AndroidHealthClinic

SP's trainings en voedingsdagboek + voorstellen

• Topic Starter Topic Starter
Er zit geen ruimte tussen de buikspieren, dus probleem zal ergens anders liggen. Voordat ik begon met trainen heb ik trouwens nooit last van dit soort dingen gehad, maar sinds ik echt blokjes heb (en buikspieroefeningen ben gaan doen) ben ik daar last van gaan krijgen. Blijft raar hoor.

Maar goed, ff wat anders. Vandaag nieuwe huidplooimeting gehad en toch wel blij verrast! Gewicht was vandaag weer iets naar beneden vergeleken met afgelopen weekend, maar het blijft nu wel steady boven de 60 kg (met uitschieters naar 60,5)

4-punts huidplooi 3 feb. 2014 24,2% (gewicht 59,5 kg)
Vetmassa 14,39 kg LBW 45,11 kg
4-punts huidplooi 10 maart 2014 22,7% (gewicht 60 kg)
Vetmassa 13,62 kg LBW 46,38
4-punts huidplooi 14 april 2014 21,1% (gewicht 60 kg)
Vetmassa 12,66 kg LBW 47,34

Totaal
- 2,23 kg vet
+ 2,23 kg LBW

Het lijkt alsof ik 5 weken hetzelfde weeg, maar ik woog bij de vorige meting tussen de 59-60 en nu 60-60,5 kg.

Ik voel me hier eigenlijk wel goed bij en aangezien er langzaam wat bij komt ga ik niet teveel veranderen. Ik weet wel dat ik na mn training wel iets meer kan eten (en misschien zelfs tijdens het trainen).

Vanavond lekker getraind, alleen heb ik mijn bankdruk PR van een paar weken terug wederom niet kunnen evenaren. Met mijn schouder gaat het momenteel vrij goed dus die pr's komen wel weer :D

Bench press
8 x 30 kg
8 x 35 kg (laatste 2 beetje hulp)
5 x 40 kg (met vingers eronder van de trainer)
1 x 42,5 kg FAIL! Volgende doel dus :) En natuurlijk 8 x 37,5 kg

Incline bench press
8 x 25 kg
5 x 30 kg
5 x 30 kg

Incline flys
5 x (2 x 8 kg)
14 x (2 x 6 kg)
10 x (2 x 6 kg)
Ik voel flys nauwelijks in mn borstspieren (meer in mn armen, aanhechtingen etc.). Geen fijne oefening!

Machine flys
10 x 26 kg
8 x 33 kg
8 x 33 kg

Tricep rope pushdown
15 x 5 kg
13 x 5 kg (zo ongeveer)
10 x 6 kg
20 sec. rust en nog stuk of 6 reps eruit persen :D

Overhead tricep extension (cable, op de helft)
15 x 10 kg
8 x 15 kg
8 x 17 kg
20 sec. rust
nog een stuk of 5 (zeer pijnlijke) reps

Skullcrusher
1 set met 10 kg en 1 met 8 kg.. rep aantal weet ik niet meer.. voelde niet helemaal lekker, ook belastend voor mn schouders. Volgende x ff trainer erbij roepen voor de juiste techniek! Armen waren leeg dus dat was t voor vandaag!

nice train!

Nicee en die bench PR komt er nog wel dat weet ik zeker, geduld hebben :)

Ja geduld is lastug :D

Ik heb wel een positief gevoel over gehouden aan de training van gisteren. Lekker veel spierpijn ook weer :D

Inderdaad geduld, dan komt het! Maar goede training verder hoor en netjes je vooruitgang in gewicht & vp!

Mooie resultaten.

Wat een goede resultaten. Ik ga je volgen.

En wat fijn dat je metingen kan doen. Is dat met een tang, die huidplooimeting en op je sportschool?
Keep it up

Thnx allemaal!

Ja meting is met een tang. Ik kan niet 100% zeggen dat het accuraat is uitgevoerd (dat hoop ik wel natuurlijk!), maar het lijkt ook wel of alles wat droger/harder is. Toch zijn mijn cm's wel toegenomen (ongeveer een centimeter erbij gemiddeld), waarvan ik weer ga denken dat er toch wat vet bij is (ook op mijn onderbuik).

Voor mijzelf heb ik gisteren 3 punten gemeten met de hp meter, zo kan ik het zelf een beetje bijhouden.
Nu nog eerst 5 weken bulken voor ik mijn vet% (bewust) ga verlagen.

