AndroidHealthClinic

Sayer's log: getting big!

Je hoort t Sayer

Gaan voor dat bierbuikje :trollface:

pls come over to the darkside

ik wil training zien

pls come over to the darkside

ik wil training zien

He belongs to us, hij beseft het enkel nog niet :mad:

Teaser

Vandaag trainen met sanca! (in be4 straks posten in wat heeft je dag verpest topic..)

Lees als :

shitload aan deadlifts

"CHRISTIE" :

dus eerst tire 12 flips
dan 12 x stone schouderen
dan 9 flips
dan 9x stone
dan 6 flips
dan 6x stone

Biggie's Medley :

150kg yoke - 20m
50kg farmers - 40m
150kg yoke - 20m
50kg farmers - 40m
200kg slee - 20m

Clean and press :

Grace = in zo weinig mogelijk setjes en met zo weinig mogelijk rust 30 reps x 50kg

Op de DL na was alles de eerste keer voor hem en hij heeft zich er ferm goed doorgebeten !

:roflol:

---------- Post toegevoegd Sat 23 Mar 2013 om 15:28 ----------

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/581339_449092065141676_1705361989_n.jpg

'nuff sa(i)d

:trollface:

Die is ook al weer een half jaar oud :o dat was op 60 kilo ofzo :roflol:

Zou t eigenlijk echt nadelig zijn om op 8% bf powerlifting te beoefenen? En dan doel ik echt op de oefeningen en niet op het minder kracht hebben vanwege lage bf :p

nee

Die is ook al weer een half jaar oud :o dat was op 60 kilo ofzo :roflol:

Zou t eigenlijk echt nadelig zijn om op 8% bf powerlifting te beoefenen? En dan doel ik echt op de oefeningen en niet op het minder kracht hebben vanwege lage bf :p

Stop toch eens met die vooroordelen dat je vet moet zijn om PL of strongman te beoefenen, ik zie niet in waarom het op 8% niet zou gaan

niels gordijn ooit gezien xyzxy ?

Stop toch eens met die vooroordelen dat je vet moet zijn om PL of strongman te beoefenen, ik zie niet in waarom het op 8% niet zou gaan

Hmm nouja als je met zo'n steen moet slepen lijkt me dat met een buikje makkelijker omdat je wat meer steun hebt en omdat het wat dempt om zo maar te zeggen. + als je wat voort moet trekken heb je toch wat meer massa om iets in beweging te zetten.

Maar goed, back ontopic of naar Arnaud zijn log :p

Hmm nouja als je met zo'n steen moet slepen lijkt me dat met een buikje makkelijker omdat je wat meer steun hebt en omdat het wat dempt om zo maar te zeggen. + als je wat voort moet trekken heb je toch wat meer massa om iets in beweging te zetten.

Maar goed, back ontopic of naar Arnaud zijn log :p

Gijs staat ook altijd droog...

• Topic Starter Topic Starter
Lol :D bedankt voor de aandacht jongens;

Nu zoals Sanca al zei:

Vandaag gaan trainen met Sanca (Bert en Raf). Eerst -tig keer op m'n deadlift ge-oefend. Was duidelijk iets mis met m'n techniek!
Techniek:
Ik strek eerst m'n benen en trek dan op m'n rug, als ik traag deadlift en lagere gewichten dan kan ik dit nog controleren, van zodra ik er snelheid wil inbrengen, zit m'n vorm weer verkeerd en trek ik aan het gewicht.
Maandag let ik er dus op, dat ik eerst met m'n hoofd naar boven ga, buikspieren in m'n riem duw, gewicht naar achter trek en explosief te werk ga...

Nu, ik dacht dat het hier gedaan was, het ging een deadlift sessie worden werd me in het begin gezegd (ergens was ik al een beetje teleurgesteld...ik wou meer)

En dan gingen we naar achter...holy shit :p

"CHRISTIE" :

band was 250 kg, stone was 50 kg
Band kreeg ik niet alleen in gang, het flippen zelf ging, maar het oppakken, no way...

dus eerst tire 12 flips
dan 12 x stone schouderen
dan 9 flips
dan 9x stone
dan 6 flips
dan 6x stone

Biggie's Medley :

150kg yoke - 20m
50kg farmers - 40m
150kg yoke - 20m
50kg farmers - 40m
200kg slee - 20m

Clean and press :

Grace = in zo weinig mogelijk setjes en met zo weinig mogelijk rust 30 reps x 50kg

Bij die tire flip (de 3de keer, 6 x flips) ben ik diep moeten gaan, op een gegeven moment op adem moeten komen want ik begon te kokhalzen.

ALLES doet momenteel zeer, m'n onderrarmen zijn nu al verzuurd. Maar dit was een geweldige ervaring, waarvoor bedankt Sanca! Je ziet me zeker nog eens terug :D

Nee ik loop niet over naar 'the dark side' MAAR ik ben na vandaag overtuigd, dat elke BB'er baat kan hebben bij dergelijke trainings sessies. Ik ben nog nooit zo diep gegaan, heb nog nooit zoveel gezweet (op een bepaalde moment zag ik niets door het zweet in m'n ogen).

Dus ja, ik ga dit zeker nog eens doen, en ik kan het iedereen aanraden!

Zeker ook niet te verwaarlozen na het trainen: ping-pong; gewoon, omdat het kan (en het blijkt daar de gewoonte te zijn :D)

Laatst bewerkt:
Die band van 260kg is by the way moeilijker dan de band van 340kg, de cijfers op tire kunnen soms misleiden ;)

• Topic Starter Topic Starter
Die band van 260kg is by the way moeilijker dan de band van 340kg, de cijfers op tire kunnen soms misleiden ;)
Ik vond die band gewoon verdomme moeilijk over het algemeen, daar moest ik echt diep gaan.

Maar zoals je mij zo mooi zei (terwijl ik een beetje aan het sterven was): strongman is doodgaan en daarna herrijzen :D (en jep, dat gevoel heb ik nu).

@ BB <-> PL discussie, Arnold heeft zelf ooit meegedaan aan enkele krachtwedstrijden, puur omdat hij vond (en wou bewijzen) dat iemand die BB doet ook op kracht zou moeten (en kan!) werken. Juist zoals dat het niet is omdat je BB'er bent, dat je automatisch niet lenig bent. En zo is het ook niet automatisch, dat een PL'er dik is.

Je training was wel strongman met crossfit invloed :) crossfit is in mijn ervaring altijd stukgaan en kotsen

Ik vond die band gewoon verdomme moeilijk over het algemeen, daar moest ik echt diep gaan.

Maar zoals je mij zo mooi zei (terwijl ik een beetje aan het sterven was): strongman is doodgaan en daarna herrijzen :D (en jep, dat gevoel heb ik nu).

@ BB <-> PL discussie, Arnold heeft zelf ooit meegedaan aan enkele krachtwedstrijden, puur omdat hij vond (en wou bewijzen) dat iemand die BB doet ook op kracht zou moeten (en kan!) werken. Juist zoals dat het niet is omdat je BB'er bent, dat je automatisch niet lenig bent. En zo is het ook niet automatisch, dat een PL'er dik is.

Ik ben gerust gesteld en volledig akkoord. Iedereen heeft er eens baat bij om volledig anders te trainen, of het nu eerder PL of BB gericht is.
Het is een kwestie van iemand te overtuigen om eens anders te proberen in plaats van altijd in dezelfde vertrouwde routine te vallen :D

Terug
Naar boven