XXL Nutrition

SP's trainings en voedingsdagboek + voorstellen

Sterke ATG squat!

• Topic Starter Topic Starter
Thnx:)

Ff wat anders tussendoor. Ik kom sinds maandag ineens behoorlijk aan en het is duidelijk vet (lovehandles puilen uit etc). Ik heb ook best veel gesnoept. Het zal wel aan mn hormonen liggen, want ik heb echt last van zo'n lekkere trek. Geen echt honger, want ik eet vrij verl en sowieso om de 2 uur.

Ik heb er nu wel moeite mee om nog 4 weken te wachten met cutten en ik zie dat ik ook al een redelijke basis heb op kunnen bouwen. Ik wil zien wat daaronder zit!! :D

Ik probeer nu gewoon weer clean te eten. Gewoon mn normale schema en ff geen uitstapjes. Pas over ruim 4 weken (na de volgende meting) wil ik gaan cutten.

Dat betekent lekker ceel HIIT trainingen (vooral plyometric). Mijn normale 4 split hou ik wel aan, want ik wil mijn kracht en spiermassa zoveel mogelijk behouden.

Qua voeding wil ik weer my fitness pal bijhouden. Eerst - 200 kcal dus dan zou ik zon 2200 kcal eten. Ik zit nu sons tegen de 3000 kcal dus daarom wil ik even terug naar de basis.

Qua macro's zal mijn vet en eiwitten gelijk blijven, maar qua koolhydraten zal het iets omlaag gaan. Ik wil het per week aankijken zodat ik steeds een stapje verder kan gaan. Als je teveel calorieën weg haalt gaat je lichaam behoorlijk in de verdediging hehe. Goed, hoe gek het ook klinkt, ik heb er zin in!

Ik wil echt van de zomer een bikini body:D

De volgende dag na een uitstapje kies je voor een "balansdag"
Een eiwitdag dus geen kH
Of je doet nuchter ochtend cardio op je balansdag voor extra (Kcal)vetverbranding en hoge stofwisseling
Of elke maandag kun je dat inpassen in je progamma cq levensritme
Ligt ook aan je doestelling..

He bosco, mijn doel is op dit moment in spiermassa aankomen. Dat gaat eigenlijk niet zonder de nodige vet gains, maar op de 1 of andere manier is dit mij toch gelukt in de afgelopen 6 weken (vet% was 1% naar beneden, maar ik vroeg mij wel af of de trainer wel zo netjes had gemeten). Qua gewicht was er een halve kilo bij, dus niet heel erg veel. Ik eet altijd wel wat extra's en meestal in de vorm van vetvrije koolhydraten (dat zit ook in mijn schema ingebouwd), maar afgelopen week heb ik wel heel slechte dagen erbij gehad (ook dingen als pizza dus ook heel veel natrium).

Aankomende 4.5 week wou ik eigenlijk nog verder gaan bulken, maar ik zit nu net over zo'n grens heen dat ik mij niet meer lekker voel qua vet%. Ik probeer mij sinds gisteren weer aan mijn schema te houden en dat gaat nu wel weer goed (geen drop gekocht ondanks de behoefte).

Met pasen doen we toch niets bijzonders, dus dat scheelt. Mijn vriend wil ook gewoon zijn sportvoedsel hebben en ik ook eigenlijk :D Daar voel ik mij het lekkerst bij.

Dus voor aankomende weken wil ik die extra's even zoveel mogelijk weg laten en meer aan mijn basis schema houden (dat is ongeveer 2400 kcal).

De spiegel is ook een belangrijk meetinstrument:D Succes

Haha dat dacht ik ook, maar vandaag leek ik weer een flink stuk droger.. pff. Was gewoon vocht :p
Alsnog laat ik de extra dingen aankomende weken weg, ik wil niet meer zo'n massive extracellulair vocht gain:D Al zijn het natuurlijk ook gewoon hormonen die met je mind rommelen :p

Beentraining was erg heavy gisteren, ik heb weer enorm veel spierpijn. Heerlijk!:D Nu 2 dagen helemaal geen KT (sportschool isdicht:(). Normaal heb ik benendag op zondag, maar ik ben dus een bbeetje gaan schuiven. Training van ma gaat nu naar dinsdag.

Laatst bewerkt:
Ik herken dat wel. Veel vocht vasthouden. Dan voel ik me ook gewoon een stuk dikker.:eek2:
Soms hou ik wel 300-500gram extra vocht vast!

Als ik merk dat dat zo is drink ik 1,5L groene of witte thee. De volgende dag ben ik al dat extra vocht weer kwijt. Werkt tot nu toe altijd. Misschien het proberen waard?

Ik ben enorm gek op brandnetel en groene thee dus dat is voor mij geen punt :D Ik merk zelf dat ik heel slecht tegen teveel zout kan. Van de week heb ik volkoren crackers gehaald, maar daar bleek een berg zout in de zitten. Ik at dus alleen al 2 g zout door die crackers per dag!! O.O

Ik zit normaal niet zo hoog qua zout omdat ik geen brood, kaas, vleesbeleg etc. eet. Alleen wat himalayazout in mijn lunch, in mijn avond eten en wat zout op de ovenpatatjes (of aardappeltjes) in de avond. Ik heb sowieso last van oedeem in mijn enkels/kuiten en dat ging eindelijk goed de laatste maand. Maar goed, deze week waren mijn onderbenen ook flink opgezwollen.

