AndroidHealthClinic

Starters log

• Topic Starter Topic Starter
Week -6

Zondag
Squat: 5x107,5 - 4x127,5 - 3x150 - 5x5 170
Bench press: 5x70 - 4x80 - 3x95 - 5x5 107,5
5x10 Pec deck - 4x8 Hyperextensions

Woensdag
Deficit deadlift: 4x127,5 - 4x152,5 - 2x3 165
Bench press: 5x70 - 5x80 - 5/8/5/8/5/8/5x 95
Deadlift: 3x127,5 - 3x152,5 - 3x180 - 5x5 205
5x10 db side raises - 4x10 upperback machine

Vrijdag
Squat: 5x107,5 - 4x127,5 - 3x150 - 4x5 170
Bench press: 5x70 - 4x80 -3x95 - 5x7 100
Squat + chains: 4x107,5 - 4x127,5 - 4x4 150
4x10 pec deck - 3x10 hanging leg raises

Vrijdag
Deadlifts tot de knie: 3x127,5 - 3x152,5 - 3x180 - 4x3 190
Seated wijde grip bb oh presses: 4x8 60
Deadlift + chains: 3x127,5 - 3x152,5 - 3x180 - 4x3 190
5x12 bw dips - 5x10 lat pulldowns

conclusie: deze week was retarded zwaar, zo + wo + za ochtendtrainingen (zo avond + ma een feestje) is echt slechte timing in een dergelijke week.

Tevens zit mijn bw nu op 86,6 in de ochtend, ik heb nieuw eiwitpoeder van bulkpowders.nl.. zodra ik die shit genomen (50 gram maar) heb, krijg ik vrijwel instant diarree en loop tot de volgende meal met buikpijn. Dat verklaart de rare bw gain waarschijnlijk, vanaf morgen even schrappen en kijken of het dan beter gaat. Dan even testen of het met 25 gram bijvoorbeeld niet is, om nou 50,- aan eiwitpoeder weg te gooien ben ik te Nederlands voor.

Laatst bewerkt:
:roflol: dat is zuur. Waarschijnlijk wilt Grijs het anders wel overnemen voor een 1/5 van de prijs. Of Bulkpowders een pot diarree opsturen, met zon klacht neemt een beetje bedrijf het wel weer terug.

:roflol: dat is zuur. Waarschijnlijk wilt Grijs het anders wel overnemen voor een 1/5 van de prijs. Of Bulkpowders een pot diarree opsturen, met zon klacht neemt een beetje bedrijf het wel weer terug.

:roflol:

Die haters zitten helemaal in Manchester ofzo man

Laatst bewerkt:
heb hetzelfde met whey hydrolysaat. Dacht dat eens uit te proberen maar idd ook aan de instant diaree.

goed zware week idd! Sterke deadlifts

nee was xxl. Maar bij xxl isolaat heb ik nergens last van

mss ligt het aan het soort eiwit dat je genomen hebt

XXL perfect whey had ik ook geen problemen mee, dus die zal ik weer aanschaffen als het ind aan die whey van bulkpowders ligt

Dafuq:eek:, ben benieuwd voor mij is 5kg whey van Bulkpowders onderweg naar NL ... shit happens....
ga je nog pieken voor DRC of beschouw je dat als zware training?

2x per week 2x deadliften? En ook vrij hoge reps, dit was toch dat "Robert's..." hypertrophy schema?

Hoe vind je dit ten opzichte van de meer 'klassieke' 31 en 37v2 schema's van Sheiko?

Die 257.5 is het resultaat van 2x deadliften denk ik :)

owja, tip voor eiwitpoeder: Ik had soms ook last van de darmen of maagzuur na sommige shakes. Neem nu natural varianten (casseine en whey) zonder zoetstof. Even wennen maar met wat dextrose/fruit is het prima weg te drinken en nooit meer last van je maag.

Dafuq:eek:, ben benieuwd voor mij is 5kg whey van Bulkpowders onderweg naar NL ... shit happens....
ga je nog pieken voor DRC of beschouw je dat als zware training?

Het ligt dus wel echt aan die eiwitten. Deze ochtend 100 gram weightgainer genomen ipv 50gr whey + 50gr weightgainer. Nu nergens last van. Morgen even testen met 25gr whey ipv 50gr.

4 weken out moet ik alles 100% voor 2 singles. De kans is altijd aanwezig dat ik dan stiekem 102,5-105% doe als iets echt soepel gaat :fire:.

