XXL Nutrition

SP's trainings en voedingsdagboek + voorstellen

mooie DL en nice pr

• Topic Starter Topic Starter
thnx bricone!

Schema voor vandaag:

ontbijt:
chocolade shake + 2 pannenkoekjes (1/4 beslag)
tussendoor:
2 gekookte eieren + 2 pannenkoekjes
lunch:
pasta salade
tussendoor:
kleine banaan
cashews + cranberrys
kwark crumble
diner:
home made hamburger
broccolie/aardappelpuree
tussendoor:
2 pannenkoekjes
chocolade shake

recepten:
chocolade shake:
1 scoop whey, 200 ml provamel coco-rice, 2 tl cacao, 1 tl palmsuiker
pannenkoekbeslag:
250 ml provamel coco-rice, 125 g volkoren speltmeel, 1 ei, snufje zout
Pasta salade (voor 3 dagen):
400 g kip, bassilicum pasta (tube), kamut pasta, feta (arla, nepkaas), pecanoten, olijven, zon gedr. tomaat, italiaanse kruiden mix, himalayazout, kokosolie, rauwkost
Kwark crumble (voor 3 dagen):
300 g kwark naturel, 1 bakje aardbeien 250 g, 1 banaan, 30 g palmsuiker, vanille, gelatine (ik had hem eerst bedacht met cashew/honing crumble, vandaar de naam)

*schema varieert per dag. Ontbijt + tussendoortje nr. 1 is eigenlijk elke dag gelijk. Lunch zal aankomende weken kip pasta salade zijn. Tussendoortje nummer 3 zou ook fruit met yoghurt en chiazaad/hennepzaad kunnen zijn. Diner varieert per dag, maar wel altijd 2 ons groente en 1 ons vlees. In de avond eet ik meestal gebakken aardappelen uit de oven of ovenfriet van aviko. Soms neem ik overdag de avond shake als ik in de ochtend/middag train en dan neem ik in de avond eieren, vis of kwark.

*ik neem verder geen cheatmeals. Ik eet meestal 90% clean/10% overig. Af en toe dus een dropje (of een hele zak O.O) of een bakje ijs (b&J). Meestal zit ik al vol genoeg van mijn basis schema, maar soms heb ik ook gewoon zin in iets lekkers.

voedingsschema fitness pall.png

Volgens mij is het gewicht voor jou verre van een probleem inderdaad, je lijkt het makkelijk te tillen.
Lekker aan de techniek werken, dan zit je zo boven de 3 cijfers!

IK heb indd meer moeite met de techniek, maar ik denk dat mijn rug ook nog niet sterk genoeg is (onderrug/bekken). IK hoop inderdaad dat ik over een paar maanden 100 kg kan tillen :D

Het is wel vaak dat je max setjes met mindere techniek is (heb ik tenminste hihi) maar als je dit aanvoelt inderdaad meer aan techniek werken als je dit voor elkaar heb ga je denk snel vooruit :)

Kracht zit er inderdaad genoeg in! Komt helemaal goed!

Als jij de techniek te pakken hebt komt het met die kracht wel goed!

thnx ladies :)

Vandaag bicep/tricep dag. Niet heel veel oefeningen om mijn schouder te ontlasten. Daarna wel 30 min. boksen en uuhh.. dat was niet slim :P

Afgelopen maandag kon ik niet bankdrukken (alleen dumbell drukken) en vorige week was het ook al zo druk. Ik was ff benieuwd hoe ik er nu voor stond en daar was ik niet echt blij mee. Het zou door mijn schouder kunnen komen, maar ik heb duidelijk wat krachtverlies :(

Voor de rest wel lekker getraind, wel voldaan gevoel :)

Bench press
8 x 30 kg
6 x 35 kg
6 x 35 kg

Pr staat momenteel op 8 x 35 en 4 x 40 kg.

Bicep cable curl
8 x 15 kg
8 x 20 kg
8 x 25 kg
8 x 35 kg

Alternating dumbell curl (staand)
8 x 8 kg
8 x 8 kg
8 x 8 kg

Up & down set bicep cable curl (weet iemand daar de juiste naam voor??)
4 x 5 kg
4 x 10 kg
4 x 15 kg
4 x 20 kg
4 x 25 kg
2 x 30?? (weet niet meer precies
en hele reeks weer naar beneden tot de 5 kg

Ik zei tegen de trainer dat ik nooit spierpijn in mijn biceps heb (en ik merk weinig vooruitgang), dus hij kwam met die up en drop set aan.Drop set ben ik wel mee bekend, maar deze variant niet eigenlijk.

Sowieso denk ik dat ik triceps apart van de biceps moet gaan doen. De gene met wie ik samen train vond dat geen probleem, dus ff kijken hoe ik dat ga doen :) Ik dacht juist mooi (lichte) training voor het boksen aan, maar goed, progressie is toch wel belangrijker!

Tricep rope pushdown
12 x 5 kg
12 x 5 kg
12 x 5 kg
en ook weer zo'n up en down set erachteraan

Daarna 30 min boksen (vrij intensief dit x!).

Je BP gaat toch nog redelijk allemaal? 35 kg is netjes hoor. kan ook zijn dat het nu even wat minder gaat he. Ik he het ook wel gehad dat ik opeens een week had dat ik 5 kg minder kon en de week erop weer gewoon als vanouds.
Dus gewoon doorgaan maar wel goed op die schouder passen he!

wat je ook eens kan proberen wat ik van mijn collega heb waar ik wel eens mee train.
21 en op bicepscable curl.
dus 7x10kg + 7x12,5kg+7x15 kg achter elkaar. en laat je maatje tussendoor het gewicht bijsteken.
die voel je ook goed hoor! :D

Klinkt goed! Beetje hetzelfde idee dus :)
Ik moet sowieso meer gaan doen voor mn triceps/biceps. Ik klets gewoon teveel op de vrijdag en ik ga niet helemaal tot het uiterste (doe ik wel als ik alleen train).