Gek genoeg zijn die lovehandles ook dikker dan, lijkt me een beetje rare plek voor vocht maar ok :p

Vandaag was ik alweer 4 ons lichter dus het vocht zal wel weer geloosd zijn. Ik voel me ook een stuk beter nu :)

Ik ben enorm gek op brandnetel en groene thee dus dat is voor mij geen punt :D Ik merk zelf dat ik heel slecht tegen teveel zout kan. Van de week heb ik volkoren crackers gehaald, maar daar bleek een berg zout in de zitten. Ik at dus alleen al 2 g zout door die crackers per dag!! O.O

Ik zit normaal niet zo hoog qua zout omdat ik geen brood, kaas, vleesbeleg etc. eet. Alleen wat himalayazout in mijn lunch, in mijn avond eten en wat zout op de ovenpatatjes (of aardappeltjes) in de avond. Ik heb sowieso last van oedeem in mijn enkels/kuiten en dat ging eindelijk goed de laatste maand. Maar goed, deze week waren mijn onderbenen ook flink opgezwollen.

Gek genoeg zijn die lovehandles ook dikker dan, lijkt me een beetje rare plek voor vocht maar ok :p

Vandaag was ik alweer 4 ons lichter dus het vocht zal wel weer geloosd zijn. Ik voel me ook een stuk beter nu :)

lastig die oedemen, en vreemd dat de lovehandles dan dikker zijn.
Kan dat laatste niet eerder komen van het graan in de crackers omdat je normaal geen brood eet? Dat i.c.m. het natrium?

He nicky. Ik eet wel graan hoor, alleen meestal geen tarwe. Ik bak elke dag spelt pannenkoeken en vaak kamutpasta als lunch.

---------- Post added at 17:09 ---------- Previous post was at 16:55 ----------

Ow ik ben trouwens ook sinds maandag met creatine begonnen en vandaag ook de rode vlag (dat heeft ook invloed op mn vochthuishouding natuurlijk). Armen zien er flink vol uit vandaag (check profielpic), blij mee:)

He nicky. Ik eet wel graan hoor, alleen meestal geen tarwe. Ik bak elke dag spelt pannenkoeken en vaak kamutpasta als lunch.

---------- Post added at 17:09 ---------- Previous post was at 16:55 ----------

Ow ik ben trouwens ook sinds maandag met creatine begonnen en vandaag ook de rode vlag (dat heeft ook invloed op mn vochthuishouding natuurlijk). Armen zien er flink vol uit vandaag (check profielpic), blij mee:)

grin, dan zijn die verdikte lovehandles ook ineens duidelijk :D

mooie armen!

:D hehe

Ff update.
In tegenstelling tot de meeste mensen heb ik met pasen gewoon volgens schema gegeten (wel de ovenpatat ingeruild voor een halve bak mac flurry m&m:D)

Ondanks de (ongeveer) 2400 kcal keldert mijn gewicht naar beneden (kilo minder nu). Zal vanzelf wel weer stijgen dus maakt me niet zoveel uit.

Vanavond weer trainen (heb ik gemist!). Borst/triceps.

Knap dat je je aan je schema hebt gehouden, kan ik helaas niet zeggen mweh haha!
Fijn dat je gewicht omlaag gaat en wie weet blijft het ook wel zo!!

Ik herken dat wel.. Toen ik in de bulk zat (2500 kcal) kwam ik op gegeven moment ook niets meer aan, toen ben ik wat meer gaan eten (clean natuurlijk) en toen kwam ik wel weer aan. Toen heb ik dat vervolgens gewoon zo doorgezet en toen kwam ik op de goede manier aan.

Gewicht zegt me eigenlijk nu niet zoveel omdat ik in de bulk zit, maar uit de laatste metingen bleek dat ik vet aan het verliezen ben (mits er goed gemeten is).

Ik ben daardoor wat meer gaan eten (daardoor ook meer natrium) en ik zag ineens alle lijnen verdwijnen in een paar dagen. Maar goed, het waren dus blijkbaar gewoon mijn hormonen in combi met extra natrium. Gewicht was dus even een halve kilo omhoog, maar nu meer dan een kilo weer naar beneden door even weer wat beter aan mijn basisschema te houden.

Afvallen is op dit moment niet de bedoeling! Dat komt over een maand wel ;)

Voor vandaag heb ik een extra banaan en een bakje ananas. Ik merk dat ik nu wel iets voorzichtiger ben met het toevoegen van de extra's :)

---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:39 ----------

@daphne

Heb jij ook het idee dat je lichaam zich gaan aanpassen door je stofwisseling te versnellen?

Mijn basis schema bevat 2400 kcal en daar bovenop eet ik extra's. Dit kan een rol drop zijn, maar ook dingen als crackers/fruitrepen/70% chocolade etc. Meestal niet de meest gezonde dingen :P Laatste week wel vaker een (gezonde) smoothie gehad met fruit, rauwe kefir en chiazaad :)

---------- Toegevoegd om 18:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:42 ----------

Bench press
8 x 30 kg
8 x 35 kg
4 x 40
2 x 42 kg PR! :D

Incline bench press
10 x 20 kg
6 x 30 kg PR!
5 x 30 kg
2 x 35 kg

Machine flys
12 x 26 kg
8 x 33 kg
8 x 38 kg PR! (laatste was een halve herhaling :P)

Tricep rope pushdown (ander station)
8 x 25 kg
8 x 25 kg

dropset
8 x 25 kg
8 x 20 kg
7 x 15 kg

Overhead tricep extension (cable, op de helft)
12 x 15 kg PR!
8 x 20 kg PR!
Daarna 25?

Eigenlijk moest ik hier skullcrusher doen, maar het was te druk dus ik kon niet om hulp vragen. Triceps waren eigenlijk al beetje opgebrand dus dit was meer als extraatje
overhead tricep extension
6-8 x 12 kg
Bench dips
12 x bw
8 x bw

Nicee lekker veel PR's :D

Jaah eindelijk weer:D

Ziet er goed uit inderdaad. :)

Goede training weer! :D:D

Terug
Naar boven