2x per week 2x deadliften? En ook vrij hoge reps, dit was toch dat "Robert's..." hypertrophy schema?

Hoe vind je dit ten opzichte van de meer 'klassieke' 31 en 37v2 schema's van Sheiko?

Ik weet even allemaal niet meer wanneer ik wat gedaan heb, maar mijn sheiko verloop ziet er ongeveer zo uit: ergens begin vorig jaar de 3 keer per week variant gedaan, complete blok. Had ik geen gains op gemaakt. Inmiddels was ik gewend nergens echt meer gains mee te maken. Wat ik ook deed (5/3/1 - cube method etc.) leek niet te werken, vaak ook omdat ik (achteraf gezien) veel te zwaar trainde. Ik baseerde altijd alles op de 1rm's die ik gezet had toen ik 92-94 kilo woog, terwijl er nog maar zo'n 78-80 kilo over was van me. Tevens ging ik vrijwel elke training wel iets all out doen, wat uitermate contraproductief werkt voor mij. Ergens ben ik ook eens het zinnetje tegengekomen dat de meeste mensen in de gym aan het testen zijn i.p.v. aan het trainen. Dat was op mij enorm van toepassing.
Vaak ging ik ook pr's zetten op varianten/zinloze lifts om voor mezelf de illusie te creëren dat ik toch vooruit ging (iets wat je in veel logjes ziet hier op dbb). Tijdens de 3 keer per week variant ging ik vrijwel elke zaterdag ook naar de gym voor random dingen; farmer walks, biceps etc.

Na mijn neusoperatie en herstel had ik niet zo gek veel tijd om voor te bereiden voor de wedstrijd in Juni. En dus heel even kort de 4x p.w. variant gedaan, daarmee kwam ik aardig terug op niveau; 200-120-230 aan 80,1. Dus er leek wel iets goeds aan te zijn, maar goed. In augustus stond een vakantie gepland, dus tot die tijd alleen maar een beetje lopen kloten.

In aanloop naar de wedstrijd in December besloot ik toen maar gewoon de 4x p.w. variant te doen, de reguliere dus. Paar weken moeten schrappen i.v.m. tijdsgebrek. Toen kwam ik dus uit op de 202,5-122,5-245 aan 80,6. Wetende dat er ruimte over was in de squat en de bench vooral zo laag was door gebrekkig schoeisel, had ik het idee dat ik met deze trainingsmethode echt iets op het spoor was.

Daarna dacht ik eigenlijk een gewichtsklasse hoger uit te willen gaan komen, dus besloot ik de hypertrophy variant te gaan doen. 13 weken later had ik 207,5-130-257,5 aan zo'n 84 kilo. En mijn sticking points in mijn lifts waren zo goed als geëlimineerd, op squat na. Inmiddels zijn in de periode daarna de werkgewichten voor squats en bench weer verhoogd, wat soepel voelt. Dus ik ben positief dat ik hogere 1rm's heb dan dat. Voor mijn gevoel reageer ik veel beter op deze variant dan de reguliere. Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is en daarna personaliseren, ik heb bijv squats + chains ingevoerd, verander regelmatig flat presses in oh presses, doe box jumps, hogere percetanges op board press, voeg biceps toe etc.

Damn, stevige lap tekst.

owja, tip voor eiwitpoeder: Ik had soms ook last van de darmen of maagzuur na sommige shakes. Neem nu natural varianten (casseine en whey) zonder zoetstof. Even wennen maar met wat dextrose/fruit is het prima weg te drinken en nooit meer last van je maag.

Ik heb altijd de smaakloze varianten. Mijn ontbijt is eigenlijk altijd hetzelfde: 500ml melk, 130 gram fine oats, 50 gram whey, 50 gram weightgainer + 1 banaan, zo'n 1150 kcals.

