MuscleMeat

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.881
Uiteraard is keihard blijven doorknallen ook geen goeie strategie.
Wat minder trainen kan zeker geen kwaad.
Wel vreemd dat ze in het dagelijks leven meer pijn doen. Is het zo'n constante zeurderige pijn die je dan voelt of bij bepaalde bewegingen?
Het voelt constant alsof ze pijn doen/ warm zijn. Als ik auto rijd dan kan ik vaak niet in dezelfde positie mijn benen houden. Rust is in deze het enige wat helpt en dan daarna weer langzaam opbouwen. Ik heb mij erbij neergelegd dat ik nu maar een mindere periode heb om straks hard te knallen.

Het voelt constant alsof ze pijn doen/ warm zijn. Als ik auto rijd dan kan ik vaak niet in dezelfde positie mijn benen houden. Rust is in deze het enige wat helpt en dan daarna weer langzaam opbouwen. Ik heb mij erbij neergelegd dat ik nu maar een mindere periode heb om straks hard te knallen.
Da's idd erg vervelend als het constant pijnlijk aanvoelt.
Lijkt me in dit geval best om die klachten te laten verminderen en dan weer langzaam opbouwen, zoals je zelf al zegt.
Ik ga na mijn comp de riem er ook een hele tijd afleggen. Kan ook op mentaal vlak eens goed doen.

• #1.883
Gewicht 90kg

RTS Week 4 Day 3

Touch and go bench
105kg @8
6x5x87,5kg @8-9.5

Lekker Dat bench nog steeds hard gaat en hoop de volgende keer 107,5kg @8 te banken.

Overhead press ipv push press
10x35kg @6
10x37,5kg @7
10x42,5kg @8
10x42,5kg @8
10x42,5kg @8.5
10x42,5kg @8.5

Ging wel makkelijk maar ook lichte kilo's

Heb je ook last van je knieën bij het banken? Ik gebruik tegenwoordig knee sleeves omdat de leg-drive voor wat pijn zorgt. (zelfs al voel ik niks tijdens het squatten)

• #1.885
Heb je ook last van je knieën bij het banken? Ik gebruik tegenwoordig knee sleeves omdat de leg-drive voor wat pijn zorgt. (zelfs al voel ik niks tijdens het squatten)
Nope, vind het onhandig. Ook even met mike en ross over gehad en die adviseren toch een medisch professional die ernaar gaat kijken, want online is dit niet op te lossen denken zij. Ik heb al even wat rond gegoogeled en heb een fysio gevonden zonder onzin als chiropractor, dry needling, etc. dus ga daar straks eens naar bellen voor een afspraak.

Nope, vind het onhandig. Ook even met mike en ross over gehad en die adviseren toch een medisch professional die ernaar gaat kijken, want online is dit niet op te lossen denken zij. Ik heb al even wat rond gegoogeled en heb een fysio gevonden zonder onzin als chiropractor, dry needling, etc. dus ga daar straks eens naar bellen voor een afspraak.
Je zou de rehad/injury artsen van BBM misschien eens kunnen contacteren. Die doen online consultaties.
Ik denk er over na om hun te vragen voor een protocol om aan mijn heup te werken, na de competitie.

• #1.887
Je zou de rehad/injury artsen van BBM misschien eens kunnen contacteren. Die doen online consultaties.
Ik denk er over na om hun te vragen voor een protocol om aan mijn heup te werken, na de competitie.
Grappig genoeg gisteren alles ingevuld op hun website, maar toch besloten niet te doen. Ik heb denk ik toch wat hands on nodig en misschien zit het wel in mijn heup en daardoor heb ik dan last van mijn knieën. Maar inderdaad ook een goede optie.

