MuscleMeat

SteenSteen's krachtlog

Met een andere gozer hele interessante gesprekken gehad over het "uit je comfort zone stappen". Had een gekke theorie over het jezelf nog lastiger maken dan het is, om dan in een bepaalde mindset te komen waardoor het makkelijker is. Gebruikte als voorbeeld dat je op een snikhete zomerdag een trui en winterjas aan moet trekken om in een bepaalde survivalmindset te komen, lijkt me dan weer wat over de top

er zit wel wat in zijn theorie maar zijn voorbeeld vindt ik niet echt aansprekend. Tenzij hij bedoeld dat je met deze methode je lichaam aan ongemakkelijke physieke situaties kan laten wennen.
Tegenovergestelde zien we terug bij Wim Hoff (ice man) die in zijn onderbroekie in een ijsbad gaat liggen.
Dit slaat op het fysieke aspect van deze theorie, het mentale aspect zou zijn: je lichaam(brein) aan ongemakkelijke mentale/sociale situaties laten wennen zodat je er in de toekomst beter mee om kunt gaan.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.982
er zit wel wat in zijn theorie maar zijn voorbeeld vindt ik niet echt aansprekend. Tenzij hij bedoeld dat je met deze methode je lichaam aan ongemakkelijke physieke situaties kan laten wennen.
Tegenovergestelde zien we terug bij Wim Hoff (ice man) die in zijn onderbroekie in een ijsbad gaat liggen.
Dit slaat op het fysieke aspect van deze theorie, het mentale aspect zou zijn: je lichaam(brein) aan ongemakkelijke mentale/sociale situaties laten wennen zodat je er in de toekomst beter mee om kunt gaan.

*zucht* met je wikipediatermen

Vandaag UB dagje. Belachelijk snel klaar, geen trainingspartner en dode telefoon.

Bench
10x20kg
6x40kg
6x50kg
6x60kg
5x60kg
5x60kg
4x60kg ja wtf
6x60kg thx dere slipknot
6x60kg
Ik callde de rugkramp al voor de training :o Verder wel prima reps.

Optrekken overhands, deadhang
3x6xbw
Voelde naar zwaar

Incline bankdrukken
10x40kg
1x60kg lol nope
10x40kg
10x40kg
De 40 ging belachelijk makkelijk, 60 was bijna zelfmoord

Nog wat horizontale r*tard rows, facepulls en curls

wut

haha almost guillotine press, nice. All that benching though, dayum

• #1.985

ja wat

haha almost guillotine press, nice. All that benching though, dayum

Deze week ook nog even aankaarten dat spotters bij de benches wel echt noodzakelijk zijn :o

Vandaag weer een uurtje na het werk een snelle rustige training. Dinsdag en woensdag doe ik dus standaard "hersteltrainingen", om toch wel wat te doen maar niet weer overtrain.

Squats beltless
10x20kg
5x50kg
5x70kg
5x5x100kg
Easy. Met breed vastpakken ben ik ook een stuk sterker. Aankomende week ook wat experimenteren met hoe breed ik sta.

Deadlift beltless, pause vlak boven knie
5x60kg
5x90kg
3x3x120kg
Ram easy. Moeilijkste was om mezelf in te houden deze training.

In de avond 85kg, duimen dat ik snel de 82kg na het ontbijt aantik als meetprep.

• #1.988
zei ik nou een week of 6 cutten om van 85 naar 82 te gaan

Net gewogen voor het middageten, alleen wheyshake met water op vanochtend als ontbijt. Zat al op 83.5kg :o

Of je gaat je telkens wegen op de zelfde dag om ongeveer zelfde tijdstip op lege maag..

Maandag als je wakker wordt na wc bezoekje bijvoorbeeld

• #1.990
Of je gaat je telkens wegen op de zelfde dag om ongeveer zelfde tijdstip op lege maag..

Maandag als je wakker wordt na wc bezoekje bijvoorbeeld

Ik weeg me expres na het ontbijt, omdat ik me bij de meet ook na het ontbijt weeg. Als ik 82kg weeg voor het ontbijt, dan is dat geen garantie dat ik -83 weeg bij de meet.

Ik weeg me expres na het ontbijt, omdat ik me bij de meet ook na het ontbijt weeg. Als ik 82kg weeg voor het ontbijt, dan is dat geen garantie dat ik -83 weeg bij de meet.

Dat is toch niet handig?, gewoon vroeg zijn voor wegen en daarna gelijk eten.

• #1.992
Dat is toch niet handig?, gewoon vroeg zijn voor wegen en daarna gelijk eten.

Dus bijv. 82 wegen voor het ontbijt (en na toiletbezoek) en dan daar na de weging meteen eten?

Dan eet je wel best laat, ben je dan wel energiek voor de wedstrijd?

