AndroidHealthClinic

SteenSteen's krachtlog

geloof best dat zo'n ironman heel zwaar is om te voltooien, maar die strongmanrun stelt echt weinig voor. geloof dat je 5 uur de tijd hebt ofzo voor 18 km, dat red je lopend nog.

Ah ja, dat is dan wel een ander verhaal inderdaad. Alleen begrijp ik niet echt waarom je dat voorbeeld aanhaalde naar aanleiding van mijn post haha.

Nja verantwoord, in mijn ogen stel je jezelf (algemeen) gewoon beperkingen op door zulke dingen te benoemen. Het moet haalbaar zijn, maar vergt veel doorzettingsvermogen. Ik vind het een mooi doel om te hebben, juist omdat het zo groots is.

Of opgeven. Je vergeet denk ik even dat zo'n run doen niet alleen gaat om uitlopen (geloof dat je bij veel van zulke dingen ook een maximum tijd hebt). Het uitlopen ervan is en hoort ook een overwinning te zijn, juist als je nooit sport of denkt dat je het niet zou kunnen of zo.
Er zijn zat mensen die opgeven tijdens zo'n run.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ironman_Triathlon

Er zijn ook echt hele strenge regels bij zo'n Ironman race, waarbij je tijd kan verliezen of kan worden gediskwalificeerd.

RIP steen dus :thumb:

Ik wil Steen zijn topic niet te veel vervuilen en "beperkingen" aanpraten, maar zoals ik het zie is het gewoon niet realistisch.
Binnen een jaar een iron man doen, en blijven liften in de -93, Überhaupt is die combi nogal als water en vuur.

Denk is aan de tijd die in het trainen gaat zitten voor een iron man, de belasting op je lichaam, en dan ook nog liften.
Als je bw dan ook redelijk hoog is maakt het niet makkelijker, de overgrote meerderheid van de deelnemers is ecto as f**k.

Ik heb verder geen weet van steens sport achtergrond, maar een iron man vraagt wel een episch doorzettingsvermogen en conditie.
Je moet het wel heeel erg graag willen zeg maar.

Maar lekker belangrijk wat ik vind, succes steentje

Ach ja, hij is 18, nog genoeg tijd om z'n lifts weer up te krijgen.

Ik wil Steen zijn topic niet te veel vervuilen en "beperkingen" aanpraten, maar zoals ik het zie is het gewoon niet realistisch.
Binnen een jaar een iron man doen, en blijven liften in de -93, Überhaupt is die combi nogal als water en vuur.

Denk is aan de tijd die in het trainen gaat zitten voor een iron man, de belasting op je lichaam, en dan ook nog liften.
Als je bw dan ook redelijk hoog is maakt het niet makkelijker, de overgrote meerderheid van de deelnemers is ecto as f**k.

Ik heb verder geen weet van steens sport achtergrond, maar een iron man vraagt wel een episch doorzettingsvermogen en conditie.
Je moet het wel heeel erg graag willen zeg maar.

Maar lekker belangrijk wat ik vind, succes steentje

Het is niet makkelijk, maar het is wel haalbaar.
Je hebt inderdaad doorzettingsvermogen nodig en het vergt veel training (en kennis over training en voeding), maar het is wel mogelijk.
Het wordt pas onmogelijk als steen zelf gaat geloven dat hij het niet kan.

Op de site van Ironman staat dat als je 0 sport ervaring hebt, je zeker een jaar nodig hebt om je voor te bereiden op de race.
Steen heeft sportervaring en krachttraining is zeker wel nuttig voor zo'n race.

Je praat hem dus (in mijn ogen) wel beperkingen aan op het moment dat je zegt ''rip steen'' en zegt dat het niet realistisch is, terwijl hij duidelijk aangeeft dat hij het wel wilt doen.

Je hebt het steeds over afvallen en zo, maar als hij meer gaat eten zal hij niet afvallen..

Edit:
Ik kon het niet laten:

Vanaf 5:48 minuut

Laatst bewerkt:
ik zou alleen niet 3x per week hardlopen voor conditie. Hardlopen is gewoon de meest blessure gevoelige sport die er is, zeker als je zwaar bent.

ik zou lekker gaan roeien voor conditie.

edit: oh wacht roeien is mss niet zo slim als je dat nog nooit heb gedaan :roflol:

Het is niet makkelijk, maar het is wel haalbaar.
Je hebt inderdaad doorzettingsvermogen nodig en het vergt veel training (en kennis over training en voeding), maar het is wel mogelijk.
Het wordt pas onmogelijk als steen zelf gaat geloven dat hij het niet kan.

