AndroidHealthClinic

SteenSteen's krachtlog

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb me kapot gezweet en m'n handen begonnen te bloeden, maar de training was OK. Niet fantastisch, ook niet slecht.

Squat:
5x40kg
5x60kg
4x80kg
5x90kg
5x80kg
5x80kg
8x60kg
Kon mezelf het niet vergeven als ik niet minimaal 1 set van 90kg probeerde :o Wel gelukt gelukkig.

Overhead Press:
Opwarming met 5kg dumbbells, 5voor, zij, achter
8x20kg
5x30kg
5x30kg
5x35kg
7x20kg
Echt debiel, de 30kg ging zo simpel en gemakkelijk dat ik mezelf verraste en de bar tegen m'n kin aanduwde. Hield mijn handen iets anders, stond iets breder en houding iets naar achter, en het ging zoveel makkelijker. Uiteraard zonder legdrive oid, gewoon statig. 35kg was de laatste rep wel echt een trage deadrep, maar word wel sterker. EINDELIJK.

Dips:
5x bw
5x bw
5x bw
5x bw
Bleef een stukkie verder weg van mijn max, nu gelukkig ook 0 last van de elleboog/pezen bij de elleboog.

Deadlift:
Lachen dit.
10x40kg
3x90kg
1x90kg
2x90kg
Na de 2de set allemaal blaren, na de 3de set begon m'n hand te bloeden en na de 4de set ben ik er maar mee gekapt. Morgen meteen naar de Actiesport om van die leuke sporthandschoentjes te kopen, dit is geen doen :p:p:p

Weegschaal; 81kg.

No pain no gain @ DL ;D

Handschoentjes?
Gewoon even geduld hebben totdat er een beetje eelt over je hand groeit.

Handschoentjes?
Gewoon even geduld hebben totdat er een beetje eelt over je hand groeit.

Ik heb ze nu al binnen:p Nu ga ik de deadlift zonder handschoentjes doen, totdat de blaren weer opkomen, dan pak ik de handschoenen erbij.

En ik denk dat ik iets meer op ga warmen bij de deadlift, misschien dat dat een manier is om die wat op te hogen.

die blaren zul je nog doorheen je handschoenen voelen hoor :p
misschien minder, maar de druk op je hand zal nog steeds geen deugd doen :D

Rustig aan gedaan, morgen moet ik presteren op het voetbalveld, aangezien ik blijkbaar potentie heb als spits :D

Squat:
6x40kg
5x60kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x60kg
Laatste wat ik kan gebruiken is lompe/zure/spierpijn benen morgen, dus zeker rustig aan gedaan bij de squat.

Bench:
10x20kg
6x30kg
5x40kg
5x50kg
5x45kg
5x45kg
8x30kg
Nog een keer 50kg HAD gekund, maar omdat ik mezelf niet af wilde beulen ivm wedstrijd morgen mezelf ingehouden.

Optrekken:
5x 4.5kg meegewicht
5x 9kg meegewicht
4x 9kg meegewicht
4x 9kg meegewicht
3x 9kg meegewicht > 4de was fail
Ik droom nog altijd van de dag dat ik mezelf moeiteloos 10x op kan trekken, ooit zal die dag komen :o

BoR
Nu in squatrek, hoef ik niet telkens dat ding van de grond te tillen en weet ik wel precies hoeveel ik til.
5x20kg
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x50kg
8x30kg
Was even uittesten hoeveel ik nou eigenlijk kon. Volgende keer hou ik het bij 40kg en ga deze erg strikt uitvoeren, zal ik waarschijnlijk meer van voelen dan 50kg en minder gecontroleerd uitvoer. Vanuit daar kan ik het dan makkelijk opvoeren :)

Weegschaal; 80,5kg

Ik denk dat ik de doelen nu al iets bij zou moeten stellen, aangezien de squat niet echt hard vooruit zal gaan omdat de benen gewoon minder kracht/energie kunnen zetten vanwege de 3/4 keer voetbal in de week. Deadlift en bench gaat minder snel dan gehoopt, rug kan ik nog niet veel over zeggen. Military Press gaat de laatste keren wel erg goed, mocht ook wel tijd worden. Gewicht gaat in pozen omhoog en blijft soms weer hangen, zal wel komen omdat ik nooit op nuchtere maag kan wegen. Als ik gemiddeld maar omhoog ga.

Weer gescoord, jammergenoeg gelijkgespeeld :p

Vandaag een redelijk goede training, zeker als je ervan uitgaat dat ik gisteravond bijna de trap niet opkwam :p

Squat:
5x40kg
5x60kg
5x80kg
5x90kg
4x90kg > Het voelde niet eens zo zwaar, maar ik had gewoon geen energie meer ???
5x80kg
5x60kg
Geen erge last van benen, geen spierpijn oid. De 40kg en 60kg zijn nu echt veertjes :o Kracht is het probleem niet echt meer hier, soms lijkt de energie gewoon weggelopen en voel ik me futloos..

MP:
Warming up met kettlebells
8x20kg
5x30kg
5x35kg
5x35kg
5x30kg
6x20kg
Ik kan de oefening nu volledig goed uitvoeren met deze gewichten, kan nu goed op gaan bouwen. Vroeger nog wel eens last van pezen in de schouders, maar die hoor ik gelukkig al zeker 3 trainingen niet meer.