Dus bijv. 82 wegen voor het ontbijt (en na toiletbezoek) en dan daar na de weging meteen eten?

Je kunt toch vroeger bij wedstrijd komen, zsm laten wegen en dan shake erin en wat brood oid

Dat is hoe ik het doe, en ik verwacht dat de meeste het zo doen.
Is maar net wat je gewend bent. Normaal gesproken "ontbijt" (eerste maaltijd) ik pas rond half 1.
Tenzij je een grote speling hebt kan je ervoor wel eten.
Heb bij beginners en drc na de weging gegeten, banaantje, brood, whey + havermout.

• #1.995
Je kunt toch vroeger bij wedstrijd komen, zsm laten wegen en dan shake erin en wat brood oid

Dat is hoe ik het doe, en ik verwacht dat de meeste het zo doen.
Is maar net wat je gewend bent. Normaal gesproken "ontbijt" (eerste maaltijd) ik pas rond half 1.
Tenzij je een grote speling hebt kan je ervoor wel eten.
Heb bij beginners en drc na de weging gegeten, banaantje, brood, whey + havermout.

Thanks voor de input ;) Dan inderdaad gewoon goed mealpreppen en ontbijten meteen na de weging.

Training van vandaag. Veel wakker gelegen vannacht, kwam blijkbaar door een veer die los zat. Verder met alleen een wheyshake op gaar gewerkt en gelezen in het zonnetje. Cut gaat goed.

Bench met belt want altijd kramp
10x20kg
5x40kg
5x50kg
1x60kg
4x65kg ja wtf
5x65kg
4x65kg
4x65kg
doei benchpress ga maar weer naar huis

Lat pulldown
10x47kg
3x10x66kg
Ging wel prima. Wel weer last van nussbarslotje :mad:

Standing db press met belt
12x12kg
10x14kg
10x16kg
3x10x18kg
Gaat goed vooruit

Nog wat facepulls en curls

Cut gaat zo snel dat ik in juli gewoon weer op onderhoud ga eten :o "6 weken cut in 6 dagen" door stonestone

Blz gelezen: 54
Probeer dagelijks minimaal een blz of 30 te lezen en dat op te bouwen naar meer dan 50. Nu bijna de "The 7 habits" van Covey uit. Daarna "Mastery" van Robert Greene en "De kunst van het heldere denken" van Rolf Dobelli. Op de lijst staat verder nu nog "The way of the superior man" van David Deida, "The E-Myth" van Michael E. Gerbert, en "The 4-hour workweek" van Timothy Ferriss. Zijn nog een hoop boeken op de lijst, eerst beginnen met deze :) Blz gelezen ga ik dus ook loggen, lekker alles loggen.

Laatst bewerkt:
Mirin squat en deadlift heel hard, maar zo raar dat die bench niet lekker lijkt te gaan. Goeie log trouwens, ga zeker volgen. We hebben ook vergelijkbare stats (lichaam), leuk om te zien.

• #1.997
Mirin squat en deadlift heel hard, maar zo raar dat die bench niet lekker lijkt te gaan. Goeie log trouwens, ga zeker volgen. We hebben ook vergelijkbare stats (lichaam), leuk om te zien.

Welkom in de enige echte Steensteens fanclub

Gewicht is alweer terug naar 83-84kg :o Bench moet ik nog veel aan werken ja. Nussbaroperatie (pectus excavatum) en lange armen kan ik niets aan doen, dus ik moet gewoon veel benchen.

thuis die latpulldowns gedaan ja

Welkom in de enige echte Steensteens fanclub

Gewicht is alweer terug naar 83-84kg :o Bench moet ik nog veel aan werken ja. Nussbaroperatie (pectus excavatum) en lange armen kan ik niets aan doen, dus ik moet gewoon veel benchen.

Ah, dat verklaard wel een hoop. Misschien kun je iets leren van Garrett, van Massthetics. Die heeft gigantische slinger armen:

maxresdefault.jpg

Tips die ik je kan geven is veel CGBP, overheads en spoto presses. Heeft mij veel geholpen (120kg bench).

• #2.000
thuis die latpulldowns gedaan ja

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ah, dat verklaard wel een hoop. Misschien kun je iets leren van Garrett, van Massthetics. Die heeft gigantische slinger armen:

Tips die ik je kan geven is veel CGBP, overheads en spoto presses. Heeft mij veel geholpen (120kg bench).

3xPW bench en veel DB overhead werk, duimen tot het daarmee wel gaat lukken :o Thx voor de tip, kende de spoto press nog niet.

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

Wow dat was post 2000

En ik log nu dus ook blz gelezen

Heeeeuuuuj+morgen+vrij+omdat+goede+vrijdag+_2efb4aa3647cb31e433a5f8df7be8572.jpg

Terug
Naar boven