MuscleMeat

SP's trainings en voedingsdagboek + voorstellen

Het zijn letterlijk pushups tegen een tafel :D Ik ging niet tot mn max omdat het echt als warming up was bedoeld, maar alsnog merkte ik een flinke pomp in mijn borstspieren :P

Normaal zou ik maar 1 set doen, maar bankdrukbankje was hele tijd bezet.. ggrrr...

ow TEGEN de tafel...ik dacht VANAF de tafel haha (met je hoofd naar de grond toe)

Lekker bezig geweest meid! Je gaat goed!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag iets minder tijd om te trainen (ik heb na mn training bij een andere sportschool een stretch les gehad) en ik was ook niet echt fit (beetje dizzy). Voor de rest wel alles eruit gehaald wat er in zat :D

Deadlift
8 x 50 kg
8 x 60 kg PR!
5 x 70 kg PR!
deadlift gaat lekker, helemaal nu ik niet meer zo nadenk over mijn uitvoering. Gewoon knallen!!

BOR
8 x 30 kg (ff weer techniek check-up)
8 x 30 kg
8 x 35 kg

Chinups (paarseband) superset met hip thrust (tegen de tafel, ik vergat weer dat ik beter 1 been kan doen om het zwaarder te maken :P Met barbell vond ik teveel gedoe)
8 x bw
6 x bw
5 x bw
HT
20 x
20 x
20 x

Legcurl (zittend)
8 x 40 kg
8 x 47
8 x 49,5 kg PR!

Pull through superset met lat pulldown (extra breed)
8 x 25 kg
8 x 30 kg
8 x 30 kg
LP
8 x 26 kg
8 x 33 kg
5 x 40 kg (pff, zat niks meer in :D)

Ik doe die brede pulldown echt nooit meer, maar ik voelde mn lats wel flink nu ik hem helemaal breed heb gedaan. Ik ga hem er toch maar weer in gooien denk ik :)

Daarna uurtje rekken. Ging wel goed, alleen mijn hams zijn verkort dus daar moet ik aan werken. Voor de rest blijk ik redelijk soepel te zijn :P Ik ga sowieso nog 4 lessen doen en daarna ook maar een zonnebankje mee pakken (ze hebben daar een staande!!). Zou wel mooi zijn als ik aan het einde van mijn cut niet alleen droger ben, maar ook een stuk bruiner ;)

Eerst nog 3 weken bulken!

Zo je deadlift gaat inderdaad lekker zeg!

Zo je deadlift gaat inderdaad lekker zeg!

Ik begin de oefening nu ook echt leuk te vinden :D Ik vond het een #$%&@ oefening, daarom heb ik denk ik iets te lang gewacht om de deadlift aan mijn schema toe te voegen :P Nu ik (eindelijk) de techniek onder controleheb gekregen is het ineens 1 van mijn favo oefeningen geworden :)

Ik begin de oefening nu ook echt leuk te vinden :D Ik vond het een #$%&@ oefening, daarom heb ik denk ik iets te lang gewacht om de deadlift aan mijn schema toe te voegen :P Nu ik (eindelijk) de techniek onder controleheb gekregen is het ineens 1 van mijn favo oefeningen geworden :)

Haha weet precies wat je bedoeld, had dat op begin ook! Nu mijn favo oefening!

Ik vond een oud trainingsberichtje terug. Nota bene van dit forum! Ik ben destijds gestopt met loggen omdat ik nogalvwat kritiek kree en daar had ik geen zin in.

Nu zoveel jaaf later zie ik wel in dat ik eigenwijs was en daarom weinig resultaat zag. Ik durfde gewoon niet meer te eten. Nu wel en ik ben nu zelfs sterker en droger dan ik toen na ruim een jaar trainen was!!!

Yes I can!!!:D

Grappig dat pat en abfab ook toen net waren begonnen (begin van 2010 dacht ik).

Had ik toen maar door gezet he, maar ik heb gewoon 3 jaar niks gedaan. Ik werkte mijzelf heel erg tegen. Ik ben nu veel positiever!

Wellicht vinden jullie dit wel leuk:
Bench press
8 x 20
Nu
8 x 35
Bicep curl
8 x 12, 5
Nu
8 x 22, 5
Leg extension
8 x 35
Nu
8 x 89 (of was het 95:p)
Leg curl zittend
8 x 25
Nu
8 x 47, 5

Ik deed toen geen dingen als bor, chinups, deadlift, full squat, schouder drukken dus dit was nog te vergelijken:)

Vanavond schouders/boksen!

Leuk om te lezen hoeveel je dan vooruit bent gegaan he! Inderdaad jammer dat je niet hebt doorgezet, maar je kan beter doorzetten in een positieve gedachtegang, en het is allemaal goed gekomen dus! Ik denk bij mezelf ook zo vaak van waaaaaarom ben ik hier niet eerder mee begonnen! :P

Deadlift is idd leukste oefening die er is, wel goed op techniek blijven letten he ;)

Haha echt he, every day deadlift day :D Als het even zou kunnen...

Jammer dat je bent gestopt met loggen vanwege kritiek. Het is wel moeilijk om gewoon schijt te hebben aan iedereen, dat heb ik ook :) Maar hoe gaaf is het om dat nu zo te kunnen vergelijken!

Jep is nu ook mijn favoriet! Techniek is nu (naar mijn idee) wel goed, binnenkort een filmpje van mijn 1 x 85 als dat lukt (en anders 80).