Grappig genoeg gisteren alles ingevuld op hun website, maar toch besloten niet te doen. Ik heb denk ik toch wat hands on nodig en misschien zit het wel in mijn heup en daardoor heb ik dan last van mijn knieën. Maar inderdaad ook een goede optie.
OK, als je echt voorkeur geeft om iemand irl er naar te laten kijken heeft zo'n online consultatie weinig zin.
Hopelijk vind je iemand die een goeie oplossing voor je kan bieden.

• #1.889
OK, als je echt voorkeur geeft om iemand irl er naar te laten kijken heeft zo'n online consultatie weinig zin.
Hopelijk vind je iemand die een goeie oplossing voor je kan bieden.
Beetje in de gym besproken en er is in Almere een goede sport fysiotherapeut maar wel ver weg. In weert vertrouw ik heb eigenlijk niet. Zal er nog een nachtje over slapen.

RTS Week 4 Day 4 + GPP washout
Seated good morning ipv staand
10x40kg @6
10x50kg @7
4x10x55kg @8

Staand was denk ik slecht voor mijn knieën dus besloten seated te doen en ging lekker.

Floor press
4x82,5kg @6
4x92,5kg @7
4x97,5kg @9 VPR
4x92,5kg @9

Had 87,5kg geload en dacht dat ik 92,5kg al moest. Achteraf een zegening want ging echt easy. Mooi VPR op de bench gepakt dus daar even op teren de komende weken.

Cable rows
10x65kg @6
10x70kg @7
10x77kg @8.5
10x77kg @9
10x70kg @8
10x70kg @9

10min mobility en wat foam rollen

Hammer curls
2x8x16kg

Dit was hem weer voor vandaag. Moest eigenlijk nog kuiten maar vergeten. Pijn in de knieën is vandaag maximaal een 2... Ik word er echt gek van. Mogelijk is mijn auto gewoonweg te klein en zorgt dat voor problemen. Sinds 1 januari de leasebak moeten inleveren en mijn kleine oude polo doet mijn knieën pijn. Even nadenken of ik een nieuwe auto ga kopen .

Zelfs bij GM last van de knieën ... da's wel echt vervelend zeg!
Hmmmm, constante pijn in de knieën is idd erg frustrerend.
Ga je nu een tijdje alles zittend of liggend uitvoeren?

Ik loop ook al langere tijd (vanaf ik 12ben) met knieklachten (pezen) rond. Kan niet langer dan 20min achterin een auto zitten of pezen doen al pijn.

Met squatten vaak last gehad toen iknaar meer dan 2x pw ging. Later nog woon werk file traject gehad 1,5uur enkele reis. Het werd toen zo erg dat ik amper meer normaal kon opstaan vanaf een stoel zonder enorme pijn. Heb toen ook benen 1,5 jaar noet getraind.

Na 1,5jaar weer rustig begonnen met lege staand enzo want de angst zat er goed in. Maar al snel weer 3/4x pw, want als je goed wil worden in squatten moet je vaak squatten dacht ik.
Pijn kwam weer terug zoals te zien was in Mn log. Toen veel research gedaan en geïnspireerd door @g-men TKE gaan doen en LB 2x pw gaan doen.

Omdat ik tegelijkertijd iets wilde cutten ben ik cardio (20min crosstrainer paar keer pw) gaan toevoegen. Weet niet op het helpt maar voelt wel goed.

Heb nu na heel lang struwelen met Mn knieën na deze wijzigingen al langere periode geen last van mn knieën.

Misschien heb je wat aan deze info

Er was toch een goede fysio die hier op het forum actief was die naar limburg was verhuisd, @DieNase volgens mij. Geen idee waar die precies zijn praktijk heeft, volgens mij zijn er meerdere dbbers geweest die lang hebben gereisd voor een behandling van hem.

Ik loop ook al langere tijd (vanaf ik 12ben) met knieklachten (pezen) rond. Kan niet langer dan 20min achterin een auto zitten of pezen doen al pijn.