Bovenbeen (op de helft)
20 mm
Zijkant knie/kuit
16 mm
Schuin boven de navel
8 mm

Thnx allemaal!

Ja meting is met een tang. Ik kan niet 100% zeggen dat het accuraat is uitgevoerd (dat hoop ik wel natuurlijk!), maar het lijkt ook wel of alles wat droger/harder is. Toch zijn mijn cm's wel toegenomen (ongeveer een centimeter erbij gemiddeld), waarvan ik weer ga denken dat er toch wat vet bij is (ook op mijn onderbuik).

Voor mijzelf heb ik gisteren 3 punten gemeten met de hp meter, zo kan ik het zelf een beetje bijhouden.
Nu nog eerst 5 weken bulken voor ik mijn vet% (bewust) ga verlagen.

Bovenbeen (op de helft)
20 mm
Zijkant knie/kuit
16 mm
Schuin boven de navel
8 mm

spieren??

Ik train wel mn onderste buikspieren, maar cm erbij lijkt me dan eerder vet:p maar goed, het zou ook gewoon spiermassa kunnen zijn. Dat hoop ik dan maar :D

Gezien je zelf zegt dat je blokjes ziet lijkt het me geen vet. En je vet% daalt ook terwijl je gewicht toeneemt. Lijkte me toch spiergroei. :)

Lekker getraind!

Thnx!

Vandaag een heerlijke training! Veel kracht en veel uithoudingvermogen :D Inmiddels 3 dagen aan de creatine (1 grote tl pure creatine per dag), maar ik ga er niet vanuit dat dat zo snel zoveel invloed heeft. Ik ben gestopt met cafeïne (dat was een voorwaarde voor mij om aan creatine te beginnen), pff.. zo verslavend! Cafeïne kan dus het effect van creatine volledig teniet doen. Het schijnt voor vrouwen niet goed te werken (qua spiergroei), maar wel kracht. Lijkt me raar, want meestal betekent meer kracht meer groei. Het zal wel per persoon verschillend zijn :)

Ik ben ook sinds een kleine week begonnen met glucosamine (+ astaxantine, duivelklauw extract, vit c, mangaan , koper). Het was toevallig in de aanbieding dus ik was gewoon ff benieuwd. Beetje onder het mom, baat het niet dan schaad het niet.

Mn supp lijstje is wel wat groot nu, maar goed, ik voel me goed! Dat vind ik het belangrijkst. Niet alles zal daadwerkelijk nodig zijn, maar soort van verzekering voor mn lichaam.

Training van vandaag

BOR
8 x 30
8 x 30
8 x 30
8 x 35 PR!

Deadlift
8 x 50 kg (dat ging soepel!)
4 x 70 (oops foutje, had 60 moeten zijn) PR!
3 x 70 kg PR! Eerste hh ging heel netjes, daarna toch weer beetje met de kont omhoog.
6 x 60 kg
6 x 60 kg

Chinups (tandje zwaarder dit x, de smalle paarse band!)
6 x bw
8 x bw (iets smaller)
6 x bw

Daarna beetje aangeklooid met de pulldown en straight arm pulldown. Ik voel het meer in mn armen/schouders en dan doe ik hem liever niet (sowieso nog behoorlijke spierpijn in mn borst/triceps!). Misschien toch weer low seated cable row erin gooien, die voelt wel fijn in mn rug.

Leg curl (eindelijk kreeg ik dat ding goed ingesteld :D Standje D, Xl.. ff onthouden)
Oja, en ik heb hem dit x vanuit mijn hakken uitgevoerd (hak dus goed naar achteren duwen, pff branden!!!!)
8 x 33 kg
8 x 38 kg
8 x 40 kg
8 x 45 kg PR!

Pull through
8 x 20 kg
8 x 25 kg
8 x 30 kg PR!

Het stuk waar ik normaal hip thrust doe was bezet door de bootcamp dus die pak ik vrijdag wel ff mee. Ik ben ook one arm dumbell row vergeten, volgende x beter!

Ik was niet helemaal blij met mn huidige schema dus ik ben nog even aan het zoeken naar een schema waar ik mij lekker bij voel. Ik heb een schema in mijn telefoon staan, maar door trial en error zal ik het 1 en ander nog aanpassen (zoals de pulldown die ik eigenlijk gewoon niets vind).

