- Waardering
- 15.917
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In
Wel een kleine change of plan, ik ben namelijk van plan om lekker een Iron Man te gaan doen in 2016. Dus ook 3xpw een uurtje cardioIk ga nog wel naar de 93kg, geen zorgen.
Vandaag al zo'n 3000kcal op in 5 uur tijd en een uurtje hardgelopen. Conditie is niet echt een punt, ik ben wel zwaar en log geworden![]()
Change of plan(s),
Hardlopers knieblessure, 6x per week upper body
gr jan
Gains gaan best goed, ik wil ook gewoon door naar de 93kg. Wel zal ik waarschijnlijk wat LB volume in moeten leveren, dus ik daarmee ga ik gewoon zwoar maar niet veel volume voor dat dere fatigue.Cool
Ik ga binnenkort ook (weer) starten met hardlopen, maar ik bouw wel iets langzamer op dan gelijk een uurtje
ik loop liever een wat harder tempo en wat kortere tijd/afstand dan langzaam maar lang, omdat ik met hardlopen op een wat langzamer tempo, last krijg van mijn kuiten en knieën.
Een klein advies mbt hardlopen: bouw het echt rustig op. Als je denkt jezus dit schiet niet op, dan moet je nog een stapje terug doen. En koop goed schoeisel. Srs hardlopen sucks.
Bedoel je met iron man, 4km zwemmen, 180 km fietsen en 42km hardlopen?

Die ja. Was het al een hele tijd van plan, staat zelfs in de openingspost van m'n log. Ik wil meer zijn dan alleen een immobiel krachtpropje. Nu al heb ik vaak het idee dat de kracht van het powerliften erg weinig carryover heeft naar m'n dagelijkse leef, en conditioneel ben ik echt behoorlijk shit. Gewoon wat algemeen fitter worden dus, hardcore mode.![]()
Wow, das een flinke... Wel super vet man, lijkt me ook tof. Ik weet niet of je nog een bepaald doel hebt? Als je bv. de marathon onder de 4 uur wil lopen, wat voor een beginner gewoon netjes is, dan ben je voor de wedstrijd al gauw een paar 30-ers aan het lopen in je trainingsschema. Succes met inplannen![]()
En jij verwacht met 3x per week een uurtje cardio een iron man te voltooien? en dan ook nog is volgend jaar.
Meeste mensen zullen al een paar jaar nodig hebben om fatsoenlijk een marathon te kunnen lopen.
Hardcore debiel modus![]()

Ach, er is een man van 110 kg die een triathlon heeft gedaan, marathon heeft gelopen en dergelijke, in zijn weg naar de Iron Man (hij begon als obees, dus nou niet echt 110 kg door veel spiermassa). Daarbij zijn er zat mensen met overgewicht die een halve Iron Man doen, nja, dan kan steensteen wel een hele dacht ik zo
Zeker omdat je nog 10 maanden hebt om ervoor te trainen.

Ach, er is een man van 110 kg die een triathlon heeft gedaan, marathon heeft gelopen en dergelijke, in zijn weg naar de Iron Man (hij begon als obees, dus nou niet echt 110 kg door veel spiermassa). Daarbij zijn er zat mensen met overgewicht die een halve Iron Man doen, nja, dan kan steensteen wel een hele dacht ik zo
Zeker omdat je nog 10 maanden hebt om ervoor te trainen.

idd fucking veel rust omdat die runs zo overbezet zijn, wowowowowowo ik heb 20km gerend in 5 uur met wel 10 obstakelsof van die mensen die dan ineens besluiten om de strongmanrun ofzo te gaan lopen, normaal echt nooit enige vorm van sport doen en vervolgens trots op facebook zetten dat ze hem uitgelopen hebben terwijl echt de enige manier om die run niet te halen een been breken is![]()
Tja ik ben zelf ook geen voorstander van alleen een krachtprop zijn, maar een iron man is wel even wat anders dan aan je conditie werken.
Zeker als je dat binnen een jaar wil doen (wat mij al totaal niet verantwoord lijkt).
Maar goed dan kan steen wel mooi in de -74 gaan liften![]()
of van die mensen die dan ineens besluiten om de strongmanrun ofzo te gaan lopen, normaal echt nooit enige vorm van sport doen en vervolgens trots op facebook zetten dat ze hem uitgelopen hebben terwijl echt de enige manier om die run niet te halen een been breken is![]()
Most Ironman events have a strict time limit of 17 hours to complete the race. The race typically starts at 7:00 a.m.; the mandatory swim cut off for the 2.4-mile (3.9 km) swim is 9:20 a.m. (2 hours 20 minutes), the mandatory bike cut off time is 5:30 p.m. (8 hours 10 minutes), and the mandatory marathon cut off is midnight (6 hours 30 minutes). Any participant who manages to complete the triathlon within these timings becomes an Ironman.
Nja verantwoord, in mijn ogen stel je jezelf (algemeen) gewoon beperkingen op door zulke dingen te benoemen. Het moet haalbaar zijn, maar vergt veel doorzettingsvermogen. Ik vind het een mooi doel om te hebben, juist omdat het zo groots is.
Of opgeven. Je vergeet denk ik even dat zo'n run doen niet alleen gaat om uitlopen (geloof dat je bij veel van zulke dingen ook een maximum tijd hebt). Het uitlopen ervan is en hoort ook een overwinning te zijn, juist als je nooit sport of denkt dat je het niet zou kunnen of zo.
Er zijn zat mensen die opgeven tijdens zo'n run.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ironman_Triathlon
Er zijn ook echt hele strenge regels bij zo'n Ironman race, waarbij je tijd kan verliezen of kan worden gediskwalificeerd.