnlijk en als ik mij 100% kan focussen op mijn set-up ben ik al tevreden. Ik las ergens dat het ongeveer 3 maanden duurt voordat je er echt aan gewend bent en met mijn 1x per week deadliften zal het nog wel langer duren.
Ach zo. Ja, als ze er vanaf het begin in staan kan dat de reden wel zijn ja.Gaat bij Sheiko erom dat je leert upright te squaten en niet voorover te vallen. Voor de rest is het niet om de load te verminderen, aangezien die ook als aller eerste squatsessie geprogrammeerd staan. Hij heeft die bewust erin gedaan omdat zoveel mensen hiervan last hebben met squaten.
Het wordt ook vaak gebruikt om de load van het squatten wat te regelen.
Je leert er idd wat meer rechtop door te squatten, alhoewel dat niet voor iedereen ideaal is.
Als je last heb van een echte goodmorning squat kan het helpen. Maar dan krijg je best ook coaching bij je front squat. Want dan ga je die in veel gevallen ook uitvoeren zoals een back-squat met de barbell vooraan op je schouders. (zoals de meesten een front-squat uitvoeren ... en dat is eigenlijk niet de bedoeling)

Je moet hem wel juist uitvoeren wil je een kans maken met 100kg+.

?