Fitness Seller

SP's trainings en voedingsdagboek + voorstellen

lekker!!!

• Topic Starter Topic Starter
Die one leg extensions zijn eigenlijk wel fijn! Die ga ik er zeker in houden. Vooral fijn dat ik met die isolatie machine oefeningen tot failure kan gaan. Tijdens het squatten had ik geen spotter en dan zijn die machine dingen wel een uitkomst.
Toch vandaag wederom geen spierpijn in de quads, maar wel in mn billen terwijl woensdag mn glutes/ham dag is.

Ik denk dat mijn zwakkere spiergroepen eerst sterker moeten worden voor ik daar spierpijn ga hebben. Of full stack gaan op de legpress en bankje niet zo diep zetten. . Toch maar weer eens proberen:)

Gisteren was het schouder/borstdag.

Ik had enorm last van een zeurderig/branderig gevoel in mijn linkerschouder :( Vorige week had ik daar ook al last van dus ik ben bang dat dit toch een blessure is. Ook nu ik aan het werk ben (pc/kantoor) voel ik dat mijn schouder zeurt, maar het is niet pijnlijk. Wel had ik aardig wat krachtverlies, dus echt een goede training was het niet.

Side raise bleek het meest pijnlijk en zelfs 4 kg kon ik met mijn linkerarm niet meer omhoog krijgen. Aangezien bent over flys niet pijnlijk was en front raise minder pijnlijk denk ik zelf aan een spier of aanhechtingspunt die aan de zijkant van de schouder loopt.

Ik denk zelf aan overbelasting (naast mijn "normale" schema heb ik nog wat dingen erbij gedaan.. dom dom dom!!). Ik heb ook wat minder slaap gehad en wat meer stress afgelopen week en dat werkt het herstel ook tegen. Helaas geen pr's, geen lekkere trainingen.. nu focussen op rust/herstel.

Morgen rug/ham/glutendag.

He meid.. das balen zeg. Neem wat rust op die schouder. Beter nu even wat rustiger aan dan verder met overbelasten. Gewoon even een tijdje geen side raise doen dan.
Sterkte

dankjewel Marina. Jammer dat je je schouders bijna overal mee gebruikt, echt 100% rust lukt dan niet helemaal.

Ik weet er alles van hoor. schouders/nek he. ;)
Maar gewoon proberen de oefeningen waarbij je het voelt even niet te doen. Ik snap dat het lastig is maar beter dat nu te doen dan dat het erger wordt he!

Ja het is nu nog te doen, maar ik wil inderdaad niet dat het eger word! Na een beetje googlen kwam ik op de Hawkins-Kennedy-test en daar voelde ik inderdaad pijn zodra mijn arm naar beneden word gedrukt.

Het is dus waarschijnlijk een onsteking in de supraspinatus (onderdeel van de rotatorenmanchet) en/of een slijmbeursonsteking.

Ik kan nu nog alle kanten op bewegen (al voel ik duidelijk meer druk/pijn bij het zijwaartsheffen van de arm) dus het is nog in het beginstadium denk ik dan.

Ik heb een afspraak bij de fysio geregeld dus dan hoor ik wel wat wel en niet kan. Morgen ga ik wel gewoon trainen, maar even geen schouderoefeningen meer tot het weer goed voelt.

Rust, ijs (20 minuten) en dan de w-k-w methode....herstel bevorderen.

Rust is voor mij super moeilijk. Nog liever train ik elke dag!:D

Pff klote zeg.. Wel opletten he! :)

Vandaag voelt me schouder eigenlijk wel weer goed! Op hoop van zege dus.

Eerste stuk samen met mn vriend getraind (ik heb dan echt moeite met focussen en duurt allemaal veel langer), volgende x weer lkkr in me uppie :D Toch weer het 1 en ander om moeten switchen vanwege de drukte.

video! Van mn 6 x 50 kg dl
http://www.youtube.com/watch?v=NGU_JUy9GlU

Deadlift
12 x 40 kg
6 x 50 kg
6 x 60 kg
2 x 70 kg PR!