Met squatten vaak last gehad toen iknaar meer dan 2x pw ging. Later nog woon werk file traject gehad 1,5uur enkele reis. Het werd toen zo erg dat ik amper meer normaal kon opstaan vanaf een stoel zonder enorme pijn. Heb toen ook benen 1,5 jaar noet getraind.

Na 1,5jaar weer rustig begonnen met lege staand enzo want de angst zat er goed in. Maar al snel weer 3/4x pw, want als je goed wil worden in squatten moet je vaak squatten dacht ik.
Pijn kwam weer terug zoals te zien was in Mn log. Toen veel research gedaan en geïnspireerd door @g-men TKE gaan doen en LB 2x pw gaan doen.

Omdat ik tegelijkertijd iets wilde cutten ben ik cardio (20min crosstrainer paar keer pw) gaan toevoegen. Weet niet op het helpt maar voelt wel goed.

Heb nu na heel lang struwelen met Mn knieën na deze wijzigingen al langere periode geen last van mn knieën.

Goed om te lezen.

• #1.894
Zelfs bij GM last van de knieën ... da's wel echt vervelend zeg!
Hmmmm, constante pijn in de knieën is idd erg frustrerend.
Ga je nu een tijdje alles zittend of liggend uitvoeren?
Ja zeer frustrerend en vooral als ik vandaag 3x15x20kg Squat en 0 pijn heb maar als ik even zit het van 2 naar 8 gaat qua pijn...

Aah top voor het delen van dit! Wat is tke? Ik ga denk ik ook wat meer warming up doen want dat heb ik blijkbaar nog meer nodig bij Squats. Ik ga ook mijn voeten dichter bij elkaar plaatsen met wat minder tenen naar buiten. Ook cardio toevoegen want dat doe ik gewoonweg te weinig.
Er was toch een goede fysio die hier op het forum actief was die naar limburg was verhuisd, @DieNase volgens mij. Geen idee waar die precies zijn praktijk heeft, volgens mij zijn er meerdere dbbers geweest die lang hebben gereisd voor een behandling van hem.
Ooh dat zou nog mooier zijn, een professionele fysio kan zeker waarderen. Weinig sport fysiotherapeuten hier in de buurt waar ik vertrouwen in heb.

Bw na het trainen 90,7kg en dat is gezien het uiteten van vrijdag nog acceptabel.

RTS Week 5 Day 1
Comp bench press
1x100kg @7
1x100kg @7
1x105kg @8
1x105kg @8
1x105kg @8.5

Moest 5 singels doen @8 en na die tweede 100kg voelde het echt als niks en dat bevestigde gelukkig ook iemand. Daarom verhoogt en het perfecte gewicht gepakt. Zeer tevreden met hoe ze gingen.

Squats
3x15x20kg

Voelde pijnloos en zelfs beter dan al die dagen niks doen. Ik ga het toch weer langzaam opbouwen en pompen. Niks doen werkt zo te zien avarechts. Ik twijfel ook de 16 weken knee rehab te kopen @Rik76 is het wat? En dat dan naast mijn coaching te draaien.

Dumbelll bench press
9x22kg @6
9x24kg @7
9x26kg @8
9x26kg @8.5
9x26kg @8.5
9x26kg @9

Dit is een welkome variatie, maar niet super sterk op omdat ik het echt nooit doe.

Heel vreemd maar die knieën voelen nu weer een 2. Waar het voor het trainen een 4 was... Vandaag snowboarden wat het waarschijnlijk erger gaat maken en volgende week zaterdag p*ssy lounge dus ze zullen het nog even zwaar hebben. Daarna dus weer full focus naar de hijskraan cup en uiteindelijk het doel om op de SBD ergens rond de 600-620kg te gaan halen in de -93kg.