---------- Post added at 13:14 ---------- Previous post was at 13:09 ----------

Ik heb maar heel even gelogd maar ik kreeg alleen opmerkingen dat ik moest stoppen met cutten omdat ik al licht was naar mijn lengte (toen 62 kg). Ik wou toen eerst cutten voor ik ging bulken en ik vond dat ook mijn eigen keuze.
Maargoed, na een paar discussies vond ik het loggen niet leuk meer.

Nu gelukkig andere mensen (leuk om te zien hoe gedreven iedereen is:D) en ik ben zelf ook erg veranderd. Dat alles helpt mij nu mee in de goede richting;D

Jep is nu ook mijn favoriet! Techniek is nu (naar mijn idee) wel goed, binnenkort een filmpje van mijn 1 x 85 als dat lukt (en anders 80).

---------- Post added at 13:14 ---------- Previous post was at 13:09 ----------

Ik heb maar heel even gelogd maar ik kreeg alleen opmerkingen dat ik moest stoppen met cutten omdat ik al licht was naar mijn lengte (toen 62 kg). Ik wou toen eerst cutten voor ik ging bulken en ik vond dat ook mijn eigen keuze.
Maargoed, na een paar discussies vond ik het loggen niet leuk meer.

Nu gelukkig andere mensen (leuk om te zien hoe gedreven iedereen is:D) en ik ben zelf ook erg veranderd. Dat alles helpt mij nu mee in de goede richting;D

Ja, dat snap ik helemaal! Zet 10 trainers en 10 bodybuilders naast elkaar en je zal over elk onderwerp 20 verschillende meningen krijgen. Je voelt je lichaam zelf het beste aan!

Voor mijn gevoel een matige training. Lijkt wel of ik grieperig ben (keelpijn, moe, weinig eetlust). Ik heb vandaag echt veel te weinig gegeten dus ik moet echt ff mijn best doen om genoeg binnen te krijgen.

Ik heb eindelijk weer de zijkant van mijn schouders kunnen trainen en dat is ook nodig want dat begint een beetje achter te lopen naar mijn idee. Wel beetje zeurderig gevoel daarna links, maar ik ben dan te koppig. Mn schouder heeft genoeg rust gehad hehe.

Ik heb mn vorige training erbij en ik zie dat ik facepull ben vergeten.. oops :P

Millitary press (staand)
8 x 20 kg
pushpress
8 x 25 kg
6 x 27 kg

schouder drukken
8 x 8 kg
8 x 10 kg
8 x 10 kg

Bent over flys (die ging echt lekker vanavond!)
15 x 2 kg
10 x 3 kg
8 x 4 kg (PR!)
8 x 5 kg (PR!)

lateral raise
8 x 4 kg
8 x 4 kg
8 x 5 kg

Front raise (kabel)
6 x 15 kg (ik had met 10 moeten beginnen, vergeten)
8 x 13 kg PR!
rest-pauze (20 sec) 8 x 10 kg

rear delt (machine)
8 x 19 kg
8 x 24 kg
8 x 24 kg

Kuit drukken in de leg press (vind ik maar niets hoor, maar ze hebben geen kuitmachines)
15 x 35 kg
10 x 45 kg
8 x 25 kg per been

Staand kuitdrukken met 12 kg in de hand (per been)
10 x
10 x
10 x

Ik heb een hartslaghorloge besteld van sigma, maar de borstband is veel te groot.. grrr..

Uiteindelijk heb ik bij de kijkshop polar ft4 gehaald (in de aanbieding :)) en die past!!! Ook nog maar net op de kleinste stand. Super blij mee!

Ik heb na 2,42 u 299 kcal verbrand (110 kcal per uur). Laagste hartslag was 63, maar ik ben de hele tijd op visite geweest dus dan ben ik wel wat drukker dan normaal :)

Leuk speelgoed is dit. Ik merk niets van de band (groot voordeel ten opzichte van de goedkopere versies) dus een hele dag om houden gaat wel lukken. Morgen benendag dus ik ben wel benieuwd wat ik dan werkelijk verbrand!

Wat geinig zo'n band! Eigenlijk is dat best wel een heel goed idee, ervanuitgaande dat ie echt aangeeft wat je verbrandt, zeker als je niet weet of je wel hoog genoeg zit met je bulk bijvoorbeeld... Ik ga 'm ook eens opzoeken!! Maar dat is toch best veel, 110 kcal per uur verbranden op visite, dat zou ik ook niet denken!

Ik weet niet hoe precies het is, maar het gaat mij ook meer om het verschil in kcal tussen rustdagen, trainingsdagen, werkdagen.. als ik straks ga cutten ga ik naast mijn normale sessie cardio doen om de nodige 3500 kcal per week te verbranden. Ik wil om massa te behouden zo min mogelijk calorieën schrappen (ook om mijn verbranding lekker hoog te houden).

Ik was bij mijn ma op visite dus dan zit ik ook niet echt stil (+ 10 min fietsen).

Ik weet niet hoe precies het is, maar het gaat mij ook meer om het verschil in kcal tussen rustdagen, trainingsdagen, werkdagen.. als ik straks ga cutten ga ik naast mijn normale sessie cardio doen om de nodige 3500 kcal per week te verbranden. Ik wil om massa te behouden zo min mogelijk calorieën schrappen (ook om mijn verbranding lekker hoog te houden).

Ik was bij mijn ma op visite dus dan zit ik ook niet echt stil (+ 10 min fietsen).

Ja, de benadering alleen al zou ik bij uitstek de perfecte methode vinden om nu eens te kijken wat het verschilt. Laat je het weten als je hebt getraind? Zeker leg day zal dat klokje op tilt moeten laten slaan :)

Terug
Naar boven