XXL Nutrition

Shady's Recomp Log

Wat pics met de webcam geschoten. Niet echt duidelijk maar om toch even een beeld te geven.
Vind dat mijn traps en onderrug achterlopen. Schouders ook wel een beetje geloof ik.
Pics koud genomen trouwens, wel aangespannen natuurlijk :p
Gewicht 76-78kg, nog even wegen binnenkort. BF geen idee, wat denken jullie? Dacht zelf tussen de 12%-14%.

Denk eerder 14/15% Vind het op zich wel meevallen met je schouders, als je wat zou cutten zouden ze er beter uitkomen.

• Topic Starter Topic Starter
Denk eerder 14/15% Vind het op zich wel meevallen met je schouders, als je wat zou cutten zouden ze er beter uitkomen.

Probleem is dat ik al erg lang aan het cutten ben en nu eigenlijk ben overgestapt richting clean bulken.
Eerste half jaar zonder voedingsschema, maar ik weet zeker dat ik onder onderhoud zat want ik bleef vet verliezen en was een slechte eter. Toen voedingsschema opgesteld sinds April waarbij ik ook nog licht aan het cutten was, maar het vet ging er niet meer af.
Volgende week wordt mijn eerste week in een jaar tijd dat ik (gepland) boven onderhoud ga eten dus ben benieuwd.

Edit: Zou het iets te maken kunnen hebben met dat ik een half jaar lang op trainingsdagen op ongeveer 2200 kcal zat en rustdagen 30% eronder en veel vet verloor. Daarna op trainingsdagen op onderhoud ( 2800) en rustdagen 30% eronder? Meer gaan eten maar nog steeds onder onderhoud dus eigenlijk.. alsof mijn lichaam het als 'teveel' ziet omdat het een lange tijd onder onderhoud heeft gezeten?
Pak ook 1 liter melk, 4-6 sneden brood en kwark, misschien heeft het daarmee te maken, aangezien dit niet ideaal is in de cut?

Laatst bewerkt:
maakt in principe weinig uit wat je eet, zolang je maar onder onderhoud zit.
kan zijn dat je wat bloated erdoor raakt of dat je erg gevoelig bent voor carbs.
lekker doorgaan met cleanbulken en de volgende keer een stricte cut hanteren, schouders zullen er dan een stuk beter bij staan!

maakt in principe weinig uit wat je eet, zolang je maar onder onderhoud zit.
kan zijn dat je wat bloated erdoor raakt of dat je erg gevoelig bent voor carbs.
lekker doorgaan met cleanbulken en de volgende keer een stricte cut hanteren, schouders zullen er dan een stuk beter bij staan!

Bedankt bro!
Ik heb eigenlijk geen low-carb dagen gehad door elke dag brood, heb een vermoeden dat, dat nog wel eens de reden kan zijn. Ook pas dingen geleerd over low-carb dagen en refeed dagen door andere log's, dus dan weet ik het voor de volgende cut ;) En drink pas sinds vorige week 2 liter water per dag.

Onderhoud: 2946
Trainingsdagen: 3146
Rustdagen: 2200

Ik ga dit nu proberen als clean bulk. Heb jij nog advies erover? Weet niet zeker hoeveel het op rustdagen moet zijn namelijk. Vet zal denk ik niet veel stijgen met +200 op trainingsdagen toch?

dit is meer cutten dan cleanbulken, bijna 800 kcals onder onderhoud op rustdagen en dan slechts een overschot van 200 op trainingsdagen... mik dan op 200-300 kcals boven onderhoud op trainingsdagen en op rustdagen op onderhoud?

prima basis die pics

Traps en onderrug kan ik natuurlijk nu lastig beoordelen ;)
Schouders mogen inderdaad ronder, maar dat komt hopelijk vanzelf wel!
Voor de rest gewoon goede basis om mee te starten!!
Zou zelf ervoor kiezen om te cutten tot 10% en daarna gewoon 1-2 jaar minimaal te gaan clean bulken!!
Dus zonder cut tussendoor heb idee dat men zoveel gains om zeep helpt door constant te cutten...
Vraag is waarvoor je het doet en wat je doelen zijn dat is belangrijkste om voor ogen te houden ;)

dit is meer cutten dan cleanbulken, bijna 800 kcals onder onderhoud op rustdagen en dan slechts een overschot van 200 op trainingsdagen... mik dan op 200-300 kcals boven onderhoud op trainingsdagen en op rustdagen op onderhoud?

Hmm je hebt gelijk. Ik dacht op rustdagen minder eten omdat je dan een stuk minder verbrand dan, maar het onderhoud van 2946 is een gemiddelde berekend op 3-5x sporten per week.
Ik ben wel bang om teveel vet aan te zetten dus ik ga rustig beginnen en kijken wat mijn gewicht doet.
Praktijk scheelt toch van theorie door het gevarieerde avondeten helaas.
Begin met:

Onderhoud 2946
Trainingsdagen 3146
Rustdagen 2846

Trainingsdagen en rustdagen ga ik dan na een weekje verhogen, zodat me lichaam eerst hier aan kan wennen.
Weet niet of het nut heeft om het te laten wennen, maar het voelt iets veiliger :)

Thanks voor je advies man!