One arm dumbell row
12 x 12 kg
8 x 14 kg
6 x 16 kg (niet tot failure, meer focus op techniek/uitvoering)

Stiffed leg deadlift
12 x 30 kg
6 x 50 kg (toch teveel op 1 dag, volgende x alleen deadlift)

Chinups
3 x (net niet helemaal uithangen). PR!! :D
3 x
2 x
pullup (groene band)
6 x PR!
5 x

Hip thrust
5 sets (weer verschillende dingen uitgeprobeerd, het beste tot dusver was met de voeten plat op de hoge tafel en helemaal omhoog).

Pull through
12 x 15 kg
10 x 20 kg
8 x 25 kg
8 x 25 kg

Leg curl superset met hip abduction (naar buiten)
12 x 33 kg / 10 x 77 kg
8 x 40 (voelde niet lekker, kreeg de stoel niet goed ingesteld) / 8 x 82 kg PR?
8 x 40 kg (zelfde verhaal) / 8 x 82 kg

Nice die 70 DL :D

thnx :)

Mooie PR! :D

Echt top die PR op DL! en nice dat filmpje!

Wow goeie training gehad zeg, flink wat gewichten komen er voor bij. Gefeliciteerd met je pr op deadlift! Leuk dat filmpje ook! Ben je toevallig bang dat de stang tegen je knieën aankomt met terug gaan? Omdat dat nog beetje in stapjes gaat..

Thnx dames.
@ daphne
Nee hoor:) Ik ben nog steeds in mn hoofd heel erg met de techniek bezig. Ik moest de stang dichter naar de benen toe brengen, maar dat gaat nog niet optimaal. Maar dit is voor mij pas de 3e x dlen dus hopelijk gaat dat snel vooruit!
Volgens mijn vriend ging de 6 x 60 beter, maar geen filmpje helaas. Wel fijn om te zien wat beter kan zo!

Wow, serieus pas 3e keer en dan al 70kg, netjes hoor! Zit veel potentie in dan! :)

3e keer deadliften en 6 x 50! knap hoor.

en jippie, filmpjes!! love it

Ik vind filmpjes ook altijd leuk om te zien haha. Moeten meer dames hier gaan doen :) Wel heel confronterend ergens, want techniek kan nog iets beter en tsja mn hoofd :/ Ook ben ik natuurlijk nog lang niet waar ik wil zijn, maar dat geeft niet :)

Jammer dat er maar zo weinig vrouwen bij ons echt in de ijzers hangen! Het word wel meer gestimuleerd dan andere sportscholen, maar de meeste dames willen afvallen en dan kiezen ze liever voor cardio/bootcamps.

Ik zie wel een paar dames (volgens mij bmx-dames) aan gewichtsheffen doen, erg leuk om te zien! Dus trekken en stoten.

Vandaag heb ik een rustdag en morgen is het weer tricep/bicepdag. Ivm schouder (ook al doet het nu geen pijn meer) ga ik even niet dippen etc. Gewoon meerdere kabelpushdowns (touw, stang, reversed grip) en skull crusher (die doe ik nooit, maar lijkt me wel fijne oefening!).

Afgelopen maandag kon ik niet bankdrukken grrr.. ben toch wel benieuwd hoe ik ervoor sta! Laatste x (2 weken terug) had ik een pr met 4 x 40 kg. Hopelijk red ik dat morgen ook. Afgelopen week heb ik wat stress gehad en minder lekkere trainingen dus ben al blij als ik mijn kracht heb behouden.

Volgende week wil ik weer PR's zien!!!! Eten ging ook wat minder (soms iets te weinig van mijn basisschema doordat ik te lang wacht met mn ontbijt en iets teveel snoep O.O), maar ik heb weer een nieuw schema en ik heb genoeg motivatie!

Ik post straks ff mijn "basisschema"

Terug
Naar boven