Yep, load regulation is het codewoord.
Je kan beter IETS doen, dan niets.
Als ik lang stil zit doet mijn heup ook meer pijn dan wanneer ik 150kg squat. Alleen moet ik geen 5 sets met 150 kg squatten en is het pijnlijk om RPE 10 te squatten. Dus regel ik de load zodat ik op kracht blijf en mezelf niet nog verder in de problemen breng.
Bij jou zullen dat nu misschien BW squats zijn. En van daaruit kan je weer opbouwen. Ik zou wel niet overdrijven met het volume. Dat is net de reden dat het mis is gegaan. Dus daar zou ik voorzichtig mee zijn.

Die knee rehab blijkt redelijk goed te zijn. Ik heb de template niet. Maar Austin Baraki gebruikt dezelfde principes voor de rehab van zijn eigen blessures. Dus dat lijkt me wel iets om te overwegen om aan te schaffen.

• #1.896
Yep, load regulation is het codewoord.
Je kan beter IETS doen, dan niets.
Als ik lang stil zit doet mijn heup ook meer pijn dan wanneer ik 150kg squat. Alleen moet ik geen 5 sets met 150 kg squatten en is het pijnlijk om RPE 10 te squatten. Dus regel ik de load zodat ik op kracht blijf en mezelf niet nog verder in de problemen breng.
Bij jou zullen dat nu misschien BW squats zijn. En van daaruit kan je weer opbouwen. Ik zou wel niet overdrijven met het volume. Dat is net de reden dat het mis is gegaan. Dus daar zou ik voorzichtig mee zijn.

Die knee rehab blijkt redelijk goed te zijn. Ik heb de template niet. Maar Austin Baraki gebruikt dezelfde principes voor de rehab van zijn eigen blessures. Dus dat lijkt me wel iets om te overwegen om aan te schaffen.
Ja en normaal is dat ook mijn oplossing, maar bij knie tendinitis adviseren ze toch vaker rust te pakken. Ik dacht dat twee weken rust wel zouden helpen, maar helaas. Dan maar het volume en de intensiteit laag houden. Hmm even nadenken of ik die template ga kopen, misschien krijg ik het zelf ook wel geprogrammeerd.

Ja en normaal is dat ook mijn oplossing, maar bij knie tendinitis adviseren ze toch vaker rust te pakken. Ik dacht dat twee weken rust wel zouden helpen, maar helaas. Dan maar het volume en de intensiteit laag houden. Hmm even nadenken of ik die template ga kopen, misschien krijg ik het zelf ook wel geprogrammeerd.
Als je voldoende leest en luistert wat ze adviseren voor rehab dan zou je met wat gezond verstand ook zelf wel een aardige template in elkaar moeten kunnen steken, ja.

• #1.898
Als je voldoende leest en luistert wat ze adviseren voor rehab dan zou je met wat gezond verstand ook zelf wel een aardige template in elkaar moeten kunnen steken, ja.
Weer rustig opbouwen zoals ik eerder heb gedaan.

RTS Week 5 Day 2
Sumo Deadlifts
Wat zitten klote met sumo setjes maar that's not it maine.

Rustig tot 140kg gegaan en vrijdag wat harder gaan op snatch grip deficit Deadlifts.

Close grip bench press
9x52,5kg @6
9x55kg @7
9x60kg @8
9x60kg @8
9x60kg @8
9x60kg @8

Niks speciaals, beetje pompen. Rechter elleboog zeurde een beetje dus rustig aangedaan.

Split Squats IPV lunges
6x9xbw

Beetje die tendon volpompen.

Niks speciaals en beetje saaie training maar nu gaan we heel langzaam weer opbouwen. Ik maak mezelf ook mentaal gek dat ik nu 100% fit moet zijn en nu de tijd is om alle pijntjes te laten helen. Ik heb eigenlijk nog geen knie pijn tijdens het squaten gehad wel wat spierpijn er na en Deadlifts voelen niet altijd 100%. Ik moet nog even een afspraak maken bij de fysio en dat ga ik morgen doen. Even kijken wat hij/zij ervan vind.

Lekker man sumo

Terug
Naar boven