DRC Raw Cup
Afgelopen tijd was mijn lichaamsgewicht stabiel rond de 85,5 kilo, dus afgelopen zondag begonnen met een watercut in de veronderstelling/hoop dat er ongeveer 3 kilo af zou gaan. Toen ik gisteren wakker werd zat ik nog op 83,9 kilo, zo vroeg mogelijk naar Tilburg gereden met een vuilniszak aan en 2 truien + trainingsbroeken en de airco op 30 graden. Ik kon gelijk wegen en woog in op 83,6 kilo. Daarna een kwartier op de crosstrainer gezeten met 2 truien + trainingsbroeken, 2e weging: 83,3 kilo. Weer een kwartier fietsen en 3e weging: 83.0 kilo. Gehaald dus; maar ik voelde me heel erg waardeloos. Deze aanpak is niks voor mij, voortaan zorg ik dat ik niet meer boven de 84-84,5 kom.
Squats
- 200 kilo opener: ging al veel zwaarder dan nodig was
- 207,5: wedstrijd pr met nog een beetje wat ruimte over, er konden geen NR's gezet worden omdat de doping controle er niet was, dus ik besloot een veilige beurt te doen i.p.v. op 215 te gokken.
- 210: wedstrijd
pr, zwaar + lelijk.
In de staat waarin ik me verkeerde nog, was ik erg tevreden. Kreeg van Pjotr de tip zout water te drinken, omdat ik maar bleef zweten en me duizelig voelde enzo.
Bench
- 127,5 opener - fail: voorzichtig ingezet, vanwege bovenstaande redenen. zoals gewoonlijk vergat ik weer eens te wachten op de signalen bij het benchen, dus ik begon voor het start signaal.
- 132,5: wedstrijd pr en voelde vrij zwaar.
Inmiddels begon ik me weer energievol en gewoon goed te voelen, dankzij de tips van Pjotr.
- 137,5: veilig gedaan, ik twijfelde of 140 haalbaar was. wedstrijd
pr en uiteindelijk voelde het als de eenvoudigste lift, 140 had er zeker nog ingezeten.
Deadlift
dit ging een battle worden met Cemil, waar we allebei naar uit hadden gekeken.
- 240 opener: easy. Cemil deed 235
- 252,5: wedstrijd pr en vrij zwaar, setup was slordig en pullde de bar met teveel afstand vanaf mijn schenen. 252,5 zorgde ervoor dat ik mijn streven voor de dag en dus een 600 total behaald had. Cemil deed 255.
- 260: all out en dik wedstrijd
pr. Cemil deed nog 262,5

.
Uiteindelijk een 37,5 kilo totaal
pr ten opzichte van mijn vorige wedstrijd in dezelfde gewichtsklasse. De rek is er hier ook nog niet uit. Dus in december ga ik zeker weten weer competen in -83. 1e plaats met 607,5 totaal.
Deze wedstrijd bracht mij naar 405,5 wilks en dus eindelijk die 400 grens voorbij. Dit zorgde er ook voor dat ik de top 10 van raw lifters binnen Nederland heb mogen betreden. Ik sta nu 10e, het zal even afwachten zijn of ik dat na vandaag nog steeds zal staan omdat vandaag de -93, -105, -120 en 120+ gaan liften op de DRC cup. Maar ik ben tevreden, deze week even helemaal niks qua trainen. Daarna weer 'rustig' verder en vanaf september weer echt hard gaan bouwen.
Filmpjes zullen volgen, PHM heeft alles voor me gefilmd. Maar PHM is nu weer massaal aanwezig op de DRC cup.