Traps en onderrug kan ik natuurlijk nu lastig beoordelen ;)
Schouders mogen inderdaad ronder, maar dat komt hopelijk vanzelf wel!
Voor de rest gewoon goede basis om mee te starten!!
Zou zelf ervoor kiezen om te cutten tot 10% en daarna gewoon 1-2 jaar minimaal te gaan clean bulken!!
Dus zonder cut tussendoor heb idee dat men zoveel gains om zeep helpt door constant te cutten...
Vraag is waarvoor je het doet en wat je doelen zijn dat is belangrijkste om voor ogen te houden ;)

Cutten tot 10% was inderdaad wel het doel, maar het vet gaat er de laatste tijd niet echt meer af dus was van plan om volgende week te clean bulken. Idd leuke basis om mee te starten, maar ik train al een jaar he :p
Mijn doel is om over een jaartje tussen de 82kg en 85kg te zitten, met maximaal 12% BF. 1kg per maand lijkt me wel realistisch namelijk en clean bulk zal zo'n 8/9 maanden duren = +8kg begin April ( totaal dan 85/86kg)
BF schat ik op 17% dan, als ik ervan uit ga dat die nu 14% is.
Dan cutten tot 12% en proberen boven de 82kg te blijven.

Kortom, over een jaar:
+ 5 kilo
- 2% BF

Dit zijn natuurlijk schattingen van hoe ik erna kijk. Ik heb nog geen clean bulk gedaan dus het zou zomaar kunnen dat mijn vet veel hoger zal zijn en de kilo's lager.
Lijkt jou dit realistisch of droom ik teveel? :p
Als het realistisch is, dan is dit mijn doel iig ;)

Twijfel wel enorm om nog een maandje te cutten met een nieuw cutschema en kijken of ik onder de 12% kan komen en dan vanaf daar gaan cleanbulken.

Mocht ik nog een kleine cut periode houden van maximaal 4-6 weken, dan heb ik daarvoor alvast een klein voedingsschema gemaakt. Mijn vorige cut letten ik alleen op de calorieën, nu heb ik wat aanpassingen gemaakt.
Zo laag mogelijk in zuivel gaan zitten en de bananen + brood eruit gegooid. Ook drink ik meer water nu.
Ga er nog een nachtje over slapen voordat ik beslis wat ik doe, maar er zou nog wel 2% vet af mogen, dus de kans zit er groot in dat het nog even cutten wordt. Helaas lust ik geen vis, dus om aan mijn eiwitten te komen heb ik er nog wel een beetje zuivel inzitten.

Onderhoud = 2946

Schema:
Calorieën / eiwitten
Rustdag:
Spinazie, aardappelen en kip = 600
All in one shake (250gr kwark, 300ml melk, 2 lepels olijfolie, scoop whey ) = 650 / 60
Appel 2x = 130
6x gekookt ei = 540 / 42
0,5L 0% vet melk = 185 / 18

Totaal = 2100 / 155

Trainingsdag:
All in one shake = 650/60
Appel 1x = 65
6x gekookt ei = 540/42
0,7L volle melk = 434/25
Kip met rijst = 700/35
Whey = 150/25
Creatine shake + dubbeldrank = 200

Totaal = 2740 / 187

Voeding vandaag ( rustdag ) wou het brood eruithalen, maar anders moeten we het weggooien dusja :o
- appel
- 2 sneden brood met kipfilet
- 6x gekookt ei heel
- 2 handjes aardbeien
- Shake : 250gr kwark, 300ml melk, 1,5 scoop whey
- Handje chips ( was visite hier en kon het niet laten :( )

Zat eigenlijk te twijfelen om een dagje te vasten, ik heb dit in andere logs gelezen en leek me wel iets om te proberen, maar ik had al honger toen ik wakker werd dus misschien volgend weekend :) Morgen weer knallen! + nieuwe telefoon kopen wss

Laatst bewerkt:
Ik zou bij het berekenen van de voeding ook rekening houden met de hoeveelheid vetten en koolhydraten. Niet dat de verdeling in een kcal-tekort van groot belang is, maar het is wel goed om voldoende vetten binnen te krijgen. Wees trouwens niet bang om zuivel te eten in de cut, ik vind dat een bullshit fabeltje dat nog helaas niet is verdwenen uit de fitness wereld.

Op de foto's is te zien dat je ook een goede basis hebt om een grote motherf*cker te worden, dus dat komt wel goed. :)

Als je wil, kun je inderdaad even cutten (hoeft niet langer dan een paar weken) en daarna rustig bulken.

D

Ik zou bij het berekenen van de voeding ook rekening houden met de hoeveelheid vetten en koolhydraten. Niet dat de verdeling in een kcal-tekort van groot belang is, maar het is wel goed om voldoende vetten binnen te krijgen. Wees trouwens niet bang om zuivel te eten in de cut, ik vind dat een bullshit fabeltje dat nog helaas niet is verdwenen uit de fitness wereld.

