XXL Nutrition

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.382
Wat voor foutjes precies? (helpt onbewust ook wel om al je foutjes op te sommen :p)
Bij de bench is het bar path Nog ruk door de nieuwe manier van setup. De algehele spanning is wel beter en heb ook goede legdrive.

Bij de deadlift gaat het wel goed. Soms is de onderrug bij hoge gewichten niet volledig recht,maar geen idee of het haalbaar is te streven naar een 100% flat back bij maximale gewichten

Squat is nu pijnloos en voelt weer nomaler, alleen verlies ik onderin de spanning, dus ga ik mijn warming up sets gepauzeerd doen. Ik gok dat dit tijdens de sbd al gefixt kan zijn. Ook moet ik goed mijn ellebogen en polsen in de juiste positie houden wat soms nog even wennen is.

Grappig, je foutjes lijken nog al op die van mij zoals ik ze nu heb.

Ik zweer bij het spelen met gripwidth voor de squat als het om betere elleboog- en polspositie gaat.
En wat ik eerst teveel probeerde was m'n ellebogen naar voren (gezichtskant) op duwen. Maar het immiteren van een lat pulldown werkt veel beter en geeft veel minder stress.

Zelf vind ik het niet erg als je rug geen rechte lat is bij heavy deadlifts. Zit natuurlijk wel een max aan, maar compleet recht lijkt me echt overdreven.

Onderrug moet ten alle tijden recht blijven, zelfs bij de warmups. Voor de rest heb je zoals pp al aangeeft wel wat speling bij de rest van je rug.

• #1.389
Grappig, je foutjes lijken nog al op die van mij zoals ik ze nu heb.

Ik zweer bij het spelen met gripwidth voor de squat als het om betere elleboog- en polspositie gaat.
En wat ik eerst teveel probeerde was m'n ellebogen naar voren (gezichtskant) op duwen. Maar het immiteren van een lat pulldown werkt veel beter en geeft veel minder stress.

Zelf vind ik het niet erg als je rug geen rechte lat is bij heavy deadlifts. Zit natuurlijk wel een max aan, maar compleet recht lijkt me echt overdreven.
Ja we hebben veel dezelfde problemen dat had ik ook gezien. Ik doe inderdaad wat jij aanraad en pull die bar echt in mijn rug zoals een lat pulldown maar heb soms toch de neiging mijn rechter elleboog naar achteren te laten gaan en dat merk ik dus niet. Wat ik fout deed was de bar te close grip pakken omdat ik de mobiliteit had maar eenmaal in de hol shifte ik dan scheef door te weinig mobiliteit en die rechter elleboog.

De deadlift hoeft idd niet perfect plat maar merk wel dat mijn onderrug flink gaat krommen maar die is dan ook veel sterker dan mijn abs.

Gewicht 86,5kg na de laatste cheatmeals van de komende weken

Sheiko advanced small load comp W3D1
Squats
12xbw
12x20kg
6x70kg
3x110kg
3x130kg
2x2x150kg
4x1x170kg

Onderin al een stuk meer solide, maar nog niet zoals ik ze wil, maar goede hoop dat het op de wedstrijd acceptabel wordt.

Bench press
5x55kg
3x65kg
3x75kg
4x3x87,5kg

Hmm bar path was weer wack en arch niet zo goed als moet. Weinig hoop dat dit voor de wedstrijd gefixt is dus ga als derde beurt 107,5kg doen.

Dumbell flyes
6x18kg

En toen zei mijn linker elleboog f**k IT en ben ik maar gestopt.

• #1.390
  • #1.394
Zou dit wel als prioriteit nemen.
We gaan ons best doen.

Sheiko advanced small load comp cycle W3D2
Deadlift up to knees
12x20kg
8x70kg

3x120kg
3x135kg
3x160kg
3x2x170kg

Bench press
12x20kg

3x55kg
3x65kg
3x75kg
2x2x85kg
3x1x92,5kg

Meh Nog niet zoals ik ze wil.

Deadlifts
3x120kg
3x135kg
3x160kg
4x2x180kg

Focus was vandaag echt 0

Lat pulldowns
4x6x65kg

Ab crunch geval ding
8x20kg
2x8x30kg

Dat was het, niks spannends.

• #1.395
Sheiko advanced small load comp cycle W3D3
Squats
12xbw
12x20kg
8x60kg

3x100kg
3x120kg
3x140kg
4x2x160kg

Vorm was meh, alles was wel meh. Ik heb namelijk een stressvolle week op t week gehad en was mentaal 300% op.

Bench press
12xbw

3x55kg
3x65kg
3x75kg
5x2x85kg

Gingen wel lekker maar blijft nog even zoeken.

Triceps pushdowns
5x6x60kg

Goodmorning
4x4x75kg

• #1.396
Gewicht 85kg

Sheiko advanced small load comp cycle W3D4
Incline bench press
12x20kg
6x40kg
3x60kg
5x3x75kg

Deadlift below knees from blocks (moest at knees, maar kan niet goed verhogen)
12x20kg
8x70kg

3x120kg
3x145kg
3x170kg
3x2x190kg

Gingen wel smooth and easy.

Lat pulldowns
12x40kg
4x6x60kg

Dit was een andere machine dan normaal, en mijn benen paste niet onder de steun...

Dips
4x4xbw+20kg

Sheiko advanced small load comp cycle W3D3
Squats
12xbw
12x20kg
8x60kg

3x100kg
3x120kg
3x140kg
4x2x160kg

Vorm was meh, alles was wel meh. Ik heb namelijk een stressvolle week op t week gehad en was mentaal 300% op.

Bench press
12xbw

3x55kg
3x65kg
3x75kg
5x2x85kg

Gingen wel lekker maar blijft nog even zoeken.

Triceps pushdowns
5x6x60kg

Goodmorning
4x4x75kg

De tips aan het toepassen die je op de opendag kreeg?
Had je misschien niet beter kunnen wachten tot na de wedstrijd of voelt het toch wel iets sterker/stabieler vergeleken bij hoe je bench voorheen was?

• #1.399
De tips aan het toepassen die je op de opendag kreeg?
Had je misschien niet beter kunnen wachten tot na de wedstrijd of voelt het toch wel iets sterker/stabieler vergeleken bij hoe je bench voorheen was?
Jes kwam wel goed uit omdat ik toch een andere setup wilde. Het lukt alleen niet zo lekker als toen maar heb mijn momenten. De focus ligt ook op de DRC cup daar wil ik toch wel een 570+ totaal halen. Wat ik op de sbd doe is van ondergeschikt belang en daarom zet ik de wijziging door. Welcome back trouwens!

Jes kwam wel goed uit omdat ik toch een andere setup wilde. Het lukt alleen niet zo lekker als toen maar heb mijn momenten. De focus ligt ook op de DRC cup daar wil ik toch wel een 570+ totaal halen. Wat ik op de sbd doe is van ondergeschikt belang en daarom zet ik de wijziging door. Welcome back trouwens!

Thnx!

Haha momenten....
Vind het ook vrij zwaar en ook heel erg wennen.
Heb je ook problemen bij het unracken?
Ik krijg dat zelf niet meer voor elkaar omdat ik lager lig ofzo. Of maybe komt het doordat we niet zo'n comp bench hebben @ the gym.

Dus sbd een beetje een tussen wedstrijd en niet voluit of zie ik dat verkeerd?

Terug
Naar boven