Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Die is ook al weer een half jaar oud dat was op 60 kilo ofzo
Zou t eigenlijk echt nadelig zijn om op 8% bf powerlifting te beoefenen? En dan doel ik echt op de oefeningen en niet op het minder kracht hebben vanwege lage bf
Die is ook al weer een half jaar oud dat was op 60 kilo ofzo
Zou t eigenlijk echt nadelig zijn om op 8% bf powerlifting te beoefenen? En dan doel ik echt op de oefeningen en niet op het minder kracht hebben vanwege lage bf
Hmm nouja als je met zo'n steen moet slepen lijkt me dat met een buikje makkelijker omdat je wat meer steun hebt en omdat het wat dempt om zo maar te zeggen. + als je wat voort moet trekken heb je toch wat meer massa om iets in beweging te zetten.
Hmm nouja als je met zo'n steen moet slepen lijkt me dat met een buikje makkelijker omdat je wat meer steun hebt en omdat het wat dempt om zo maar te zeggen. + als je wat voort moet trekken heb je toch wat meer massa om iets in beweging te zetten.
Vandaag gaan trainen met Sanca (Bert en Raf). Eerst -tig keer op m'n deadlift ge-oefend. Was duidelijk iets mis met m'n techniek!
Techniek:
Ik strek eerst m'n benen en trek dan op m'n rug, als ik traag deadlift en lagere gewichten dan kan ik dit nog controleren, van zodra ik er snelheid wil inbrengen, zit m'n vorm weer verkeerd en trek ik aan het gewicht.
Maandag let ik er dus op, dat ik eerst met m'n hoofd naar boven ga, buikspieren in m'n riem duw, gewicht naar achter trek en explosief te werk ga...
Nu, ik dacht dat het hier gedaan was, het ging een deadlift sessie worden werd me in het begin gezegd (ergens was ik al een beetje teleurgesteld...ik wou meer)
En dan gingen we naar achter...holy shit
"CHRISTIE" :
band was 250 kg, stone was 50 kg
Band kreeg ik niet alleen in gang, het flippen zelf ging, maar het oppakken, no way...
dus eerst tire 12 flips
dan 12 x stone schouderen
dan 9 flips
dan 9x stone
dan 6 flips
dan 6x stone
Grace = in zo weinig mogelijk setjes en met zo weinig mogelijk rust 30 reps x 50kg
Bij die tire flip (de 3de keer, 6 x flips) ben ik diep moeten gaan, op een gegeven moment op adem moeten komen want ik begon te kokhalzen.
ALLES doet momenteel zeer, m'n onderrarmen zijn nu al verzuurd. Maar dit was een geweldige ervaring, waarvoor bedankt Sanca! Je ziet me zeker nog eens terug
Nee ik loop niet over naar 'the dark side' MAAR ik ben na vandaag overtuigd, dat elke BB'er baat kan hebben bij dergelijke trainings sessies. Ik ben nog nooit zo diep gegaan, heb nog nooit zoveel gezweet (op een bepaalde moment zag ik niets door het zweet in m'n ogen).
Dus ja, ik ga dit zeker nog eens doen, en ik kan het iedereen aanraden!
Zeker ook niet te verwaarlozen na het trainen: ping-pong; gewoon, omdat het kan (en het blijkt daar de gewoonte te zijn )
Ik vond die band gewoon verdomme moeilijk over het algemeen, daar moest ik echt diep gaan.
Maar zoals je mij zo mooi zei (terwijl ik een beetje aan het sterven was): strongman is doodgaan en daarna herrijzen (en jep, dat gevoel heb ik nu).
@ BB <-> PL discussie, Arnold heeft zelf ooit meegedaan aan enkele krachtwedstrijden, puur omdat hij vond (en wou bewijzen) dat iemand die BB doet ook op kracht zou moeten (en kan!) werken. Juist zoals dat het niet is omdat je BB'er bent, dat je automatisch niet lenig bent. En zo is het ook niet automatisch, dat een PL'er dik is.
Ik vond die band gewoon verdomme moeilijk over het algemeen, daar moest ik echt diep gaan.
Maar zoals je mij zo mooi zei (terwijl ik een beetje aan het sterven was): strongman is doodgaan en daarna herrijzen (en jep, dat gevoel heb ik nu).
@ BB <-> PL discussie, Arnold heeft zelf ooit meegedaan aan enkele krachtwedstrijden, puur omdat hij vond (en wou bewijzen) dat iemand die BB doet ook op kracht zou moeten (en kan!) werken. Juist zoals dat het niet is omdat je BB'er bent, dat je automatisch niet lenig bent. En zo is het ook niet automatisch, dat een PL'er dik is.
Ik ben gerust gesteld en volledig akkoord. Iedereen heeft er eens baat bij om volledig anders te trainen, of het nu eerder PL of BB gericht is.
Het is een kwestie van iemand te overtuigen om eens anders te proberen in plaats van altijd in dezelfde vertrouwde routine te vallen