- Waardering
- 3.030
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik doe eerst 12xstang dan meestal 5x60kg en dan de werkende gewichten. Dit is ook wat Sheiko aanraad, omdat de 50% (eerste sets) ook een goede warming-up is.
Goede tip, ga ik proberen!Wbt meer arch voor het benchen. Wat mij gruwelijk goed heeft geholpen is een foamrol onder m'n rug leggen. In het begin elke set, daarna afbouwen naar je topsets zonder.
In het begin zal je kont waarschijnlijk niet de bench aanraken, dar komt met de tijd.
Vaak gebruik ik hem nu nog steeds tijdens opwarmsets zodat de boel goed opgerekt kan worden.
Geef dan eens een voorbeeld van wat jij zou doen als je die 4x2x172,5kg zou gaan DLen.
Beetje veel energie verknoeid, naar mijn mening.Minimaal 8 reps & 3 sets (opbouwend) tot en met 50% van de werksets. Daarna gewoon het sheiko schema.

Tot en met 50% doe ik nu al meedtal 24 reps?Minimaal 8 reps & 3 sets (opbouwend) tot en met 50% van de werksets. Daarna gewoon het sheiko schema.
Beetje veel energie verknoeid, naar mijn mening.
Maar ik heb dan ook een chronisch gebrek aan energie.![]()
Tot en met 50% doe ik nu al meedtal 24 reps?
12xstang
5x60kg
3-5x50%
Ja, maar setjes van 8 reps gaan me sowieso niet goed af. Welk gewicht ik ook gebruik. (hoewel ik ze toch wel train hoor)Tot en met 50% valt mee qua energie, daarnaast is het relatief, namelijk: Doordat je de 'beweging' al vaak heb uitgevoerd in de warmup, zal je de werksets iets efficiënter uitvoeren. Uiteraard ook spieren en pezen die wat meer voorbereid zijn voor je werksets.
Ja, maar setjes van 8 reps gaan me sowieso niet goed af. Welk gewicht ik ook gebruik.
Ik raak niet vermoeid van de 60kg. Ik raak buiten adem van 8 reps. Maakt niet uit wat het gewicht is: 8 reps = hijgen. Maar ik ken de medische reden daarachter. (we're working on it)Dan zou ik het juist doen, vermoeid raken bij 8x 60 dl is niet helemaal gezond als je max rond de 200 ligt.

32 weken is niet uitzonderlijk, maar een schema van 12 weken draaien en dan zonder deload er na een schema met nog meer volume draaien is mss teveel geweest. Ik heb in een jaar tijd meer volume gedaan dan in de afgelopen twee jaar maar ook mog eens een zeer snelle en flinke stijging in volume en intensiteit. Ik heb flink doorgeduwd om een NK te halen en doe nu exact hetzelfde en gun mijn lichaam gewoonweg te weinig rust/herstel om niet met pijntjes rond te lopen. De pijntjes die ik ervoor zijn typisch voor teveel volume te draaien en ik merk ook dat ik mentaal tegen mijn limiet aanliep. Enfin het zei zo, ik kom wel hard op de DRC IPV de SBD.Je hebt dus 32 weken na elkaar getraind? Zo uitzonderlijk is dat toch niet.
Maar het volume gedurende die 32 weken kan wel de oorzaak zijn. En dan vooral de progressie in volume kan een probleem zijn. Te snel naar een veel hoger volume gaan heeft bij mij ook al voor knie-problemen gezorgd.
Maar jij denkt dus dat mijn blessures komen door een te korte warming-up? Ik denk namelijk dat ik veels te veel volume heb gedraaid in korte tijd en dat mijn lichaam dat gewoonweg (nog) niet aankan. Om je even een beeld te geven na de sbd heb ik 10 dagen niet getraind, omdat ik best leeg was. Na de fox heb ik een week rust gepakt en mijn onderrug geblesseerd waardoor ik meer knie dominant ben gaan squaten. Ik squatte ook altijd zonder knee sleeves en heb wel last gehad van mijn heup door mijn beroep en reismiddel. Na de fox heb ik dus 12 weken 3 daagse Sheiko medium load gedraaid en daarna zonder deload de 20 weken 4 daagse begonnen. Dit in combinatie met een gefaalde 210kg waarin ik best wat spanning op de knieën heb gezet zal zeer waarschijnlijk de oorzaak zijn. Ik heb voorheen echt nog nooit knee pain gehad en warmde mij altijd vrij minimalistisch op.