Op de site van Ironman staat dat als je 0 sport ervaring hebt, je zeker een jaar nodig hebt om je voor te bereiden op de race.
Steen heeft sportervaring en krachttraining is zeker wel nuttig voor zo'n race.

Je praat hem dus (in mijn ogen) wel beperkingen aan op het moment dat je zegt ''rip steen'' en zegt dat het niet realistisch is, terwijl hij duidelijk aangeeft dat hij het wel wilt doen.

Je hebt het steeds over afvallen en zo, maar als hij meer gaat eten zal hij niet afvallen..

Edit:
Ik kon het niet laten:

Vanaf 5:48 minuut

Daarom reageerde ik alleen met rip steen om verder mijn gedachtegang en mening niet te noemen, zodat ik hem geen "beperkingen" aan zou praten.
Als je rip steen al serieus neemt en je zou afhouden van je doel of negatief zou beïnvloeden ga je het sowieso nog heel moeilijk krijgen een iron man te voltooien.

.

Daarom reageerde ik alleen met rip steen om verder mijn gedachtegang en mening niet te noemen, zodat ik hem geen "beperkingen" aan zou praten.
Als je rip steen al serieus neemt en je zou afhouden van je doel of negatief zou beïnvloeden ga je het sowieso nog heel moeilijk krijgen een iron man te voltooien.

Dus je wilde per se rip steen zeggen zonder dat je wilde dat anderen zich gingen afvragen waarom je het zegt, waardoor je alsnog je mening geeft?
Zeg dan gewoon niks :roflol:

rip steen :D :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.475
een dag niet opletten en de ph waarde van mn log is meteen naar een episch dieptepunt gedaald

ik ga lekker trennen tot over een paar uur dan reageer ik wel gr jan

een dag niet opletten en de ph waarde van mn log is meteen naar een episch dieptepunt gedaald

ik ga lekker trennen tot over een paar uur dan reageer ik wel gr jan

Kan je niet ff ergens anders gaan loggen zodat we hier t grote 'geef hell93 gelijk of anders word je doodgegooid met ellendig lange nietszeggende stukken tekst'-topic kunnen voortzetten?

• #2.477
Tot kwart over 8 gewerkt, snel een maaltijd naar binnen geramd en zonder kleren naar de gym gefietst waardoor ik weer op en neer moest. Uiteindelijk een uurtje de tijd gehad, dus rust was nihil

Rekstrek
Squats
10x20kg
5x60kg
5x100kg belt
3x3x140kg hardhard
In de buurt van VPR weer, ging lekker

Bench medium grip, beltless wrapless
10x20kg
5x40kg
1x60kg
3x3x70kg
Zeker niet m'n sterkste grip, maar zo voel ik m'n ribben niet en kan ik weer lekker pressen. :)

Deadlift
5x60kg
5x100kg
3x130kg belt
1x150kg
2x2x160kg
Geen magnesium en al een zure onderrug icm geen rust, not it mane

Max rep pullups deadhang: 8

Gewicht vanochtend was 87.1kg, komt in de buurt van gewicht PR.

Even de zuurbestendige bril opzetten en de reacties doorlezen BRB

• #2.478
Reden waarom powerliften op een lager pitje komt:
- Eind november nussbar eruit, paar weken herstel en dan weer langzaam opbouwen
- Van januari tot juli in Australië. Zal zo vaak mogelijk de gym daar pakken, maar gezien ik niet altijd op 1 plek ben en niet al m'n tijd aan de gym wil besteden, zal ook daar minder prioriteit liggen.

Reden waarom ik de IronMan besluit te doen:
- Al jaren van plan om te doen, als een test van fitheid en conditie
- Een poosje hardlopen is makkelijker en sneller omdat het overal kan, dus beter als er geen sportschool beschikbaar is

De IronMan plan ik trouwens echt pas eind, eind 2016. Verwacht wel dat ik in ruim 14 maanden mezelf ervoor klaar kan stomen, en dan anders verander ik het plan on the way.

Ondertussen ga ik wel gewoon door met powerliften, hoewel het op een lager pitje is. Daarna zal ik wsl ook gewoon weer doorgaan om te knallen in bij de junioren. :)

als je naar down under gaat verwacht ik wel een rename naar '' steens road to zyzz''

Lekker goor kapot gaan rockrock, gr Jan

Terug
Naar boven