Fitness Seller

Shady's Recomp Log

Hmm wel klote van je schouders.
Vraagje, weet niet of dit in filmpje van Dave voorkomt maar doe je powerlift style benchen ?
Hielp bij mij ook toen ik merkte dat schouders teveel werk deden en pijnlijk werden.

• Topic Starter Topic Starter
Prima training! Als je een 'push' oefening doet, houd je de ellebogen dicht bij je lichaam? Als de ellebogen 'flared' zijn, kun je last krijgen van de schouders. Dat kan de pijn verklaren.

-D

Thanks D! Ik begon je al te missen in me log ( nohomo ) :p
Ik hield inderdaad me ellebogen zoals die niet moet ( bar wel stuk verder van me nek af dan in het filmpje ).
Binnen 40 sec weer iets geleerd dus, ik ga er de volgende keer op letten! :)

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 21:40 ----------

:mad:

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 21:42 ----------

Mooie training! en lekker rustig @ the gym. :D Wel jammer dat je geen spotter had.. maar volgende keer die 75 kg he!

Lekker weg dus dit weekend. geniet ervan. Bij mij gaat ook alles mee.. ook lekker weg dit weekend.

Thanks Marina!
Vind het aan de ene kant wel fijn als er iemand is, anders lijkt het zo leeg en saai. Hoor ook liever wat ijzer klapperen dan die muziek in de gym :p
Volgende keer 77,5kg bedoel je ;)

Waar ga je heen, kleine vakantie?
Het is bij mij nu al 2 weekenden achter elkaar slecht met de voeding, en als ik PR's wil zetten volgende week moet ik dit weekend wel goed op de voeding letten :) Het is volgende week ook tijd voor mij om te meten en wegen, voordat ik ga bulken. Dus daar wil ik ook wel leuk op presteren eigenlijk, puur voor mezelf :D

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 21:44 ----------

Vraagje, weet niet of dit in filmpje van Dave voorkomt maar doe je powerlift style benchen ?
Hielp bij mij ook toen ik merkte dat schouders teveel werk deden en pijnlijk werden.

Powerlift style = overdreven holle rug?
Ik heb toevallig de BP van 2 powerlifters gezien op youtube voor me training waarop de rug erg hol stond, maar dat werkte bij mij niet, niet lenig genoeg denk ik :o
Bij de BP heb ik niet echt last van de schouders, het knalde er bij de machine press pas in ;)

Laatst bewerkt:
Thanks Marina!
Vind het aan de ene kant wel fijn als er iemand is, anders lijkt het zo leeg en saai. Hoor ook liever wat ijzer klapperen dan die muziek in de gym :p
Volgende keer 77,5kg bedoel je ;)
Ik vind het ook meestal fijner als er mensen zijn. Maar bij mijn nieuwe gym is er altijd wel iemand. Das wel fijn. :)
je zei ergens 75 kg dacht ik.. maar kan me vergissen. :o maar die 77,5 kg gaat lukken he!

Waar ga je heen, kleine vakantie?
Het is bij mij nu al 2 weekenden achter elkaar slecht met de voeding, en als ik PR's wil zetten volgende week moet ik dit weekend wel goed op de voeding letten :) Het is volgende week ook tijd voor mij om te meten en wegen, voordat ik ga bulken. Dus daar wil ik ook wel leuk op presteren eigenlijk, puur voor mezelf :D
Nou niet echt.. daggie naar mijn vader toe... :D
Tja.. voeding is belangrijk... ik neem het mee.. want ik ken hem. zij eten eigenlijk nooit echt.. ze snacken alleen maar... en echt avondeten doe ze niet.. is vaak in het weekend wat toastjes en een broodje.. en gezien brood niet zo lekker valt... dan neem ik gewoon mijn tussendoor rijstmaaltijd. Zo kan ik gewoon lekker alles doen en toch wat mee eten en me beter voelen.
Maar ik snap je wel. je wil een startpunt zo goed mogelijk hebben voor je bulk. ;)

lang niet geweest hier, alles wel?

Ik vind het ook meestal fijner als er mensen zijn. Maar bij mijn nieuwe gym is er altijd wel iemand. Das wel fijn. :)
je zei ergens 75 kg dacht ik.. maar kan me vergissen. :o maar die 77,5 kg gaat lukken he!

Yes, mijn PR was 3x75kg en ik wou een extra rep proberen, maar no way zonder spotter :o
Volgende keer dus 1 of 2 extra reps of 2,5kg erbij proberen :)

Had ik het toch enigzins goed gezien van die 75 kg.
Misschien lukt het volgende keer wel beide. ;)

lang niet geweest hier, alles wel?

Gaat lekker hoor Sticky!
Momenteel bezig met een soort body recomp. Trainingsdagen +10% en rustdagen -20%.
Merk dat ik steeds iets droger word, PR's vloeien nog redelijk op DL en gewicht is ongeveer hetzelfde gok ik.
Volgende week alles even opmeten en wegen en dan bulken + nieuwe gym + nieuw schema vanaf 2 September :) Trainingen zijn deze week op zijn best in ieder geval!