Vanavond ben ik met mn biceps wel tot t gaatje gegaan :)

Ik wil gewoon elke week een beetje meer kunnen en als je al 3 weken stil staat (en nu zelf iets minder) dan frustreerd dat best wel. Mn benen/rug gaan wel lekker vooruit dus ik moet ook niet zeuren :P Nu even mijn lijf rust gunnen en hopelijk volgende week gewoon 8 x 37,5 kg! De laatste x benchpress was 8 x 35 niet mn max (daarna ging ik voor de 4 x 40)

Niet de beste training. Kracht was niet het probleem, maar hele tijd gapen (zuurstof gebrek!).

Frontsquat (zandzak) atg (squatrek bezet)
3 x 12 x 15 kg

Squat atg
12 x 20 kg
8 x 30
5 x 40 (daar zit meer in! Volgende x met spotter voor de 5 x 50 ATG)

Walking lunges (2 x 10 kg)
3 x 12 passen

Bulgarian split squat (2 x 10 kg)
2 x 8 reps (per been) PR

Stepups (2 x 10 kg)
2 x 8 reps

Calve raise leg press (gewicht omlaag en met stops)
3 x 12-15 x 35 kg

Leg press (diepste stand)
8 x 75 kg
8 x 85 kg PR

Egaset
Hanging knee raise
15 x bw
Jackknife
10 x bw
Decline situps
1 rep, toen kreeg ik kramp in 1 van mn buikspieren auuww
Nadat ik half dood ging schoot de kramp paar x weer in. Einde training

Laatst bewerkt:
Oeh kramp in je buikspieren klinkt echt niet fijn.
en goeie squatss :D

Kramp in buikspieren heb ik nog nooit meegemaakt. Wel in mijn voet en zo erg dat een fysio een half uur bezig is geweest het eruit te krijgen. Dat was janken van pijn. Dus kan me er wel wat bij voorstellen. :o

Nice squats! Die 50 kg pers je er binnenkort ook wel uit.

Ik ben zelf beetje bang dat daar wat schade is door mn zwangerschap (ik had een abnormaal grote buik, waar dus een 10-ponder in zat :p).

Ik lees wel dingen over overbelasting, maar ik train mijn abs niet zo vaak. Soms schiet het er ook in als ik geen buikspieroefeningen doe (laatste x bij de tricep kickbacks).

Het schiet dan in een specifiek stukje buikspier (dit x links onder), heel random. Ik begrijp er niks van!!

Vandaag zit de meeste spierpijn weer in de zijkant van mn gluten. Komt vast door de bulgarian split squat en walking lunges:)

Lekkere training zeg! Netjes die ATG squat en vooral als je volgende keer voor de 50kg atg gaat! :D

Ik ben zelf beetje bang dat daar wat schade is door mn zwangerschap (ik had een abnormaal grote buik, waar dus een 10-ponder in zat :p).

Ik lees wel dingen over overbelasting, maar ik train mijn abs niet zo vaak. Soms schiet het er ook in als ik geen buikspieroefeningen doe (laatste x bij de tricep kickbacks).

Het schiet dan in een specifiek stukje buikspier (dit x links onder), heel random. Ik begrijp er niks van!!

Vandaag zit de meeste spierpijn weer in de zijkant van mn gluten. Komt vast door de bulgarian split squat en walking lunges:)

hmz ik heb 3 9 a 10 ponders gehad...
maar serieus kramp in je buikspieren? klinkt wel naar zeg
zijn je buikspieren wel weer aan elkaar gegroeid na de bevalling?

Jeetje, 3 van die grote baby's! Ik leek met 30 weken al hoogzwanger en ben pas met 41,5 weken bevallen..pff.. Daarna was mn buik ook echt een ingezakte ballon.

Ik weet niet of ze weer goed aan elkaar zijn gegroeid, ik heb geen idee wat normaal is :P Miss moet ik x naar de HA.

Hoe weet je inderdaad of die buikspieren weer goed zitten? Kun je dat voelen? Ik heb 9 jaar geleden m'n tweeling op de wereld gezet bij 39,5 week; 7 pond en 6,5, dus die spieren hebben wel een oplawaai gekregen! Ik heb alleen ná de training kramp. Nooit tijdens.

Jeetje, 3 van die grote baby's! Ik leek met 30 weken al hoogzwanger en ben pas met 41,5 weken bevallen..pff.. Daarna was mn buik ook echt een ingezakte ballon.

Ik weet niet of ze weer goed aan elkaar zijn gegroeid, ik heb geen idee wat normaal is :P Miss moet ik x naar de HA.

Hoe weet je inderdaad of die buikspieren weer goed zitten? Kun je dat voelen? Ik heb 9 jaar geleden m'n tweeling op de wereld gezet bij 39,5 week; 7 pond en 6,5, dus die spieren hebben wel een oplawaai gekregen! Ik heb alleen ná de training kramp. Nooit tijdens.

Een diastase (wijken van de rechte buikspier) zou je zelf ook redelijk moeten kunnen voelen. Als je net onder je BH-rand, in het midden voelt, zou dat "gat" tussen je buikspieren niet meer dan 2 centimeter mogen zijn. Het beste voel je dit, liggens op je rug, met je knieën opgetrokken (maak een onderkin).
Paar vriendinnen van me hebben ermee te maken gehad, één zelfs tot operatie aan toe.
Geen idee trouwens hoe vaak het überhaupt voorkomt, was ineens een gedachte die bij me opkwam :o

Terug
Naar boven