Schouders zijn vrijdag aan de beurt ipv bicep/triceps. Het word dan schouders/abs/boksen en biceps komen bij de benendag. Borst/triceps is me heeel goed bevallen! In beidde spiergroepen heel veel spierpijn :) Vandaag was ook een fijne training, maar dan wel volgende x met hip thrust en one arm dumbell row erbij en iets minder sets op de andere oefeningen (of ik moet een extra maaltijd meenemen :P).

---------- Toegevoegd om 10:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:28 ----------

rug progressie
http://forum.dutchbodybuilding.com/f294/rug-progressie-fotos-364943/#post8464160

Wauw wat een vooruitgang en wat een mooie gespierde rug al!!! goed bezig

Thnx Joyce:)

Heerlijk getraind net :D Ik heb deze week sowieso een goeie week :)

Met mn schouder gaat het veeeel beter, maar zijwaartsheffen doe ik nog even een tijdje niet (pas als de pijn 100% weg is dan doe ik die weer).

Vandaag waren dus de schouders/abs aan de beurt, maar ik heb iets meer gedaan (vrijdag is heerst er altijd zo'n ontspannen sfeertje en dan proberen we vaak wat nieuwe dingen uit).

Schouder drukken
8 x (2 x 8 kg)
8 x (2 x 10 kg) PR!
8 x (2 x 10 kg)

Millitary press staand (dit x geen pushpress, maar gewoon rustig omhoog)
3 x 8 x 20 kg

Cable front raise (nieuw!)
uuhh... iets van 20 kg? Vergeten :D iig 3 sets

Face pull (ander kabelstation dus daarom 5 x zoveel gewicht)
10 x 25 kg
10 x 27 kg
10 x 30 kg

Bent over flys
3 x 12-15 x (2 x 2 kg)

Rear delt machine (nieuw!)
(ff uitproberen. Voelt toch wel lekker!)
eerste sets ff aanvoelen van hoe en wat. Laatste set deed ik volgens mij 10 x 19 kg.

Jackknife
3 x 10-15

hanging knee raise
2 x 15 x bw
Hanging leg raise
10 x bw

Hip thrust tegen de tafel (gewoon omdat we daar zin in hadden :))
3 x 15 x bw

20-30 min boksen (diverse combi's)

Vervolgens met 30-40 km per uur (wind in de rug) naar huis gesjeesd. Daarna snel shake gemaakt (provamel, cacao, whey, palmsuiker) en nu lekker aan de oven patat. Life is so good :D

Lekker getraind!
en inderdaad goed dat je op je schouder let!

thnx. Gelukkig heb ik verder geen last, alleen als ik mijn arm helemaal omhoog hef dan voel ik iets zeuren.

Nou laat die ronde delts maar komen hihi. Schouder op 1 dag was wel een goed idee blijkbaar, veel beter dan half bakken na een zware borsttraining hehe.

Zo, goede training hoor! Fijn dat het al beter met je schouder gaat!

dankje :)

---------- Toegevoegd om 10:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:12 ----------

Oef, zware training vandaag! Ik heb de benen behoorlijk gepijnigd :P

Legpress (diepste stand) van life fitness (squatrek bezet)
8 x 65 kg
8 x 75 kg
8 x 85 kg
8 x 95 kg PR!
en dan te bedenken dat ik met maar 35 kg begon lol

Squat ATG
8 x 30 kg
5 x 40 kg
4 x 50 kg + 3 met spotter

Bulgarian split squat
2 sets per been
8 x 10 kg dumbells

Leg extension 1 been (geen opwarmsets dit x)
Benen deden eigenlijk al mega veel pijn, maar ik heb er toch een respectabel aantal hh uit kunnen persen met moeite!
8 x 40 kg
7 x 40 kg
6 x 40 kg

Bicep dumbell curl (alternating)
8 x 8 kg
8 x 10 kg PR!
FF tussendoor barbell curl geprobeerd
6 x 20 kg
5 x 20 kg (oef zwaar!)
Daarna weer bicep dumbell curl
6 x 8 kg (hmm.. beetje leeg)

Bicep cable curl
8 x 25
6 x 30 en drop set >
3 x 25 kg
3 x 20 kg
3 x 15 kg

Daarna nog kuit drukken staand met 1 been (12 kg dumbell)
3 sets, 10-14 hh

Laatst bewerkt:
Nice training !

Terug
Naar boven