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 22:23 ----------

Had ik het toch enigzins goed gezien van die 75 kg.
Misschien lukt het volgende keer wel beide. ;)

Ga mijn best doen! Ben blij als ik 5x75kg red of 3x77,5kg, maar denk dat ik 1 rep tekort ga komen uit ervaring :o Ook ga ik nu mijn ellebogen dichter bij mij lichaam houden, dus het zou kunnen dat het daardoor lastiger of soepeler gaat :)

Nee hoeft geen overdreven holle rug maar ze houden de schouders naar achteren waardoor je die meer uit de beweging haalt.

Kijk deze eens :)

Ik ga um vandaag bekijken man ;)
Heb nu wat problemen met mijn sound :p

Volgens mij hanteren ze alleen een holle rug om de ROM te verkleinen en dus gemakkelijker zware gewichten te benchen (voor competitie). Of het veel toegevoegde waarde heeft voor een recreatieve BB-er, betwijfel ik.

Klopt, maar ze hebben dan een overdreven holle rug en ik hanteer zelf een gewone holle rug dus schouders en reet op het bankje en onderrug moet een hand onder kunnen. Rippetoe geeft dit ook aan.
Alleen ik doel meer op het naar achter halen van de schouders zoals Elliott uitlegt waardoor je schouders minder meewerken en minder risico lopen op klachten.

Ah op die manier. True that. Als ik bench (doe ik zelden), dan duw ik inderdaad mijn borst naar voren en de schouders naar achter, voor zoveel mogelijk borst isolatie ipv er een verkapte schouder-oefening van te maken.

Same here, schouder werkt anders teveel mee en je vergroot risico op blessure imo.

Heb het filmpje eens bekeken. Ten eerste vind ik die vent geweldig, hij praat duidelijk en is niet vervelend om naar zijn stem te luisteren. Ten tweede heeft die goede zieke uitleggen (begrijp niet alles 100% kwa vertalen) maar ik snap zijn punt.
Ga volgende keer bij de BP erop letten. Ik had mijn borst al wel wat verder naar voren altijd, maar me schouders hield ik verkeerd.

Daaraan toe te voegen. Vandaag DL dagje, ben benieuwd of het een PR word, minder vertrouwen als vorige keer. Heb echt spierpijn als een geil wijf vandaag.
Woensdag 3 setjes laying leg raises en 3 setjes toe touchers gedaan, me abs doen verrot zeer met hoesten oid. Laat weer eens zien hoe weinig ik me abs train / gewend zijn :o
Ook aardig wat spierpijn in me benen nog van woensdag, daardoor maak ik me zorgen om de DL van vandaag.
Chest heb ik haast nooit spierpijn, terwijl het toch een flinke training was gister. Triceps voel ik goed bij het strekken van me arm.

Edit: Ik zit nu even te denken over de DL. Maar ik geloof dat ik um in een rechte lijn omhoog haal... ik ga vandaag eens proberen om me schouders iets verder naar achter te zetten (meer trekkracht), ik geloof dat ik dan veel meer kracht vanuit mijn benen kan zetten erbij. Want zoveel moeite zou ik niet moeten hebben met nog geen 100kg DL.

Laatst bewerkt:
Rug/Biceps. Trainingsduur 1 uur & 10 minuten.

Deadlift
10x30kg
6x50kg
5x70kg
3x80kg
3x90kg
3x100kg -> BAM
2x100kg

Seated cable row
8x59kg
6x68kg
7x64kg
7x64kg

Dumbell row one arm
8x26kg
8x28kg
8x30kg
5x34kg

Chin-ups
8xBW
6xBW

Barbell shrugs ( 2 sec vasthouden bovenin, heel strict )
10x50kg
8x70kg
8x70kg
7x70kg

EZ-bar curl
8x30kg
6x30kg
5x30kg

Dumbell bicep curl / side curl (5 reps van beide)
10x16kg
10x16kg
10x16kg

Cable curl burnsetje
40x18kg

Feedback
Training 4 / 5.
Volgende keer de seated cable row na de dumbell row's. Heb me kapot gezweet en PR op de deadlift, can't complain :)

Zo post workout naar binnen werken en kwark/whey shake, aangezien ik vanavond wss weg ben.
Geen idee of mijn OV al werkt of dat die pas per 1 september in gaat, dus het word een verrassing of ik wel een weekend weg kan. Zal er vanavond achter komen :o

Shady's log

Lekkere deadlift :D netjes ;)

Lekkere training!
ga dit proberen te volgen :)

Thanks, het begint ergens op te lijken :)
Verhoogde voorheen met 5kg per training, zat 2 weken terug nog op 80kg.
Vanaf nu zal het +2,5kg per training worden wss!

---------- Post toegevoegd 23 August 2013 om 18:20 ----------

Thanks bro :) Eindelijk is me deadlift net zo hoog als me squat! :p
Zat te twijfelen om er nog 2,5kg bij de pleuren, maar de bar was te kort om er nog een schijf op te gooien xD

---------- Post toegevoegd 23 August 2013 om 18:21 ----------

Lekkere training!
ga dit proberen te volgen :)

Bedankt en welkom! :)
Zieke stats :eek:

Congrats met de Deadlift! Op naar de 200kg! :)

Terug
Naar boven