Laatst bewerkt:
Thnx goede post Erwin

Week -5

Maandag
Bench Press: Bench press: 5x70 - 4x80 - 3x95 - 4x3 107,5
Squat: 5x107,5 - 4x127,5 - 3x150 - 4x3 170
Bench press: 4x70 - 4x80 - 4x4 95
1 ronde tabata battle ropes - 4x6 Pec deck

Woensdag
4x4 Box Jumps
Deficit deadlift: 3x127,5 - 3x152,5 - 3x165 - 4x2 180
Bench press: 5x70 - 4x80 - 3x95 - 4x2 100
Box pulls: 3x180 - 3x205 - 2x2 230 - 1x240 - 1x250 - 1x240
5x6 44 kilo db seated oh extensions - 4x8 db curls - 4x5 safety squat bar goodmornings

Vrijdag
Squat: 5x107,5 - 4x127,5 - 3x150 - 4x2 170
Bench press: 6x70 - 6x80 - 5x6 95
Squat + chains: 4x117,5 - 3x137,5 - 4x2 160
1 ronde tabata battle ropes - 5x10 pec deck - 5x6 behind the neck pulldowns

Vrijdag
4x3 Box Jumps
Deadlifts tot de knie: 3x127,5 - 3x152,5 - 3x180 - 4x3 190
Seated wijde grip bb oh presses: 5x40 - 3x60 - 4x70 - 4x72 - 4x74 - 4x76 pr
Box pulls: 3x140 - 3x165 - 3x190 - 4x3 220
Dips: 5xBW - 5xBW+24 - 5xBW+40 - 5xBW+45 - 3x5 BW + 50 pr
5x6 60 kilo bb skullcrushers - 4x8 machine preacher curls

Conclusie: dit voelde als vakantie na de afgelopen 2 weken. Was niet ongewenst. Vanaf volgende week begint de competitie cycle, komt neer op over het algemeen wat lager volume en hogere intensiteit. Was wel blij met de 250 box pull van woensdag, nog nooit zo easy getrokken.

Verder moet ik even wat rectumficiren (har har har); mijn buikissues kwamen NIET door de bulkpowders whey. Ik had ergens gelezen dat je fucking goed slaapt van kamillethee een half uur voor je naar bed gaat. Daar was ik op hetzelfde moment mee begonnen. Schijnbaar kan ik niet tegen kamillethee. Gestopt en geen problemen meer.

Laatst bewerkt:
Misschien zie ik het over het hoofd, maar heb je een template of iets dergelijks van de manier waarop jij traint?
Als mijn hamstring het in Juni weer toe laat zou ik graag op een soortgelijke manier gaan trainen in aanloop naar het NK in december.
Vooral het niet constant max gaan spreekt mij erg aan, op deze manier kan ik een keer heel blijven.

Alvast ontzettend bedankt.

Misschien zie ik het over het hoofd, maar heb je een template of iets dergelijks van de manier waarop jij traint?
Als mijn hamstring het in Juni weer toe laat zou ik graag op een soortgelijke manier gaan trainen in aanloop naar het NK in december.
Vooral het niet constant max gaan spreekt mij erg aan, op deze manier kan ik een keer heel blijven.

Alvast ontzettend bedankt.

De nieuwe sheiko schema's zijn dit. Ik gebruik de hypertrophy variant als basis: http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=00731086270851822412

Ik geloof alleen dat je als zwaardere lifter beter af bent met een lager volume. Maar dat is misschien een kwestie van proberen. Zou hoe dan ook eerste beginnen met de reguliere lay out. Die kun je vinden op het forum van sheiko-program.ru. Daar vind je ook deze tabel:
XQBVntdl.jpg

http://sheiko-program.ru/forum/index.php?topic=3.0

Kan je dus simpel zien in welke klasse je valt en aan de hand daarvan een lay out pakken. Vanaf CMS ga je sowieso over op 4 keer per week, daaronder nog 3 keer geloof ik. Maar dat wijst zichzelf allemaal wel op dat forum.

50kg dips is goede beefcake

De nieuwe sheiko schema's zijn dit. Ik gebruik de hypertrophy variant als basis: http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=00731086270851822412

Ik geloof alleen dat je als zwaardere lifter beter af bent met een lager volume. Maar dat is misschien een kwestie van proberen. Zou hoe dan ook eerste beginnen met de reguliere lay out. Die kun je vinden op het forum van sheiko-program.ru. Daar vind je ook deze tabel:
XQBVntdl.jpg

http://sheiko-program.ru/forum/index.php?topic=3.0

Kan je dus simpel zien in welke klasse je valt en aan de hand daarvan een lay out pakken. Vanaf CMS ga je sowieso over op 4 keer per week, daaronder nog 3 keer geloof ik. Maar dat wijst zichzelf allemaal wel op dat forum.

Bedankt ziet er erg goed uit, heb er nu al zin in! :)

No problem

Terug
Naar boven