Op de foto's is te zien dat je ook een goede basis hebt om een grote motherf*cker te worden, dus dat komt wel goed. :)

Als je wil, kun je inderdaad even cutten (hoeft niet langer dan een paar weken) en daarna rustig bulken.

D

Dit zal ik zeker gaan doen. Ik at eerst nauwelijks eieren en totaal geen vis,noten,pinda's, dus ik had de moed op de vetten opgegeven, op 2 eetlepels olijfolie na door mijn shakes :o
Nu ga ik meer eieren eten, waardoor de vetten er wel aanschieten + (mijn moeder) bakt nu in olijfolie, dus dit zijn wat extra toevoegingen. Binnenkort eens berekenen of ik eraan kom. Anders zouden noten erbij kunnen in een kleine portie, ben er niet echt fan van.
Als je bakt in bv 2 eetlepels olijfolie, betekent dit dat je gewoon die 2 eetlepels olijfolie als voedingswaarde neemt, of tel je dit niet mee?

Ik vind de pics een beetje onduidelijk. Op de foto van mijn phone in het daglicht in de spiegel leek ik een stuk droger imo en zag je al 2 blokjes bij de buikspieren erdoorheen komen, ook zie je de lijnen hier niet echt op door de crap kwaliteit en slechte lichtinval. Het zal inderdaad hooguit 4 weken cutten worden, heb wel erg zin in mijn eerste clean bulk + krachttraining en wat PR's zetten en paar weekjes daarna Wendler, massa bouwen en op richting die grote motherf*cker ;)

Dus toch maar nog even doorcutten?

Yes, maar niet zoals hierboven gezegd wordt tot de 10%, het zal wel niet onder de 12% komen.
Dit is omdat ik het cutten wel zat ben, dus tot 10% duurt me nog iets te lang en ik ben ook bang dat ik flink wat krachtafname zal merken als ik te lang door cut.
Daarentegen, ben ik bang dat mijn VP te hoog komt te liggen als ik nu ga clean bulken, als die 14-15% is.
Zag in het topic van Hayes dat meerdere mensen, waaronder jij, gereageerd hebben dat het zonde is om te cutten voor hem toen hij van 15% -> 10% wou gaan en dat die beter kon clean bulken, maar Tim zei dus cutten tot 10%. Ik ga er dus lekker tussenin zitten, omdat ik beide niet ideaal vind zoals hierboven aangegeven.
Cut 4 weken MAX, om de puntjes van de cutperiode op de i te zetten ;)

Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt! Ben je bang dat je jouw bulk als snel moet onderbreken omdat je te vettig word, dan zou ik ook gaan doorcutten.

Heb je maar een 3 daagse trainingssplit? (zie nog maar 3 trainingen)

Heb je maar een 3 daagse trainingssplit? (zie nog maar 3 trainingen)

Nee, ik heb een schema gemaakt van 4/5x per week, ub/lb waarbij ik soms 5 dagen heb als ik borst en rug splits. Echter is een goede maat van mij een week terug verhuist en ik ben een tijdje bij hem wezen chillen, waardoor ik deze week weinig getraind heb.
Vandaag was hij hier om nog wat laatste spullen op te halen en zijn we strand geweest door het mooie weer, te laat terug voor trainen helaas.
Deze week di+wo en vr+za ub/lb, post morgen de training ;)

kom op man, wel prioriteiten stellen he ;) dan maar een uurtje minder lang op het strand toch?

als ik ga zwemmen dan ga ik juist ff trainen (lekker die pomp op het strand) mijn maaltijd eet ik dan ook op het strand.

kom op man, wel prioriteiten stellen he ;) dan maar een uurtje minder lang op het strand toch?

als ik ga zwemmen dan ga ik juist ff trainen (lekker die pomp op het strand) mijn maaltijd eet ik dan ook op het strand.

Ja for sure, maar je hebt geen idee hoe erg ik die maat van me moet meeslepen naar de sportschool.
Hij moest er sowieso heen om zijn abonnement op te zeggen nu die verhuisd is, en zelfs daar was die te lui voor.
Heel toevallig belde die me 1 minuut geleden, dat die vanaf morgen nog anderhalve week hier moet zijn (op zijn oude filiaal zijn collega vervangen die vakantie heeft ) en of ik morgen en de rest van de week samen wou sporten met um. Hij heeft nog wel wat motivatie en vind het trainen ook leuk, alleen de weg naar de gym is nogal hobbelig soms. Meestal krijg ik um wel meegetrokken erheen, voor zijn eigen bestwil ( no homo )

Trainen voor het zwemmen bedoel je, zodat je er met een pomp bijloopt op t strand? :p
Ik voelde zelfs de pomp al na intensief borstslag/borstkrabbel, hoe die zwembeweging ook heet, voelde me chest wel pumped na 20/30 min :o

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven