- Waardering
- 3.030
Hoe kom je daar eigenlijk bij?Daarbij is het onvermijdelijk om met mixed grip geen assymetrie te ontwikkelen,
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe kom je daar eigenlijk bij?Daarbij is het onvermijdelijk om met mixed grip geen assymetrie te ontwikkelen,
Omdat je letterlijk de oefening assymetrich uitvoert? een hand zit naar binnen en de andere naar buiten en dit ook een effect heeft op de loadverspreiding bij je heup, trap, lat en schouder. Hierdoor wordt de load niet evenredig verdeelt en ontstaat er naar verloop van tijd altijd een assymtrie die mits aangepakt steeds erger wordt. Dat mixed grip geen disbalans veroorzaakt is dan ook onzin.
Serieus. Ben sinds meer dan een jaar helemaal gestopt met alcohol. Als je dat doet merk je na een tijdje dat het eigenlijk alleen maar nadelen heeft.
Oversimplificatie in deze. Belangrijke variabelen hierin zijn dat het Sheiko deadlift volume hoog is en hierdoor eerder mixed grip nodig is, waardoor je meer reps assymtrisch uitvoert, wat misschien niet meteen tot een disbalans leid, maar op de lange termijn zeer zeker een impact heeft. Wat ook niet anders kan, hetzelfde verhaal met computers. Ik heb een kantoorbaan en dit dus ook nog eens de hele dag met een houding die ook nog eens deze disbalans stimuleert. Tel dat bij elkaar op en je hebt een recept wat op lange termijn een groot probleem kan vormen. Daardoor is het dus veel simpeler symmtrisch te gaan liften via een hoekgrip om verdere problemen te voorkomen. Mixed heeft zeker zijn plek, maar ik durf met zekerheid te zeggen dat het voor een disbalans zorgt.Er zijn weinig aanwijzingen gevonden die aantonen dat je ook echt een asymmetrie ontwikkeld door een beweging asymmetrisch uit te voeren.
Bij baseball spelers b.v. is daar ook niks van te merken. En die wisselen echt niet tussen met links en met rechts meppen hoor.
Dit is ook wat ik qua alcohol merk, als ik net zoals gisteren de hele dag niks eet dan is het natuurlijk verschrikkelijk voor mijn herstel en gains. Alcohol kan genuttigd worden, maar het is nooit optimaal.Dat verschil merk je denk ik alleen als je regelmatig en/of grote hoeveelheden drinkt. Drink denk ik eenmaal in de anderhalve maand 1-2 drankjes als ik daar trek in heb. En misschien 2x per jaar een avond waarop ik écht drink in meervoud.
Die keren gaan echt niet m'n gains in de wegzitten denk ik. Niet als ik net voor zo'n avond een training eruit knal, dan misschien alleen het herstel van die training.
@EigenWereld het is natuurlijk lastig te beoordelen of de assymetrie van je schouders daadwerkelijk noemenswaardige disbalans oplevert tijdens liften. Inderdaad, je bent nooit 100% symmetrisch. Maar je moet zeker niet scheef gaan liften.
Zelf heb ik een beetje een middenweg die ik aanhou in de warmingup. Ook weg stang, maar daarvoor ~7 min stretches bij gebieden die ik zelf belangrijk vind. Dynamic stretches zijn misschien een goede optie, zodat je gelijk het bloed goed laat circuleden.
Hij zegt eigenlijk exact wat ik ook zeg en denk. Mixed is leuk ,als je geen hook kan, maar hook is beter en zorgt ervoor dat je symmetrie beter bewaard blijft.Dat er bij mixed grip een bepaalde disbalans is tijdens het liften is duidelijk, maar wat @Rik76 al aangeeft: het is (voor zover ik weet) nooit aangetoond dat dit leidt tot aantoonbare problemen.
Wat leesvoer:
http://www.barbellmedicine.com/the-grip-problem/
Ik dronk zo'n 5 glazen per ... euhm ... jaar.
Dus grote hoeveelheden kan je dat niet noemen.
Maar het gevoel dat alcohol je geeft lijkt wel aangenaam ... tot je er een beetje bij stil staat wat het juist doet. En toen heb ik dus besloten van dat nooit meer te doen.
Toen ik echt jong was dronk ik een heel pak meer. Dat heeft ook nooit enig probleem opgelost, of me meer plezier bezorgd dan wanneer ik niet zou gedronken hebben. In tegendeel.
Hoe kom je daar nu weer bij? Jij weet alleen niet waar je moet kijken voor die asymmetrie bij baseball spelers vrees ik.Er zijn weinig aanwijzingen gevonden die aantonen dat je ook echt een asymmetrie ontwikkeld door een beweging asymmetrisch uit te voeren.
Bij baseball spelers b.v. is daar ook niks van te merken. En die wisselen echt niet tussen met links en met rechts meppen hoor.
Het punt is dat de eventueel aanwezige asymmetrie weinig of geen invloed heeft op het dagelijkse leven of esthetisch opvallend is.Hoe kom je daar nu weer bij? Jij weet alleen niet waar je moet kijken voor die asymmetrie bij baseball spelers vrees ik.
Toch zie ik duidelijk een verschil in mijn trapz en schouders. De ene schouder hangt merkbaarder lager en de ene trap is een stuk groter dan de ander. Het heeft ook invloed op mijn squat, omdat ik de bar niet recht op mijn schouders kan leggen. Is het puur en alleen door de mixed? waarschijnlijk niet, maar het heeft zeker wel merkbaar invloed. Dan nog elke dag 1 uur in de auto zitten en 8 uur lang achter een pc. Dan vraag ik gewoon om lange termijn problemen.Het punt is dat de eventueel aanwezige asymmetrie weinig of geen invloed heeft op het dagelijkse leven of esthetisch opvallend is.
Zeker bij mixed grip DLen lijkt me dit zeer onbelangrijke verschillen tussen L en R op te leveren.
Jes, voelde me al de hele dag zwak en driekwart scoop pwo gepakt wat neerkomt op 250mg caffeine. Mijn hart deed raar en heb 1x moeten grijpen naar mijn hart van de pijn. Denk dat het of teveel caffeine was of gewoon slecht hersteld van mijn kotsavontuur dit weekend. Voel me sws op dit moment bizar slecht, maar we gaan vandaag toch die 105% proberen.
Ook andere sporters hebben vaak last van assymtrie, zoals tennissers.Hoe kom je daar nu weer bij? Jij weet alleen niet waar je moet kijken voor die asymmetrie bij baseball spelers vrees ik.
Ik zie ook een duidelijk verschil tussen L en R bij mezelf. Maar dat komt niet door het DLen maar is gewoon van nature zo. En de meeste mensen hebben dit. De ene al wat meer dan de andere.Toch zie ik duidelijk een verschil in mijn trapz en schouders. De ene schouder hangt merkbaarder lager en de ene trap is een stuk groter dan de ander. Het heeft ook invloed op mijn squat, omdat ik de bar niet recht op mijn schouders kan leggen. Is het puur en alleen door de mixed? waarschijnlijk niet, maar het heeft zeker wel merkbaar invloed. Dan nog elke dag 1 uur in de auto zitten en 8 uur lang achter een pc. Dan vraag ik gewoon om lange termijn problemen.
Bedankt!
Squat en bench gefilmd.
ik had totaal niet door dat hij hem vast had en hij bleef er ook echt heel relaxt onder.Die was ook zeker niet wedstrijd approved, maar zonder deload een +10kg PR squaten ben ik blij mee. Al was ik minder blij met hoe wild hij eruit ziet, maar ach ja.Persoonlijk denk ik dat je squat beter had gegaan als je 190, 200, 210 had gedaan.
Je stond echt niet stevig in gelocked voor je de lift startte. Ik denk niet dat je een squat-commando had gekregen op een wedstrijd.
Toch blijft het een sterke lift voor je BW. Met wat betere voorbereiding, de dagen voor je test-dagen gaat ie wat beter gaan denk ik.
Tja, zulke fails heb ik bij bench ook altijd. 5kg erbij en plots de barbell niet van de borst krijgen. Typisch bench. Langzaam aan aan die PR's knabbelen. 107,5kg proberen de volgende keer.