Deadlift:
8x40kg
5x60kg
5x80kg
5x80kg
5x60kg
De aanpak zoals ik het eerst deed werkte voor mij voor geen ene meter. Ik ga nu iets meer volume pakken, terug naar 80kg en vanuit daar weer opbouwen.

Dips:
5x bw
5x bw
5x bw
5x bw
5x bw
Dit bevalt me goed, als ik dit aanhoud voel ik later zeer weinig in de ellebogen. Ook voel ik me hier nog steeds gewoon sterker in worden, dit doe ik namelijk redelijk met gemak. Ik wil dit wel zwaarder doen, maar zie het niet echt zitten om extra gewichten aan m'n lijf te hangen, en wil mijn ellebogen een beetje sparen.

Aankomende week toetsweek, trainen gaat uiteraard gewoon door. Maandag en woensdag ga ik een paar KM hardlopen tussen het leren door, om even het hoofd leeg te maken en weer fris te kunnen leren.

Adem je wel goed tijdens het squaten?
Naast dat je jouw ellebogen spaart voorkom je ook nog een schouderblessure, pas daar mee op bij dips.
Zorg altijd dat de techniek goed in orde is.

Goed bezig!

Adem je wel goed tijdens het squaten?
Naast dat je jouw ellebogen spaart voorkom je ook nog een schouderblessure, pas daar mee op bij dips.
Zorg altijd dat de techniek goed in orde is.

Ik heb een paar keer aan mensen gevraagd of ze de vorm bij dips wilden checken, en ik ga niet te diep, dat kan het niet zijn :rolleyes: Ik denk dat het grotendeels gewenning is, aangezien ik er nu zelden last van heb.

Ademhalen zal ik de volgende keer goed op letten, thx voor de tip ;) Bij de bench, deadlift en OHP let ik daar automatisch op, squat eigenlijk niet, ga ik nu dus doen.

cman zei:

Danku :D

Heb zelf bij sommige oefeningen dat ik me zo focus op de techniek, omdat ik ze nog niet lang genoeg uitvoer, dat ik vergeet te ademen.

Mezelf even goed boos gemaakt, prima training.

Squat:
5x40kg
8x60kg
5x80kg
3x90kg
5x95kg
5x80kg
8x60kg

Beetje gekke repranges, ik wilde gewoon opbouwen naar die 95kg en daarna nog wat volume doen :p Gewoon mezelf in de kop geplanteerd dat ik makkelijk 100kg kan squatten. Conditioneel helemaal KAPOT gegaan, de laatste rep van de 95kg was de vorm ook niet echt helemaal lekker. Iig kan ik het dus wel aan, fijn voor mezelf om te weten.

Bench:
10x20kg
5x30kg
5x40kg
5x50kg
4x50kg
5x45kg
5x40kg
10x30kg
Lekker veel volume, 50kg blijft een zware dobber. Volgende keer gewoon weer hetzelfde pakken, ik voel alles goed in de borst.

Optrekken:
5x 4.5kg mee > eerste 3 gemakkelijk, 4 te doen, 5 moeilijk
5F x 4.5kg mee > eerste 2 gemakkelijk, 3 te doen, 4 zwaar, 5 halfhoog en gefaald :p
5F x 4.5kg mee > zelfde verhaal
4F x 9kg mee
3 x 9kg mee

BoR:
10x20kg
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x40kg
10x30kg
Even wat filmpjes gekeken over de vorm, ik bleek eigenlijk nog te rechtop te staan. Voelde de lats nu ook veel beter.

Hanging leg raises, 2x10

---------- Toegevoegd om 20:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:23 ----------

Heb zelf bij sommige oefeningen dat ik me zo focus op de techniek, omdat ik ze nog niet lang genoeg uitvoer, dat ik vergeet te ademen.

Nu wel op gelet, en ik mag niet klagen @squat :) Valt nog wel te perfectioneren tho.

Blijven lastige oefeningen. de drie grote.
Vind dat je al flink bezig bent voor je leeftijd.

Hoe zit het met je eten dan?

4-5kg gegroeid in bijna 3 maanden tijd, kan er dus mee door. Vanaf volgend weekend ga ik voor mezelf kip+rijst maaltijden maken, om die in de ochtend te eten en dan de weightgainer gewoon als ik uit ben na school.

Moet alleen iets consequenter zijn qua eten, dan komt dat wel goed denk ik.

4-5kg gegroeid in bijna 3 maanden tijd, kan er dus mee door. Vanaf volgend weekend ga ik voor mezelf kip+rijst maaltijden maken, om die in de ochtend te eten en dan de weightgainer gewoon als ik uit ben na school.

Moet alleen iets consequenter zijn qua eten, dan komt dat wel goed denk ik.

4-5kg gainen in 3 maanden is netjes. Waarom de boel veranderen als je hier ook lekker op gaat?

Omdat ik nu behoorlijk onregelmatig ben qua voeding, en op gevoel veel eet. Kan ook een reden zijn waarom het soms nogal schommelt ;)

Even wat meer structuur erin kan geen kwaad denk ik.

Dat moet je inderdaad even doen. Reken de boel even uit en tel je calorieën.
Kun je de progressie ook beter bijhouden.

Terug
Naar boven